Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 35-vuotiaat " iltatähden" tehneet, kuinka nopeasti teillä on tärpännyt?

Vierailija
30.01.2006 |

36 mittarissa mulla ja ajattelimme miehen kanssa että jospa meille vielä yksi vauva tulisi. Kuinka nopeasti teillä on raskaus alkanut? Ongelmia verrattuna aikaisempiin raskauksiin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatähti tarkoittaa että sisarus/sisarukset ovat jo reilusti vanhempia. Ei vauvasta puhuta iltatähtenä jos se on ensimmäinen lapsi.

Vierailija
2/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs lapsemme syntyi juuri ennen 37 syntymäpäivääni ja nyt viides tärppäsi myös heti ja syntymäpäiviä kohta kasassa 39..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi syyskuun puolenvälin paikkeilla samana vuonna.Verenpainelääkkeitä jouduin syömään koholla olevan verenpaineen takia.Vauvan syntyessä olin 41v.7kk.

Vierailija
4/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun edelliset tärppäsivät melko lailla heti.

Raskaus sujui puolestaan todella hyvin :).

Vierailija
5/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin tärppäsi edellisen synnytyksen jälkeen,olin silloin 37v,nyt 1,5vuoitaan ja 13vuotiaan onnellinen äiti

Vierailija
6/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuorimman 41-vuotiaana, esikoinen oli keskimmäisen syntyessä 12 v ja nuorimman syntyessä sitten jo 16. Kysymykseen vastaten: keskimmäinen tärppäsi n. viiden kierron jälkeen, mutta kuopus tuli heti kun alettiin yrittämään! Lapset täyttävät tänä vuonna 18 v, 6 v ja 2 v.

Vierailija
7/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

v 2000 heinäkuussa otatin kierukan pois,keskenmeno syksyllä 2001,vauva syntyi syksyllä 2003,olen aina tullut " hitaasti" raskaaksi.

Odotus ja synnytys sujuivat tosi hyvin,olin 41 v sillon.

Vierailija
8/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin tutkimuksiin jossa todettiin että kaikki on ok. Mulle tehtiin kuitenkin munatorvien aukiolotutkimus siinä samalla. Ja vasenta puolta saivat vähän *tökkiä*. Siitä meni 4kk niin tuli plussa, mikä oli kylläkin tuulimuna. Sen vuotamisesta meni 3kk ja siitä tuli pysyvä plussa sitten ja se plussa uinuilee nyt tuolla pihalla:)

Eli kaiken kaikkiaan yrityksen aloituksesta meni 2v. Mutta luulenpa että toinen munatorvi siis oli vähän tukossa. Niin ja raskausaika meni loistavasti, ei mitään ongelmia. Ja vauvan syntyessä olin siis 40v.

Vierailija
9/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olo oli kaikkea muuta. Niin kankea ja norsumainen ja joka paikasta vihloi ja väänsi.

Vierailija
10/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syntyi kun oli 37 v. Yhtä helposti alkoi myös seuraava raskaus - sitä ei tosin suunniteltu, muttei kovin pontevasti estettykään - josta syntyi aivan pikkupoika. Silloin oli 39 v.

Iltatähdistöä on kanssasi hoitaavamassa isin lisäksi kolme yläasteikäistä tyttöä, joten hyvin menee....

Vierailija
11/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut norsumainen ja kankea olo nuorempanakin raskauksissa, joten se ei ole mitään uutta :-) Kuulunee olotilaan, enkä ole niitä jotka tuntevat erityistä tarvetta voida juosta maratonin ja leipoa sukulaisten pakastimet täyteen ja väitellä tohtoriksi raskausaikana, joten siihen olen jo valmistautunut...

Vierailija
12/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus sujui samalla tavalla kuin nuorempanakin eli loppuvaiheessa tuli raskaushepatoosi, ihan hyvin kokonaisuudessaanmeni kuitenkin.

Vierailija
13/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se viimeinen lapsi - kuopus? Vai onko yli 35-vuotias synnyttäjä automaattisesti iltatähden äiti?

Grrrrr... Minä täytän seuraavaksi 35 ja mieheni on vieläkin vanhempi ja SILTIKÄÄN ei olla tekemässä iltatähteä vaan ihan vaan Vauvaa.

Pari kiertoa on nyt mennyt ilman plussaa eli alkuperäiseen kysymykseesi en osaaa tyhjentävästi vastata.

Huoh. Saivartelen aikani kuluksi, kun hiljaista töissä.

Vierailija
14/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni ei ollut todellakaan provosoida otsikossa. En käsitä näitä ikäkeskusteluja, hyvänen aika eihän nainen tule raskaaksi jos on liian vanha saamaan lapsen. Yksinkertaista biologiaa! Iltatähti-sana tuli otsikkoon sen takia, että meillä tämä lapsi tulisi olemaan iltatähti 101% varmasti...ap

Vierailija
15/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se viimeinen lapsi - kuopus? Vai onko yli 35-vuotias synnyttäjä automaattisesti iltatähden äiti?

Iltatähti on vähän vanhemmalla iällä tehty vimppa vauveli, ehkä hieman vanhemman sisarussarjan jatkoksi. Hmmm ja kyllä kai noin nelikymppiset on iltatähden äitejä vaikkei niillä ennestään yhtään lasta oliskaan.

T.Iltatähden (7kk) 41v äiti (isommat lapset 2x11v ja 10v).

Vierailija
16/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensimmäisestä ovulaatiokerrasta tärppäsi. Terveet kromosomit ja muutenkin terve lapsi.

Vierailija
17/17 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi muutama kuukausi 37-vuotissyntymäpäiväni jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme