Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kukaan on saanu päähänsä että sektio voisi olla MUKAVUUSsyistä? hitto se on leikkaus

Vierailija
27.01.2006 |

ja leikkauksesta toipumisesta on aina mukavuus kaukana. yrittäkäähän ämmät kasvaa aikuiseksi ja tajuta se.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla on kaks tuttua, jotka halunneet sektion, koska eivat halunneet, etta " pillu repee" , mun mielesta se on mukavuusyy...

Vierailija
2/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vain leikkauksen jälkeen sellaiset mömmöt suoneen ettei satu ja ihan vain mukavuussyistä verrattuna alatiesynnytykseen.

Itse olen kyllä kolme lasta synnyttänyt alakautta ja leikkauksia kammoan yli kaiken eli kaikki eivät pidä sektiota " mukavuutena" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsisin sektion, jos valita saisi, jos vielä synnyttäisin, ja jos ei tarvitsisi ajatella riskejä.

Minulla on kaksi lasta alateitse ja kolmas sektoitu,suunniteltu leikkaus perätilan takia. Leikkaus meni hyvin, ja toivuin tosi nopeasti. Vauva nukkui öisin 9h putkeen, päivisin söi, seurusteli ja nukkui paljon. Minäkin sain levätä. Ihana lapsivuodeaika oli, ja paljon helpompi kuin toipuminen yli 4,5kg poikien synnytyksistä alateitse. Samankokoinen olisi tytöstäkin tullut, mutta ei annettu mennä yli.

Vierailija
4/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa tuttu, joka halus sektion, että alapää säilyis kunnossa, tällä lapsella nyt erittäin pahat allergiat, saa n. 8 ruoka-ainetta.

Vierailija
5/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ponnistusvaihe yli kaksi tuntia) että siihen päälle vielä sektio kun ei laskeutunut tarpeeksi. Ja voin kertoa, että jos pitäis tehdä toinen lapsi valitsisin ilman muuta sektion, vaikka en joutunut synnytyksessä edes kokemaan ponnistuksen pahinta vaihetta eli lapsen ulospuskemista. Siitä lähtien kun mua alettiin kärrätä saliin mun synnytys muuttui mukavaksi kokemukseksi.

Vierailija
6/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av-mammat taas kiljuu tietämättä,että tutkimukset osoittaaneet lapsella suurentunutta riskiä ruoka-aineallergioihin, kun normaali bakteerikanta jää sektiossa saamatta. Kuinkahan monta kertaa asiasta on kirjoitettu Hesarissa???

Vierailija
7/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on jo tuhansissa tuskimuksissa todettu että sektio lisää allergioiden puhkeamisriskiä.

Laitoinpa huviksi Googleen hakusanan ceasecrian +allergy ja sain tulokseksi 302 000 linkkiä

tässä nyt ekan linkin (allergiasivusto ilmeisesti) eka kappale " Children born by C-section to allergic mothers are more than 4 times more likely to develop proven egg allergies than are peers born vaginally, according to a fascinating study in the August 2003 Journal of Allergy and Clinical Immunology. Parents of these children were more than 7 times more likely to report the children developing allergies to egg, fish, or nuts. What could cause this? C-section delays the colonization of the baby¿s gut with beneficial bacteria. Other research has shown that these beneficial bacteria help prevent allergies and improve immune function. I strongly recommend breastfeeding, and all the more so for children born by C-section. Breastfeeding promotes beneficial bacteria in the gut. Earlier research suggests that mothers taking active cultures of beneficial bacteria during the third trimester and during nursing can help prevent allergies as well.

"

Vierailija
8/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=cesarean+allergy&spell=1

kaikissa melkein näytti olevan otsikossa jo tieto, että sektio lisää allergiariskiä.

Vierailija
9/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti oisin puskenu sellasen perinteisen kokoisen n.3300 gr lapsosen ulos ihan alateitse, mutta kas kun viisikilosella siunataan, ja kaksi päivää salissa kitkutetaan eikä mitään tapahdu, niin ei siinä paljon enää muita vaihtoehtoja jää kun sektio. Se toipuminen, ensimmäinen kerta kun yrittää päästä sängystä ylös, eka kerta kun yrittää pysyä jaloillaan, joka jumalan hetki kuukauden ajan, melkein joka jumalan hetki kahden kuukauden ajan, ei perse, kuule en suosittele kellekään " mukavuussyistä" , enkä usko että kukaan oikeesti kuvittelee, että sektio ois jotenki helpompi, jos toinen tulee niin yritän kyllä taas synnyttää alateitse, sektioon vasta pakon edessä kun taju lähtee.

Ja hohhoijaa nuo bakteerit! Tuun sit kyllä ilmottamaan, monelle ruoka-aineelle toi meidänkin jätkä on allerginen. Tuskin se nyt loppuelämä sektiosta riippuu...

Vierailija
10/20 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saanut reilusti yli velikiloisia lapsia ja mietin,e ttä jos vielä koko tuosta kasvaa niin tulevatko sitten enää alateistse. Oikeasti vaikuttaa vähän ajatuksiini siitä halaunko enää lapsia.

Vierailija:

Ja hohhoijaa nuo bakteerit! Tuun sit kyllä ilmottamaan, monelle ruoka-aineelle toi meidänkin jätkä on allerginen. Tuskin se nyt loppuelämä sektiosta riippuu...

Nimenomaan aikusiän astmoihin ja allergioihin viittasivat useammatkin tutkimukset tuolla. En tajua mikä tässä on suuttumisen arvoista, ikävä tilastollinen fakta. Toivottavasti ei osu sinun poikasi kohdalle (toki muukin vaikuttaa, perimä varmaan eniten). Ymmärtäisin kiukkusi jos sektio olisi oma valintasi. (siis johtuisi syyllistymisestä tms, mutta ei sinulla ole mitäänsyytä syyllistyä jos teidän henki on pelastettu leikkauksella.)

Vierailija
11/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on syytäkin pelätä, että seuraava olisi viisi, varsinkin jos olisi poika (edelliset tyttöjä).

Pelkään kyllä sektiota hitosti (jos olisin raskaana), alatiesynnytys taas oli luomu. En todella voi käsittää että kukaan valitsisi sektion mukavuussyistä.

Vierailija
12/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin 10000% sektion jos saisi valita niin hirveä kokemus ja elinikäinen " vamma" jäänyt.

Sektiosta olis parantunut paljon nopeammin kuin alatie synnytyksestä. Olin kotini vanki 4kk ennenkuin alalpää kesti jotenkuten 10min kauppareissuja!!!!!!!!!!!!

En enää koskaa voi juosta, pomppia ym...

Lapsia en enää tee jos en saa sektiota, synnyttämään en lähde!

Vierailija
13/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin koiraharrastajana luotan kyllä vakaasti siihen, että kotiin kannetaan rekkujen taholta niin paljon bakteerikantaa, että kumoaa ton sektion negavaikutukset alta aikayksikön :)

Niin, ja itseasiassa poika kyllä sai takuulla bakteerit synnytyksessä, kun kaksi vuorokautta yritettiin alakautta, sai itseasiassa infektioksi asti (kuten myös minä).

Mutta alkuperäisestä aiheesta - kyllä saa olla aika sekopää, että pitää sektiota ja jälkipuintia mukavana.

Vierailija
14/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan pikku vinkkinä, että sellaisia mömmöjä ei olekaan, ettei sektiohaava satu. Itselläni vielä leikkaushaavat tulehtuvat kaikki järjestäin ja se on kyllä yhtä helvettiä suoraan sanoen.

Uskon, että alakautta synnyttämällä olisin päässyt oikein hemmetin paljon helpommalla, oli sektio sitten " mukavaa" tai ei.

Vierailija
15/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne supistukset stimuloivat kyllä lasta ja auttavat keuhkoja toimimaan (keuhkot ovat yksi näitä sektiovauvojen tilastollisia heikkoja kohtia, tämä tosin vain vauva-aikana.) Eli suunniteltu sektio on pahempi riski siinä mielessä.

Vierailija
16/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi verratakaan. Synnytyskipu on ihan omalla asteikollaan. Sitä paitsi esim. minä en tarvinnut kipulääkkeitä enää edes kotona. Eli muutaman päivään vaan tarvitsi edes lääkitystä.

Vierailija
17/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei voi verratakaan. Synnytyskipu on ihan omalla asteikollaan. Sitä paitsi esim. minä en tarvinnut kipulääkkeitä enää edes kotona. Eli muutaman päivään vaan tarvitsi edes lääkitystä.

Kyllä sektio on takuulla paljon kurjempi.

ja vaikka ottaisi alatiesynnytyksessä kipulääkettä niin se on tuaht kerta lievempi kuin se mitä käytetään leikkauksessa. ja useimamt eivät alatiesynnytyksessä tarvitse kipulääkkeitä lainkaan jälkikäteen.

Totta kai molemmissa voi mennä jotain pieleen. Mutta riskit ehdottomasti suuremmat sektiossa. Eli ei todellakaan ole mukavuusyjuttu vaan mittava leikkaus jota käytetään terveyden ja hengenpelastukseen!

Vierailija
18/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kommentoi sitä, että joku haluaa sektion sentakia et pillu ei repee! Onksekin ihan hyväksyttävää

Vierailija
19/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan sun omaa keksintöä.

Vierailija
20/20 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mullekin vasta jälkikäteen tuli lääkäri selittämään, mitä etuja mukulalle on siitä, että olen kärvistellyt " turhaan" pari päivää ja sitten käväissyt leikkurin kautta.

En osaa kyllä kuvitella sektiota tosiaan ilman lääkitystä - menis enempi teurastamon puolelle ;))))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi