Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kannattaako vesirokko "hankkia" lapselle vai vältellä tautia ja mahdollisesti rokottaa?

Vierailija
25.06.2008 |

päiväkodista saivat ja hyvä niin. Parempi sairastaa nyt pienenä. Kohtuullisen helpolla ko taudista pääsivät meillä molemmat, joskin kuopus raapi itseään pahemmin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia, mielipiteitä?

Vierailija
2/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä syyttä kutsuta lastentaudeiksi. Ihan pienelle vauvalle (6vkoa-puoli vuotta) ei tietenkään suositella vesirokon sairastamista, mutta vauva-ajan jälkeen se on hyvä sairastaa pois.

Mulle yritti vanhemmat saada vesirokon, kävin kaikki sukulaiset läpi kun he sairastivat mutta sairastuin sitten vasta 34-vuotiaana!! Ei ollut kivaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule ainakaan jälkitauteja ja eikös rokotus suojaa sitten taudin myöhemmältäkin muodolta? Pidän turvallisempana ja helpompana vaihtoehtona rokotusta.

Vierailija
4/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole katunut.

Vierailija
5/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yritti vanhemmat saada vesirokon, kävin kaikki sukulaiset läpi kun he sairastivat mutta sairastuin sitten vasta 34-vuotiaana!! Ei ollut kivaa...

Vierailija
6/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli rokotusta mieluummin kuin taudin sairastamista. Rokotus ei anna ihan 100% suojaa, mutta jos tauti jostain syystä tulee, se on todella lievä. Ja rokotus antaa paremman suojan vyöruusua vastaan (todella kamala tauti) kuin vesirokon sairastaminen. Hintaa rokotteella oli muistaakseni 60-70 €/lapsi. Ei tullut mitään oireita tuosta rokotuksesta, eikä tarvitse enää miettiä että tarttuuko se nyt toisista lapsista vai ei. Suosittelen.

Vierailija
7/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle lapselle mun mielestä parempi jos sairastaa taudin mutta isolle, yli 10v hankkisin rokotuksen jos ei ole sairastanut vesirokkoa.

Vierailija
8/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vielä sairastanut kannattaa rokottaa ja niin tein. itsellä ollut 2 kertaa jälkitauteineen ja todella ikävä tauti

Vierailija
9/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin paha allergia / en väkisin hankkisin tautia, heille tulee usein aika pahana.

Vierailija
10/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat sairastivat vesirokon alle kouluikäisinä, mutta kuopus sai sen vasta ekaluokkalaisena.

Itse olen lapsena sairastanut kaikki mahdolliset rokot.

Vierailija
11/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se rokotekin on olemassa. Jos kaikki lapset rokotettaisiin, niin eipä tauti edes leviäisi enää. Pahimmillaan se on kuitenkin tuskallinen lapsenakin ja saattaa jättää rumia arpia.

Vierailija
12/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien vanhempien on aika hankala olla viikkokausia pois rokkojen takia. Eikä olis kiva esim. jotain ennen pitkään odotettua lomamatkaa huomata että hups, kaverihan on ihan pilkullinen ja se siitä reissusta. Joo, toki voi saada jonkun muunkin taudin, mutta miksi ehdoin tahdoin sairastaa jos voi välttää, tai edes lieventää.

Vierailija
14/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA vaikea ymmärtää, miksi joku ei ota vesirokkorokotusta lapselleen?? Siinähän välttää taudin tai jos se tulee niin tulee tosi lievänä. Miksi lapsen pitäisi sairastaa turhaan, jos sen voi rokotuksen avulla välttää?

Vierailija
15/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vesirokko mun mielestä mikään kamala tauti ole. Paitsi aikuisella/isolla lapsella.

Vierailija
16/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kammota yhtään ajatus vesirokosta tai vyöruususta (jotka olen molemmat sairastanut). Eihän mitään voi varmasti etukäteen tietää, ei sitäkään mitä mahdollisia seurauksia rokotuksesta on.

Vierailija
17/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siihen sisältyy omat riskinsä! Etpä ole kovinkaan vastuullinen, jos lapsellesi tietentahtoen jonkun taudin hankit, mieti vähän!!!!!

Vierailija
18/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanikäinen kaverin lapsi joutui sairaalaan, kun iho tulehtui niin pahasti.

Eli sitä ei voi tietää, kuinka pahana se tulee, vaikka kyseessä pieni lapsi, ja se vyöruusu voi olla aika ikävä vanhempana. Me haettiin tauti aikoinaan lapsille. Nyt kuitenkin rokotuttaisin.

Vierailija
19/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä näy heti rokotuksen saamisen jälkeen vaan myöhemmin elämässä. Näistä rokotuksista ei ole vielä niin pitkäaikaista näyttöä, että voitaisiin varmuudella tietää niiden 100% turvallisuus.

TODELLA vaikea ymmärtää, miksi joku ei ota vesirokkorokotusta lapselleen?? Siinähän välttää taudin tai jos se tulee niin tulee tosi lievänä. Miksi lapsen pitäisi sairastaa turhaan, jos sen voi rokotuksen avulla välttää?

Vierailija
20/21 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankin myös lapselleni rokotteen. Olen ollut tosi tyytyväinen. Ei mitään oireita rokotteesta eikä saanut vesirokkoa silloin kun tarhassa sitä oli. Minäkään en ymmärrä, että miksi rokko pitäisi ehdoin tahdoin sairastaa, kun rokote on keksitty. Vaikka tauti voi tulla tosi lievänä, niin yhtä mahdollista on, että siitä tulee parin viikon painajainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi