Kaksotehanat ja vauvan pesu
Vauvan syntymä lähestyy, ja tulin tuossa ajatelleeksi, mitenköhän mahtaa vauvan pyllyn pesu onnistua kaksotehanojen kanssa...Ilmeisesti täällä Britanniassa käytetään sitten paljon puhdistusliinoja.Onko kenelläkään hyviä vinkkejä?
Kommentit (5)
täälläkin on sama ongelma, lisäksi veden lämpötila saattaa hypätä lämpimästä kylmään tai kuumaan jos joku muu käyttää vettä samaan aikaan. Mulla on semmoinen pieni vati, josta roiskuttelen vauvan päälle ensin vettä ja sitten istutan siihen vatiin. Onhan se vähän hankalaa, mutta ainoa, mitä olen täällä Kaukasuksella keksinyt
..pähkäilin saman asian kanssa tuossa heinäkuussa, kun muutimme tänne Englantiin, meillä poika oli sillon 1v 3kk. Aluksi tein niin et laskin vettä altaaseen ja pesuainetta veteen ja pesin ensin, laskin uuden veden ja taas pesin puhtaalla vedellä..oli työlästä. Sitten keksin et, päästän molemmista hanoista yhtä aikaa vettä altaaseen ja otan kädellä sieltä altaanpohjalta sitä sopivan lämpöiseksi sekoittunutta vettä, kun ei kuitenkaan viemäristä alas niin nopeaa mene,ainakaan meillä:) Mut ei tarvitse montaa kertaa odottaa sitä veden valumista altaaseen lapsi käsivarrella/istumassa altaan reunalla. En tiedä toimiiko tämä miten hyivn ihan pienillä vauvoilla, mut sitten ainakin vähän isompana hyvä keino..
Täälläpäin (Cornwall) ainakin kaikki muut äidit käyttää pelkkiä puhdituslappuja, mut meille ne ei sovi, olen kaikkia merkkejä kokeillut ja aina tulee ihottumaa (allergioita on muutenkin). Pakko tietenkin jossain äiti-lapsi kerhossa pyyhkiä lapuilla, mut jos vain on sen kokoinen allas et voi pestä, niin aina pesen ennemmin.
Onnea teille odotuksiin!!
Meillä täällä Englannissa on talossamme onneksi vain yksiotehanoja, huoh! Asiaa etukäteen murehtiessani tutut sanoivat, että rautakaupasta saisi edullisesti kumisia y-haarakappaleita. Minun ei sellaista tarvinnut etsiä, mutta uskoisin sen auttavan pepunpesuongelmaan.
Brittilaisittain kaytetaan vetta (ei tosin juoksevaa vetta hanasta) vaan sita ' top n tail' kulhoa, jossa kastetaan pumpulipallot ja niilla sitten pestaan vauvan pylly :-)
En keksi muuta kuin valuta vesi sopivan lampoiseksi ennen pyllyn pesua.