Voiko ovikset muuttua synnytysten myötä?
Mulla on toisen yhteisen lapsemme jälkeen alkanu ovisoireina tärinäkipu+limat+kova kipu joka kestää ehkä tunnin verran. Näistä aina tiesin millon irtoo ja siten sitten tärppäs meidän kolmas vauva. Nyt kun kolmaskin on jo iso niin mietin että voiko ovisoireet muuttua synntysten myötä myös toisinpäin eli että kivut häviäsi? Olen niin oppinut luottamaan tuohon kipuun ja nyt sitä ei vaan kuulu, eli en tiedä miten pitkä kierto tästäkin taas tulee... . Uuutta vauvaakin toivotaan jos sellainen suodaan!!!
Kertokaapa onko kellään kokemuksia? Myös kiinnostaa sellanen että miten herkkä on eka kierto, eli voisko tästä jo toivoa tärppiä? Mä kun lähinnä ootan sitä ovista jotta tietäisin millo alkaa menkat, eli en elättele suuriakaan toiveita raskautumiseen..
Kiitosta vaan jos joku vaivautuu vastaamaan
Kommentit (3)
Mulla on ainakin ovis(oireet) muuttuneet jo yhden synnytyksen jälkeen. Ennen sitä tunsin hyvin selvästi milloin ovuloin, kummalta puolelta munasolu irtosi jne. Kovia kipuja mulla ei ollut, mutta ihan selkeitä tuntemuksia silti ja aina hyvin tarkasti samana päivänä kiertoa.
Nyt on ollut synnytyksen ja imetyksen lopettamisen jälkeen muistaakseni neljät kuukautiset ja ekan kierron jälkeen ovat olleet ihan säännölliset alkamisen suhteen, mutta muuten kyllä todella outoja kiertoja:o Kummalisia tuntemuksia alavatsalla on pitkin matkaa, lima on runsaampaa kuin ennen ja sitä tulee pidempään. Menkkamaista jomotusta ilmenee vähän joka toinen päivä, täysin oireetonta on vain juuri kuukautisten loputtua muutaman päivän. Sitten taas alkaa kaikki mainitsemani omituisuudet ja jatkuvat aina seuraaviin kuukautisiin saakka. En siis enää tunnista varsinaista ovulaatiota ja se hieman hankaloittaa tätä uusi-vauva-projektiamme:/
Oletko kokeillut tai harkinnut ovistikkujen käyttöä? Niillä ainakin saisi (mitä ilmeisemmin) selville tarkan ovulaatioajankohdan.
Tärppionnea sinnekin suuntaan!
lillis06:
Kummalisia tuntemuksia alavatsalla on pitkin matkaa, lima on runsaampaa kuin ennen ja sitä tulee pidempään. Menkkamaista jomotusta ilmenee vähän joka toinen päivä, täysin oireetonta on vain juuri kuukautisten loputtua muutaman päivän. Sitten taas alkaa kaikki mainitsemani omituisuudet ja jatkuvat aina seuraaviin kuukautisiin saakka. En siis enää tunnista varsinaista ovulaatiota ja se hieman hankaloittaa tätä uusi-vauva-projektiamme:/
Oletko kokeillut tai harkinnut ovistikkujen käyttöä? Niillä ainakin saisi (mitä ilmeisemmin) selville tarkan ovulaatioajankohdan.
Tärppionnea sinnekin suuntaan!
Mulla on ihan samanlaisia oireita eli kummallisia jomotteluja ja limat ihan oudot ym..Voi kyllä olla että ovista ei ekoissa kierroissa kun on vasta käynnistynyt, edes tapahdu. Minulla kyllä viimeksi epäsäännöllisyydestä huolimatta oli ovikset, kun oli kipuja mistä sen tunnistin. Tämän synnytyksen jälkeen ei siis ole mitään ovistuntemuksia. En viitsi alkaa tikuttelemaan, mietin vain että voisko tää olla nyt sitte niin että mä en ovuloi ollenkaan vai olisko tosiaan toivoa että ovisoireet voi muuttua synnytysten jälkeen...
Kiitos vastanneille ja lisää vastauksia toivotaan! Plussaonnea bd
Mulla on juuri tänään ollut täsmälleen samanlaiset ovisoireet kuin kuvailit, eikä koskaan ennen! Onkohan ne siirtyneet sinulta minulle? :)
Mulla toistaiseksi ainoasta synnytyksestä pian 11kk. Menkat on tullut kaksi kertaa tätä ennen, eikä ollut vastaavaa. En siis tiedä mikä on ovista muuttanut, mutta jokin ainakin.
Olen kuullut " mututietona" , että 1. kierrossa synnytyksen jälkeen raskautumisen todennäköisyys olisi jonkin verran isompi, mutta en tiedä kuinka paljon.
Coe kp 23/36-38