Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloista! Kertokaa miksi oi miksi

Vierailija
29.01.2006 |

miltei aina pesutiloihin ja saunaan kuljetaan kodinhoitohuoneen läpi? Jos rakentaisin taloa itselleni en tuollaista epäkäytännöllistä ratkaisua huolisi millään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kodinhoitohuoneestamme pääsee suoraan myös takapihalle.

Vierailija
2/19 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kuitenkin tärkeämpää, että kh on keittiön yhteydessä, jotta saa hoideltua pyykkirumbaa samalla kun tekee keittiöhommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutiloihin ja saunaan mennään sellasen " takkatilan" läpi. Talo rakennettu 80-luvulla.

Vierailija
4/19 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli erittäin hyvä ratkaisu. Miten ap tekisi ?

Vierailija
5/19 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni paaaaljon parempi näin. jos esim vieraita tulee saunomaan niin mukavampihan se heillekin on kun ei tarvi meidän kodinhoitotilojen läpi kulkea. omasta mielestäni saunomisen tulisi olla myös esteettisesti rentouttava kokemus ja pyykkikoneen ja kuivausrummun (mahdollisesti likaisen pyykin ja kuivaustelineidenkin) katseleminen ei kyllä rentouta sitten yhtään.

ja kun khh on saunan vieressä onnistuu likapyykin jättäminen sinne yhtä hyvin kuin jos se olisi läpikulkuhuoneena.

ideaalitilanne olisi jos khh:sta olisi myös uloskäynti.

Vierailija
6/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka alakertaan sijoittu mm. pesutilat, sauna ja khh.

Meillä pääsee takkahuoneesta khh:seen (tai eteisestäkin pääsee sinne). Takkahuoneesta kun mennään, niin eteen tulee suoraan pukunurkkaus (joka kuuluu khh:seen) ja sen edessä pesuhuone. Tästä khh:sta pääsee myös ulos.

Itse pidän tätä ehdottomasti hyvänä ratkaisuna. Kosteat tilat samassa. Lapset ja koirat kun tulevat ulkoa likaisina niin ne saa passittaa suoraan suihkuun tuosta khh:sta. Ei minua häiritse ollenkaan. Se on minun mieleeni ja se on minun tyylilläni suunniteltu/rakennettu viimeistä piirtoa myöten. Minulla on kuivaustilat piilossa ja likapyykkikaappi. Kauniisti lasitettu tila. Kannustalo tyyliin vaikkei olekaan kannustalo.

Vierailija
7/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on meitä, ei vieraita varten.

Vierailija
8/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten joku sanoi, saunan on tarkoitus rentouttaa jne. Itsekin käyn saunassa rentoutuakseni ja haluan, että sauna on myös " kaunis" katsella. Khh on yleensä tehty juuri pyykinhuoltoa ajatellen parhaassa tapauksessa vielä on kuraeteinen samalla. Koe siinä sitten itsesi puhdistautuneeksi. Joskus olen myös saunonut vieraisilla tämmösissä khh läpi pesutiloihin, enkä ole erityisemmin pitänyt ajatuksesta perheen likaisista vaatteista siinä ns pukeutumistilassa, tuntuu kuin olisi astunut jonkun yksityisvyöhykeelle. Pääsääntöisesti khh vielä on yksinkertainen(halvat kalusteet)ja laitosmainen, ja sisustetaan ikäviksi (jos sisustetaan).

Niin, meillä on khh tulossa keittiön läheisyyteen, mutta erikseen sauna- ja pesutiloista.

Vierailija
9/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä kuljettaa vieraat haisevien likapyykkien ja kuivumassa olevien kalsareiden läpi saunaan........

Pahimmassa tapauksessa sitten vielä vilvoitellaan mankeloimattomien lakanoiden vieressä..... !!!

Mun kysymykseni jatkuis kyllä: miksi oi miksi sen talon on PAKKO olla mintunvihreä.........

Vierailija
10/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodinhoitohuoneen kautta että takkahuoneen kautta. Takkahuoneesta on ovi terassille ja takapihalle, kodinhoitohuoneesta etupihalle. Lisäksi khh on keittiön vieressä. Tämä on tosi toimiva ratkaisu, ainoa miinus on se, että nuo ovet vie tilaa ja rajoittaa sisustusmahdollisuuksia.

Vierailija
11/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos khh olisi työtilani!

Jaiks...

Vierailija
12/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä tullaan vieraiden kanssa tavallaan " pukuhuone-eteiseen" , josta se kodinhoitohuonetila on erotettu taiteovella. Vieraiden aikaan vaan ovi kiinni ja pyykkikasat ja kuntopyörät pysyy piilossa.

En halunnut laittaa rahaa ylimääräisiin takkahuoneneliöihin, joita vähän käytettäisiin.

Vierailija
13/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt laittaa lainausmerkit; " työtilani" . Eli siis siellä teen pyykkityöt (siis " pyykkityöt" ) ja ompelen jonkun verran.

Vierailija
14/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kuten joku sanoi, saunan on tarkoitus rentouttaa jne. Itsekin käyn saunassa rentoutuakseni ja haluan, että sauna on myös " kaunis" katsella. Khh on yleensä tehty juuri pyykinhuoltoa ajatellen parhaassa tapauksessa vielä on kuraeteinen samalla. Koe siinä sitten itsesi puhdistautuneeksi. Joskus olen myös saunonut vieraisilla tämmösissä khh läpi pesutiloihin, enkä ole erityisemmin pitänyt ajatuksesta perheen likaisista vaatteista siinä ns pukeutumistilassa, tuntuu kuin olisi astunut jonkun yksityisvyöhykeelle. Pääsääntöisesti khh vielä on yksinkertainen(halvat kalusteet)ja laitosmainen, ja sisustetaan ikäviksi (jos sisustetaan).

Niin, meillä on khh tulossa keittiön läheisyyteen, mutta erikseen sauna- ja pesutiloista.

Vierailija
15/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee kylpytiloihin, lisäksi khh on keittiön vieressä. Ei tarvitse kuljettaa vieraita khh läpi. Toiminut tosi hyvin

Vierailija
16/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 11 sen hyvin perusteli. Meillä on pukuhuoneessa pyykkikori, jonka kannan pari kertaa vkossa kodinhoitohuoneeseen ja siellä sitten lajittelen pikaisesti likapyykit oikeisiin koreihin. Varsin vaivatonta!

Vierailija
17/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen löytänyt monia sellaisia! Lammitalot on nyt ainoa joka tulee mieleen, mutta on monilla muillakin. Usein sellaiset talot on kuitenkin yli 160m2

Vierailija
18/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille pääsee pesuhuoneeseen myös vessan kautta :))))))))))

Minun aamu reittini on wc, suihku, eiliset käyttökelpoiset vaatteet pesuhuoneen penkiltä, puhtaat alusvaatteet ja sukat kodinhoitohuoneesta ja pukeudun siinä pesuhuoneessa. Poistun yleensä wc:n kautta.

Vierailija
19/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkien vetämiset maksaa myös ja siksi vesipisteet usein sijotellaan lähekkäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi