Piristysgallup! Ällöimmät SANAT tai SANONNAT!!!!
Tuli mieleen eräänä päivänä, että en tiedä / muista eräästä 90-luvun alun koulukaveristani muuta kuin että oli kaksi sanaa joita hän inhosi: pipetti ja pupilli (terveisiä vaan Suville!).
Omat inhokit tällä hetkellä ovat:
- seukata
- loppupeleissä
Näitä ette kuule minun suustani ikinä!!!
Kommentit (48)
myös hallitus, käytettynä siis naisesta. yäk.
minäkään en muuten pidä siitä, että pieniä tyttöjä sanotaan neideiksi. " mitäs teidän neidille kuuluu?"
että tähän menee sellainen tunteroinen. Just joo. Tunteroinen on kyllä kamala.
Tere, silleesti, sinisimmu, nallekarhumainen, jäbä, jne.
Ja lisäksi " hassunhauskat" englannin suomenväännoökset kirjoitetussa kielessä etenkin, juunou.
Hetkinen, sanoi Putkinen ja mietti vielä hetkisen
Ja sitä nää tammi-, helmi-, maalis- ym masut. Siis masut, yäkkk.
loppuviimeks, tavan, hapokasta. Olen myös kuullut käytettävän toppuluokkalainen.... ;)
-ihq
-täti/ferrari/punainen paholainen kun puhutaan kuukautisista
-mitä olin sanomassa enkä valehtelmassa
-jees-box
-toisin sanoen/ niin sanoen (meillä oli yks luennoitsija joka joka väliin sanoi toisin sanoen tai niin sanoen)
-pissaliisa/pissis
Niin ärsyttävä sana. Mulla on vielä kaveri, ikää 35-vuotta, joka viljelee tätä sanaa, " olin kampissa hengailemassa" .
muita:
- kaikki rintamaidosta käytettävät ällöt muka-lapsenkieliset ilmaisut kuten mammaa, ämmää, ja olen joitain muitakin vastaavia kuullut mutten nyt juuri onneksi muista
- päikky (= päiväkoti)
- äippä, äitsykkä
- mamma (= äiti, siis aivan suomenkielisissä perheissä)
- äikkäri (= äitiysloma)
tässähän näitä....
muija, mamma...
kissa on ihan ok, ei haittaa.
kaikki hokemat ovat ihan kamalia. Tanja Saarelan ollin oppivuodet, mennaan sanan aaressa -tyyppiset lauseet ovat ihan kamalia - niin teennaisia kuin olla voi.
Mutta mitä tarkoittaa TAVAN? Omista inhokeista täällä on jo mainittu monia. Ja monta sellaistakin sanontaa on tullut joita tulee itse joskus käytettyä;)
tavan, normi käytettäessä normaalin sijasta, seukata, pikkuvessa, tisuttelu, vuosikas, esikko, darra, kännykkä, kovo, fillari, pikkukakkonen, -kolmonen jne.
Näitä olisi paljon enemmänkin, ei vain nyt tule enempää mieleen.
Toivottavasti kukaan ei suutu, mutta oksettaa yli kaiken kun ilmoitetaan, että on syntynyt PIKKU PRINSESSA. Siis PRINSESSA peräti! Ja mitähän ne isä ja äiti ovat, kuningatar ja kuningas vai? Niin kornia.
synnyttää väärässä tarkoituksessa " mitä se siellä synnyttää" .
Ajaa autoa kuin veisi sairasta paskelle.
Siksipä ehdotankin piruuttani aika ajoin, että mennäänkös bylsimään ja mylvimään. Miehen ilme on aina yhtä huvittava : )
" kikkelis kokkelis" !!
Paituli on ellotus- nimi ko. vaatekappaleelle!