oisko antaa tietoa? sis.kysymyksen..epätoivoista..
niin siis jokin aika sitten todettiin PCO,helminauhana kystia pisin munanjohtimia. mikä YLEISESTI kuuluuu taudinkuvaan?jäi lääkäriltä tosi epäselväksi,koska laittoi ylipainon syyksi ja sokeriaineenvaihdunnan..mitään hoitoja ei tarvii tehdä,hoidoksi riittää kuulemma lahdutus ja hitaat hiilihydraatit. anyway,nyt oli aivan helvetilliset oviskivut taas ilman limoja,ja KAS 5päivää oviksesta tuli limat pikku nippailuneen ja karseen kipeet rinnat myös.eli onko oire kuuluva PCO:n??? kiitollinen oisin jos joku vois valaista,ettei tarvis miettii.
Kommentit (2)
ajankohdan ovistikuilla? Voihan olla, että aikaisemmat kipusi olivat vain munasolun kasvukipuja ja ovis todella tapahtui vasta sitten, kun limat tulivat ja rinnat kipeytyivät.
Mulla myös PCO ja oireena tähän oli tosi pitkät kierrot ja oviksen tullessa limojen puuttuminen kokonaan. Ovis tuli muutenkin aina liian myöhään: juuri silloin, kun muutaman päivän päästä alkoi jo limakalvo tiputtelemaan ulos.
Rinnat olivat minullakin kipeinä ennen kuukautisia mutta niin ne taitaa olla monella muullakin vaikka PCOta ei olisikaan.
Minulla on ollut todella kivuliaat kuukautiset sekä myöskin ovis, en tosin tiiä, että liittyykö ne PCOhon. Monet ovat sanoneet, että painon pudottaminen helpottaa, mulla nyt oli muitakin syitä lapsettomuuteen (raskauden ei pitänyt olla luomusti mahdollista).
Toivottavasti tästä oli jotain apua...
Kurmeli rv 24+1