Miten varhain alkuraskauden ultraain ???
Hei,
Olisin kysellyt miten aikaisin olette käyneet alkuraskauden ultrassa ja milloin on jo sykkeet näkyneet.
Itse tein juuri positiivisen raskaustestin lauantaina ja tänään yritin varata aikaa omalle gynelleni joka on jäämässä kesälomalle tämän viikon jälkeen. Viikkoja olisi viimeisten menkkojen mukaan huomenna 7 tasan. Tosin kierrot ovat olleet noin 40 päivän luokkaa eli viikot saattavat vähentyä.
Esikoisesta kävin muistaakseni jotain viikolla 8 mutta silloin kierrotkin olivat lyhyempiä.
Tässä vaan nyt pähkäilen menenkö omalle lääkärille ja otan riskin ettei sykkeet vielä tässä vaiheessa näy vai odottelenko ja menen sitten jollekin ihan vieraalle lääkärille.
Kiitokset vastauksista etukäteen.
Linnea
Kommentit (4)
ja se oli rv 7+4. Mulla oli kierto säännöllinen 28 pvää ja ultrassa varmistui että viikkoja oli just tuo 7+4. Tuolla lääkäriasemalla jo aikaa varatessa sanottiin, että lääkeiltä on tullut ohje, että vasta kahdeksannella viikolla tultaisiin aikaisintaan ultraan. Sitä ennen on epävarmempaa näkyminen, etenkin jos viikkoja ei olekaan niin paljon kuin on itse laskenut. Eli jos vaan jaksat ootella vaikka viikon verran niin mahikset on paremmat! :-)
Minni
Eli siis " lääkäreiltä oli tullut ohje" eikä miltään lääkeiltä ;)
Minni
Kiitokset vastauksista. Päädyin siihen, että odottelen vielä muutaman viikon varmuuden vuoksi. Menen uudelle lääkärille mutta omalle lääkäriasemalleni jolloin kaikki tiedot kuitenkin löytyvät sieltä.
Linnea
Jos raskausviikkoja on tuo 7 niin syke mitä todennäköisemmin kyllä näkyy, mutta kun kerroit kiertojesi olleen pitkiä ja että viikkoja voipi olla vähemmänkin niin ehkä sinuna odottelisin vielä viikon-pari, jotta ihan varmasti se syke siellä jo näkyisi :) Onko ihan paha mennä vieraalle lääkärille??!
Onnea oikein kovasti ja mukavaa raskausaikaa :)
Toivottelee: Je_Ni 23+1, joka kävi 8+4 alkuraskauden ultrassa ja syke näkyi.