Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä ikäero-vinkkejä ym kaivattais..:)

31.01.2006 |

Eli mulla on tällainen tilanne..

Olen 19v, mieheni 23.Poikamme täyttää 2kk. Mies valmistuu nyt keväällä ja menee töihin, omat opiskeluni olisi tarkoitus jatkaa syksyllä -07(muutama kk).

Mietityttää kuitenkin nämä ikäeroasiat.. Kun kuukautiset alkoivat jo pari vko sitten, ja olo muutenkin palautunut raskauden/synnytyksen jälkeen. Sitä paksua oloa en kyllä pian jaksais uudelleen :D

Kuitenkin haluaisin lapsilleni mahdollisimman pienen ikäeron, en tark.että heti alkaisimme urakoimaan mutta siihen pyydänkin vinkkejä. Jos yritämme esim.kesällä ja tärppää, niin vaaveli syntyisi seuraavaksi kesäksi. Sitten taas opiskelut jatkuisivat syksyllä, eli koulu jäisi taas. Tässä tapauksessa luopuisin tästä koulutuksesta (parturi-kampaaja), ja aloittaisin myöhemmin jonkun toisen (alalle en kuitenkaan tahdo jäädä). Jos taas käyn koulun loppuun, ja yritämme sitten tulisi ikäerosta tahtomaani suurempi.. =/.. Neuvoja?

Toinen mitä on pakko miettiä; taloudellinen tilanne. Kuinka paljon enempi menee rahaa kahden muksun kanssa..? (olipa outo kysymys)..

Äh-mikä tajuton romaani.. No toiv.joku keksis jotakin mikä auttais meitä päätöksessä :o) Jos tästä mitään selvää saa..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsilla on toisissaan kaveri (, joka osaa myös olla tosi ärsyttävä välillä). Helpommalla kuitenkin pääset itse, kun ei ole kahta ihan vauvaa.

Ainahan ei kuitenkaan käy niinkuin haaveillaan. Meillä ekaa yritettiin vuosi ja ajateltiin, että jos toisen tekeminen vie yhtä kauan on paras yrittää pian - ikäeroksi tulikin vain 1 v. 4kk. Menihän se niinkin, mutta vauva-ajasta nauttiminen jäi ehkä vähemmälle kuin nyt, kun kolmanteen ikäeroa tuli 5 v.

Vierailija
2/3 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin odottamaan muutaman kuukauden, jos ei ole kauhea kiire! =) Pieni parin kuukauden ikäinen nyytti ei vielä anna todenmukaista kuvaa siitä millainen ensimmäinen vauvavuosi tulee olemaan.

Meillä tytöstä tuli työntäyteinen siinä 7-8 kk:n ikäisenä, kun oppi liikkumaan ja tekemään pahoja (esim. repimään johtoja). Toisesta haaveillaan nyt kun tämä tapaus on 10 kk, mutta kyllä sitä mietittiin tarkkaan mihin ollaan ryhtymässä! Erityisesti olen huolissani omasta jaksamisesta raskaana taaperon kanssa sekä sitten kahden vaippaikäisen kanssa kolmistaan kotona. Mutta asioilla on tapana järjestyä jotenkin! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ekan ja tokan välillä suurempi ikäero (n. 3v) kuin tokan ja kolmannen (1v5kk). Minä itse koin raskaammaksi tavallaan yhden lapsen kanssa olon kuin kahden (tai kolmen). Pidin siis enemmän pienestä ikäerosta, esikoisen viihdyttäminen oli minusta raskasta. Oma rankkuutensa kahden vaippaikäisen kanssa veivaamisessa totta kai on, mutta vauvavaihe menee todella nopeasti ohi.

Kysymyksesi on kuitenkin niin henkilökohtaisia, ettei niihin pysty kukaan ulkopuolinen vastaamaan. Olet vielä niin nuori, että kouluun ehdit kyllä lastenteon jälkeenkin. Pienellä ikäerolla sisaruksista on enempi seuraa toisilleen, vaikkei suurempikaan ikäero ole mikään este lasten leikeille.

Sen olen huomannut, että lapset jo tehneet äidit ovat yleensä parhaiten motivoituneita ja tehokkaimpia opiskelijoita. Jos parturi-kampaaja-ala ei tunnu omalta, vaan todennäköisesti haikailet jotain ihan muuta, voisi olla järkevää miettiä sitä rauhassa kotona laps(i)en kanssa. Mutta päätöksen tulevaisuudestasi teet ihan itse! Onnea valitsemallesi tielle!