Tämä EI VOI OLLA TOTTA!?
Menin tänään sovitusti gynelle kierukan laittoa varten. Meillä on maaliskuun alussa syntyneet kaksoset ja 2 isompaa lasta. Olin miettinyt jo sterilisaatiotakin, mutta koska olen suht nuori (29v) niin en kuitenkaan uskaltanut.
Niin, asiaan.. eli gyne teki ensin normaalin tarkastuksen (vaikka toukokuussa kävinki jälkitarkastuksessa) ja totesi, että kaikki ei ihan välttämättä ole kunnossa. Selitti, että kohtu tuntuu hieman oudolta, suurentuneeltakin. Haki ultran, katsoi kauan ja sanoi, että epäilee vahvasti, että olen RASKAANA! Tehtiin sitten raskaustesti, joka oli selvästi positiivinen ja vielä otettiin verikoekin. Totta se on!? Viikkoja gynen mukaan n. 5 ja meidän pienenpienistä vauveleista on tulossa isosiskoja IHAN LIIAN AIKAISIN.
Minä en oo oikeesti itkeny enkä nauranu, olen ihan turta. Pois en voi otattaa, vaikka kai se järkevintä oliskin. Mutta en vaan pysty, tiedän sen 2min mietinnän jälkeen. Mies ei ole sanonut sanaakaan, on selvästi jossain shokissa.
En edes tiedä miten tämä on tapahtunut, molemmat tytöt täysimetyksellä, yhdyntäkertoja 5 ja 4 kertaa on alusta loppuun käytetty kortsua, yhdellä kerralla vain lopussa, mutta kuitenkin, mahdollisuudet on olleet niiiiiiiin pienet.
Sanokaa nyt joku jotain järkevää tähän, sanokaa voiko tästä selvitä täyspäisenä vai pitäskö ottaa hemmetinmoinen riski ja tehdä se abortti.. vaikka en minä oikeesti voi. APUA!
Kommentit (10)
rankimmasta lastenhoitovaiheesta.
Viiden lapsen kanssa pärjää vaikka se on tilanteessasi erityisen raskasta.
Apua saa kun pyytää, kunnalta kodinhoitaja siivoamaan ja hoitamaan lapsia jne.
Älä tee aborttia. Lapsesi tulee olemaan ihan yhtä tärkeä kuin neljä ensimmäistäkin.
Annathan hänelle elämän.
Nyt olet ymmärrettävästi shokissa, mutta ajattele asiaa muutama vuosi eteenpäin. Teillä on viisi ihanaa lasta, joista et varmasti antaisi yhtäkään pois.
Voimia ja tsemppiä - kyllä se hyvin lähtee sujumaan! Otatte vain rohkeasti vastaan ihan kaiken tarjolla olevan avun ja olette terveesti itsekkäitä. :)
keskeyttäisin...
mutta toki jokainen tekee omat ratkaisunsa itse...
Mulle kävi vähän samoin, tosin vain yksi lapsi ennestään. Nyt kotona kaksi "vauvaa".
Sitä vaan ajattelin, että oliko hcg-arvo kovin suuri? Olisi nimittäin varmaan kiva tietää, jos tulossa olisikin toiset kaksoset..
Kyllä te pärjäätte viiden lapsen kanssa! Alat vaan hyvissä ajoin selvittämään mitä kaikkea apua kuntasi voi tarjota. Tsemppiä!
Tähän sanon että -höpö,höpö-
Apua ei tippunut ainakaan täällä missä minä asun.
5 lasta peräkkäin ja kaiken maailman vaivat&ongelmat raskauksissa.
mutta hyödyntäkää sukulaisten ja ystävien apu.
Kyllä te pärjäätte, ja mieskin varmasti tokenee shokistaan. Älkää päätykö aborttiin, se ei ole ratkaisu asialle. Lastenhoitoon ym.saa aina apua tarvittaessa. Mutta kuvitella voin, vilskettä teidän perheessä varmasti riittää kun edellisetkin niin pieniä vielä. Anna miehesi rauhassa sulatella asiaa, kyllä hän varmasti leppyy ja pikkuhiljaa sulautuu asialle. Onnea teille :)
Aika huima tilanne! Mutta te selviätte :) Kirjoituksestasi sai sen vaikutelman, että lapsi on kuitenkin tervetullut joten älä vaan aborttia tee sen pelossa ettet jaksaisi!
Onnea matkaan!