vielä kokemuksia 3 vuoden ikäerosta
Kyselin jo vähän aikaa sitten kokemuksia 3 vuoden ikäerosta mutta kysyn nyt uudestaan.Eli onko ollut mustasukkaisuutta ja millä menopelillä kuljitte ulkona.Itse ajattelin rattaista ja seisomalautaa.Onko ikäero liian iso teistä.Lisäksi vielä kysyn onko teistä hyvä että tuli toinen lapsi tehtyä.että onko se esikoiselle ollut hyvä juttu.Me toista yritetään ja tää poika on nyt noin 2vuotta.
Kommentit (4)
eli pikkasen vähemmän. Mutta siis sama juttu kun edellinen kirjoitti. meillä vaunuissa seisomateline isommalla ja hirveen kauan itä ei käytetty muuta kun kiireessä.
Alkoivat leikkiä jotain yhdessä kun kuopus oli reilu vuoden. nyt kuopus 2 ja esikoinen tulee 5v ja leikkejä on jo kovasti ja kuopus tosiaan " jumaloi" esikoista.
oisihan heistä voinut olla seuraa enemmän jos oisivat ollut lähemmin syntyneet, mutta toimii näinkin
ei olut mustasukkaisuutta.
eli nyt jos oon raskaana niin tuo oiekastaan tasan 3 vuoden ikäero tulee.Apua oon ihan paniikis..iik
Aika lailla sama stoori, kuin edellisillä eli meillä on kaksi poikaa, jotka täyttävät pian 5v ja 2v. Kovasti he jo leikkivät yhdessä ja ovat selvästi toiselleen hyvin tärkeät :) Aika vähän on ollut mustasukkaisuutta.
Onnea vaan sinulle ap!
Mielestani ihan kiva ikaero. Esikoinen oli melkoisen omatoiminen ja mustasukkaisuutta ei esiintynyt oikein yhtaan. Tuolla tarkoitan sita etta ei varsinaista mustasukkaisuutta ollut, oli aina kiltti siskolleen mutta aidille kiukutteli vauvan ollessa noin 1kk-3kk aivan mahdottomasti. Eli tajusi varmaan sen etta oho, tamahan on tullut jaadakseen!
Meilla ensikuukaudet olivat aika kaaosta, kun mies oli paljon toissa ja illat yhta vilinaa. Muuten ensimmainen vuosi meni hyvin. Nyt kun lapset ovat 5v ja 1v9kk, he jo leikkivat yhdessa, isompi jaksaa hassutella pienemman kanssa jne. Valilla tulee jo ikava pienemman paivaunien aikaankin!
Meilla oli vauvalle rattaat ja niihin ostettiin isommalle seisomalauta. Sita ei tosin tullut kaytettya kovinkaan paljoa. Lahinna kiireisina aamuina kun piti eskariin ehtia vauhdilla. Mutta sen kaytto jai pois varmaankin isomman ollessa noin 3,5v.
Ma olen siis tyytyvainen tahan ikaeroon ja ei ole mielestani liian iso. Miehellani on 3v. vanhempi isoveli ja han sanoi etta leikkivat pienena paljon yhdessa. Isoveli oli oikea sankari joka maarasi leikit, mutta pikkuveli oli tyytyvainen siihen etta oli ohjelmat valmiina. Sitten vasta noin lahempana 10v. alkoi veljilla olla eri kaverit.