Mulla on sappikiviä, kipuja joka päivä. Jonotan leikkaukseen varmaan lopun ikääni.
Onko muita kohtalotovereita? Odottelen tässä seuraavaa kipukohtausta. Lääkkeet eivät aina auta, varsinkaan jos en tajua ottaa niitä ajoissa. Sitten mennään taas ambulanssilla päivystykseen.
Mun pitäis aloittaa uudessa työpaikassa parin viikon päästä, mutta en ole työkuntoinen. Inhottavaa.
Kommentit (5)
Voi olla että saisit jonkin peruutusajan itelles. Mulla meinaan kävi näin, soitin syksyllä yks maanantai ja sain ajan heti perjantai aamuksi. Oli just sopivasti tullut leikkauksen peruutus. Elikkä ehdi olla leikkausjonossa vähän reilun viikon.
Piti jnottaa ensin poliklinikalle pääsyä. Sen pitäisi tapahtua 3vk:n sisällä, mutta en päässyt. Olen siis aika skeptinen hoitotakuujutuissa....
litalgin, tramal?
entä ruokavalio, oothan tosi tarkka?
Olen tarkka ruokavaliostani. Kurkku, kaalit, paprika, rasvaiset ruuat, käristetyt ruuat, mausteiset ruuat pois. Olen kuullut, että riisikin voiaiheuttaa sappikoliikin.
Kivut oli ihan hirveitä ja happolääkkeitä vaan syötettiin jotka ei auttanut tietenkään mitään. Kerran sitten sain tosi pahan kohtauksen ja jouduin yöllä ensiapuun ja siitä lähti hommat pyöriin ja todettiin et rakko on piukeena kiviä täynnä. Meni muutama kuukausi kun pääsin leikkaukseen. Joskus todella harvoin tulee vielä kipuja, joskaan ei enää niin voimakkaita ja litalginilla kyllä menee ohi aika nopeesti.