Työpaikkoja jossa työaika 4-6h/päivä?
Tälläinen etsinnässä. Oma ala on sos. ala, mutta muitakin töitä voisin tehdä..
Kommentit (14)
4 tuntia työtä mutta täydellä palkalla!
T. ap joka ymmärtää myös jotain tietokoneista... (rahan kuvat vilisee silmissä ; )
vai onko se jopa jo pidennetty niin, että siihen asti, kun lapsi menee 3.luokalle? Jos sulla ei ole lapsia, tietty vaikeempi homma;)
Mutta niin, ainakin mulla (th/sh) terveysasemalla teen 6h päivässä ja tämä on ihan normaali käytäntö, kun lapsi pieni.
Paitsi tietenkin tuntiopettajan työ, jos tekee vaan muutamia tunteja viikossta.
Ala-asteen luokanopettajan opetusvelvollisuus on 23 tuntia viikossa (silloin saa täyden palkan) Aineenpettajilla opetusvelvollisuus vaihtelee aineesta riippuen.
työllistäisit itsesi ja voisit tehdä juuri sen verran kuin haluat. Yksityiset velottavat 22-28 euroa tunnilta, joten siinä tienaa ihan hyvin. Itse a on tietenkin sitten maksettava verojen lisäksi sosiaaliturva-ja eläkemaksut.
Korjatkaa jos olen väärässä.
T. ap
mulla keskimääräinen työaika n. 5 tuntia ja palkka koko päivästä. tosin surkea sellainen.
Sivusta seuranneena
+ lyhyet päivät
+ jos on oma luokka jonka kanssa on
+ mahdollisuus saada töitä läheltä kotoa (ainakin isoissa kaupungeissa)
+ voi olla kka tavallisissa luokissa tai erityisluokissa (monia eri vaihtoehtoja millaisia oppilaita luokassa on)
+ isoissa kaupungeissa voi päästä helposti työhön
- huono palkka
- lomautetaan kesäksi ja koulun loma-ajoiksi, jos ei ole vakituinen (voi vaihdella eri paikkakunnilla)
- ei välttämättä voi olla kotona palkallisesti lapsen ollessa sairaana
- jos ei tule toimeen luokan opettajan ja oppilaiden kanssa
Opettajalla on muutama muukin asia hoidettavana niiden oppituntien lisäksi :).
Olen sosinomi-amk ja perehtynyt (työkokemustakin on) erityislapsista.
Tuo miinus, että kesäksi lomautetaan olisi minulle iso plussa, jotta saisin olla lasten kanssa kotona kesän!
Voisihan olla, että joskus jos hyvin menisi voisin tehdä opettajan sijaisuuksia (lyhyitä) jotka nostaisi palkkaakin..?
Olen myös kuullut, että verotuksellisesti sos.alan työssä tuo lyhyt työaika jopa on kannattavaa (jää käteen suhteessa enemmän kuin kokopäivästä).
Kiitos kaikista vastauksista!
T. ap
Joku päivä saattaa tosiaan olla tunteja esim. 9-12. Yleensä kuitenkin tuntejen väliin sijoittuu hyppytunteja ja ruokatunti. Niinpä harvinainen herkku 3 tunnin päivä on käytännössä klo 9-14/15. Tuntejen lisäksi sitten suunnittelen seuraavan päivän tunnit ja tarkastan kokeita/kirjoitelmia. Näihin hommiin menee käytännössä aikaa koululla 8-16. Lisäksi illan päätteeksi kotona klo 21 alan korjata kirjoitelmia. 1-3 kertaa kuussa korjaan ja luen koko sunnuntaipäivän aineita. Jos opettajan työ olisi vain tuntien pito, olisihan se ihan kohtuu hauska ammatti. Suunnittelen alan vaihtoa, koska tekisi mieli olla lasten kanssa viikonlopt jne.! Tämä on minun ammattini realistinen kuvaus. Älä ala opettajaksi jos suinkin löydät jonkin muun alan!
Kiitos! T. ap