Maanantaita MAALISkuiset
Kommentit (13)
Esikko meni puistoon ja Santtu nukkuu pihalla. Eli aikaa rauhalliselle kahvikupille. Pyykkiä olisi vuoret pestävänä ja alakerta on niiiiin sotkuinen, mutta enpä jaksa sitä nyt imuroida. (Eihän me ikinä edes olla siellä kuin vaan pesulla) Äsken vähän imuroin ylhäällä, kun esikoiselle ostettiin muovailuvahaa ja se sotkee ja murustaa ihan sikana. Ei kiva, kun Santtu muutenkin syö keittiönpöydän alta kaikki murut.
Lauantaina käytiin kaupungilla retkellä. Stockan lego-jutskassa ja ravintolassa syömässä. Olipa kivaa ravintolassa! Santtu, joka yleensä on tyytyväinen kaupoissa ja kylässä, ei oikein tykännyt ravontolassa syömisestä. Eli tilaamisen jälkeen alkoi huutaa, joten miehen kanssa vuorotellen käytiin eteisessä häntä hyssyttelemässä, ettei häiritä koko ravintolaa. Että niin mukava ruokahetki. Ei tartte mennä ihan lähiaikoina uudestaan.
Koitamme Santun kanssa huomenna suunnistaa tapaamiseen, kun mun äiti lupasi hakea eskoisen puistosta. Ihanaa apua ja helpotusta tuo välillä tuollainen " kotimummi" . Kun vanhempani vielä asuvat noin kilsan päässä, niin voi lapsia helposti viedä ja hakea.
Hohohhoijaa, täällä mun laihis ei oiken ota onnistuakseen. Siis ahistaa, kun ei nämä vyötärömakkarat katoa. Vauvelikin täyttää jo kohta vuoden, eikä tämä äiti ole vieläkään edes lähtöpainossa. Ja siinä sivussa mun jo ennestään hoikka mies tarttis vyöhön lisäreikiä, kun on paino pudonnut. Arrrgghhhh!!
T. lappu + Santtu 22.3.
Meillä herättiin kohteliaasti vasta 7.40, kun äitikin kerran kävi vasta vaille kaksitoista yöllä nukkumaan. katsoin telkusta sen Kohtalokas syrjähyppy -leffan (olikohan se sen niminen?) ja sinähän sitten nukkumaanmeno viivästyi. Koko yön kyllä nukuinkin sitten sikeesti kuin kuollut, koska ekan kerran todellakin heräsin vasta klo. 7.40, kun Helmin sängystä kuului maiskutusta (???). Ei oo kyllä koskaan tollasia unia tullut vedettyä (siis Helmin syntymän jälkeen). Ihan siis taju kankaalla. No, onneks, koska nyt vois vähän olla väsy, jos ois yö mennyt huonosti.
Kua: Ehkä Kaisa olis valmis siirtymään sisäpäikkäreihin. Voisko olla? Vaikka kyllä varmaan kannattaa yrittää mahdollisimman pitkään yrittää nukuttaa ulkona, jotta saa itse sisällä puuhastella rauhassa pelkäämättä, että toinen herää kilinöihin tai kolinoihin.
Lappu: Täältä lähettelen sympatiasäteitä sinulle, kun kilojesi kanssa kamppailet! Ihan sama tilanne meikäläisellä. Ei siis paino laske, vaikka kaikkeeni en olekaan yrittänyt... :P Eli, jos todellakin ottasin itseäni niskasta kiinni, niin varmaan jotain tapahtuisikin. Mä kyllä jo melkeen arvasin tän, että kun jään kotiin, niin eipä täällä muuta tule tehtyä kuin syötyä ja liikuttua vähän. Että sikäli positiivisella mielellä odottelen töihinpaluuta, josko se sitten saisi aikaan sen, että vähän paino putoaisu. Kuitenkin suurimman osan ajasta olen jalkojen päällä ja välipaloja tulee naposteltua huomattavasti vähemmän kuin nyt.
Höh. Enpä voikaan pitempään kirjottaa, kun mies hengittää niskaan. odottelee siis pääsyä koneelle, ennen töihin lähtöä.
Elikkä moi vaan sitten!
lehtovi ja Helmi 28.3.
Olipas aamuyö taas meillä.Juuso heräs viideltä,annoin maitoa kun sen voimalla saa unia jatkettua muutamilla tunneilla.No,herrapa valvoi sit siitä viidestä seitsemään asti ennekuin nukahti vasta ja heräs sit puol ysiltä.Kyllä meinas pikkasen kypsyttää kun itteensä ois väsyttäny ihan sikana.Sit itekin virkistyi sen verran,et kun Juuso nukahti niin ite sai jonkun aikaa unta ootella.Nyt on ihan tööt olo.
KUA:Et ole ainoa,jota aikaiset aamut kypsyttää kans.Ne aamut menee todellakin kitisten eikä mikään asia huvita,nitistään vaan ja roikutaan housun lahkeessa kiinni.Ainakin meillä.Jaksamista ja piiiittkääää pinnaa!
Ulkona on aivan ihana ilma,käytiin Juuson kan ekaks pikku kävelylenkki ennenkuin tultiin tänne mummulaan.Aurinko paistaa ja on pikkupakkanen.
Meilläkin on nyt alkanut tuo pottailu sujua ainakin pissin suhteen.Kakka tulee vielä vaippaan kun jotenkin sitä kuiteski laiskuuttaan ei jaksa aina potalle viedä vaikka Juusosta kyllä huomaa kun kakka-aika lähenee.
Joops,mutta nyt syömään,mieskin tulee töistä ruokkikselle.
Suohomppeli81 ja Juuso 8.3
ja kitinä jäi. Ei mulla sisäpäikkäreitä mitään vastaan olisi, jos K suostuisi joskus nukkumaan yli 30 min omassa sängyssään. Ei onnistunut tänäänkään.
Iloista päivänjatkoa muille!
kua
Ja Onskun äidille. Kyllä se tepaaminen käsittääkseni vielä huomiseksi on sovittu. Mä ainakin meinaan sanomatalolle raahautua kera tyttäreni. Toivottavasti sinne muitakin tulee, ettei ihan kahdestaan tarvi koomailla. :)
Ulkona aivan ihana ilma! Kummasti piristää mieltä :)
Meillä on nyt kummallinen vaihe menossa. Likka kun oppi ihan kympillä ryömimään niin nyt ei sit uskota mitään! Johdot yms. on pop ja ihan oikeesti saa sata kertaa kieltää lujasti ja likka vaan hymyilee. Huoh! Tänään näpäytin sormille niin ihme kyllä lopetti, ainakin hetkeksi kielletyt touhunsa.
Soiteltiin tuossa mieheni siskon kanssa, heillä 3.5 kuinen esikoispoika. Ei oo kälylläkään helppoa kun hänen miehensä on nyt ollut jo toista viikkoa työmatkalla ja tulee EHKÄ viikonloppuna. Kuljetusalalla hänenkin miehensä. Tiedän että se on rankkaa olla lapsen kanssa kaksin ja he asuvat vielä kotikaupungistaan 50 kilsaan päässä eikä täällä äidillä ole ajokorttia. Siellä ei ole juuri ketään tuttuja. Täytyypä joku päivä hurauttaa sinne heidän seuraksi. Täytyy siis olla vain tyytyväinen että oma ukko tulee edes joka yöksi kotiin.
Oottelen täs et typykkä heräilis, sais syötettyä ja sit ulos! Anoppi lupas lähteä lenkkiseuraksikin. Saapahan ukko nukkua rauhassa, lähti töihin taas jo ennen sian pierua eli klo 2.30 ja luonnollisesti vähän väsyttää.
Joops, nyt en keksi enää jutunjuurta. Parempaa päivää kaikille aamuvirkuille kitisijöille! Minä luulen että meidän kitinät johtuu osittain siitä että likka on yksinkertaisesti pitkästynyt! Eilen käytiin mummilassa ja oli siellä yhtä aurinkoa kun pappa leikitti ja sai kiusata kissa parkaa. Taitaa äidin naama jo vähän tympiä välillä :) Niin ja meillä nukutaan ihan yhtä hyvin sisällä kun ulkonakin nykyään. Pienempänä nukkui paremmin ulkona, nyt ihan yhtä hyvin/huonosti. Meillä on ihan pienestä saakka toiset päikkärit nukuttu sisällä ja toiset ulkona..ihan tarkoituksella, oppii sit molempiin.
Moikka! T: N&N
Ps, mukavaa treffipäivää!
Muutama päivä niin on helmikuu!! Ihanaa alkaa tämä talvi taittua.Mekin oltiin tuossa hetki ulkona,ihana ilma jos ei vaan tuulisi.Käytiin hakemassa posti.Sinne on tuollaset 200m suuntaansa,niin tulee sentään sen verran pakosti käveltyä.Nyt meinaan ottaa itteäni niskasta kiinni ja jatkaa siitä pienen lenkin..myös virittelin Mimmin huoneesen matkatelkkarin +videot niin käyn jumppaa.Siellä on kaikkein eniten lattia tilaa ja saa olla rauhassa.Katsotaan milloin toteutan;)
UNISTA vielä: MIten pitää toimia,kun meilläkin Mimmi on nyt tykännyt nousta klo 6 aikoihin? Pitääkö yrittää nukuttaa sänkyynsä vai nousta ylös? Nyt otin viereeni jossa sitten jatkoi 1½-2h uniaan.
Muuten on mennyt hyvin,nukahtaa itsekseen klo 21 aikoihin ja herää kerran tai ei ollenkaan yössä.
KUAlle:meillä myös aamut on aikaslailla samanlaisia kun teillä.Missään ei ole hyvä,jos ollaan noustu liian aikaisin! Housunpuntissa roikutaan minkä kerkiää..tee siinä nyt mitään hommia.
PAINOSTA: vaikka raskaana olenkin niin samat ongelmat täälläkin.Yritän nyt kovasti ettei tule kun +10-15kg painoa. Mimmistä jäi se +6kg,niin pakko kattoo mitä suuhun pistää. Lupaava alku sen pahoinvoinnin takia,nyt vasta +1.4kg!!
Aamusta oli minun pikkuveli aamupalla.Takaan hänelle autolainan, niin täyttetiin paperit.Samalla autoin asuntohakemuksen täytössä. Helpolla näköjään nykyään saa lainaa..Iltapäivällä isoveljeni tulee (mimmin kummi) kylään ja samalla päivittää koneen.Hän on näitä nörttejä,jotka osaa tehä kaiken tietokoneella.Minä oon taas niin avuton että..
Keittiö odottaa TAAS siivoojaansa,joten ei auta,täytyy mennä!!
Tuulia,Mimmi tnään tasan 10kk ja sykerö rv19+2
Se on kuulkaas toiseksi viimeinen lomapäivä meikäläisellä. Ylihuomenna iskee sitten töihinpaluu... Vähän jo jännittää...
Oltiin taas aamupäivällä harjoittelemassa hoitopaikassa, leikittiin siinä pihassa. Alkaa jo hoitokavereillekin paljastua, ettei Saana ehkä olekaan ihan niin ihana kuin ajattelivat... Tähän mennessä kun meidän neiti on ollut ihailun kohde, kun siellä on käyty - suloinen vauveli -, mutta nyt lapset havaitsivat, että hirvittävä riiviö tulee sotkemaan kaikki leikit ;-) No, hoitaja oli sitä mieltä, että ihan tervettä isommille oppia ottamaan huomioon pienemmät lapset, ja hän sitten välillä järjestää isommille tilaisuuksia leikkiä ihan rauhassa.
Oltiin viikonloppuna katsomassa Disney on ice -showta. Ihan hyvä show, esikoinen tykkäsi kovasti. Saanakin jaksoi n. puolet kummastakin näytöksestä katsoa kivasti, mutta sitten alkoi vääntelehtiminen. Onneksi olimme aitiossa, joten siellä pystyi vähän liikkumaan neidin kanssa. Mutta oli meinaan oheistuotteilla hintaa: n. 20 cm korkea pehmolelu 25 euroa, isot popcornit 12 euroa!!! Ei sitten ihan ostettu... Onneksi meidän nuori isäntä ei nähnyt niitä tavaroita, kun oltiin siellä aitiokerroksessa.
Tsemppiä vaan Kualle, toivottavasti Kaisa on iltapäivällä paremmalla tuulella!
Ja kaikille kilojen kanssa kamppaileville empatiaa: sama täällä... Joka viikko aloitan laiharin, ja loppuviikosta sitten sorrun. No, se hyvä puoli on, että edes puolet viikosta menee ok, että kiloja ei tule lisää ;-) Mua vähän huolestuttaa työhönmeno tässäkin suhteessa, kun siellä tulee lähdettyä kunnon lounaalle, ts. syötyä jotain hyvää eikä jotain terveellistä...
Semmottis tänne. Nyt taidan rojahtaa hetkeksi sohvannurkkaan, jos meidän neiti vielä hetken nukkuisi...
Terhi&Saana, s. 24.3.
Ps. Me emme pääse tapaamiseen, kun on tuota hoitoharjoittelua edessä huominen iltapäivä.
Alkaa tosiaan päivät täällä meidänkin korkeuksilla pidentyä: ennätimme jopa lasten kanssa ulos ennen hämärää. Siis sen jälkeen kun kotiuduin töistä ja mies puolestaan lähti töihin.. Eilinen aurinkosää jatkui tänäänkin, jospas näitä kauniita ilmoja riittäisi!
TEL: Mukavaa töihinpaluuta! Meillä vaihtuu ensi viikolla jakso, ja uusi on edellistä työläämpi. Enemmän tunteja jne. Mutta kait tässä on nyt harjoiteltu työn ja kotielämän yhdistämistä, mukavasti on sujunut. Toki välillä on semmonen väsy, että lehtovin kuvauksen mukaista nukkumista on tullut harjoitettua... Siis että nukkuu niin sikeästi, ettei mitään mielikuvaa. No, viime yönä Topi " käväsi" hereillä tunnin, klo 4-5. Minä otin viereen ja kumosin vain kun kömpi ylös. Maitoa ei tarvinnut tarjota. Aamulla mies oli sohvalla ja molemmat pojat äidin viekussa. ;)
KILOISTA: Minä sain tosiaan heinäkuun alussa tsempin päälle ja pudotin painoani 85kg->73kg. Nyt ei oikein etene tämä painonpudotus, töissä herkutellaan välillä ja sekin varmaan vaikuttaa, että imetän enää kerran päivässä. Mutta kuitenkin. Jospa tässä edes pysyisin.
Poitsu kävelee täällä suvereenisti huoneesta toiseen. Ei enää juurikaan konttaile, silloin toki, kun on oikein kiirus jonnekin eikä kävellen ole ajoissa perillä :) Parhaillaan kävelyä hankaloittaa vaipassa oleva kakka.. Joten tästä liukenen taas. Vien pikkuisen nyt suihkuun, kun tosiaan alkaa yöunilleen seiskalta, edelleen. Esikoisen kanssa pesut ja puurot hieman myöhemmin, sitten on meidän kahden rupatteluhetki.
Sen verran poitsu saa siistijäänsä odotella, että kerron esikoisen ajatuksista: Hän kun on kotihoidossa, niin välillä ikävöi ystäviä. :( Sanoi eräs ilta (pyysi jäämään juttelemaan satujen jälkeen), että on yksinäinen. Minä siihen, että kunhan kevät koittaa ja meidän liikkuminen paikasta toiseen hieman helpottuu (pyörä!), niin lähdetään leikkimään kavereiden luokse ja etsimään uusiakin ystäviä. Poika siihen heti iloisena, että äiti, missä on minun taskulamppuni! Hih! Niin että etsiminen on yhtä kuin taskulamppu... Ajatteli vielä, että taskulampulla voisi katsoa, onko sängyn alla ystäviä...
Joo, on mentävä
P
Minäkin välillä pinoon asti..
Kiirettä piti viimeviikon, olin iltaisin ihan puhki. Maalisneitikkä sairasti loppuviikolla mahataudin, toipui kyllä nopeasti ja hyvin. Kävelee jo puita pitkin sujuvasti ja " puhe" (tavut) on alkanut lisääntyä.
Pahoittelen etten jaksa minäkään tämän enempää, maalisneiti kiukkuaa(kuten on tehnyt jo viikon verran, hammas?) jaloissa kiinni. Surua tuo lisäksi läheisemme, epäily syövästä muuttui tänään varmistukseksi. Nyt odotellaan että saadaan tutkittua kuinka levinnyt ja agressivinen se on ja miten jatkossa.. Leikkaus edessä mahdollisimman pian. Palaan kun paremmin jaksan. :(
Ädälle paljon halauksia, jaksamista ja voimia!
Meillä nää sairastelut ei lopu. Ittelläni oli se kauhee vatsatauti pe-la. Miehellä nousi tänään kuume alle tunnissa 39.2 asteeseen! Patistin lääkäriin, mitään ei löytynyt, ottivat nielunäytteen ja kaikki. Menee töihin vasta maanantaina. Epäilen että on se minun vatsatauti vähän rajumpana vaikka ei tuo vielä masuaan valita.
Kunhan ei tarttuis neitiin!
Kuuntelen Kaisan kitinää ja hermo kiristyy. Kolmas kuppi kahviakin menossa. Tää on taas näitä aamuja. Herättiin seitsemältä ja koko aamu on ollut yhtä vitinää. Niin kuin aina, jos herätys on liian aikainen. Meille molemmille. Pakkasin tytsyn jo ulos nukkumaan ja otin sitten vartin huudon jälkeen takaisin sisälle. Hereillä ei jakseta olla enää yhtään, mutta nukkuminenkaan ei kiinnosta. Laitoin kuitenkin omaan sänkyynsä, vitiskööt sitten siellä. Jospa se unikin jossain vaiheessa voittaisi. Toivon niin.
Poistun jatkamaan aamusarjan katselua, palaan myöhemmin. Toivottavasti paremmalla mielellä.
kua ja Kaisa 25.3