G: Oliko eka synnytyksesi pahempi vai helpompi kokemus kun etukäteen ajattelit/pelkäsit?
Minulla ehdottomasti helpompi!Jäi tosi hyvät muistot vaikka etukäteen pelkäsin SAIRAASTI :)
Kommentit (12)
kuitenkin henkisesti helpompi kuin ajattelin.
toivoin " luomusynnytystä" ja jouduin tippakäynnistykseen + muksu syntyi imukupilla yli tunnin ponnistelujen jälkeen
Täysin ERILAINEN, mitä olin osannut kuvitella. Ei siihen voinut oikein etukäteen valmistautua :)
Toinen olikin sitten ihan normaali.
olin lukenut ja kuullut että se sattuu ihan p*rkeleesti. Kyllähän se sattuikin mutta ihan eritavalla kuin mitä olin kuvitellut. Eikä se kipu ollut niin paha mitä kuvittelin. Ajattelin myös että repeän ja tikkaamiseen menee pitkä aika. Neljällä tikillä selvisin.
Olin jo kuvitellut, että kohdalle sattuu kaikista pahin mahdollinen repeäminen ja etten kestä kipua ja huudan ja kiroilen hysteerisenä.. vaan yhdenyhtä kirosanaa en sanonut ja kivun kesti hyvin ja ponnitus ei ollutkaan laisinkaan niin paha kuin luulin.. lääkäri sanoi, että olin ihanne synnyttäjä ja seuraava tulee kuulemma vielä helpommin=)
revenny eikä kipukaan äityny sietämättömäks missään vaihees, epiduraali auttoi hulluna!
Vierailija:
olin lukenut ja kuullut että se sattuu ihan p*rkeleesti. Kyllähän se sattuikin mutta ihan eritavalla kuin mitä olin kuvitellut. Eikä se kipu ollut niin paha mitä kuvittelin. Ajattelin myös että repeän ja tikkaamiseen menee pitkä aika. Neljällä tikillä selvisin.
Ponnistusvaihe oli aiva järkyttävää ja kun vielä repesin peräreikää myöden, niin jotta. Mutta seuraava kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen oli kyllä vieläkin pahempi itse synnytystä ja kukaan ei ollut siitä puhunut mitään.
Ja toisen ja kolmannen synnytyksen luulin olevan paljon helpommat, mutta sit repeskin jo klitoriksen vierusta ja häpyhuulet, että se siitä sitten...
Odotin koko ajan että koska ne sietämättömät kivut alkavat, mutta niitä ei tullut! Päällimmäiseksi muistoksi jäi ihana kokemus, jolla saimme maailmaan rakkaan, maailman hienoimman pojan :-)
Toinen syntyi luomusti ilman kivunlievitystä ja oli yllätys, yllätys vielä helpompi synnytys.
Kipu auttaa äitiä toimimaan oikein, jotta lapsi syntyisi. Ja mitä enemmän sattuu, sitä lähempänä syntymä on.
Kaiken a ja o helppoon synnytykseen on, että keskittyy rentoutumiseen ja selkeään sisään ja ulos hengitykseen.
toinen olikin sitten melko helppo :)