*Tiistai, SYYSäidit*
Kommentit (21)
Esikoisella on hiihtoa tänään koulussa joten vein pojan kavereineen autolla kouluun. Viisivuotias halusi jäädä siksi aikaa (15min) yksin kotiin (taisi olla ensimmäinen kerta IHAN yksin) ja oli ylpeänä niin isoa poikaa, että! Taitaa ensimmäinen heiluva hammas tehdä pojalle ison pojan tunteen.
Niin, viisivuotiaallamme on tämän kuun 15 hoitopäivää käytetty joten hänellä on vapaapäivä tänään. Ajateltiin mennä käymään seurakunnan kerhossa mutta Lilli on niin flunssainen ettei viitsitty lähteä tartuttamaan muita. Joten nyt poika katselee videolta Atlantista, jota ei isoveli halua ikinä katsoa. Ja lounaaksi laitan pannaria, tavallisesta vanhasta maidosta, jota ei isoveli pysty syömään. Toteutetaan siis sellaisia harvinaisia juttuja jota ei molempien poikien aikana voi tehdä.
Parina päivänä on aurinko paistanut ihanasti. Se tekee ensimmäisen keväisen tunteen, kun aurinko ihan oikeasti lämmittää iholla. Ja tämä vesilintuäiti alkaa keräillä pisamia naamaansa :-). Voi kun tuo Lillikin hoksaisi Onnin tapaan että ulkonakin voi kävellä ja se on ihan mukavaa.
Kukkuun JMM:lle myötötuntolähetys, kyllähän tuo voi olla kova paikka ;-) ja Kukkaselle parempaa vointia. Ja äidille työn iloa!
Saamuskan isolle pojalle vähän myöhästyneet synttärionnittelut!
Jaahans, tässä kirjoitellessani urani äitinä eteni siihen malliin, että sain noukkia vessanpytystä sinne heiteltyjä tavaroita. Tähän saakka kohta kahdeksanvuotisena äitiysuraani ei ole moista vielä tapahtunut. No piti kai tämäkin kokea :-/
Urasta puheen ollen, olen täyttänyt Lillin päivähoitohakemusta ja keskimmäisen eskaripaikkahakemusta, niisk. Nyt pitäisi vielä kerätä itsensä ja viedä ne - kyynelehtimättä - tarhaan. Vähän helpottaa se ajatus, että miehen laskelmien mukaan minun olisi mahdollista tehdä kuusituntista päivää, jolloin kummankaan tenavan päivät eivät olisi hirveän pitkät eikä koululaisen yksinäiset iltapäivät kestäisi kuin pari tuntia. Toinen vaihtoehto, joka takaisi vielä lyhyemmät päivät, olisi että saisin jommankumman hakemistani työpaikoista. Viimeinen hakupäivä on tänään, joten tällä viikolla saisi puhelin soida. Taidan laittaa toiveikkaana lataukseen...
Nyt jatkamaan keittiön kaappien ja laatikoitten järjestelyä ja täyttämistä.
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Täällä ollaan sairastupalisina taas kerran. Tällä kertaa onneksi vain flunssaa. Viimeyö meni harakoille ja nyt on vähän väsy, mutta onneksi vain vähän...O katselee juuri ostosteeveetä. Suloinen on!
Meille kuuluu muuten oikein hyvää. Ollaan ulkoiltu kauniissa ilmassa, tehty lumiukko pihalle ja lumilyhdynkin sain kasattua. Tuli kyllä aika muoto puoli. Kodin läheltä on löytynyt kiva leikkipaikka, jossa on seuraa sekä pojalle että äidille.
O:lla on kova vauhti ja talo on muutamassa minuutissa myllätty ylösalaisin. En enään jaksa stressata sotkuista. Järjästelen tavaroita kun illalla tulee hiljaisuus.
Laitoimme viikonloppuna tarhapaikka hakemuksen vetämään. Tuli ihan haikea olo. Toisaalta odotan töihin menoa, mutta toisaalta tuntuu pahalta....Vaikka kotona olo on välillä ollut rankkaa, niin pääasiasssa olen kuitenkin nauttinut ihan valtavasti tästä ajasta. Rahan takia tämä on kuitenkin melkein pakko tehdä ja työkokemustakin olisi tärkeätä saada lisää.
En muista taaskaan mitä kaikkea piti kommentoida....Palailen myöhemmin jos vain ehdin!
@iti ja O
Minä sain vihdoin mentyä, ja eihän se niin kamalaa ollut. Ma pitää mennä uudestaa. Kallista se kyllä oli :(
Vastaan heti henkilökohtaisesti esitettyihin kysymyksiin, etten unohda. Tea: suosittelen vaihtamaan juuston vaikka kalkkunaleikkeeseen. Jos ihan rehuilla korvaat, niin voi käydä niin, että tulee pian nälkä, kun aamiaisella on vaan vähän proteiinia. Ellet sitten syö vaikka jukurttia. Kalsium imeytyy ihan hyvin tabletistakin.
Tiivii: lapsi pärjää ihan hyvin viikon ilman lihaa.
Hoitolapsi on sairaspäivällä ja siskon tulossa kylään. Väsyttää, kun piti murehtia yöllä hammaslääkäriä ja Valmakin heräs klo 05. Isi oli unohtanut antaa lääkkeen :(.
Ayapista uskallan varmaan kertoa, että pääsevät tänään kotiin. Hyvillä mielin oli ainakin eilen.
Tänään oli Hesarissa ilmoitus vuokra-asunnosta Ruoholahden Villoissa. Sais sen oman pihan keskustassa :). Mies ei innostuntu yhtään. Soittaisko kuitenkin? Tekis mieli.
Nyt täytyy mennä vähän siistimään paikkoja.
Pile
Täytin juuri päivähoitohakemuksen:) Mistähän vielä keksin sen työpaikan:)
Ulottuvainen pikkkurinsessa hapuilee näppistä, joten tässä lyhyesti.
Paitsi Hilulle, että 2 viikon päästä torsti vois olla ok päivä meille. Miten teille?
T: Ynis
Aamu oli taas aikainen,en ymmärrä miten yö voi lyhentyä noin...Miten sais pojan illalla nukkumaan jos typyä valvottas?!
Ynis:Kiitos ymmärryksestä!Kyllä ne yövieraat rasittaa kummasti,vaik omat vanhemmat..ja vaik lapset tykkää ja ite yritän hirmusti hyötyjä ajatella ni silti vaan ei oikien jaksa!
Ihan haikea olo tulee kun päivähoidosta puhutte..Ite en ole töihin lähössä,mutta häviääkö täältä ihan kaikki?
Täytyypä lähteä...ihanan keväinen aamu,vaik pakkasta mut linnut laulo ja aurinko paisto :-)
jatu
Tänään olemme jo autoilleet ja hakeneet vessaan ja pesuhuoneeseen boordit. Hirmu kalliita nuo boordit. Nyt odotamme ruuan kypsymistä ja sitten suuntaamme kodinkoneliikkeen kautta raksalle. Raksasta puheen ollen taidan antaa liiankin helpon kuvan tästä rakentamisesta. ;) Nytkin on pari päivää takana armotonta väsymystä ja stressiä. Makuuhuone on aiheuttanut unettomuutta. Eilen kuitenkin kävin asiaa pohtimassa paikan päällä ja totesin yhden seinän olevan täydellinen ja muiden kaipaavan hivenen lisää töpötystä. Sitten se on mielestäni hyvä. Täytyy sanoa, että oli lopulta loistavaa, että pääsimme vasta lokakuussa rakentamaan. Aiemmin en olisi jaksanut tätä rumbaa näin hyvin. Viime keväänä olisin ollut ihan poikki, kun oli kouluun vielä pari hommaa hoitamatta ja Nöösä heräili 2 tunnin välein. Nyt on ollut hyvä aika projektillemme, kun Nöösä on isompi ja opiskelut ohi. Olemme pystyneet paremmin keskittymään tähän stressiin. Muutenkin nyt rakentaminen on siinä vaiheessa, että näkyvää tulosta syntyy ja minäkin olen voinut omin käsin tehdä jotain. Se innostaa, vaikka väsy, stressi ja kiukkuisuus vaivaakin. Onneksi maaliskuu lähenee muuttopäivineen.
Ai niin, kuvia en valitettavasti voi teille jakaa, kun meillä ei ole vieläkään digikameraa.
Ayap: Mikä teillä vointi ja tilanne? Olette olleet ajatuksissa.
Ankkikselle onnea keittiöstä ja onnen potkuja ja peukutuksia työnhakuun!
Saamuskan pojalle myöhästyneet onnittelut!
Sairaille paranemista!
Saimme muuten eilen huoltoon lähteneiden rattaiden tilalle huollon ajaksi toiset. Hyvää palvelua. Kyseisen putiikin pisteet nousi hivenen palvelun suhteen (todella huonot kokemukset aiemmin). Vararattaat ovat vielä hyvät menopelit. Helpottaa arkeamme.
Nyt on mentävä syömään ja sitten suhailemme autolla. =)
-Mimmuli ja Nöösä
Poikasella pari p-k kaveria asui siellä. Ihania, unelmien täyttymys. Myös aika pieniä ja pihat yhteisöllisiä, hyvä vai huono puoli?
K
FST on suuressa viisaudessaan poistanut Morgonnytt-aamu-uutiset maamme ruotsinkielisten suureksi suruksi, ja samalla vieraannuttaa entisestään ruotsinkielisiä maamme suomenkielisestä enemmistöstä. Jos et ole kiihkeä ruotsinkielisyyden/ruotsinkielisten vastustaja, niin pyydän käväisemään tällä sivulla ja harkitsemaan nimesi kirjoittamista adressiin.
http://www.oker-blom.com/morgonnytt/
Kiitos.
Ankkis
Ankkis: huomasin tuon morgon nytt puutteen heti, kun joululoman jälkeen alkoi taas aamu-tv. Ja minusta se on myös huono juttu. Mielelläni aina kuuntelin ja katsoin ruotsinkielisiä uutisia. Tästä asiasta taisi olla viime vuoden puolella tv:ssä puhettakin, että ruotsinkielisiä uutisia vähennetään (en muista oli kyse muista ohjelmista).
Minusta se on sääli. En ole koskaan ajatellut, että koulussa luetaan PAKKOruotsia. Miehen kanssa joskus keskustellaan asiasta tovi kärkkäästi:) Sekään ei ajattele sitä pakkoruotsina mutta on sitä mieltä, että suomen-ruotsalaisia on niin vähän, ettei sen takia ole tarpeellista lukea sitä koulussa. Puhuu mies, joka on kotoisin Kristiinankaupungista, jossa enemmistö on nimenomaan ruotsikielisiä. No, ehkä hän vähän provosoikin mua:)
Nyt meni jo vähän sivuraiteellekin. Nyt haen vähän syötävää ja palaan asiaan.
T-P
Kupu ravittu ja lapsonen nukkumassa ja minä tietysti täällä pinoa kasvattamassa.
Eilen illalla kirjailin viikon taakse päin noita ruoka ja rasvajuttuja. Vähän vaikuttais, että ohrakin sekoittaa öitä mutta varmuutta ei ole. Sen tiedän kuitenkin, että viime yö oli hyvä. Kerran itkusti yöllä. Kuuden aikaan heräsin uneen, jossa kello oli jo 7.30. Petyin pahasti todellsuuteen:) Käänsin varovasti kylkeä ja seuraavan kerran kun heräsin, kello oli oikeasti 7.30! Eli 11,5h Onni veteli hirsiä. Hienoa. Olo oli vaan itsellä aika pönttö, kun olin mennyt jo 21.30 nukkumaan.
Torstaina on sitten Onskalla eka parturikäynti. Saapas nähdä, miten siinä käy. Eiköhän tuota vähän saada leikattua. Ainakin parturi on ennenkin näin pieniltä leikellyt, joten toivotaan parasta.
Pitäs löytää takki. Ostin joulun jälkeen lahjaksi saamillani rahoilla menosaappaat. Ja nyt ne tarvii takin. Mulla on kyllä villakangastakki mutta se on Oulussa ollut syksystä asti. Piti viedä se siellä ompelijalle pienennykseen mutta se vähän jäi. Ja muutenkin ajattelin, että vois ostaa uuden, entinen on jo vanha. Tuo takki pitäs löytää lauantaiksi, kun ollaan kaiketi menossa miehen kanssa kaksin ulos illalla kun sen vanhemmat tulee käymään ja katsovat Onnia.
Saamuskan esikoiselle syntskäonnea!!!
Jee, pienet on ilonaiheet mulla mutta tänään on 24-ilta! Ai minäkö koukussa telkkuun...? Ehkä vähän.
T-P
Onpas ollut hiljainen päivä tänään töissä. Hyvä näin. Sain laatikkoni, jossa on teksti " keskeneräiset" vihdoinkin pohjaa myöten tyhjäksi. :)
Noista yöheräilyistä, T-P, tuli mieleen, että toki on mahdollista, että on jotain allergistakin pohjaa kun taiveihottumaa ja kutinaa on. Mutta toisaalta meidän allergiaton typymme herää säännöllisesti joka yö kerran pari. Eli haluan vaan näin kömpelösti sanoa, että voi olla allergiaa tai sitten ei. Teillä toki tuntuu öissä olevan aika isoja vaihteluita.
Äsken kävi vo:lla 1,5-vuotias, jolla atopiaa pohjalla (taipeet, silmänseudut) ja ihon lehehduksia jos syö jotain kastiketta?! Ei siis leivästä, ei maidosta, vaan juuri kastikkeista. Mietin, että voisiko syyllinen olla joku E-koodi, natriumglutamaatti vaikka? Samalla tytöllä nakeista tulee oireita, lisäaineettomista nakeista ei. En tunne noita tuoteselosteita, mutta kehotin heitä vahtimaan sitä E-koodipuolta. Ehkä syysmammojen allergiaekspertit osaisivat neuvoa?
Mimmulin maalaukset kuulostaa tosi hienoilta! Me vaan tylsästi telattiin makkareista yksi seinä, toisessa on taivaansininen ja toisessa sellainen jännä vihreä, ei oliivi eikä lime vaan ehkä jotain siltä väliltä. Hirmu rauhoittava väri on. Nyt tekisi mieli maalailla uudelleen ja typylle voisi taiteilla sellaisella liitutaulumaalilla omaan huoneeseen pienen alueen. Toisaalta typyn huoneessa ei tahdä koskaan mitään, typy käy siellä nukkumassa n. 22-04, loppuajan huone toimii lähinnä pyykinkuivatuspaikkana ja tarvittaessa vierashuoneena.
Tänään ja huomenna on meidän äiti kylässä, tuli hoitamaan typyä kun miehellä on opiskelujuttuja. Huomenna äitin pitää nukuttaa Venla päiväunille, mielenkiintoista nähdä miten sujuu.
Nyt vielä vähän töitä ja sitten kotiin.
- tea -
ensin ajattelin, että aamulenkillä oltais kiepsastu katsomaan tyynyhulinaa, muttei sit viitsittykään.
En ole tainnut muistaa mainita, että Typyn ns. esiuhma on rauhoittunut. Ihanaa, kun on oma suloinen kulta, eikä se kaikesta vinkuva heittäytyjä :-)
Itse taidan olla kaikesta vinkutuulella, sillä alkaa olla se aika kuukaudesta. Suklaa maistuu ja pienet, pienet asiat kiukuttaa. No, onneksi huomasin mistä johtuu niin osaan olla aiheuttamatta turhia kiistoja.
Hui miten päivähoitopaikat ja työelämä alkaa taas nostaa mustaa päätään tässäkin joukossa. Pian pitäisi mennä työpaikalle kokoustamaan työtilanteesta. Yöks.
On niin ristiriitaista edelleen, kun toisaalta haluais tehdä vähän töitä ja toisaalta olla kotosalla, mut sehän ei tuu onnistumaan :-(
Tuttis: hienostihan oot jaksanut työelämää! Vaikka et taida enää kupsia yli puoleenyöhön hereillä ;-)
Jaahas, Typy vetää vaatteita kaapista...
Onnea Saamuskan esikoisen " juhlaviikkoon" :-D
Keilin & Typy
Kirjoittamisen suhteen siis.
Mua suututtaa nää päivät, kun on esikoisen puheterapia. Se on pikkurinsessan uniaikaan ja vaikka jompi kumpi mummo tulee tänne hoitamaan siksi aikaa, niin aina käy silleen, että neiti herää, kun tullaan esikoisen kanssa kotiin ja härdelli on taas valmis. Tänäänkin kyllä nukahti uudelleen, mutta ei nukkunut kovin kauaa. Itellä on muutenkin jotenkin hermostunut olo.
Tuntuu muuten, että aina on se aika kuukaudesta:) Siis yhtä hormoonimyllerrystä. Ensin menkat, sitten kukkii naama, sitten ovulaatio ja taas kohta kukkii naama ja iskee pms. Ja kohta kaikki taas alusta. Joskus tuntuu, ettei ole enää sellaisia normaaleja aikoja ollenkaan.
Telkkarista on pitänyt sanoa, että meillä se on aika usein taustahälynä ja varmasti häiritsee tätä elämää. Mutta vielä enemmän häiritsee miehen yletön kiinnostus tekniikkaan. Jos vain on mahdollista, niin suosittelen karttamaan koko perheessä kommunikaattoreita tai vastaavia joilla pääsee nettiin ja sähköposteihin käsiksi. Meillä ihan oikeasti miehellä on puhelin kädessä lähes aina! Lukee uutisia, sähköposteja tms. koko ajan eikä tajua ympäröivästä maailmasta mitään. Olen koittanut haastaa miestä joskus, että puhelimella ei sais kuin soittaa yhden viikonlopun aikana, mutta eihän tuo ota sitä edes tosissaan! Ei ollenkaan tajua, että se vois haitata perhe-elämää, vaikka asiasta on kyllä puhuttukin.
Taidan mennä avaamaan sen telkkarin:) Se on mun sivuviihdyke, että jaksan lastenkin kanssa touhuta. Jotenkin vaan oma aika kuluu paremmin, kun voi sivusilmällä seurata hömppäsarjoja.
Jatu. Ei huolta. Mä ainakin pysyn täälä vielä pitkään. Eiköhän me pinoja pidetä pystyssä. Tosin en vielä lupaa, että syksyllä ehtisin ihan joka päivä mukaan, mutta aika näyttää.
Paranemisia Kukkaselle ja @itin O:lle!
Ankkikselle tsemppiä!
T-P. Mä meinasin kans eilen kirjoittaa tuosta, että kyllä terveittenkin lasten yöt on välillä rauhattomia. Mutta en myös tiennyt, että miten sen sanois, ettei pahastuta ketään. Selvä on, että teillä on allergiaa ja ihottumaa myös kiusana, mutta.... No, ymmärrät varmaan eli kaikelle ei aina löydy syytä tai selitystä.
Kaveri kävi sitten aamupäivällä kahden lapsen kanssa. Oli kyllä mukava taas jutella ja ihmeen kivasti lasten leikit sujui. Tosin aikamoinen sekämelska syntyi, mutta ei kyllä kovin siistiä ollut alun perinkään. Sanoi, että kyllä hälle vähän meidän vauvauutinen tuli yllätyksenä ja tuo ajoitus varsinkin. Jouduinkin sitten aika pitkästi meidän tilannetta selittämään. Ilmiesesti hän ei oo joutunu lapsettomuus- ymv juttuja kovin paljoa pohtimaan. Meillä taitaa olla vähän sellainen tilanne, että kummankin mielestä toisen elämä on aikamoista hässäkkää ja tapaamisten jälkeen oma elämä tuntuu taas entistäkin kivemmalta ja selkeämmältä. Ainakin mun kohdalla on niin, mutta tänään mietin, että voi olla toisinkin päin.
Vauvasta tuli pikkasen taas huoli. Syyt: kaveri sanoi, että eihän mulla oo vielä mahaa, kun aiemmin on näkyny niin aikaisin. Lisäks toisen kaverin veljen vauva on joko kriittisessä tilassa tai kuollu jonkin synnytykseen liittyvän jutun takia. Tuommoinen panee aina miettimään, että miten meillä sitten naljännekin kanssa vois mennä hyvin, jos toinen menettää tuossa vaiheessa esikoisensa. Helpottais, jos liikkeet jo tuntuis. Mutta ei ne oo toisillakaan kovin aikaisin tuntunu ja istukka etuseinässä... Liitokset ainakin tekee tilaa ja peppu puutuu. joten pitänee vain yrittää pysyä rauhallisena. Rakenneultra on 14. 2. Kovasti oon miettiny, että pyytäisinkö jonkun sinne kaveriksi vai ei. Mies ei ehdi kesken työpäivän. Viimeks olin anopin kans.
Pekka vilpertti taitaa olla taas jotain " pahuutta" tekemässä. Ainakin kuulostaa siltä. Ja isommat vahtaa niin tiivisti telkkaria, etteivät huomaa mitään.
Käytiin katiskoilla koko porukalla. Pari pikkuista madetta saatiin. Tuumittiin, että saapa niistä ainakin makua keittoon, jos ei niin paljon kalanlihaa saakaan.
Kukkuu. Made on tosi ruma kala, mutta keitossa maistuu tosi hyvälle! Lähinnä muistuttaa isopäistä ankeriasta, jolla on evää koko selkäpuoli täynnä. No, mä en kyllä oo ankeriasta nähny, mutta luulisin näin.
T@hti
Alkaa tulla pikkurinsessalla haalarissa selän pituus tiukaksi. Seisoessa on vielä ok, mutta rattaissa niskasta vetää alaspäin. Jos ei ois kypärähattumallinen talvihattu, niin ois niska kyllä paljaana. Mietin, että pitääkö vielä hankkia haalari joka ois tosi tylsä vaihtoehto. Meillä kun on seuraavaa kokoa haalari, mutta se on sillä lapsella käytössä nyt jolta saatiin toi nykyinen 80cm lainaan. Eli en voi kesken talven takasin pyytää. Koittaisko hankkia henkselihousut toppatakin seuraksi alesta? Brion 74cm toppatakki on mun mielestä ihan ok kokoinen vielä. Housut taas on jo liian pienet ja ne vois ehkä korvata toisilla housuilla.
Onhan tätä haalariaikaa vielä jäljellä, höh:)
Jalat huutaa melkein hoosiannaa, kun kävin taas vähän hikoilemassa. Huomenna onkin lepopäivä ja hieroja tulee taas.
T@hti ja Tea: Totta, että terveenkin lapsen yöt on rikkonaisia toisinaan, joissain perheissä useamminkin. En siis olis loukkaantunut sanomisistanne missään tapauksessa, vaikka miten olisitte asian ilmaisseet:) Nyt Onnille on jäänyt nuhan jälkeen taas tuo rohina, jota oli syyskuussa ja on tosi tukkoinen. Tänään huomasin, että oli raapinut kurkun kohdalta ihoa, eli henki on ahtaalla. Muutenkin ollut tahmeampi päivä tänään, kun ulkonakaan ei Onni jaksanut edes kävellä. Muistan tuon kun Kerppu kerran mainitsi siitä, että se voi olla hengen ahtaudesta merkki, jos raapii kurkkuaan. No, me aloitettiin tänään antaan sitten avaavaa lääkettä. Mistähän tuo johtuu, että se rohina jää joskus päälle? Tyhmää sanoa mutta olen jotenkin helpottunut että näyttäisi siltä, ettei se johtunut aikoinaan kissasta...
Tänä iltana Onni näki ekaa kertaa sitten sunnuntai-illan toisen lapsen. Kaveri kävi 2-vuotiaana tyttönsä kanssa kylässä. Voi hiisi, että Onnilla oli lystiä. Ihan hirveästi esitti ja vouhkasi uusilla taidoillaan. Tuo tyttönen kun ei ollut Onnia nähnyt viikkoihin, eli ei ollut nähnyt kun Onska kävelee. Ihana oli katsoa, kun toinen oli niin innoissaan:) Ja tyttö niin suloisesti halaili Onskaa.
Tuosta huomas, että kyllä tän ikänen lapsi tarvii jo muitakin lapsia ympärilleen silloin tällöin. Toki olen tiennyt tuon muutenkin mutta tämä oli niin selkeästi nähtävissä tänään.
Kukas se kauhisteli, että pinot hiipuu sitä myötä kun mammat palailee töihin. Nou hätä, minä roikun täällä hamaan loppuun asti:D
Nyt pitää kai tsiigata uutiset ja sitten nukkumaan.
T-P
Just on tullu lapsilisät ja kotihoidontuki. Äsken maksoin laskuja, niin tilille jäi 122e :( Eipä tarvi paljon hankintoja suunnitella eikä miettiä, mitä tarvis. Oikeasti meillä ei oo hätää, koska miehen tilille jäi rahaa ja puolesta kuusta tulee lisää, mutta silti välillä niin ahdistaa. Kait sitä on vain liiaksi tottunut siihen, että jotain ylimääräisempääkin pystyy hankkia. Ja mies taas on maksuissa eri linjalla. Mä haluan aina tietää selväks rahatilanteen ja mies taas venyttäis esim. ruokalaskun maksua paljon pidempään, vaikka koko ajan kertyy jo uutta.
Lila. Onko äp-raha-asia edistynyt?
Me mietittiin, että jos mä saan ansiosidonnaisen, käytetään se suurimmaksi osaksi autolainan maksuun. Ne rahat kun on lainattu miehen veljeltä ja vaikka nytkin koko ajan koitetaan lyhennellä velkoja, niin tuntuu muutoin roikkuvan loputtomiin. Äp- ja vanhempainrahakuden aikana saatais tuo kuitattua, jos jätetään käyttörahaksi suunnilleen sama kuin nytkin on + lapsilisiähän tulee sitte myös vähän enemmän kuin nyt.
No, ei auta kuin mennä nukkumaan. Muuten univelatkin on vain lisääntymään päin.
T@hti
Teako se siitä E-koodi asiasta kyseli? Jos kastikkeista lehahtaa ni onhan siinä vaihtoehtona selleri yms mausteetkin? Mitä on kaikissa lihaliemikuutioissa... Mut toki lisäaineille voi olla " herkkä" tai allerginen. Meillä poitsulle ei sovi ainakaan sitruunahappo. Missään muodossa. Multitabs joka sis. sitä saa näpyt suun ympärille, kieltäytyy kaikista mehuista ja jugurteista yms joissa tuota E330:aa on jne jne... Siis oikealta nimeltään sitruunahappo. Natrinuglutamaatti voi toki kans olla syyllinen. Siitä mulla ei oo enempää tietoa. Mut siis ihan mikä vaan voi olla syyllinen... :( Sehän näistä algeerioista niin kettumaisia tekeekin...
Kerppu
Keilin, ai että en kuppaa enään. Niinhän tuo järki sanoisi mutta täällä huomaan kuuksivani. Nyt valvottaa toinekin juttu nimitääin mun dementia! Möin ja sain rahat Kangarepusta, nooh, tänään piti paketti laittaa meneen mutta enpäs löydä käyttöohjeita mistään. Voi että ketuttaa, ollaan kaivettu huusholli ympäri ukon kaa moneen kertaan ja sitä idioottia ohjetta ei löydy mistään. Menee jo hermo. Aina jokin hukassa. Tällä kertaa tsekkasin ekana Nyttysen mopon, sillä sinne se jemmaa kaikkee kivaa aina piiloon, eilen kirvasin ja hain tuskissani pankkiavaimia ja sieltähän taas kerran tajusin viimeksi katsoo. Että sapetti, kun ei aloita koskaan siitä ja seillä ne aina kaikki on, ainakin melkein. Tuo lappuvihko ei sitten ollut siellä. GRRRR!
Ottaa niin kupoliin että meen pehkuihin. Veikaan että ohje löytyy makkarista kun sinne ei viitsi mennä penkomaan.
Meen pelastaan jauhelihakeiton ennen kuin naapurin rakit kusee tai hotkii sen parempiin suihinsa. Siis keitto on pihalla jäähtymässä. Ai niin ja pesukonekin tyhjentämättä...karmee tää hatara pää josta tuuli viuhuu vauhdilla läpi ja mitään ei muista. Töissäkään...
Tuttis
Tuttelituulle kannustusta. Eilinen päivä töissä aiheutti heti illaksi ruuhkaa: piti hoitaa sitä ja tätä lasten asiaa, ruokaa pöytään, leluja pois lattialta ja kun viimein olisi ollut aikaa istua koneella, piti tukea miestä, joka käy yksinäistä ahdistustaistelua tv-antennin virityksen kanssa.
Vuorosanat ovat siinä hommassa yksinkertaiset: kyllä, sitä on mahdoton saada kunnolla. Joo, olet tehnyt kaikkesi. Niin, sinusta tuntuu pahalta, kun et onnistu, vaikka yrität. Voi olla, juu, ihan mahdollista, ettei telkku näy täällä koskaan hyvin.
Yritin kyllä vihjata siihenkin suuntaan, että ahdistustaan kannattaa laittaa asioihin, joihin pystyy vaikuttamaan. Minusta antenniasiasta murehtiminen on samaa kuin ahdistuminnen siitä, että jääkauden aikainen jättikivi on tuossa eikä metrin verran sivumpana.
Se siitä yksityisestä murheestani.
Kukkasella on nuha ja ripuli. Heräsi yöllä huutamaan suoraa huutoa, joka rauhoittui vasta usean yrtyksen jälkeen. Nytkin taitaa olla höpöt housuissa, joten mentävä töihin.
Kukkuu + muksut