Hämeenlinnan keskussairaala, ketkä pääsevät katsomaan?
Luin niiden nettissivuilta, että synnyttäneiden osastolle pääsevät katsomaan vain sisarukset, isät ja isovanhemmat. Kuinka tieukasti tästä pidetään kiinni? Siskoni saa kohta vauvan, olisi kiva tietää pääseekö sinne katsomaan.
Kommentit (16)
Minua siis ainakin kävivät siskoni katsomassa ja minä kävin vuorostani katsomassa siskoani.
Raahaisitko sinä vauvasi kanttiiniin?
T:2
Eikä vierailuajoistakaan ihmiset tuntuneet välittävän. Käytävällähän ei kuitenkaan ketään muita häiritse.
t. 8/04 synnyttänyt
Vierailija:
Raahaisitko sinä vauvasi kanttiiniin?
T:2
Kyllä minä sen sinne " raahasin" , kun huone oli täynnä synnyttäjiä vauvoineen! Miksi en olisi raahannut?? Vauva astuu normaaliin ulkoelämään kuitenkin seuraavana tai sitä seuraavana päivänä!
Vai pöpöjäkö kammoat =)
Ei se mitään sairaalan omaisuutta ole! Onko tämä jotain vastasyntyneen bakteerikammoa, joka lakkaa heti neljäntenä päivänä kun vauva kotiutuu...?
Naurettavaa!
Kyllä ainakin itse vein vauvan kanttiiniin tapaamaan tuttuja kun vauva oli 2 vrk ikäinen.
että kannattaa siellä päiväsalissa istuskella, siellä ei häiritse ketkään kumminkaimat! :)
Sairaalassa ollaan yleensä vain muutama päivä, ehtii sen vauvan nähdä myöhemminkin!
Mun mielestä pitäis kieltää ainakin huoneisiin kaikkien muiden vierilut paitsi lasten sisarusten ja oman puolison!
Jotkut voi olla tosi väsyneitä ja jos kokoajan ramppaa porukkaa huoneissa klo 13-19 niin hermohan siinä menee!!!
Kyllä sen vauvan ehtii nähdä kun se kotiutuu!
Äiti on usein tosi väsynyt ja univelkainen ja ei ole kiva kun aina jollakin ramppaa jos jonkinnäköistä porukkaa ja ovat tuntikausia!!
päinvastoin. :)
Mutta kaikki äidit eivät edes jaksa tai pysty lähtemään osastolta ekoina päivinä. Olis taas pitäny jättää viimeinen kommentti kirjoittamatta.
itse en todellakaan olisi jaksanut vieraita juuri kun opettelee eloa vauvan kanssa kotona. sairaalassa oli paljon kivempi että vierailtiin. aika olisi tullut tylsäksi jos kukaan ei olisi käynyt.
mutta, TOTTAKAI pitää olla tahdikkutta, ja mennä vierailijoiden kanssa vaikka sinne päiväsaliin, eikä huoneeseen (jos siis jakaa huoneen toisen äidin kanssa).
En olis jaksanut ottaa ketään " ylimääräistä" vastaan ja ärsytti suunnattomasti kun olis halunnut nukkua kun vauvakin nukkui, mutta huoneessa oli melkein kokoajan jonkun omaisia! Ajatelkaa vähän muitakin!
Vierailija:
itse en todellakaan olisi jaksanut vieraita juuri kun opettelee eloa vauvan kanssa kotona. sairaalassa oli paljon kivempi että vierailtiin. aika olisi tullut tylsäksi jos kukaan ei olisi käynyt.mutta, TOTTAKAI pitää olla tahdikkutta, ja mennä vierailijoiden kanssa vaikka sinne päiväsaliin, eikä huoneeseen (jos siis jakaa huoneen toisen äidin kanssa).
Kyllä viikon vanhakin on ihan vastasyntynyt vielä! Taatusti ehtii kaverit ja siskonkaimanserkut nähdä vielä silloinkin ja moneen kertaan sen jälkeenkin!
äitien toivomuksesta, siis olettaisin, että juuri synnyttäneet eivät kaipaa huonekaverin koko sukua ja kaveripiiriä sinne kaakattamaan, kun voimat on muutenkin vähissä. Kunnioittakaa tätä, please! Käytävälle ja päivähuoneeseen toki sai (tai sai ainakin pari vuotta sitten) vierailuaikojen puitteissa tulla muitakin. Eli kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan, kiitos!
Nimimerkillä: ei ollut kiva kun huonekaverin lapsilauma tuli verhon taakse tuijottamaan, kun imettelin ekoja kertoja!!!
Tosin siellä oli toivottavaa, etteivät muut kuin isä ja sisarukset tule huoneeseen. Mut siel on iso ja ihan kiva päiväsali. Ja tietty jos huonekaverille sopii tai on jopa yksin huoneessa kyl huoneeseenkin voi mennä.