Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiystävällisiä " kirosanoja" ?

30.01.2006 |

Mitäs teillä sanotaan kun oikein tekisi mieli kirota päräyttää muttei lasten kuullen viitsisi? Itse olen ihan näitä perinteisiä ärräpäitä käyttänyt - harvakseltaan tosin, mutta vanhempi jo täräytti yhtenä päivän yhden tulemaan, joten aloin mietiskelemään harmittomampia manauksia. Ja keksinpä sitten pari sanaa joissa mukavasti ärrä sorahtaa, ja ne ovat Primula ja Pirkanmaa. Makustelkaapa oikein tunteella että " Voi PIRKANMAA sun kanssas!" Tuntui aika aidolta vai mitä? :) Eikä kauheesti hävettäis jos lapsi kiekasis kaupassakin että Pirkanmaa sentään äiti!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantai, zaisse, kerttu-liisa, vitalis, ja mitä milloinkin tulee mieleen...

Vierailija
2/12 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on " kalori" ja jos oikein ketuttaa, niin " kilokalori" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa loistavasti V**TU sanan, testatkaa vaikka ;)

Vierailija
4/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan täräyttää vaan että voi prrr...

tai mielestäni perhanakaan tai saakeli ei ole nyt niin paha?!

Olen yrittänyt miettiä korvikkeita ja v sanalle toi kettu kuulostaa tosi hyvältä!

Vierailija
5/12 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on silloin ku lapsi alkaa toistamaan niitä mitä itse toistaa... Itse autolla ajaessa usein puhelen kaikkea... Kerran lapsi sanoi (4v): " Voi hyvää päivää mikä auto tossa on!" Oli vähän naurussa pitelemistä... Toi " hyvää päivää" on kans yks mun " kirosana" ... Sitten on vielä jos meinaa tulla jotain per-alkuista... Niin sitten usein menee näin " voi perrr.....sikkapuu!"

Vierailija
6/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikka ollut mulla käytössä jo vuosia ja toimii :)

Vierailija
7/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saakeli, perhana, himputti, perjantai..

Vierailija
8/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai, hitsi, vitsi, hitsinvitsi, päivää, hyvää päivää, voi räkä, voi nenä... Yksi hyvä konsti on kuunnella lastenohjelmia. Niissä myös " kirosanoja" joita lapsetkin voi käyttää kun suututtaa kunnolla, kuten: voi simpura (vekarat), voi änkeröinen (pelle hermanni), kehvatsu (tonttu toljanteri)... Ja sopivat myös aikuisten suuhun! =D

Vierailija
9/12 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kettu on yliveto! Alan heti käyttämään sitä. Ja tuota hyvää päivää mikä auto tossa on nauroin niin että meinasin tippua tuolilta! Lapset on mahtavia!

Vierailija
10/12 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirskatti tai himpula.

Vierailija
11/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi PERTTI! Voi vitja (kaverini käyttää tätä).

Pertti käy meillä kyläilemässä säännöllisesti. Mies jo kysyy, että no joko se Pertti taas tuli kylään, kun ähisen...

Voi että! -on ihan kelpo lausahdus myöskin, lapsikin sanoo voi että! jos pissa tuli housuun :)

Vierailija
12/12 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Voi PERRRhekerho..."

kökkö! /Kökkendaali

Voi PASS..i ja hammasharja!!