Neuvolassa käynti
Kävimme muutama päivä sitten neuvolassa (1,5-vuotias) neuvolaja tuntuu, että se on nykyisin yhtä huutoa. Tai aluksi menee hyvin, mutta kun pitäisi ruveta ottamaan pipon mittaa, riisumaan jotta saadaan punnituksi ja mitatuksin, niin silloin alkaa huuto. Ja kun rokotuskin saatiin niin siitä vasta huuto syntyikin. Rauhottuminen kesti aikansa. Nevolantätikin sanoi, että onpa herkkä lapsi. Olemme joutuneet käymään hiukan useammin neuvolassa painokontrolleissa ja huuto ja itku on joka kertaista.
Käyttäytyykö kukaan muu lapsi samanlailla vai onko meidän lapsen käytös jotenkin " poikkeavaa" ? Tuli vain semmoinen olo kun lähdimme pois neuvolasta, ettei kukaan muu lapsi käyttäydy noin :(
Kommentit (2)
Mä olin kanssa 1,5v -neuvolan jälkeen ihan varma, että vaan ja ainoastaan mun lapseni huutaa lääkärillä/neuvolassa/jokaisessa uudessa paikassa. Mut mä luulen, että on aika tavallista, että just tossa iässä uudet asiat pelottaa. Tai niin se ainakin meillä meni. Neuvolalekurin ei tarvinnut kun vähän katsoa silmiin ja sanoa moi, niin poika huusi ja kovaa. Ei puhettakaan mistään palapelien kokoamisesta tms, joita oon kuullu 1,5v-neukkiksessa tehtävän. Meillä oli vaihe, että poika huusi jopa apteekkiin mennessä, koska luuli farmaseuttia valkoisessa takissaan ilmeisesti lääkäriksi (oli kesällä korvatulehduskierteessä ja jäi kammo lääkäreihin).
Meillä vierastuskausi/pelkokausi oli pahimmillaan 1v5kk-1v8kk. Silloin jopa vieraiden meille kotiin tulo sai aikaan itkuhuutokohtauksen. Ja jos minä menin ovesta ulos vaikka kauppaan tms. ja poika jäi isän kanssa, oli huuto ihan sydäntä särkevä. Tässäkin asiassa homma muuttui kohta pari kuukautta sitten. Nyt vilkutellaan iloisesti äidin perään ja juostaan ovelle vieraita vastaan näyttämään samantien kaikki uudet ja vanhatkin lelut :)
Huurre ja poju 1v11kk
Meillä kävi sekin mutta oli kyllä odotettavissakin. Muuten neuvolakäyntinne kuulosti hyvinkin tutulta. Meillä tytöllä on todella herkkä oksennusrefleksi ja jokainen lääkärikäynti on tuskaa joten ei neuvolassakaan sen helpommalla päästy. Ja lääkärikammo ei yhtään helpota tilannetta.
Minä kyselin neuvolassa että onko nämä puolitoistavuotiaat useinkin tällaisia ja terveydenhoitaja sanoi että osa kyllä on (no ei varmaan oksentavia, siinä vaiheessa kun kysyin tyttö ei ollut vielä näyttänyt " parhaita puoliaan" ).
-minskuliina