Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Hajuhimonne ?

27.01.2006 |

Minkälaisia hajuhimoja muilla odottajilla on? Alkuraskaudessa ne mahtaa olla vähissä, mutta näin loppua kohden mentäessä ainakin mulla on vaikka minkälaisia. Suurimpana suosikkina kemikaalit! Pyykinpesujauhe tuoksuu tosi ihanalta (ariel) ja olen aivan hullaantunut dailyn omenan tuoksuiseen huuhteluaineeseen! Niitä aina vähän tulee nuuhkaistua kun laitan konetta pyörimään. Ja sitten kun laiten pyykkejä kuivumaan niin voisi niitä kosteita pyykkejä vaan haistella ja haistella, niin ihanilta ne tuoksuvat.

Esikoista odottaessa muutettiin juuri remontoituun kerrostaloon ja siellä haisi/tuoksui maali kun seiniin maalattiin kerrosten numerot. Samoin kylmäkellarissa tuoksui ihanalta, vähän ummehtunut homeinen porkkana :D Tosin silloin oli myös kesä ja kylmäkellarissa oli muutenkin ihanaa. Myös kloriitti oli lempparien listalla.

Mitäs muilla on? Tiedän nimittäin että on aika yleistä...

t. Tuuliina 37+4

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta arielit jäi käyttämättä kun haisivat niin pahalle (nestemäinen).

Alkuraskaudesta mulla on ollu ihme hajuhimo: tuore asfaltti jonka hajua normaalisti inhoan. Nyt tässä ja edellisessä raskaudessa tuo asfaltin haju oli jotenkin niin puoleensavetävä ettei sitä voinut olla nuuhkimatta vaikkei varmaan kovin terveellistä oo.

Ainakin puoleenväliin raskautta melko monet hajut inhotti tosissaan. Esim meijän kissat haisi niin pahalle että oli pakko työntää ne pois vaikka kuinka kihnasivat. Myös oma mies haisi välillä tosi pahalle =)

hajuaisti tosi herkistynyt mulla raskausaikana.

matilda 38+4

Vierailija
2/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä olen meidän perheen autontankkaaja ollut kun tuo bensan haju on aivan jotain ihanaa. Tai siten se mikä autotalleissa haisee: bensan ja pakokaasun sekoitus. En kyt ihan imppaamaan käy tankista mutta mielelläni olen tankannut.

Anopin ja mun äitin koirat sen sijaan haisee ihan kauheelle, vaikkei haju ennen ole mitenkään häirinnyt. Ihan norm. koiran haju. Nyt on pakko silleen hienovaraisesti työtää dogia kauemmas. Pikkuvauvan pulautus on myös haju joka saa miltei oksentamaan. Toivottavasti tuo vaiva unohtuu synnytyksen jälkeen.

-sitruuna ja minttuvihtori 37+2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut yllätti se että tykkään nyt talvella rapata autoa kun laitan sen käyntiin ja pakkasilmaan sekoittuu pakokaasun haju. Mun mielestä meillä ei ole ikinä käytetty haisevaa ikkunanpesunestettä, mutta nyt se haisee voimakkaasti ja hyvälle. Sitten just tuo ennen niin inhottava tankkaaminen haisee mielestäni myös hyvälle. Poika tulossa ; )

En voi sietää basmatiriisin hajua tai rasvaisen ruuan hajua. Olen ollu tosi vihainen siitä kun esikoinen tekee pop corneja ja se haju jää tänne kotiin pitkäksi aikaa. Esikoinen keksi myös käyttää vohvelirautaa voileipägrillinä ja siitäkin lähtee kamala käry! Poika on tosi innokas kokki ja äiti valittaa hajusta : ( Sit taas toisaalta meillä on talossa kolme tulisijaa ja jos ne vähän pölläyttää kotiin savua niin ei haittaa tippaakaan.

Mymmeli ja myllertäjä rv 37+4

Vierailija
4/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on pysyny ne vanhat himot ennallaan ja tullu yks uus. Eli ne vanhat on eukalyptus, kylmäkellari ja kamferitipat. Uutena mukaan on tullu kaikki hedelmäiset tuoksut esimerkiks suihkugeeleissä ja sillee. Tuun varsinki tosta eukalyptuksesta ihan hulluks..sillee ku siitä ei saa tarpeekseen..

Ällöttää tosi paljo jos joku on syöny valkosipulia tai jos muuten henki haisee.

Vierailija
5/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tykkään kyllä muutoinkin hajuja haistella mutta näin raksaana ne on muutuneet.

Eli nyt tykkään kahvinporojen hajusta (en juo kahvia itse, en ole koskaan juonut ja nyt ikää 35v. ;D). Voisin nuuhkia kahvinporoja pitkin pvää ja Pentikillä kun on paketti suklaa-kahvia, aivan taivaallinen tuoksu, aaahhh!

Bensan hajusta tykkään kans. Voisin tankata minäkin monesti pvässä ;)

Taikka just autotallien hajut, missä bensa ja öljy leijailee ihanan tuoksuisena.

JA rv ei ole vielä puolessa välissäkään -> 18+6.

Alkuraskaudessa oli kyllä sellaisia pahoinvointeja, et suurinpiirtein haju ku haju tökki ja pahasti.

Vierailija
6/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis en ole ainoa outo haistelija, kun välillä tuntuu etten uskalla edes ääneen kertoa mitkä hajut saa mut sekoamaan..

tuo vanha, kylmä kellari on tosi houkutteleva..miehen piti edellisessä raskaudessa aukaista minulle toisinaan kerrostalon kellarin ovi että sain haistella sitä ummehtunutta hajua! ;) ja samaa on nyt tässä raskaudessa ja lisäksi sellainen remontti, missä on jotain betoni murskaa rapattu (tekis oikeasti mieli maistaa). varmaan jotenkin tuohon edelliseen himoon liittyy se, että olen syönyt raskauden puolen välin jälkeen lähes päivittäin kilon verran porkkanoita (ei ne enää maistu erityisen hyvältä, mutta se järsiminen on kivaa) siis porkkanat on ihan pakkomielle!!

parkkihallit on tosi ihania paikkoja: siis bensaa ja pakokaasua samassa tilassa!

wc-ankka ja domestos! siivoan wc:n melko perusteellisesti 2-3 viikossa. lasten potat ja pönttö täytyy pestä päivittäin runsaalla puhdistusaine määrällä. ;)

on mulla jotain muitakin, mutta tuossa on ne kaikkein parhaimmat.

täytyy lähteä muuten nyt heti kertomaan miehelle, että en ole ainoa ' sekopää' tässä raskaus-tilassa.

-lotta ja rv 30+4-

Vierailija
7/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki sanoo ettei niitä ole kovinkaan fiksua haistella. Mutta kynnet tulee lakattua usein ja aina jos saa tilaisuuden edes ohimennen tuoksutella jotain maalia olen aivan hurmiossa. Samoin kloriitti tuoksuu taivaalliselle.

marenda ja mussukka rv 17

Vierailija
8/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ummehtuneen kellarin hajun joka tuoksu varsinkin alkuraskaudessa (tässä ja edellisessä) ah- niin taivaalliselta. Samaten semmonen märkä maa/multa sammal, mikä ei normaaliolotilassa kovin houkuttele nuuhkimaan, tuoksui alkuraskaudessa hyvälle.

Vierailija
9/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin joulukahvi tuoksuu taivaalliselta, en ole sitä kyllä keittänyt, mutta pussia nuuhkinut senkin edestä!

Peppinetta 30+5

Vierailija
10/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mulla on koko ajan ollut hajuhimo yhteen shampooseen :D Tekis mieli nuolaista sitä vaahtoakin kun sillä pesee hiukset!

Sitten tykkään tomaattien hajusta, varsinkin jos niissä on ne vihreet kannat jäljellä! Kasvihuoneelle olis varmaan ihana päästä! Aaah! Samoin mandariinit ja appelsiinit haisee ihanalle.

ja meidän esikoisen 1,5v tukka :)

Vierailija
11/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ensimmäiset melkein 5kk:tta menivät äklöillessä kaikkia hajuja mutta sitten helpotti ja haju numero ykkösenä onkin ollut nyt meidän kerrostalon vaunuvaraston vähän homeinen ummehtunut " tuoksu" . Se on aivan ihana!!!!!!!! kyllä siellä taitaa olla ihan oikeasti jonkinasteista home-ongelmaa että ei sitä hyvä olisi haistella mutta en mahda itselleni mitään! vielä 5vkoa laskettuun aikaan... täytyy haistella oikein urakalla " varastoon" kun saattaa alkaa tuo haju haisemaan pahalle synnytyksen jälkeen. Esikoista odotaessa ei muistaakseni ollut mitään mielihajuja..

Vierailija
12/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pesukone tuoksuu niiiiiiin hyvälle, että voisin haistella sitä koko päivän: Eli kun olen ottanut pyykit koneesta, laitan pään oikein syvälle (päältä täytettävä) ja nuuhkin sitä ihanaa kumen, pesuaineen ja kosteuden tuoksua. Yritän vetää keuhkot täyteen tuota ihanaa tuoksua ja tuntuu et tuun hulluksi, kun en voi samalla järsiä pesukonetta.

Kaupassa suolakurkkutynnyrit olivat varsinkin kesällä IN. Jos ketään ei näkynyt, avasin kannen ja kumarruin sammion puoleen ja haistelin sitä ihanaa etikkaliemen tuoksua. Miestä hävetti!

Tämä ei oo haju, mutta pakko mainita: Aivan hillitön hiekan himo! meillä on semmoisia sinisiä jälkiruokamaljoja ja usein ajattelen, miten ihanaa ois jos se ois täynnä hiekkaa ja pikkukiviä, jota sais lusikoida. TÄmä ajatus tahtoo vain olla liian kiduttava, kun ei sitä oikeasti vois syödä. Onko jollekin muulle tämä hiekan himo tuttu? :)

Vierailija
13/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukalyptys sellainen saunan kiukaalle veden mukana heitettävä -> Aivan ihanaa!!!!! (musta tullu muutenki purkka ja hammastahna-addikti raskaana)

Sitten kun ollaan huonetta rakennettu ja maalattu niin lakka tuoksuu tosi ihanalle.. Ja bensa on mm ihana, mut se on kyl aina ollut musta hyvän tuoksusta :)

Sitten uusia on kans mulla pakokaasu kun pakkasella sekoittuu ilmaan auton ikkunoita raapatessa, nyt vasta oon noteerannu sen.. mmh..

Ja kans se pyykinpesujauheen tuoksu.

Vierailija
14/16 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesujauhetta täällä oli moni jo haistellutkin. Meillä on Swipen White, ja sitä aina siirtelen paketissa reunasta reunaan että tuoksuisi. Muuten on aika hajuton aine mutta jokin siinä viehättää.

Tervashampoo tuoksuu aivan ihanalle! Sitten toisaalta löylyterva ei ole mitenkään haluja herättävää, ainoastaan shampoo (ja miehen hiukset kun pessyt kyseisellä shampoolla).

Kipsijauhe tuoksuu niin hyvälle, että tekisi mieli ottaa lusikallinen ja syödä. Oon vielä hillinyt himoni, mutta olen haaveillut, että jos kävisi ostamassa liituja ja söisi ne.. Hmm..

Tuore kurkku tuoksuu paljon paremmalle mitä maistuu. Aivan ihanaa (ja ainoa näistä täysin terveellinen.. ;)

Vierailija
15/16 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs ihanaa kun teitä on muitakin! Oletko Myyti mistä löytänyt hyviä eucalyptys tuoksuja, tuo kun on erityisen himoittava ja meillä vaan tuo saunatuoksu. Kaikki kemikaalit ja huuhteluaineet myös tuoksuu ihanalta.

Vierailija
16/16 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun esikoista odottaessa mulla oli kamalaa pahoinvointia niin en voinut käydä lähikaupassa ollekaan kun siellä paistettiin grillissä kanaa. Se haisi niin kamalalle että meinasin oksentaa ja piti tosi nopeesti mennä kaupan läpi ja kotiin. En sitten käynyt moneen kuukauteen siellä. Loppuraskaudessa taas menin sinne ja ai kun se kana tuoksui niin hyvälle...

Tuo pakokaasun tuoksu, Sitruuna varmaan tiedät täkäläisen Anttilan tavaratalon alakerran parkkihallin. Siellä kun haiseen bensa, pakokaasut ja kaiken päälle viemärit (yök!!) niin haisee niin ihanalle. Tosin se tuntuu päässäkin nopeasti pahalta että sinne ei haistelemaan voi jäädä, mutta vähän sitä väkisinkin haistaa mennessään.

Eilen illalla teki taas mieli niin haistella sitä pyykinhuuhtelu ainetta, voi kun sitä voisi ihan juoda...