Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lintu75! =)

31.01.2006 |

Halusin vain sanoa, että olet AARRE!

Itsekin olen " aina" ollut kiinnostunut kokkailusta, erityisesti leipomisesta. Mutta olet saanut minut innostumaan ihan arkiruokienkin laitosta ja oikeastaan taas vielä useammin leipomaan yms.

Ihailen monipuolisuuttasi ja viitseliäisyyttäsi 4 lapsen äitinä. Itselläni on 3 lasta, joten tuo vaatii sinulta paljon , siis tuo upeiden ruokien teko. Ja niiden POIS korjaaminen ja tiskaaminen =)...

Saako kysyä...oletko ammatiltasi kokki tm.? Entä tuo itämaisten ruokien kiinnostus? Maku- vai kulttuuriasia?

Laitan jonkin makean " helmen2 aiempaan ketjuun, jossa niitä kyselit, kunhan saan valituksi jonkun! =)

Hyvää jatkoa! =)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!!

Olipa nätisti sanottu. On ollut kiva huomata, miten innokkaasti monet ovat sivuni vastaanottaneet. Olen kokki, mutta ollut siis enemmän hoitovapaalla kuin töissä valmistumiseni jälkeen. Toisaalta olen kyllä saanut ilon ja kunnian järjestää purtavia sukulaisten ja tuttavien, kavereiden ja naapureiden juhliin ja sitäkautta on puskaradiokin laulanut. Luulen silti, että ammattitaitoa enemmän mulla vain sattuu olemaan kiinnostusta ruoanlaittoon. Nyt en enää pelkää, että kotivuoteni menee ammattini puolesta hukkaan, sillä teen joka tapauksessa sen verran purtavaa, että luulen pysyväni kohtuullisesti ainakin ajan hermolla töitäkin ajatellen. Haaveissani on oma pitopalvelu, mutta tiedän miten rankaa se on, joten saa nähdä saanko sellaista kuitenkaan koskaan pystyyn. Pienin on vasta 5kk, joten myönnän, että välillä täällä on aika sirkus. Tiskiä tosiaan tulee päivittäin monta koneellista, muusta kaaoksesta nyt puhumattakaan, mutta noi keittiöjutut on tavallaan mun harrastukseni ja tykkään niitä tehdä. Itämaiset maut menee kulttuuritaustan puolelle. Ne jää kyllä vähemmälle monestakin syystä, mutta eniten nyt siksi, että ne vaativat enemmän keskittymistä, eikä vauva ole aina samaa mieltä, että on kivaa, kun äiti tekee ruokaa tuntikausia=)

Helpotan tekemisiäni sillä, että lueskelen iltaisin/öisin keittokirjoja, etsin ideoita ja vinkkejä ja kirjaan niitä ylös. Siltä pohjalta sitten teen ruoan, mietin miten paljon saa kulua aikaa, mitä on viime aikoina syöty jne, onko vauva virkeä tms....eli teenkö jotain simppeliä ja pikaista, vaiko jotain enemmän aikaa vievää. Huomasitko, että kuvien alle voi jättää kommentteja?

Oletko käynyt molemmissa blogeissa? Sieltä nimittäin löytyy tietoa myös minusta=)

Kiitos vielä itsellesi! On huomattavasti mukavampaa laittaa ohjeita, kun huomaan, että teen niitä myös muiden käyttöön. Jos joskus teet niistä jotain, kommentoi niitä rohkeasti, koska se rohkaisee muitakin kokeilemaan ja muut sivujen käyttäjät saavat mielipidettä muiltakin!

-Lintu75

Vierailija
2/7 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa aina samoja ruokia, ruuanlaitosta on tullut " pakkopulla" . Näiden

sivujen myötä olen minäkin innostunut kokeilemaan aivan uudenlaisia

juttuja, tietenkin oman perheeni mittapuulla.. Ihanaa, kun joku haluaa

antaa ammattitaitonsa muidenkin käyttöön. Olen jakanut osoitetta myös tutuilleni, jos ovat pähkäilleet ruokajuttuja.

Kiitos virkistävistä ohjeista! Erityisen mielenkiintoinen oli se sivu, jossa

näytit aasialaisia mausteita, nuudeleita ym. Jospa vaikka joskus uskaltaisi kokeilla.. Ilo on palannut ruuanlaittoon!

" Kotikokki"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh...se mainitsemasi kuva on tosin vain pintaraapaisu, halusin vain kuvata ne juurakot...kellokin taisi olla silloin neljän pintaan aamuyöllä, joten en viitsinyt ruveta tyhjentelemään sen enempää aineksia pöydälle. Voin yrittää jatkossa laittaa jotain sellaista, jonka näyttäminen saattaisi helpottaa kyseisen tuotteen metsästämistä, mikäli aiotte kyseistä ruokaa valmistaa.

Kiitos itsellenne, onpa kivaa, että paasaamisen ruoanlaitosta on tuonut näin hyvin tulosta! Kaikki pois notkumasta sieltä eineshyllyiltä=)

Vierailija
4/7 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin sanoit, että blogissa on joitain tietoja sinusta, tarkoitatko ihan sitä lyhyttä " kuvausta" alussa... en ole löytänyt muita kuin kuvia ruuista! =)

Vierailija
5/7 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkaapas sitä=)

Vierailija
6/7 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt että miten lapsesi syövät koulussa/päiväkodissa kun kotona saa tuollaisia herkkuja...siis ruoka herkkuja tarkoitan.

Vierailija
7/7 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mitä muut lapset/perheet syövät, joten en osaa sillä tavalla verrata....

Arvaappa mitkä ruoat aiheuttavat tässä kodissa riemunkiljahduksia=)

hernekeitto

kalapuikot ja pinaattikeitto!

on koululaisilla muitakin suosikkeja, kuten kanaviillokki, tortillat, ravut, paistettu kiinankaali, possunluut, broileririsotto, mustekala, taskurapu, kalamureke....nämä nyt tuli heti mieleen. Jälkimmäisistä osa voisi aiheuttaa useimmissa lapsissa puistatuksia.

Hernekeittoa ja kalapuikkoja teen pari kertaa vuodessa, söisivät kyllä useamminkin=)

Taskurapua ja hummeria en tee itse, ei ole sydäntä laittaa elävää eläintä kiehuvaan veteen, tehköön muut sen *puistatus*.

Tiedän, olenpa alhainen tyyppi=( Olenkin monesti miettinyt, miten suurin osa ihmisistä olisi varmaan kasvissyöjiä, jos ruoka pitäisi hoitaa lautasille ihan alusta asti.

Olisi kiva olla kärpäsenä katossa katsomassa, miten ruoka koulussa maistuu. Useasti he sanovat, että koulun ruoka on pahaa, joka saa karvani nousemaan pystyyn. Huomautankin aina, että ikävä asenne. Keittiötyö on pienipalkkaista ja rankkaa ja joku nekin ruoat on tehnyt, että sopii miettiä, jos omaa työtä arvioitaisiin aina noin. Tottakai jokaisella on silti omat suosikkinsa ja inhokkinsa. Meillä ei keitot oikein uppoa, eikä myöskään laatikkoruoat. Monet yrtit taas ovat suosiossa, samoin esim parsakaali.

Kolmevuotiaanikin on kummallinen ruokailija, syö minimaalisen vähän ja aivan käsittämättömiä asioita...ravut, kuivattu mustekala, parsakaali, tuore korianteri ja persilja, spaghetti bolognese ja pinaattikeitto uppoaa, samoin lähes kaikki lihapalat ilman kastiketta, peruna taas ei ollenkaan. Muutama päivä takaperin ei halunnut ruoalla muuta kuin dipata kurkkua vahvaan kastikkeeseen, joss oli polttavaa chiliä. En aina jaksa ymmärtää tuon makuaistia=)

Niin, tulipa taas höpistyä, mutta siis tiivistettynä, että osaavat olla nirsoja ja toisaalta syövät muksiematta ruokia, joita kaverinsa eivät suostuisi suuhunsa laittamaan. Kyllä nämä on varmaan pitkälti opittuja asioita. Välillä mietin, mitä lasten kaverit miettivät meidän ruoista, usein he vain pyörittelevät haarukkaa lautasella, eikä ruoka maistu=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme