SAULIN MIELESTÄ TULOEROJEN KASVU ON HYVÄ ASIA?????
Mä olen nyt ihan sekaisin. Niinistö on siis tavallisten duunareiden ja köyhien puolesta puhuja mutta kannattaa tuloerojen kasvua???????????
Lehdissä on puhuttu huolestuneena tavallisten ihmisten reaalipalkan jyrkästä laskusta 20 kuluneen vuoden aikana. On ennakoitu, että jos tuloerojen kasvu jatkuu, Suomeen syntyy uusi yhteiskuntaluokka: TYÖTÄ TEKEVÄ KÖYHÄ.
Niinistö vastasi pitkässä haastattelussa selvällä suomen kielellä, että tuloerojen kasvu on HYVÄ asia. Näin kuulin hänen vastaavan.
Voisiko joku selittää mistä on kysymys? Onko kyseessä tyypillinen poliitikkomainen vaalikikka jolla kalastellaan valtaväestön ääniä olettamalla, että useimmat lukevat vain mainokset?
Kommentit (9)
Toiset työt ovat vaativampia kuin toiset ja silloin on mielestäni selvää, että niistä pitää ansaita enemmän ja myös käteen jäädä enemmän. Kuinka kukaan viitsisi opiskella monta vuotta esim. lääkäriksi ja tehdä rankkoja päivystyksiä, jos saisi lähes saman verran käteen, kuin jos olisi mennyt suoraan peruskoulusta kaupan kassalle?
Juu, tyhmä saa olla muttei sosialisti. Jos kaikki saisivat saman palkan työstä huolimatta, kukaan ei jaksaisi kouluttautua. Meillä olisi pelkkiä siivoojia ja bussilkuskeja sitten, ja 50% työttömyys.
kateudesta vai, että eihän tuo saa tienata enempää kuin minä?
Miten tuo kannustaisi ketään opiskelemaan tai yrittämään elämässään eteenpäin?
Eikös Sauli sanonut, että työnteko se on mikä kannattaa, ja yrittäisi parantaa työllisyyttä, sekä sanoi, että työnteon pitäisi aina olla kannattavampaa kuin oleminen.
Tarja taas jakaisi niin mielellään niitä tukiaisia kansalle, vaan mistäs maksaa jos kukaan ei tee töitä? (työttömyys)
Valtionko pitäisi ottaa lisää velkaa, että voitaisiin elättää kaiken maailman huuhaita?
Ei rikkaiden tarvitse rikastua ja köyhien köyhtyä, mutta työnteko pitää saada kannattavaksi, ja niitä työpaikkoja.
Tämmöisellä verotuksella osaavat ja ammattitaitoiset ihmiset katoavat maailmalle, ja mistäs sitten saadaan verorahat?
Erot lienevät siinä, että huonompiosaisia tulee haloslaisien mielestä tukea parempiosaisten pussista. Silloin tuloerot kavenevat ja päinvastoin.
Mietin vaan esim. raksamiehiä, jotka tekevät raskasta työtä. Jos korkealla koulutuksella tienaa ainoastaan niin kuka enää viitsii lähteä taloja rakentamaan....mun mielestä työn raskaus vaikuttaa myös.
erittäin hyvätuloiset jopa 60 prossaa veroa! Eli yli puolet palkasta menee jollekin muulle kuiin palkansaajalle (jos on oikein kovat tulot)
Halonen muuten itse allekirjoitti varallisuusveron poiston!!!!!!!!!!!
Vaan se, että nykyään osa ns. duunareista saa niin huonoa palkkaa ettei sillä meinaa edes itseään elättää. Eli sitä tarkoittaa työtätekevä köyhäilistö. Pitäisi tehdä kahta työtä, että tulisi edes jotenkin toimeen. Tuloeron kasvu tässä tapauksessa herättäisi skismaa. Rikkaat saisivat lisää rahaa, kun ns. tavallinen duunari juuri ja juuri elättää itsensä. Juu tietysti jokainen voi kouluttautua niin pitkälle kuin haluaa. Mutta onko siinäkään mitään järkeä että kaikki kouluttautuisivat mahdollsimman paljon? Kaikkia työtekijöitä tarvitaan. Eli ihan kaupan kassallekin pitäisi maksaa sen verran palkka, että sillä pystyy elämään. Tietääkseni lääkärin ja kaupan kassan palkka ei ole lähellä toisiaan eikä kukaan ole sellaista väittänytkään että niin asian pitäisi olla....
Näin pienituloisille jäisi enemmän rahaa käteen ja ostovoimansa kasvaisi.
Itsekin olin Halosen kanssa samaa mieltä, että köyhien ja rikkaiden
kuilu on riski maailmassa.
Toisaalta olen sitä mieltä, että koulutuksesta ja työstä pitääkin
maksaa. Jos joku ei ole viitsinyt opiskella, minusta ei ansaitsekaan
samaa tulotasoa kuin ne, jotka todella satsaavat opiskeluun.