Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä himoliikkujia? Miten onnistuu liikuntaharrastukset lapsiperheessä?

Vierailija
29.01.2006 |

Odotan esikoistani ja liikunta on minulle " henki ja elämä" . Mitäs sitten kun lapsi syntyy, tietenkään harrastamaan ei pääse yhtä helposti kuin ennen, mutta mites oma jaksaminen? Onko teillä energiaa esim. jumpata kotona tai käydä lenkillä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on vielä ihan hyvä tilanne, osta juoksurattaat tai käy lenkillä kun mies on kotona. Yhden lapsen kanssa kaikki sujuu ihan helposti.

Vierailija
2/4 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No problem, hiihdän tai juoksen. Eihän siinä mene kuin tunti kerralla. Ne kun eivät ole kiinni aikatauluista, enkä muutenkaan pidä mistään sisäliikunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunulenkkejä, jumppaa lapsi " painona" jne.

Itse jätin yhden säännöllisen harrastuksen (3h kerrallaan, 1 krt/vko), jota jatkoin vauvan ollessa 2 viikon ikäinen...ei kyllä ollut urheiluharrastus, mutta kuitenkin. On erittäin terveellistä mielelle, että tietää viikossa yhden kellon ajan, jolloin on omaa aikaa. Mieskin pääsee siinä samalla tutustumaan vauvaan omassa rauhassaan.

Meillä toimi hyvin ja voin suositella sinullekin :)

Vierailija
4/4 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn jumpassa yksin kerran viikossa. Lapset isän kanssa kotona.

Lenkillä vuodenajan mukaan joko kävely, hölkkä, pyöräily tai rullaluistelu 1-4 kertaa viikossa.

Lasten kanssa uimassa kerran viikossa. Teemme niin että minä uin ja mies vahtii lapsia ja sitten vaihto.

Viikonloppuna voimme tehdä pitkiäkin kävelyjä joko koko perhe tai niin että kuopus rattaissa/pyörällä ja isommat kotona tai mukana pyörällä.

Näin talvella luistelemme, hiihdämme käymme pulkkamäessä.

Nyt kun neljäs syntyy piakkoin niin ajattelin ostaa pyörään perävaunun niin pääsemme koko perhe pyöräilemääm kesällä.

Myös kunnon selkärinkka on oivallinen vaihtoehto kun vaavi vähän isompi.

Vaikeinta on silloin kun lapsi 2,5-4v. Ei vielä jaksa kävellä pitkiä matkoja ja rinkassa hankala kuljettaa.

Olemme koko perheen voimin käyneet pitkilläkin patikkaretkillä kunhan muistaa ottaa reilusti evästä ja aikaa.

Meillä miehellä säännöllinen työaika joten voin käydä myös yksikseni muuallakin kuin jumpassa esim punttiksella ja uimassa.

Kesällä hoidan kuntoani paljolti hyötyliikunnalla sillä meillä iso piha jossa paljon pihatöitä ja talvella tietty luon lumen käsipelillä.

ja onhan minulla noita jumppa videoita kotona ja silloin kun en pääse ohjattuunjumppaan niin jumppailen kotona.

Jos kiirettä niin teen lenkin käsi-ja jalkapainojen kanssa.