Haluaisin kiinteytyä, mutta en laihtua. Miten?
Onnistuuko kotikonstein? Olen pikkuisen pojan yh kotihoidontuella, eli aika ja budjetti ei anna periksi saliharjoittelulle. Pojan syntymän jälkeen olen lihonnut viitisen kiloa, mikä on hyvä :) koska aiemmin olin melkoinen luuviulu. Kasvoni myös kovin kapeat, eli näytän terveemmältä kun on vähän lihaa (läskiä?) tullut luiden päälle. Ongelma on siinä, että nyt se lisäpaino on sellaista höttöä, haluaisin olla kiinteä! Kuitenkaan menettämättä lisäkilojani..... Vinkit kehiin, ruoka, liikunta yms. Kiits!!!
Kommentit (3)
Jos sinulla on murtsisukset ja et asu Helsingin keskustassa, niin hiihto näin talvisaikaan kiinteyttää varmasti.
Uiminen on myös todella hyvä liikuntamuoto, jos lapsesi on jo sen ikäinen, että voit ottaa hänet uimahalliin mukaan, saatte molemmat hupia ja hyötyä samalla kertaa. Kilometrin kun on uinut, niin jopa on hyvä olo!
Ota myös hyötyliikunta vakavasti, kävele portaat ja työmatkat sekä kauppareissut mahdollisuuksien mukaan. Nuo kaikki kuntosalit ja jumpat ovat kyllä aika tyyriitä harrastuksia.
Ja muista liikkua vähintään 3 kertaa viikossa!
ihmisen paino nousee karkeasti ottaen joko niin, että lisää tulee joko lihasta, läskiä, tai nestettä. kun laihdut joku noista edellä mainituista vähenee. jos lisää tulee läskiä tai nestettä on se juuri kuvailemaasi höttöä. kannattaa siis pyrkiä lisäämään lihasmassaa. se onnistuu vain vastuharjoittelulla, ei uimalla tai juoksemalla, jotka kyllä ovat erittäin terveellisiä ja hyviä kuntoilumuotoja. myös pitkät reippaat kävellylenkit vaunujen kanssa ovaty käteviä pikkulasten äideille. mutta jos tosiaan tähtäät tuohon ulkomuotosi muuttamiseen auttaa vain painojen nosto. kunnalliset salit ovat yleensä kyllä melko edullisia. voit myös hankkia painoja kotiisi. unohda kaikki " varo ettei susta tule liian patti" jutut ja ota selvää miten kannattaa harjoitella.
www.pakkotoisto.com/bulletin
etsi hakusanalla karppaus, niin saat lisätietoa.