Milloin hiukset on ohuet?keskipaksut?paksut?
Kommentit (79)
Mistä olettamus, että latinoilla olisi paksut hiukset? Kaikilla tietämilläni suorahiuksisilla ei todellakaan ole. Kiharat taas näyttävät aina paksummilta mitä oikeasti ovatkaan, kun on ilmaa niin paljon välissä. Aasiasta/Lähi-Idästä veikkaisin oikeasti paksuhiuksisten enimmäkseen tulevan.
Mulla on tosi paksut. Kampaajalle pitää aina sanoa erikseen, että varaa enemmän aikaa. Hiusväriä kuluu tuplamäärä. Tavallinen hiuslenksu menee kerran ympäri, toista kertaa ei saa. Joutuu aina etsimään erikoisisoja lenksuja. Suorat hiukset ja tulee helposti pehkomainen. Saa aina ohentaa huolella. En valita! :)
Mulla on aina ollut hentoiset vauvahiukset, mutta pidän silti pitkänä. Ihan nätit nämä ovat kiharrettuina, tulee massaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 02:08"]
Niin, siis ympärysmitan otin siitä, mutta hiukset ovat niin lyhyet tällä hetkellä ettei niitä saa edes tupsulle muuta kuin ihan päälaelta, saati sitten ponnarille. Arvioisin että ainakin 2/3 jää tuosta sivuille ja taakse, eli tosiaan varmasti pääsee sinne 10-11 cm luokkaan. Harmi etten nähnyt tätä ennen kuin leikkautin ne.
[/quote]
Et voi laskea tuota niin, että koko ponnarisi ympärysmitta olisi kolme kertaa se 3,5 cm. Sun täytyy laskea ensin pikkuponnarin pinta-ala, joka on 0,975 neliösenttiä. Kolmen samankokoisen pikkuponnarin ala olisi yhteensä 2,926 neliösenttiä ja ympärysmitta hiukan päälle 6 cm. Eli sori, et pääse sinne 10–11 senttiin.
Ponnarin ympärysmitta on vaivaiset 8cm, kannattaako kasvattaa pitkiä hiuksia?
Vierailija kirjoitti:
Ponnarin paksuus 13 cm.
- 8
Tuo ei ole letti, se on pullapitko.
Äänestäisin tuon puolesta, että yhden sormen paksuinen ponnari = ohut, kaksi sormea - keskimääräinen, >= 4 sormea paksu tuhti.
Kannattaa käyttää täsmällisiä ilmaisuja. Ympärysmitta on eri asia kuin halkaisija. Mun ymmärryksen mukaan "halkaisija" = "paksuus".
Paksu tukka: kuvitelkaa paksu karvahattu kesät-talvet...ahdistus.
Sen lisäks pyörteitä ns väärissä paikoissa ja karvojen määrä siivottavana kotona..
Nuorena (alle 30) oli paksut, nyt (47) ohuet. Vaihdevuosien lähestyessä hormonitoiminnan muutos tekee pahaa jälkeä monien hiuksille. Jo nuorina ohuthiuksisista uhkaa tulla puolikaljut keski-iässä, ikävä kyllä. En ihmettele hiuksensa kynineitä ikätovereitani. Joillakin harvoilla on edelleen paksut pitkät hiukset. Nauttikaa hiuksistanne nuorina.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena (alle 30) oli paksut, nyt (47) ohuet. Vaihdevuosien lähestyessä hormonitoiminnan muutos tekee pahaa jälkeä monien hiuksille. Jo nuorina ohuthiuksisista uhkaa tulla puolikaljut keski-iässä, ikävä kyllä. En ihmettele hiuksensa kynineitä ikätovereitani. Joillakin harvoilla on edelleen paksut pitkät hiukset. Nauttikaa hiuksistanne nuorina.
Sitten laitetaan laadukkaat pidennykset :)
Vierailija kirjoitti:
?Onko ohuet hiukset helposti periytyvää
Riippuu siitä millaiset hiukset lapsen toisella vanhemmalla on. Mun ohuet hiukset ei periytyneet lapsilleni kun lasteni isä on ulkomaalainen jolla on todella paksut ja karheat hiukset.
Hairmella voi hankki hiuksiin tuuheutta
Itselläni on 8cm paksuinen, koen ohueksi. Mutta se on normaalin paksuinen suomalaiselle?
Itselläni on 8cm paksuinen, koen ohueksi. Mutta se on normaalin paksuinen suomalaiselle?
Poninhännän paksuushan riippuu siitäkin kuinka paljon on otsahiuksia. Itsellä otsis ja noin 9cm poninhäntä.
Mulla on paksut hiukset ja sellainen pienehkö ponnari menee juuri kaksi kertaa kunnolla hiusten ympäri. Aina kuulen hiusteni paksuudesta vaikka musta nää on enemmän vain älyttömän tuuheat eikä niinkään paksut.
Onneksi ei ole ohuita hiuksia..