Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCOlaiset - milloin ekat menkat synnytyksen jälkeen?

31.01.2006 |

Täällä palstailee varmaan muitakin PCO-oireyhtymän omaavia. Eli suurimmalla osalla meistä kierrot on vähän mitä sattuu. Milloin teillä on tulleet ekat menkat synnytyksen jälkeen? Ja onko imetys vielä ollut tällöin päällä vai kuinka kauan meni imetyksen lopettamisesta ekoihin menkkoihin.

Meidän poika on nyt 8 kk, eikä vuotoa ole vielä kuulunut. Tosin imetänkin vielä iltaisin ja öisin, joten sekin voi vaikuttaa. Ennen raskautta kierrot oli kyllä mitä sattuu, mutta olisi mukava tietää, onko mahdollisesti jotakin säännöllistymistä muilla kohtalotovereilla tapahtunut raskauden myötä.

T: KirsikkaX + poika 8 kk

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kierrot tosiaan oli mitä sattuu ennen raskautta :-) Mulla tuli menkat heti imetyksen loputtua eli n. 3kk synnytyksen jälkeen. Nyt jännityksellä odotan, millaiseksi kierto muodostuu tästä eteenpäin :-)

Vierailija
2/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö 9,5kk.... tosin osittaisimetän vielä. Täytynee imetyksen lopetuksen jälkeen olla lääkäriin yhteyksissä, jos ei 2-3kk kuluessa ala tätipunaista näkymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin raskaus alkoi kuitenkin ihan omin voimin:) Mulla oli ekat menkat vajaa kuukausi sitten, kun vauva oli 8kk. Imetys on mulla hiipumassa eli se ilmeisesti vaikutti niiden alkamiseen. Olin positiivisesti yllättynyt, koska olin varautunut odottamaan niitä kauan. Ennen raskautta mulla tuli menkat noin 2kk-6kk välein; aina ei edes ilman Terolutin apua. Nyt siis jännityksellä odotan, josko mullakin alkaisi tästä eteepäin säännöllisen kierron päivät!

Gunmimma

Vierailija
4/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja mäkin niin oletin ettei mulla ne kuukautiset ala mitenkään äkkiä..pah. Täysimetyksellä mennään ja silti kuukautiset alko viikko jälkivuodosta.. :O Eli mulla on jo ekat menkat tullut ja synnytyksestä liki tasan 2kk.. 8-/ No mutta tulipas ainakin, eipä tartte sitä murehtia. Tympii vain kun nyt saa sitten muistaa ehkäisyn tosi tarkasti, kun pco voi hetkellisesti ainakin parantua raskauden jälkeen jolloin seuraava raskaus voi lähteä hyvinkin helposti alulleen. Ja mä en kyllä ihan heti putkeen tahdo uutta vielä. Ja kun nuo kuukautisetkin kerran alko näin pian, niin eiköhän se raskautuminen oo aika suuri tod. näköisyys jos ei muista sitä kumiukkoa käytellä. :) Katellaan kesällä josko sitä sitten antaisi seuraavalle tilaisuuden jos tahtoo tulla luomuna. Eka kun tuli IVF:llä

Quarra ja typy 2kk

Vierailija
5/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kuulun sarjaan pco-tyyppiset, mutta ajanee saman asian :) Mulla toooosi niukat menkat tuli noin 6,5kk synnytyksen jälkeen. Olin iloisesti yllättynyt, sillä pillereiden lopettamisen jälkeen -ja kolmen vuoden lapsettomuushoitojen aikana - ei tullut ainuttakaan spontaania vuotoa. Nyt on sitten menossa kp57...........Eli ei tainnut ihmeparaneminen koskea minua :(

Aion tuossa maalis-huhtikuussa mennä lapsettomuuspolille kyselemään kierron säännöllistämisestä, kun haaveena olisi päästä PASiin kesä- tai elokuussa.

Vierailija
6/7 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,mulla tuli menkat kuukaus synnytyksestä.Onkos teillä muilla ollu nii että raskaus ei oo näkyny apteekin raskaustestissä??Mä sain kuulla oottavani esikoistani kun rv oli 9+3 ja kävin gynekologilla ihan muusta syystä.Testissä raskaus ei näyny ja ei ollu aamupahoinvointiakaan ennen ku vasta rv 10.Sain siis kuulla raskaudesta kun gynekologi katsoi ultralla ja siellä näkyi sitten pieni sikiö jonka sydän sykki:)

Vierailija
7/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen raskauksia menkat ei tullut ilman hormooneita, ekan raskauden jälkeen(aikaan saatettiin hoidoilla)menkat alkoi 5kk synnytyksestä ja kiertokin oli suht tasainen 33-36,toisen raskauden jälkeen menkat alkoi 3,5kk synnytyksestä (imetin 1kk)ja kierto on vaihdellut 49,34 ja nyt mennään kp49 eikä menkoista tietoakaan :(