*****SYYSKEIJUT LAUANTAIHIN*****
Aloitanpa sitten uuden pinon tälle päivää, kun en uutta löytäny.
Omaa napaa: Eli tein eilen positiivisen testin ja yö sitten tietenkin meni miettiessä. Vauva on toivottu, mutta melkoinen ylläri! Ilman ehkäisyä ollaan oltu vasta 3kk, kun esikoista " tehtiin" 11kk terolut ja clomifen avusteisena. Yllätys myös siten, että imetän vielä ja senhän pitäisi toimia jonkin verran esteenä raskautumiselle. Onko muuten muita imettäjiä? Esikko nyt 10kk ja miettiny kaksostenrattaita ja jaksamista yöunien kustannuksella ;)
Raskausoireita on jonkin verran, päällimmäisenä vatsan arkuus. Vatsa kipeytyy tosi herkästi kun kannan, puen tms. poikaa. Väsymystä jonkin verran, mutta pahoinvointia ei ainakaan vielä. Tosin viimeksikin kuudennen viikon jälkeen. Maanantaina pitää muistaa perua ajanvaraus lääkärille, kun kerkesin hätäpäissäni varata ajan, että sais keväällä/kesällä hoidot taas käyntiin :)
Pöllämystynyt Oona ja sintti 5+6
Kommentit (25)
Ihan ensiksi kaikille uusille keijuille: Tervetuloa joukkoon!!
Oma napa: Vielä en ole kaikkea toivoa menettänyt vaan edelleen lasken itseni keijujen kasvavaan joukkoon ja pyrin pitämään lippua korkealla. Mulla vuodot jatkuneet tiistaista lähtien aina tähän päivään asti, mutta koska kipuja ei ole ollut eikä vuoto ole ollut mielestäni km:n kaltaisen runsasta, niin toivottelen mielessäni, että vuodot johtuisivat vaikka hematoomasta kohdussa tai olisivat vain ' tavan menkat' . Tilanne selkiytyy radikaalisti maanantaina, kun menen kontrolli ultraan.
Muuten vointi on ollut pääasiassa vain väsynyt. Rintoja ei arista enää yhtään, mutta vatsaa nippailee ja välin myös vihloo oikealta puolelta. Nukkunut olen järestään yli 9 tunnin yöunia ja päikkärit siihen päälle,.. onko sitten raskauden jatkuvuuden merkki vai henkisen väsymyksen, en tiedä.
Mie iloitsen täällä teidän kaikkien puolesta, joilla raskaus etenee normaalisti. Teidän hyvistä kuulumisista mie saan voimia omaan epätietoisuuteni tilaan. Pidän peukkuja kaikille, että raskaustilat etenevät ongelmitta!!
Maanantaina palaan linjoille seuraavan kerran ja silloin joko iloitsen jatkosta keijujen seurassa tai sanoudun irti listalta,.. Pitäkää peukkuja, nyt niitä tarvitaan.
Tintti rv6+1 (jos masukki edelleen kyydissä mukana)
Tervetuloa uudet keijut ja onnea! Voimahalit heille (tai meille), joilla ongelmia tuntuu olevan.
Mulla on niitä vuotoja ollut kans. Eilen sain paperiin ihan kunnolla punaista vuotoa, joka ei tosin ollut veristä. Sen jälkeen ei ole taas tullut kuin ihan haaleeta vuotoa.. Huh. Mihinkään ei koske. Aattelin tiistaina neuvolassa purkaa huoleni, jos sitä sit mahollisesti ultrassa kävisi.
Ällöoireita on: suussa paha maku, janottaa, harvat ruuat maistuu, kahvia ei kiitos. Väsyttää, maha on pinkee, rinnat myös. Että toivottavasti tässä nyt ollaan raskaana isolla R:llä. Pelottaa, en vaan ilkeis myöntää.
-piias- rv 7+5
Täällä kanssa kauhea väsymys. Nukuin päivällä yli kahden tunnin päikkärit ja sen jälkeen olikin ihan pihalla kaikesta. Ois tehny mieli vaan jäädä nukkumaan. Ja tänään on taas ollut pahaa oloa havaittavissa. Johtuu varmaan siitä että syön todella huonosti.
Huomenna äänestämään. Huomenna on mulla myös synttärit 23 vee tulee täyteen. Ja ois mun vanhemmat tulossa synttäri kahveille. En oo vielä vanhemmilleni kertonu että oon raskaana ja ei ne kait oo huomannukkaan mitään. Kyllä ois äitini varmaan jo kysellyt.
Eilennä käytiin lastenklinikalla ja poitsulla oli taas korvatulehdus. Siellä oli aivan ihana nais lääkäri joka ennenkin on meillä ollut. Inhoan meidän omaa terveyskeskus lääkäriä. En saa sen puheesta mitään selvää ja jotenkin tuntuu ettei se ymmärrä kaikkea mitä sille yritän selittää.
Maanantaina ois eka neuvola. Sydänääniä tuskin yriteään kuunella. Esikoisen kanssa ne ei neuvolassa kuulunu rv12+5 ja seuraavan kerran niitä kuunneltiin vasta rv16+2 ja silloin ne kuuluikin hienosti. Ekat liikkeetkin poistua odottaessa tunsin vasta rv21. just lueskelin äitiyskorttia poistun ajoilta.
Mulla nous paino poitsua odottaessa 8.5kg. Ennen raskautta paino oli 70kg. Söin raskaana ollessa ihan kauheasti roskaruokaa, karkkia yms ja silti ei paino ton enempää noussut. poistu sitten tosiaan oli iso syntyessään 4.4kg. Nyt ajattelin tarkempi olla ruokavaloin kanssa ja syödä terveellisemmin ja jatkaa uimassa käyntiä yms.
Öttis, poistu 1v4kk.ta ja masutoukka rv9+1
Kävin äsken vessassa ja taas sain paljon vuotoa paperiin. Voi itku!!! Onpa kiva olla täällä yövuorossa :´( -piias-
Joka päivä olen kyllä käynyyt juttuja seuraamassa, mutten ole jotenkin jaksanut kommentoida...uuvuttaa.
Painosta on ollut puhetta; mulla esikoisesta +11kg ja toisesta +6kg, kakkosen pieni painonlisäys johtu ihan raskausajan diabeteksestä, jonka myötä ruokavaliosta jäi sokerit ja rasvat pois. Nyt pitäs kyllä alottaa sama ruokavalio jo ihan heti, ettei painoa tulis monia kiloja, kun on 10kiloa muutenkin varaa laihtua. Siis en laihduta, mutta sokereita ja rasvaa koetan minimoida.
Oma olo on oikukas. Aivan loputon uupumus laskeutuu verhon lailla ajoittain ja on pakko vetää pikku tirsat, yleensä lastenohjelmien aikaan. Uupumuskohtauksiani lukuunottamatta voin melko mainiosti. (kop,kop *kopsuttelee puuta*) Pahoinvointi, sekin vähäinen etominen joka mulla oli, on lähes loppunut, mutta muutamana YÖNÄ olen havahtunut tunteeseen " kohta lentää laatta" , liekö väsymystä vai mitä, mutten ole oksentanut, nukahdan vain uudelleen. Rinnatkin ovat ailahtelevan arat, toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. mies kommentoi nänieni tummentuneen aavistuksen, kuten aiemmillakin kerroilla.
En malta odottaa 12+ ultraa, on vieläkin niin epätodellinen olo. Vaikka olen sen sentin pituisen öppösen siellä lillimässä nähny ja sydämen sykkeen ruudulta tavoittanut, niin silti. Jos ei uuvuttas ja olis vuodoton, en uskos olevani raskaana. Odotan jo kovasti liikkeiden tuntemista, loppuu tämä jatkuva epäileminen. Kunhan vaan sinne saakka päästäs..
Kuinka voivat muut alkukuusta ponnistavat? Mäkimeirami? (<- La samana päivänä, siksi erityisesti mainittuna)
Minjuska ja hiirenherne 8+5 pidemmällä kuin uskoinkaan