Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei pömppö79!Mitä kuuluu?

31.01.2006 |

Mitäs teille kuuluu?!Kävitkö jo siellä väestöliitolla, en muista yhtään että milloin se aika sinulla oli...

Tänne kuuluu hyvää, kauhea asunnonetsimisbuumi käynnissä, kun muutetaan ensin pienempään jotta voi säästää tarpeeksi rahaa talonrakennusprojektiin. Ei ole vauvajuttuja ehtiny edes miettiä, kun ajatukset pyörii asuntojutuissa! Mutta kai se on hyvä vaan!=)

Me mennään tosiaan torstaina kuulemaan miehen spermatestitulokset. Ja samalla tutkii vielä molemmat. Luin täältä jostain, että se ei olekkaan maailmanloppu vaikka siittiöistä olisi epämuodostuneita 80%, koska jos liikkuvuus ja määrä on hyvä niin hedelmöittyminen pitäisi olla ihan mahdollista. Eli ehkä se miehen näyte onkin ihan ok. Siispä inssiin sitten jatketaan jos näin.

Viikonloppuna kävi kumma juttu! Lauantaina selkää kävi särkemään ihan tosissaan ja oikeaa puolta mahasta myös. Siis kovat oviskivut, mutta kp 18!! En tässä kierrossa edes viitsinyt tikutella. Kp 13-14 en tuntenut mitään ovulaatioon viittaavaa ja ajattelinkin, että sitä ei tapahtunut tai on ollu TOSI huomaamaton. Mutta tulikin vaikka myöhässä! Ja tietty piti puoliväkisin hommailla, koska voihan se kuitenkin alkaa luomustikkin tuo raskaus. Tulokset nähdää kahden viikon kuluttua.

Ihmetyttää vaan että miksi se tuli niin myöhään, kun yleensä ovis on aina ajallaan kp 13-14? Liekö viime kierrossa tullut välivuoto sekoittanut jotain.

Huvittaavaa, miten toiveet on kuitenkin korkealla vaikka kahteen ja puoleen vuoteen ei ole luomusti tärpännyt... Aina on se no jos sitten kuitenkin...

Onko teidän tylleröisellä pahaa uhmaa vielä? Otolla se on alkanut ihan tosissaan ja ollaan ihan hätää kärsimässä, kun on ruennut hakkaamaan ja potkimaan. Ja tavarat lentää... Sitten sitä ei itsekkään osaa suuttua rakentavasti vaan tulee uhkailtua ja sanottua kaikkea tyhmää. Onneksi tämä vaihe ei varmaan kestä kymmentä vuotta.=)

Kirjoitellaan taas!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä ollaan, vähän olen pitänyt paussia suuremmalta palstailulta niiden huonojen tulosten jälkeen. Sai vähän mieli rauhoittua.

Kävin tosiaankin jo siellä väestöliitossa. Heti, kun lääkäri huomasi papereista, että meillä on jo yksi lapsi ja olin toisenkin kerran raskaana, niin sanoi, ettei kannata hötkyillä niiden hoitojen suhteen. On kuulemma todennäköistä, että onnistuu luomunakin, tosin aikaa se voi viedä, mutta kuitenkin. Hoitojakin saadaan, jos halutaan sille tielle lähteä. Nyt päätettiin ottaa aikalisä hoitojen suunnitteluista jne. On se kuitenkin sen verran kallista, ja asuntolainaakin on ihan kiitettävästi! Keskitymme myöskin rakennusprojektin miettimiseen ja muuhun elämään. Ehkäisyä emme tietenkään käytä, jos kävisi joskus tuuri ja tulisi plussa.

Sen verran päätin omin nokkineni jatkaa " kevyttä" hoitoa, että alan ensi kierrosta syödä Terolutteja kp 16-25. Mullahan on taipumusta kiertojen heittelyyn ja oviskin mulla tulee vasta siellä kp 18 paikkeilla (mikä oli taas sulle harvinaista!). Terot eivät ehkäise raskautta, vaan toivon mukaan saavat kierrot pelaamaan normaalisti ja oviksenkin aikaisempaan vaiheeseen.

Onko vielä osunut yhtään sopivaa vuokra-asuntoa silmiin? Onko siellä päin paljon tontteja tarjolla? Mitä hintaluokkaa? Täällä Turun suunnalla tonttien hinnat vaihtelevat aika paljon, lähikunnista voi saada aika edullisestikin. Itse haluaisin lähikuntaan, mutta mies taas Turkuun, ettei tulisi niin pitkiä työmatkoja. Mutta vielä menee ainakin vuosi, ennen kuin mitään tonttia saadaan ostettua! Huomenna mennään rakentamis-messuille. Sitten varmaan olen entistä malttamattomampi odottamaan...

Kyselit meidän neidin uhmasta. No, tällä hetkellä on taas rauhallinen kausi menossa. Mutta hänellä on tullut tosiaankin uhmat kausittain 2-v. lähtien. Eli tyyntä myrskyn edellä... Kyllä sitä tosiaankin välillä heittäytyy itsekin lapsen tasolle, vaikka kuinka pitäisi pysyä rauhallisena ja olla niin esimerkillinen!

Saitteko muuten simppatestin tulokset? Mitä muuta tutkimuksia tehtiin/tehdään? Toivotaan, että se myöhäinen ovis toisi luomuplussan kuitenkin! Peukkuja!

Kirjoittelemisiin!

Vierailija
2/2 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen kun haluaa pitää paussia palstailusta ja hoidoistakin. Hyvä, kun teille kuitenkin niitä tarjottiin, ettei vaan kannustettu yrittämään loputtomasti, kuten meitä. Tietty tilanne on teillä ihan erilainen.

Me käytiin lääkärissä viime to ja saatiin tulokset. Miehen siemenneste on huippuhyvä!!! Ja tutki minutkin ja ei siellä mitään ole... ei endoa eikä PCO. Ovulaatio oli ollut silloin kp 18 ja se näkyi vielä munasarjoissa. Limakalvo hyvä kans. Eli inssi meillä edessä, mutta nyt mies empii.=( Minä olisin voinut nekin nyt kokeilla, mutta pitää puhua siitä vielä. Sanoinkin, että jos vauvajutut laitetaan nyt jäihin niin sitten talojutut aikaisemmin!!! En luovu kyllä kaikista haaveista ja suunnitelmista.

Hormoni kokeet otettiin silloin sairaalassa ja tilasin ne sinne klinikalle. Lääkäri tutkii ne vielä ja katsoo onko joissain arvoissa epäsuhtaa eli keskenään jotain häikkää. Tuota ei moni naistentautien lääkäri arvaa katsoa. Ja sitten sanoi, että jos keltarauhashormoni on alhainen, mutta kuitenkin normaalin rajoissa niin siihen voi määrätä emätinkapseleita, jotka tukee omaa hormonitoimintaa. Tuotakaan ei kuulema lääkärit katso sairaalassa. Että auttaa, jos oma keltarauhashormoni ei toimi täysillä. Sanoin nimittäin senkin, että minusta minun kiertoni loppuvat jotenkin lyhyeen. Eikös se niin ole että ovulaatiosta 14 päivää ja kuukautiset alkaa. Minulla on monesti niin että menkat alkaa 10 päivää oviksen jälkeen, tai aijemmin... Voipi siis olla merkki keltarauhasen vajaatoiminnasta.

Voi, niin monta asiaa auki. Kun mies sais päätettyä haluaako hoitoja niin vois varata ajan sairaalaan inssiin...

Toivotaan että terot auttaa sinulla kiertojen kuntoon laitossa. Onhan se itsellekkin mukavampi kun kierrot on säännölliset!

Me saatiin jo uusi asunto!!! Soittelin ahkerasti eri firmoille ja saatiin VVO:lta kaksio keskustasta. Melkein saman kokoinen kun tämä kaksiokin. Ihana valoisa asunto, iso keittiö ja wc! Niin ja ihanat paksut isot ikkunalaudat.=)

Täällä Lappeenrannassa on tontteja aika huonosti tällähetkellä, mutta parin vuoden päästä tulee enmmän. Kovasti kaavoittavat niitä nyt... Hinnat vaihtelee, mutta maalta saa 30,000 eurolla ison puutarhatontin. Siis n. 5 km keskustasta. Me ajateltiin kuitenkin vuokrata tontti ensin niin jää enemmän rahaa rakentamiseen! Ympäristökunnista saa helposti tontin ja hinnat samaa luokkaa. Eli vielä katsellaan...

Minä täällä kuvittelen vaikka mitä raskausoireita, vaikka menkat pitäs alkaa vasta viikonpäästä. Siis jos oviksesta lasken.

Se on kyllä jännää, miten jaksaa uskoa ihmeeseen vieläkin näiden vuosien jälkeen...=)

Mutta palaillaan! Ja kivoja helmikuun päiviä Turkuun.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän