Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****SYYSKEIJUT LAUANTAIHIN*****

28.01.2006 |

Aloitanpa sitten uuden pinon tälle päivää, kun en uutta löytäny.

Omaa napaa: Eli tein eilen positiivisen testin ja yö sitten tietenkin meni miettiessä. Vauva on toivottu, mutta melkoinen ylläri! Ilman ehkäisyä ollaan oltu vasta 3kk, kun esikoista " tehtiin" 11kk terolut ja clomifen avusteisena. Yllätys myös siten, että imetän vielä ja senhän pitäisi toimia jonkin verran esteenä raskautumiselle. Onko muuten muita imettäjiä? Esikko nyt 10kk ja miettiny kaksostenrattaita ja jaksamista yöunien kustannuksella ;)

Raskausoireita on jonkin verran, päällimmäisenä vatsan arkuus. Vatsa kipeytyy tosi herkästi kun kannan, puen tms. poikaa. Väsymystä jonkin verran, mutta pahoinvointia ei ainakaan vielä. Tosin viimeksikin kuudennen viikon jälkeen. Maanantaina pitää muistaa perua ajanvaraus lääkärille, kun kerkesin hätäpäissäni varata ajan, että sais keväällä/kesällä hoidot taas käyntiin :)

Pöllämystynyt Oona ja sintti 5+6

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Oona82 plussan johdosta ja tervetuloa mukaan Keijuihin!! =D

Ollaan kohta menossa lasten kanssa pulkkamäkeen. Onkin tulossa ihana päivä, aurinko paistaa ja pakkasta vain -3. Tänään sain nukkua pitkään, nuorimmainen herätti vasta seitsemältä (kun norm. viiden kuuden aikaan...) ja illalla menin lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan siinä kahdeksan aikaan. Väsymys onkin yllättänyt viime aikoina, vaikka syönkin rautaa! Kai ne oireet aina tulee " kovemmiksi" , kun on jo kolmas raskaus. Ekan kohdalla ei juurikaan pahoinvointia ollut, tokan kohdalla sitäkin enemmän ja nyt ihan kamala!

Aamulla kävin heti syömässä kun nousin ja join puoli litraa appelsiini mehua. Meni huonovointisuus vähäksi aikaa pois... Olenkin huomannut että tuo appelsiini mehu/ hedelmä auttaa pahoinvointiin tehokkaasti ja vielä kun se mehu on kylmää!

Aamulla en muuten saanut housuja kiinni!! Ja lempi housut vielä! Anoppi katseli, että olet tainnut lihoa hieman ;D Ei olla kerrottu sille vielä, saas nähä koska se huomaa sen!!!

Mutta nyt sinne ulos, lapset ovat jo kärsimättömiä...

*tiitiäinen79, rv.7+3*

Vierailija
2/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea luomuraskaudestasi, varmaankin olet todella iloinena asiasta.

Minua on hieman surettanut Nipsu79 ja eka-vekaran kohtalo, sitä ei kyllä kenellekään saisi tapahtua, todella ikävää. Ja tietenkin itsellä on kokoajan pieni pelko persuksissa, ettei oikein edes uskalla iloita kauheesti tästä raskaudesta, vaikka ihmiset sanovatkin, että mitä sitä etukäteen miettimään tuommosia, mutta jotenkin se alitajunnassa pyörii. Pelottaako teitä muita ajatus keskenmenosta?

Muuten oma vointini on tavanomainen, oireet pysyneet samoina kuin nyt muutamina päivinä. Ihanaa kun sain tämän päivän pitää ylityövapaita, niin sain koko viikonlopun vapaata, mukavaa kun saa lepäillä, aloinkin jo olla hieman väsynyt töissä.

vauva06 rv6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautus yks uus mukaan. Muutaman päivän oon jo lukenu teiän viestejä mutta nyt vasta uskalsin ite kirjottaa.

Toinen olis siis tulossa, ensimmäinen on 10kk tyttö.

Mulla ei ole oikeastaan ollu juuri yhtään pahoinvointia tai ihan vähän aamulla ennenkuin syö. Mutta ei ensimmäisenkään kans ollu juuri mitään oireita. Maha tuntuu vaan nyt jo kasvaneen esikoista odottaessa alkoi kasvaa kunnolla vasta joskus viidennellä kuulla.

meetu rv5+4 (tai jotain sinnepäin..)

Vierailija
4/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Oonalle ja meetulle!

Olo on mitä parhain, ei vaivaa pahoinvointi, kuten ei edellisessäkään raskaudessa. Vähän väsyttää vaikka taisin nukkua yli kymmenen tunnin yöunet. Mä oon kans huomannu ton mahan arkuuden. Ja mä en ymmärrä miten muakin toi keskenmeno on nyt alkanut pelottaa, edellisessä raskaudessa mä olin varma että kyllä siellä mahassa on kaikki hyvin ja vauva saadaan.

Mä oon täällä edelleen hädissäni sen painonnousun takia. Vielä kertaalleen, paino nous sen +20 kiloa ja ennen raskautta olin ihan normaalipainoinen. Tietty vauva paino reilu 4 kiloa jnejne.. Mites teillä muilla edellisissä raskauksissa on paino noussu? Mä vaan eilen luin juttuja siitä ja ihmettelin miten jotkut on voinu selvitä vaan muutamalla kilolla?!!

Tisha ja masukki rv 6+1

Vierailija
5/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavaa kun uskaltauduit jo meidän mukaan kirjoittelemaan, tervetuloa joukkoomme. Välillä näyttää keskustelu tosin olevan hieman vähäisempää, mutta eihän sitä aina jaksa sillä tavalla kirjoitella, kun väsyttääkin kamalasti.

En minäkään vielä ole onksentanut, mutta välillä tulee jostakin öklötystä ja joutuu tarkkaan miettimään, mikä milloinkin suostuisi alas menemään, että sellaista täällä. Onko teillä muilla tullut mielihaluja ruokaan, että jotain tekee ihan kamalasti mieli? Minulla nimittäin on jo joitain tullut, onkoha iten tavallista?

vauva06 rv6+5

Vierailija
6/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tisha: mulla nousi kummassakin raskaudessa 20 kg paino ja norm. painoin 65 kg. Toisessa raskaudessa jouduin oikein neuvolan luvalla lihottamaan itseäni, sillä olin imetyksen johdosta laihtunut ja oli jo huomattava alipaino!!! kiittelivät vain kun sain sen 19 kg rikki loppuraskaudessa ;D Nyt olen taas alkanut tietoisesti lihottamaan itseäni, sillä myös edellinen imetys laski painoni vielä alemmas kuin esikoisen imetys!! Nyt painan onnellisesti jo 59 kg eli nelisen kiloa jo tullut tässä vaiheessa ( pituuteni on 175-177cm en tarkkaan tiedä). Toivon vain ettei tämän vauvan imetys laskisi painoani niin kovasti, tulee itselle vain huono olo. Nyt joku tietysti ihmettelee ettenkö syö mitään...syön kuin hevonen, kirjaimellisesti ;) voisin täytekaakun yksinään syödä eikä tuntuisi missään!

Tultiin juuri sieltä pulkkamäestä ja ei se ihan onnellisesti mennyt...Esikoinen laski suoraan paimenlankaan, joka onneksi meni poikki eikä leikannut nenää!! Lanka osui suoraan naamaan ja kyllä poika itkikin kauan. Sitten kuopuksen pulkan perään laski naapurin poika ja hurjasti niska siinä heilahti, mutta hyvin poika tuntuu voivan.

Tein banaanipirtelöä lohdutukseksi ja hyvää valipalaakin se oli. Itseltä hävisi taas huono olo hetkeksi.

Mites muilla, mitä olette syöneet välttääksenne huonon olon? Itselläni toimii tuo appelsiini hyvin.

Mutta nyt laittamaan poikia päikkäreille...

*tiitiäinen79, pojat 02 ja 04 sekä masu 7+3 *

Vierailija
7/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmiä appelsiineja, joskus banaaneja ja teen hedelmä salaattia, jota sitten hyvä välillä ottaa välipalaksi. Mutta myös pelkkä appelsiini mehu ja ruisleipäkin auttavat asiaan, kun nälkä yllättää. Eilen piti vielä illasta syödä makaronilaatikkoa, että sain öklö olon lähtemään, siis joskus kymmenen aikaan illasta.

vauva06 rv6+5

Vierailija
8/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kuinka näin viikonloppuna on aikaisin aamulla hereillä, vaikka saisi nukkua pitkään. Sitten arki aamuna kun pitää koululaisia herätellä aikaisin, ei millään jaksaisi kömpiä sängystä ylös.

Viikkoja on tainut minulle nyt kertyä yhdeksän. Omille sukulaisilleni olen kertonut, mutta mies ei ole vielä hiiskunut kenellekään. Kertokoon sitten kun haluaa.

Väsymys on siis todella rankka, mutta muuten ei ole mitään. Tosin edellisissä kolmessakaan raskaudessa ei ole muu vaivannut kuin väsymys ja ihan pieni yökötys muutaman viikon.

Ensimäisen raskauden aikana painoa tul ilisää 30 kiloa ja sillä tiellä ollaan edelleen. (jo silloin ylipainoinen olin) Viime raskaudessa en antanut painon nousta ollenkaan, vaan se laski raskauden aikana 2kg ja laitokselta lähdön jälkeen painoin 6kg vähemmän. Nytkin pidän huolen siitä, ettei paino pääse nousemaan. Tosin tällä kertaa se voi olla hankalampaa sillä lakritsaa tekee mieli ihan hirveästi:(

Mutta nyt lähdemme kuopuksen kanssa shoppailemaan viherkasveja!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

T: Kiisseli ja +9?

Vierailija
9/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vietävästi koko ajan. Mies meni laittamaan saunaan tulen, että pääsen sinne lämmittelemään. :-D

Mulle tuli myös 20kg esikoisen odotuksen aikana. 9kk synnytyksestä oli niistä jäljellä 1 kg. (nyt 55/160) Olen varautunut, että tälläkin kertaa varmaan lopulliset lukemat menee päälle sen 70kg, koska viimeksi kertyi niin paljon nestettä, että on vaikea uskoa, miksi niin ei tapahtuis tälläkin kertaa. Syön kaiken terveellisesti ja vähäsuolaisesti joka tapauksessa, etten usko itse pystyväni tekemään asian eteen mitään ruokavaliopuolella ainakaan. TOSIN viimeksi maistui lakritsi ja salmiakki. Tällä kertaa ei ole noita himoja. Voisiko salmiakki/lakuhimo olla poikaraskauden himoja ja nyt sitten olisikin tyttö tulossa. Hmm. Muilla?

Tosin eipä tässä vielä mitään ruokahimoja ole ehtinyt tulla, etenkin kun lähes kaikki ruoka oksettaa. Kylmät appelsiinit uppoavat, juuri mikään muu ei. Niitä siis syön reilusti, mutta en minä niitä himoitse, syönpähän jotain syödäkseni. Tänään tosin appelsiininlohkon kalvot käynnistivät yökkimisrefleksin ja piti juosta sylkemään pönttöön suu tyhjäks, jottei nouse ruoka ylös. Parina päivänä olo on helpottunut iltaa kohden ja olen pystynyt syömään lämpimän aterian ennen nukkumaanmenoa.

Mutta nyt täytyy palata tutkimussuunnitelman pariin. Dedis on maanantaina.

Hahtuva rv 7+

Vierailija
10/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiini maistuu ja porkkana, mut ne onkin melkeen ainoot. Pelkkä ajatuskin esim. leivästä saa aikaan väristyksiä. Lämpimän ruuan syöminen ällöttää. Oonkin yrittäny syödä ruokaisia kylmiäsalaatteja. En oo oikeen koskaan tykänny appelsiinista, joten kai sitä voi nyt jonkinlaisena himona pitää. ;)

Eilen oli eka neuvola/terkkari. Jännitti kovin, kun ekaa odotan ja kaikki on ihan uutta. Täti oli kuitenkin ihan mukava, joten jännittäminen oli turhaa. Alustava LA on 12.9, eli nyt rv 7+3. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Voimia ja jaksamista kaikille!

lotta_mari ja masuvauva rv 7+3

Vierailija
11/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista päivää!

Mäkin löysin itseni tästäkin pinosta. Ensimmäistä odottelen. Nettilaskurin mukaan LA 15.9.

Pahaolo on jonkin verran koko ajan, aamuisin eniten. Runsaskuituinen kauramannapuuro kiisselin kanssa on hyvin mennyt alas ja on melko ravitsevaakin. Leipä tuntuu liian kuivalta. Omenaa ja banaania on kanssa tullut naposteltua. Tuntuu että kokoajan pitäisi syödä jotain, että olo pysyisi jonkinmoisena, mutta kun syöminen ei huvittais yhtään. Oksentanut en oo kuin kerran, vaikka monesti on ollut sellainen olo, että on miettinyt tuleeko. Mutta kun ei pakko ollut niin ei ole viitsinyt yrittää. Ehkä vois helpottaakin oloa.

Tiistaina on eka neuvola. Ois kiva pian mennä ultraan että näkis, et onko siellä oikeesti joku...

Nau rv7+3

Vierailija
12/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli esikoisen kohdalla vain semmoista etomista ja siihen auttoi kun söi muutaman tunnin välein. Ja joskus vkon 12 tienoilla oli pari päivää aivan kauhea hedari, vaikka mulla ei juuri koskaan oo pääkipeä. Uskon sen liittyneen nesteen lisääntymiseen. Ja silloin ei edes panadol auttanu mitään.

Niin onko muilla muuten ollu pulssin nousu " raskausoire" ? Mulla nimittäin ekasta ja nyt tästä tokasta pulssi kohosi heti. Ensimmäisestä huomasin kun tein tavallista lenkkiäni, mutta syke n. 10 enemmän kuin ennen ja nyt huomasin leposykkeen olevan alimmillaan päälle 60 kun yleensä tosi rentoutuneena pääsen sen alle. Entäs joko teillä närästää?

Sekin vaiva on jo koettu ja sama oli esikosta, että ihan alusta asti närästää vaikka normaaliolotilassa sitä ei oo. Mielitekoja tai haluja ei oo erityisiä.

Oona ja sintti 5+6 (jälleen)

Vierailija
13/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken aiemmin oikein edes tiennyt mitä se on, nyt tiedän.

Vierailija
14/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan aikoihin kirjoitellut. Aloitin kolme viikkoa sitten uudessa duunissa, ja viikkoa myöhemmin alkoi armoton pahoinvointi sekä väsymys. Esikoisten kanssa ei ollut mitään tällaista, nyt oksennan säännöllisesti joka päivä :( Töistä tultua lojun illat sohvalla, ja menen nukkumaan heti kun saadaan lapset sänkyihin eli 8-9 välillä illalla! Kahvin haju tai näkeminenkin on takuuvarma keino saada oksetus aikaan, samoin kalja ja viinit yököttävät. Sinänsä ihan hyvä juttu, mutta koska tämä on vieläkin sukulaisten parissa salaisuus, niin noiden aineiden tyrkyttämiseltä ei voi kokonaan välttyä.

Minulla oli ensimmäinen neuvola jo viime viikolla, koska halusin sen yhtaikaa tyttöjen 2-vuotisneuvolan kanssa ja niin pitkiä aikoja on harvassa. Kaikki sen puolesta ookoo. Alkuraskauden ultraa en ole edelleenkään saanut edes varattua, vaikka viikkojen puolesta siellä voisi jo käydä! Täytyy ensi viikolla ottaa itseään niskasta kiinni, en kestä odottaa np-ultraan asti tietoa siitä, montako vauvaa tällä kertaa synnytän...

Himoista: Minulla kaikki tekee siis pahaa, suurimman osan ajasta. Jos jotain joskus tekee mieli, niin hedelmiä sekä salmiakkia ja lakua. Joku taisi ehdottaa, että jospa se olisi pojan merkki? Toivottavasti, sillä viimeksi en niiden perään tavallista enemmän perustanut, ja kaksi tyttöä tuli :)

Sellaista täältä. Tulee varmaan jatkossakin aika harvoin kirjoiteltua, koska iltaisin ei ole voimia yhtään mihinkään. Mutta täällä silti olen, enkä mihinkään katoa ;)

- Mytty ja maha, 7+3

Vierailija
15/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lotta-mari: voisiko olla että sinulla olisi jo enemmän viikkoja kasassa? Mulla on kanssa nyt rv. 7+3 (laskurin mukaan) ja la. 20.9 vai onkohan tuleekohan eri laskureissa ja kiekoissa eri aikoja? Tietysti se selviää ultrassa, mutta aloin miettiä että jos sinun viikot ovat varmoja kun olet kerran nla.ssakin jo käynyt niin minulla taitaa olla vähemmän viikkoja kuin tuo 7+

höh, nyt olen jo ihan sekaisin viikoistakin ;D

Huonoa oloa on jatkuvasti joten kaikki on varmaan ainakin hyvin. tai ainakin hyvä merkki =)

*tiitiäinen79, rv.7+3? *

Vierailija
16/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on rv 7+3 ja laskettu aika on 13.9. En tiedä onko laskutapoja usemapia, mutta se kai riippuu kuukautiskierron pituudesta. Laskin omani internetissä laskurilla http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Ja saman tuloksen antoi lääkärinikin.

Seirana

Vierailija
17/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minäkin sitten rohkenin tänne kirjoittaa,olen tässä ensin täällä vain selaillut ja opetellut ns(sanastoa);)Odotan nyt ensimmäistä lastani ja LA olisi syyskuun 23.Jännittää nyt jo ihan valtavasti ja yöt menee pyöriessä sängyssä.Me avomiehen kanssa yritimme lasta yhdeksän kuukautta kun jätin pillerit pois ja plussan nappasin viime sunnuntaina,on tää vaan niin jännää.Ja nyt sauna päälle ja lauantain viettoon.

Vierailija
18/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Kyselin tuossa päivemmällä näistä pinoista ja saamieni viestien mukaan ilmeisesti te olisitte minun pinoni. Ohjatkaa toisaalle, jos olen eksynyt " väärään joukkoon" :)

Suureksi yllätyksekseni plussasin maanantaina 23.1.2006 ja olen tällä hetkellä todella pihalla olotilastani, olen ensisynnyttäjä, jolle ikää on jo kertynyt melkein 31 vuotta. En ole koskaan potenut vauvakuumetta, mutta ehkäisyn jätin pois ajatellen että tulee jos tulee. Kuvittelin, että raskautumiseen menee pitkä aika kun olen syönyt niin kauan pillereitä. Kuitenkin kolmannesta kierrosta tärppäsi.

Olen ollut äärettömän väsynyt, nälkäinen ja potenut vatsakipuja. Nyt perjantaina tuli pientä ruskeaa vuotoa joka meni ohi, viime yönä heräsin vihlaisevaan kipuun maha- ja selkäpuolella (tuntui kuukautiskivulta) ja nyt alkoi taas ruskea vuoto. Ensimmäinen neuvola on vasta viikkojen kuluttua.

Miten pitäisi toimia, onko kyseessä keskenmeno tai mahdollisesti kohdunulkopuolinenraskaus vai voiko olla normaalia alkuraskaudessa?

Vierailija
19/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla tuli esikoista odottaessa alkuaikoina ruskeaa vuotoa ja kävin pari kertaa ultrassa tarkistuttamassa että kaikki oli ok. Kaikki oli ok! Ruskea tuhruttelu voi olla täysin normaalia. Samoin pienet nipistelyt mahan seudulla ovat varmasti myös ok. Olen ainakin itse siinä uskossa että keskenmenoon liittyy runsas, kirkas verinen vuoto ei ruskea tuhruttelu. Voithan aina soittaa neuvolaan maanantaiaamuna ja kysäistä neuvoa. Itse olen varannut yksityiselle ultran parin viikon päähän sillä haluan tarkistuttaa että kyseessä on todellakin " oikeaoppinen" raskaus eikä esim. tuulimuna. Raskausoireita minulla ei varsinaisesti ole, mutta ei ollut tähän aikaan vielä esikoisestakaan. Etominen alkoi vkolla 8 esikoisesta. Nyt 5+0.

Tsemppiä!

Vierailija
20/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on keskenmenot alkaneet ruskealla vuodolla ja kivuilla. Mutta tiedän kyllä monia joilla on ruskeaa vuotoa tullut paljonkin ja kaikki on ollut hyvin. Jos sinulla liittyy vuotoon kovia kipuja, eikä se hellitä niin suosittelisin käymään päivystyksessä, tai ainakin soittamaan sinne. Mutta seuraa tilannetta, ei hätää vielä.

Tänään on ollut taas hirveä väsymys. Nukuin ensin yhteentoista, kun mies heräsi tytön kanssa ja sitten nukuin vielä päikkärit 14-16... Ja edelleen väsyttää kamalasti... Vieraitakin olisi jonkin ajan kuluttua tulossa, niin että pitäisi jotenkin piristyä. Iski hirveä pahoinvointikin tänään kun heräsin päikkäreiltä, mutta onneksi meni syömisellä ohi. Pitäis vaan muistaa säännöllisesti syödä. Tuntuu että kaikki huomaa tästä väsymyksestä et oon raskaana...

Mutsi-82, neito 8kk ja masuasukki 5+5