Hitto nyt sitten kummilapselleni syntyi sisarus 2 päivää
myöhemmin kuin kummilapseni synttärit oli. Äiti ilmoitti et tästä lähin pidetään yhteissynttärit. Onko mun pakko viedä lahja molemmille? En ainakaan mitään kallista ala osteleen. Harmittaa tuollaiset kun tulee vaan lisä´kustannuksia.
Kommentit (24)
Ei ole pakko, mutta kohteliasta on viedä toisellekin jotain. Pientä. Kunhan huomioit jollain tavalla sen, että pikkusisaruksella on myös juhlapäivä.
Löysää kuule pipoa pikkasen, yritä omanapaisuudessasi asettua myös päivänsankarien osaan. Jooko. Ei se sulta ole paljon pois.
Miten sut on ikinä kummiksi pyydettykään kun olet noin ahdasmielinen..
Etkö nyt sitten muuten olisi huomioinut uutta tulokasta koskaan vai vain ainoastaan kummilastasi? On sulla huolet.. Voi että et teitä ihmisii on moneen kyytiin. Mites itse lapsena, olisiko sinua harmittanut jos sinun syntymäsi takia sinulle oltaisi JOUDUTTU ostamaan pakolla lahja? Kyllä olet typerä.
Minäkin inhoan tuollaisia yhteissynttäreitä. Veisin vain kummilapselle syntymäpäivälahjan, siksi että itse kun olin lapsi ja minun pikkusiskoni synttäreitä myös juhlittiin, ei tuntunut kivalta kun minun kummitätini toi myös pikkusiskolleni lahjan, ajattelin lapsena että " Hän on MINUN kummitäti" eli olin mustasukkainen.
Eikä kyllä siskoni kummit tuoneet mulle mitään, eli sekin ärsytti kun pikkusisko sai enemmän lahjoja kun " ryösti" minun kummini!
Ja saahan se sinun kummitytön sisar omilta kummeiltaan sitten lahjoja, eli sinuna muistaisin vain omaasi!
Paha mieli tulee muuten ,kun toiselle sataa lahjoja ja itse ei mitään saisi.Eikä se mikään raha kysymys voi olla,jos pari euroa toisen hyvä mieli maksaa.
yli kymmenen vuotta! Ehkä ostan sitten hänelle tosiaan jotakin pientä. t.ap
Vierailija:
Paha mieli tulee muuten ,kun toiselle sataa lahjoja ja itse ei mitään saisi.Eikä se mikään raha kysymys voi olla,jos pari euroa toisen hyvä mieli maksaa.
Jokaisella vuorollaan ne synttärit ja silloin saadaan lahja.
Olen sitten varmaan tosi v:mäinen äiti, kun minusta lapsen pitää oppia, että aina ei voi kaikki saada lahjoja samana päivänä...?????
Hyvin näkyvät sen kestävän...
Siltä pohjalta sitten pitäis kohdata tää elämän nurjakin puoli.
tuota " paha mieli tulee" !
siis elämässähän tulee vielä MONTA KERTAA se pahamieli, ja ihan hyvä " harjoitella" tuollaisilla pikkujutuilla. Ja kaikilla lapsillahan ne omat synttärit on joskus ja silloin saa lahjoja!
Mua ärsyttää yks kaverini, kun pojallani on synttärit ja sen samanikäinen poika on kutsuttu lastenkemuihin, niin tämä kaveri työntää sen pojan pikkusiskon (4.v nuorempi) mukaan ja sanoo että muuten tytölle tulee paha mieli!
Mulle ei tulisi mieleenikään laittaa meidän pojan pikkusisaruksia esim.koulukaverin synttäreille, ettei vaan tulisi paha mieli...
Kyse on yhteisistä synttäreistä, ei siitä, että kaikille tuotas lahjoja. Jos on kaksi synttärisankaria niin molemmille vien lahja.
Itse olen kummi toiselle kaksosista ja molemmille viedään lahja.
tuon takia veisin vain omalle kummilapselle!
järjestää yhdet synttärit. Samat vieraat olisi kummassakin juhlissa. Jatkoin myöhemmin viestiä, kun eka karkasi, että tosiaan järjestän vaan yhdet, mutta en loukkaanu, jos kummi tuo vaan omalle kummilapselleen. Meillä kyllä yleensä tuovat esim. kummilapselle vähän isomman paketin ja toiselle esim. vaikka pikkuauton.
olla tuota mieltä, jos itse ei ole samassa tilanteessa. Onneksi lapsilleni tuo asia ei ainakaan vielä ole mikään ongelma ollut. Molemmat saa omat kakut ja puhaltaa omat kynttilät jne. Sitten kun joskus ovat koulussa niin saavat pitää omat kutsut. t. 9 laiska ja saamaton äiti
Kummina sun tehtävä on kertoa Kristinuskon sanomasta!!!!!!!!!!!!!
Lahjat ei ole ensisijainen syy kummeuteen.
Lähetät kortin, ja olette aina " kipeänä" juuri synttäreiden aikaan.
Valkoisella valheella luistat kätevästi muistamisista!
No enpä nyt tiedä. Melkien kaikilla kaksosillakin on, eikä heillä tiettävästi ole traumoja sen enempää kuin muillakaan.
Olen yrittänyt sanoa, että ei tarvitse, koska olette vain toisen lapsen kummeja, mutta eivät kai kehtaa olla tuomatta.
Mua kanssa ärsyttää kun kaveri pitää aina lapsillaan yhteisiä synttäreitä tai sit vähintään jonkun lapsen nimpparit on samaan aikaan kuin kummilapseni. Ja hän todellakin odottaa lahjoja muillekin lapsilleen kuin kummilapselleni. Ihan perseestä!
mutta mä olen nro 9. tarkastakaa ennekuin kirjoitatte!
Oiskohan sulle jossain joku vertaistukiryhmä?! Auttakaa nyt joku tätä onnetonta!