Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko närästys olla näin kamalaa?

30.01.2006 |

Mulla on ollut pientä närästystä parin viikon ajan, jolloin ylävatsaa polttelee ja on vähän huono olo. Välillä kun röyhtäisee, meinaa tulla oksennus suuhun.

Viime yönä heräsin klo 03 aikaan siihen, että alavatsa särki (menkkamaista jomotusta), selkää särki ja ylävatsa oli ihan tulessa. Missään asennossa ei voinut olla, kun olo oli niin tukala. Otin Rennietä ja Panadolia, mutta ei juuri auttaneet. Pari tuntia kierin vuoroin sängyssä ja vuoroin sohvalla ja välillä yritin olla pystyasennossa. Kerran piti juosta vessaan, kun tuntui, että tulee oksennus, mutta ei tullutkaan muuta kuin sylkeä. Klo 05 jälkeen torkuin aina välillä ja sen jälkeen ei ole tota alavatsa- ja alaselkäkipua ollut. Mutta ylävatsaa polttaa edelleen ja tuntuu tosi ikävältä. Olen tänään syönyt vasta A-jugurttia mustikoiden kanssa ja nyt ajattelin mennä syömään kaurapuuroa. Miten saan tän olon pois? Ja onko tämä närästystä vai jotain muuta? Neuvolassa sanoivat, että jos alavatsakivut tulevat takaisin, niin sitten lääkäriin selvittämään, mistä kivut johtuvat. Supistuksia ei ole. En usko, että tämä olisi synnytyksestäkään mikä merkki. Miten voimakasta muilla on närästys ollut loppuraskaudessa?

T:Fassiloora rv 37+1

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lime]Mä oon nyt kahtena päivänä syöny nakkikastiketta ja siitä on tullu aivan järkky närästys. Kurkku on ihan tulessa. Eilen join illalla litran maitoa ja otin yhteensä 3 rennietä, eikä juurikaan helpottanut. Viimesen renien mussutin viel sängyssä. Nyt taas närästää ihan kauheesti eikä oo ees maitoa millä helpottaa oloa. Rennietä olen yhden ottanut mut en koko aikaa viitsi nittäkään napsia. Mulla ei kyllä vatsa oo tullu kipeeks, mutta kaiketi sekin on aika normaalia. Kyllä se synnytykseen loppuu. Niin ja vichy kuulemma kans auttaa.

Kati (35+1)

Vierailija
2/3 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllähän se voi olla juuri noin hirveää. Mulla on lähes 24 h närästys ollut jo kohta kuukauden ja se on todella inhottavaa. Mulla polttaa kaikkein pahiten kurkkua. Välillä tuntuu, että ihan kaikki mitä suuhunsa pistää aiheuttaa sitä närästystä. Mulla myös esim. kaurapuuro.

Itse oon kokeillut jos sun vaikka mitä. Yksi hyvä, jos ei halua mitään lääkettää ottaa, on ollut rasvaton piimä ja sitten ihan yllättäen Jacky vanukas, se maitosuklaan makuinen. (Muutoin ei suklaata voi edes ajatellakkaan). Rennietä mäkin olen syönyt ihan maksimiannoksilla ja sen takia se ei ehkä enää oikein taida tehota. Nyt olen muutaman päivänä käyttänyt Samarinia ja se on ollut jopa parempaa kuin Rennie.

Eli ei muuta kuin kokeilemaan. Vaiva on kyllä yksi niistä inhottavimmista.

juusopetteri ja pikku-kaveri 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin laivalta tänään aamulla kunnon vatsa/selkäkipujen saattelemana.Eilen tuli syötyä kunnon tuhti aamupala ja pitkin päivää naposteltua kaikenmoista " epäterveellistä" . Jo eilen illalla tuli eka kohtaus mikä onneksi meni ohi , mutta aamuyöllä kivut alkoivat uudelleen. Menin heti päästyäni omalääkärille joka lähetti sairaalan ensiapuun.Siellä sain kipupiikin ja verikokeet otettiin joissa löytyi kohonneita arvoja mitkä viittaavat sappikoliikkiin.Sain lääkkeitä joita otetaan tarvittaessa, jotka myös auttoivatkin. Nyt täytyy pitää ruokavaliosta huolta ja syödä pieniä annoksia ja usein. Netistä löytyy varmaan sappipotilaan ruokavalio jos haluat kokeilla auttaako se.Sappivaivat kuulemma tulevat herkästi odotusaikana.