Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla nenäkannu EI auta tukkoisuuteen

Vierailija
06.08.2015 |

Aina kehotetaan käyttämään nenäkannu tukkoisuuteen. Joo, toimii varmaan johonkin pikkunuhaan, mutta itellä on ainakin flunssassa niin tukossa nenä, että tippaakaan ei tule ulos toisesta sieraimesta vaikka kuinka yrittää. Allergiaan tms. toimii ihan ok, mutta flunssassa turha. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa 2 päivän ajan olen nyt kannua käyttänyt ja vesi tulee saman värisenä vetenä pois kun menee ei siis irroita yskien ja tursaten irtoavaa värikästä räkää, mikä hyöty sitten on ei oo vähentynyt räkä eikä yskä

Vierailija
22/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:Sillä voi saada epäpuhtauksia huuhdottua pois ja siten lyhentää sairastamisaikaa. Toki sen käyttö edellyttää, että nenä on sen verran auki, että huuhteluvesi kulkee läpi. Sen käyttö pitäisi aloittaa aina jo siinä vaiheessa, kun tuntee flunssan ensioireet. Harvoin se nenä on heti alkuun aivan tukossa.

Aika vauhdikasta analyysiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen miten ihmiset pystyy tuota käyttämään, ajatuskin veden kaatamisesta nenään saa ihan paniikinomaisen tunteen.

Vierailija
24/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii, joskus kun oikein tukossa saatan suihkasta nenäsumutetta ensin mutta aina se huuhtominen vähän sitä avaa.

Vierailija
25/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se vesi jää jotenkin onteloihin kummittelemaan. Tulee kyllä läpi, mutta ilmeisestikään ei kaikki, koska onteloista alkaa pian puskea aivan järkyttävä haju ja tulehtuvat. Ei sovi minulle.

Vierailija
26/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, jopa silloin, kun nenä on niin tukossa ettei läpi mene kuin pisara tai kaksi. Silloinkin tuntuu, että suolavesi ns. liuottaa jotain tukkeumia, ja vähän ajan päästä tukkoisuus lievenee.

Mulla käytössä nimenomaan poskiontelotulehdusten ehkäisyssä. Ennen kannun käyttöönottoa jokainen pikkunuha eteni poskionteloihin, sen jälkeen ei ole ollut 15 vuoteen.

Vierailija
27/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sillä voi saada epäpuhtauksia huuhdottua pois ja siten lyhentää sairastamisaikaa. Toki sen käyttö edellyttää, että nenä on sen verran auki, että huuhteluvesi kulkee läpi. Sen käyttö pitäisi aloittaa aina jo siinä vaiheessa, kun tuntee flunssan ensioireet. Harvoin se nenä on heti alkuun aivan tukossa.

Minulla kertyy sellaista kivikovaa räkää nenään. Ei todellakaan tule ulos nenäkannulla. Ihan turha laite itselleni, mutta sitä vaan jaksetaan suositella jopa poskiontelotukehduksen hoitoon. 

Vierailija
28/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Auttaa, jopa silloin, kun nenä on niin tukossa ettei läpi mene kuin pisara tai kaksi. Silloinkin tuntuu, että suolavesi ns. liuottaa jotain tukkeumia, ja vähän ajan päästä tukkoisuus lievenee.

Mulla käytössä nimenomaan poskiontelotulehdusten ehkäisyssä. Ennen kannun käyttöönottoa jokainen pikkunuha eteni poskionteloihin, sen jälkeen ei ole ollut 15 vuoteen.

Itse en ole ikinä saanut sillä irtoamaan mitään. Näkyykö sulla ihan siinä huuhteluvedessä irronnutta räkää vai mistä tiedät että se liuottaa tukkeumia? 

Vierailija
29/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi. Ennestäänkin herkistyneet limakalvoni herkistyvät ja ärtyvät vain lisää ja turpoavat, mikä pahentaa tuota tukkoisuutta.

Vierailija
30/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse en ole ikinä saanut sillä irtoamaan mitään. Näkyykö sulla ihan siinä huuhteluvedessä irronnutta räkää vai mistä tiedät että se liuottaa tukkeumia? 

No ihan siitä, että huuhtelun jälkeen ns. räkä lähtee liikenteeseen, limakalvoturvotus lievittyy ja ilma kulkee paremmin :D

Vierailija
31/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla se vesi jää jotenkin onteloihin kummittelemaan. Tulee kyllä läpi, mutta ilmeisestikään ei kaikki, koska onteloista alkaa pian puskea aivan järkyttävä haju ja tulehtuvat. Ei sovi minulle.

Teetkö varmasti huuhtelun jälkeen sen "lopputuhistelun" huolellisesti? Eli puhaltelet molemmista sieraimista vuorotellen vesijäämät pois vaikka pikkupyyhkeeseen pää alaspäin.

Vierailija
32/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt käyttää kannua huonoin tuloksin. Kaikki vesi ei poistu vaikka kuinka toimisin ohjeiden mukaan. Sitten päivän mittaan, kun kumarrun nenästä valuu pari pisaraa kerrallaan. Ei siis lähde tulemaan kuin tipoittain, vaikka kuinka jatkaisin olemista pää alaspäin.

Omat poskiontelotulehdukseni loppuivat ympärivuotisen allergia- ja astmalääkityksen aloittamisen jälkeen.

Vierailija
33/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä ihmettelen miten ihmiset pystyy tuota käyttämään, ajatuskin veden kaatamisesta nenään saa ihan paniikinomaisen tunteen.

Minä ihmettelen samaa. En ole koskaan nenäkannua kokeillut, kun pelkkä ajatus ahdistaa. Lapsena sain aina uidessakin paniikkikohttauksia, kun vettä meni nenään 

Vierailija
34/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä auttanut.

Viime yönä lotrasin suihkussa monta tuntia nenäkannun kanssa ja sen jälkeen otin vielä räkäimurilla isoimmalla teholla. Jouduin tyytymään siihen, ettei auennut.

Aamulla olikin nenä auki, mutta koko vasen puoli naamasta on särkyinen ja kamala paine tuntuu.

Vierailija
35/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on yleensä auttanut.

Viime yönä lotrasin suihkussa monta tuntia nenäkannun kanssa ja sen jälkeen otin vielä räkäimurilla isoimmalla teholla. Jouduin tyytymään siihen, ettei auennut.

Aamulla olikin nenä auki, mutta koko vasen puoli naamasta on särkyinen ja kamala paine tuntuu.

Mikä on räkäimuri? 

Vierailija
36/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota suihkussa lotraamista. Siis nenähuuhtelussahan pitäisi käyttää keitettyä vettä?

Vierailija
37/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tajua tuota suihkussa lotraamista. Siis nenähuuhtelussahan pitäisi käyttää keitettyä vettä?

Herranen, en tuota kommenttia lukiessa edes ajatellut, että tuo henkilö käyttäisi suihkuvettä nenäkannussa. Ajattelin että lämmin suihku muutenkin höyryttää ja pehmentää, ja sitten hän suolavedellä siinä samalla huuhtelee. Ylipäätäänhän huuhteluun saisi käyttää ainoastaan suolavettä.

Vierailija
38/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans loppui poskiontelotulehdukset, kun aloin käyttämään nenäkannua. Käytän vain tosi tarpeeseen, ei yletöntä lotrausta.

Keitettyä vettä ja merisuolahiutaleita. Kannun hyvä puhdistus ja kuivaus käyttökertojen välissä.

Ulos tulee veden mukana pieniä  ( vihertäviä) räkäviiruja.

Vierailija
39/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Teetkö varmasti huuhtelun jälkeen sen "lopputuhistelun" huolellisesti? Eli puhaltelet molemmista sieraimista vuorotellen vesijäämät pois vaikka pikkupyyhkeeseen pää alaspäin.

Teen. Mulla nenä ahtautui aikuisena tehdyn oikomishoidon yhteydessä ja sen jälkeen alkoivat ontelo-ongelmat. Vaikka roikkuisin valjaista katossa ylösalaisin, ei nenä tuhistelemalla tunnu tyhjenevän.

Vierailija
40/40 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkoisuus johtuu limakalvoturvotuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi