Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toukotoiveet loppuviikkoon

27.01.2006 |

huomenta kaikille!

en ole taas aikoihin käynyt täällä, ollut niin väsy. nyt olen saikulla hetken ja ti lääkäri katsoo jatketaanko. on noita supistuksia ollut sen verran ja jonkin verran ärhäköitä.

paljon tervetuloa uudet!=) meitä onkin jo monta!! ja ihanan iso pino aina!

pikku-millille halaus onnistuneesta lomasta. se oli varmaan tarpeen ja teki kutaa.

emminnen, pidetään äidillesi kaikki sormet ja varpaat pystyssä.

mä pinoudun myöhemmin uudelleen, ainakin lukemaan teidän kirjoituksia. on ollu teitä ikävä kun en ole jaksanut käydä.

hanimböörd 26+2

ps onkohan lämpömittari rikki ku näyttää että ulkona +39... =) olispa mukavaa...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää aamu on taas ollu vähemmän mukava olotilallisesti ajatellen. masuasukkia ilmeisesti ahistaa, huono-olo velloo, alkava päänsärky koko ajan ja kaikki vaan syystä että taas oon unohtanut juoda vettä tarpeeks.

Onneksi ei sentään ole supistuksia - tai siis en ainakaan tunnusta/tunnista sillä lets face it people, mulla ei tod! ole mitään hajua miltä supistukset tuntuu tai ei tunnu kun on eka raskaus meneillään. tää on vähän sama asia kun liikkeet. yhdessä vaiheessa meinas hermot mennä kun ihmiset kyseli että joko tunnet liikkeet? ja ei ollu hajuakaan mitä pitäs vastata. Voip olla että tunnen voip olla etten tunnekaan... =D Nyt alkaa potkut ja muksautukset olla niin selviä ettei niistä voi yksinkertaisesti erehtyä.

eilen illalla tajusin että siunatkoon kun on maha kasvanut. on sen verran paljo noita liika kiloja normaalisti että en oikeestaan ole huomannut että pyöristymistä tapahtuu, normaalit vaatteetkin mahtuu hyvin vielä päälle eikä vielä puristakaan. (tiedä sitten onko ollut entuudestaan tosi löysiä vaatteita vai onko vaan kovia venymään ;) )

jaa mutta ei, se on taas jatkettava töitä, ei auta muukaan.

shendea & sähikäinen 23+2

Vierailija
2/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viimeiset kommentit tänne ennen lomalle lähtöä. Lennämme siis huomenna Oulusta Helsinkiin ja sunnuntaiaamuna Helsingistä Teneriffalle. Alkaa tässä jo aika hyvin matkakuume olemaan. On se vaan niin ihanaa päästä auringon alle rentoutumaan!

Anopeista oli puhetta. Omassani ei juurikaan vikaa ole. On jo seitenkymppinen mummo, joten hyvin häntä jaksaa. Ei puutu turhaan meidän asioihin. Lapsenvahdiksi ei tulevasta mummosta ja papasta heidän iän myötä enää ole, mutta toki saavat nähdä vauvaa niin paljon kuin haluavat. :)

Vakuutuksistakin joku puhui. Me aiomme ottaa Fenniasta vauvalle sen vakuutuksen joka pitää ottaa 3kk ennen laskettuaikaa. Kallishan se on mutta olen ajattelut asian niin että. Jos sitä ei sitten tarvitse käyttää, niin sehän on vaan hyvä asia, lapsi on terve. :)

Mitähän muuta piti kertoa. En muista. Kait olen niin lähtökuopissa sinne matkalle.

Mukavaa viikonloppua toukomasuille! Palaan asiaan joskus 6.2. kun olemme palanneet.

Red_Cat & Möykky 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lomaa Red_Cat! Nauti ja kerää lämpöä luihin ja ytimiin, sitä tarvitaan vielä täällä.

En ole minäkään jaksanut kirjoitella vähään aikaan. Onko muilla " lapsellisella" ongelmia nosteluiden kanssa? Meillä tyttö reilun vuoden ja välillä vatsasta vihloo, kun joudun paljon nostelemaan ja kantamaan. Varsinkin iltapäivästä alkaa olo tuntua tukalalta ja kauppareissun jälkeen olen ihan poikki. Pitäisi kyllä pumpata lisää ilmaa kärryihin, sekin jo helpottaisi taakkaa, mutta vähän mietityttää vain mikä on järkevän kantamisen raja. Muutoin kaikki on hyvin ja mitään supistelujakaan ei ole ollut.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Pääsen tänään kampaajalle ja illalla vielä kosmetologille, joten mukavaa luvassa.

Elli 22+

Vierailija
4/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika suuria nuo keli vaihtelut. Eilen oli kymmenen astetta pakkasta, nyt mittarissa pojottaa +1 aste. Vesi valuu räystäistä. Tulee taas surkea keli. Jes, tänään perjantai. Huomenna saa nukkua hiukan pidempään, mutta ei paljon pidempään kun työt rakennuksella odottaa. Viikko kymmenen on alustavasti nyt lyöty lukkoon, jolloin pääsisi muuttamaan. Maaliskuun viimeinen viikonloppu lähdetään sitten katin kultaan kahdestaan uimaan ja nauttiman toisistamme. =) Omaan masuun ei mitään uutta. Piltti möyrii siellä, kivasti aina kutittaa. Mutta ei vielä oikein selvästi tunne. Toivottavasti pian. No täytyy ajatella näin että kyllä sitä jossain vaiheessa toivoo ettei se survoisi jalkaansa kylkiluiden väliin.... heh... Mies tulee tänään työreissulta kotiin, ilta vietetään todennäköisesti ihan huilaillessa. No täytyy jatkaa töiden tekoa.

Heidi 21+3

Vierailija
5/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita kaikille!

Takana on harvinaisen rankka työviikko, vapaa viikonloppu on erittäin tervetullut. Vauva on ollut erityisen vilkas ja esim. hyöri ja pyöri masussani keskiviikkoiltana yli tunnin verran putkeen, mikä on meidän masuasukin ehdoton ennätys! Taisi kiihtyä, kun kuuli taustalla televisiosta presidenttiväittelyä;) Tai sitten äidin väittelyn takia noussut verenpaine vaikutti vauveliinkin;) Nukkumisen suhteen ei ole ollut vielä minkäänlaista ongelmaa, maha ei tunnu olevan pahasti tiellä.

Levottomat jalat kuitenkin vaivaavat joka ikinen ilta, mikä on TODELLA ärsyttävää:( Onko teillä muilla samaa vaivaa? Olen kärsinyt " potkituksesta" jo monta vuotta, mutta raskauden aikana vaiva on pahentunut vähän entisestään. Muutamana aamuna olen huomannut myös sormien olevan hieman turvoksissa ja iltaisin jaloissa näkyy ns. uniraitoja eli verkkareiden painaumia. Sen kummempaa turvotusta en ole kuitenkaan huomannut, joten toivottavasti nuo painaumat johtuvat vain liian pitkistä pötköttelyistä kotisohvalla...

Anopista: meidän molempien vanhemmat ovat suhtautuneet tulevaan perheenlisäykseen tosi kivasti. Anoppi lupasi just tällä viikolla ostaa meille vaunutkin!:) Kelpaa kyllä, talous kun ei ole ihan parhaalla tolalla äitiysrahasotkujen takia... MOlemmat isovanhemmat ovat myös lupautuneet hoitamaan vauvalia, joten hyvillä fiiliksillä edetään.

Hurjaa ajatella, että n. kymmenen viikon kuluttua meidän vauva on " täysi-ikäinen" eli virallisesti valmis syntymää. On vaikea käsittää, että minä saatan olla pian jonkun ÄITI!!:)

Oletteko te muut nähneet outoja unia? Näen itse painajaisia tai muuten vain ikäviä unia lähes joka yö:( Pitäisi kai alkaa kirjoittamaan stooreja ylös, ovat sen verran kummallisia että niitä voisi ihmetellä vielä joskus myöhemminkin...

Oikein hyvää vointia kaikille ja leppoisaa viikonloppua!

26+2

Vierailija
6/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai-aamua! Tai siis mulle nyt on aamu vielä =D

Red_catille hyvää lomaa!!! Nauttikaa auringosta!

hanimböörd, kiitos =) Tuli todellakin loma tarpeeseen! Ja parin viikon päästä sitten uudestaan kun suunnataan sinne kylpylään.

Elli, ihanalta kuulostaa kampaaja ja kosmetologi. Mua odottaa tuolla hyllyssä lahjakortti kasvohoitoon. Sain sen mieheltä joululahjaksi. Taidanpa säästää äippälomalle sen. =)

Kaarina, mulla oli kanssa joku aika sitten joka ilta levottomat jalat ihan kunnolla. Ja on ollut ennen raskauttakin niistä välillä vaivaa, mutta nyt oli niin että parina yönä heräsin siihen kun jalat kramppasi. Nyt ei ole enää ollut kun syön magnesiumia ja ostin tukisukat!! Pelkästä magnesiumista ei mulle kyllä apua ollut, mutta sen jälkeen ei oo jalat ollu levottomat kun ne tukisukat ostin. Enkä ostanut edes sellaisia ¿oikeita¿ kalliita sukkia vaan ihan sokokselta vahva tukiset sukat. Hintaa tuli vaan n. 9 ¿.

Voi hurjaa, tänään se on sitten viikot jo tasan 27! Tuntuu tosi hurjalta ajatella, että vauva alkaa olla jo niillä viikoilla, että olisi hyvät mahdollisuudet selvitä jos syntyisi. (toivottavasti ei kuitenkaan tule vielä moneen viikkoon¿) Mihin ihmeeseen tämä aika oikein menee!!!

Nyt jatkan aamupalan syömistä ennen harjoitteluun lähtöä. Sain äidiltä onneksi auton lainaan kun on tänään ilta ja huomenna aamu ja katsoin, ettei huomisaamuna mene bussia niin aikaisin, että ehtisin aamuvuoroon.

Hyvää alkavaa viikonloppua toukomasut!!

[color=red]pikku-milli & paco 27+0[/color]

Vierailija
7/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-milli! kiitos muuten vinkistä. toi wordiin kirjottaminen on tosi hyvä keksintö. mä ainakin onnistun tosi usein hukkaan tekstin jonnekkin huitsin nevadaan. ;)

ja minttuli, onneksi kaikki oli hyvin ja pääsit pelkällä säikähdyksellä.

levottamista jaloista en ole kärsiny nyt raskausaikana vaikka ennen olen saanut " sätkiä" ihan tarpeeksi. todella raivostuttava vaiva. ja kun sitä on vielä niin pirun vaikee toiselle selittää että miltä se tuntuu. mieskin kun aina kyseli että mikä vaivaa, niin ei se oikein tajunnu vaikka kuinka selitteli. toivottavasti en joudukkaan nyt raskausaikana kärsimään.

mulla oli eilen mahassa ihme kipu. vasemmalla puolella pystysuunnassa sellanen kiristävä/vihlova kipu aina kun liikahti. tuntu välillä tooosi ilkeeltä.

tänään ei ole kyllä tuntunut mitään ja masussa jumppa on jatkunut samaan malliin. ehkä sitä vaan kiinnittää helpommin huomioo kaikkeen vähänkin erilaiseen oloon, varsikin kun esikoista odottaa.

mä oon niin kateellinen teille kaikille jotka reissaatte! nyyh!

mäkin haluun ees pirkanmaan ulkopuolelle :)

eipä muuta tällä kertaa!

meppe81 ja ruoto26rv

Vierailija
8/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kehua kuntäällä meillä on aivan upea ilma! pakkasta -1 ja aurinko paistaa. ihan kevättalvelta tuntuu!

meppe81

Vierailija
9/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana Red_Catille erittäin rentouttavaa lomaa =)

Voi kun itselläkin olisi mahdollisuus lähteä jonnekkin........

Pikku-Milli: Minäkin olen miettinyt että mihin se aika oikein katoaa, viikot suorastaan tuntuu lentävän eteenpäin!! Kohta me kaikki jo synnärillä pusketaan naama punaisina näitä meidän kääröjä ulos =D

Pitäisi jaksaa alkaa vähän siivoilemaan, kummasti aina tulee siivousvimma kun on perjantai.. en tiedä mistä johtuu.

Täällä vaavi mellastaa tasaisen varmasti masussa päivittäin, ja jopa jo osaan ennustaa että milloin mekastus alkaa ;)

Äitipolilta ei ole vieläkään tullut aikaa, vaikka sinne piti terkkarin mukaan mennä rv 24 tienoilla... Jos ei sit oo kirje hävinny jonnekkin postissa. Terkka kyllä aikoi soittaa sinne ja varmistaa mutta hänkin on välillä hieman huonomuistinen ;) Mullahan siis pitää käydä siellä ä.polilla sen takia että kattovat ultralla jotku virtaukset, että eihän korkea verenpaine vaikuta niihin. Vaikka ei mulla tässä raskaudessa ole verenpaine ongelmaa ollut, vaan ekassa mutta haluavat silti varmistaa..=/

Nojuu, imurin varteen lähden minä. Hauskaa viikonloppua =)

Kristiina rv 24+2

Vierailija
10/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos muut postittanut tuota neuvolasta saadun vau-kirjan odotus-kirjasen mukana ollutta kuponkia? Pitäisi tulla jotain tuotenäytteitä vau-kirjan yhteistyökumppaneilta. Ja jos olette postittaneet niin oletteko sieltä jotain saanut? Mä nimittäin pistin sen kupongin postiin jo lokakuun lopussa eikä tähän päivään mennessä mitään tuotenäytteitä ole tullut... Naputtelin kyllä äsken juuri sinne asiakaspalveluun viestiä, mutta ajattelinpa nyt teiltäkin kysellä onko muut saaneet sieltä jotain...

Vierailija
11/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vielä!

Pikku-milli: Kiitos tukisukkavinkistä!:) Magnesiumia olen kokeillut itsekin, eikä tuntunut olevan mitään apua:( Piditkö tukisukkia koko päivän vai millaisesta käytöstä oli apua?

Levottomat jalat on tosiaan siinä mielessä outo vaiva, että sitä on lähes mahdoton selittää toiselle, joka ei ole sitä kokenut. Mielestäni sitä kuvaa parhaiten sana " potkituttaa" eli tuntuu että pitäisi koko ajan potkia niin olisi hyvä olo. Mies ehdottikin, että ripustetaan meidän sängyn päälle jalkojen kohdalle sellainen nyrkkeilysäkki,jota voin potkiskella iltaisin;) Ihan kiva idea, mutta ihan sovi meidän sisustukseen;)

Vihreänä kateudesta olen minäkin teille, jotka pääsette matkustelemaan. Meilläkin olisi aikaa mutta sellainen pikkuseikka kuin raha puuttuu;) Ehkä tehdään joku pieni kylpyläreissu, se ainakin piristäisi! Minäkin sain joululahjaksi " hemmottelurahan" , 50e, joten taidanpa käyttää hierojalle tai johonkin muuuhun hemmotteluun:) Kasvohoidossa kävin raskauden alkuvaiheilla, mutta kosmetologi oli sitä mieltä, ettei siitä ollut kauheasti hyötyä kun hormonit jylläsi raskauden takia niin että finnejä pukkasi kuin teini-ikäisellä konsanaan! Ja samaan aikaan iho on tietysti armottoman kuiva...Eli toivoton tapaus:) Onneksi on keksitty hyviä meikkivoiteita!

Nyt kebabia paistelemaan. Uskaltauduin nimittäin ensimmäistä kertaa kokeilemaan itse kebabin valmistusta alusta asti. Jauhelihamössö on nyt valmis, nyt pitäisi pakata tiukasti folioon ja laittaa neljäksi tunniksi uuniin. Sitten odotetaan että vetäytyy ja testataan, että saako pötköstä veisteltyä yhtä ohuita lastuja kuin oikeissa kebab-ravintoloissa:)

Vierailija
12/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivinä en ole sukkia välttämättä pitänyt ollenkaan kun on tullut noita kinttuja nosteltua ylös muutenkin päivän mittaan, mutta sitten työpäivinä olen vetänyt sukat jalkaan aamulla jo sängyssä ja pitänyt ainakin sen koko työpäivän. Kotona olen sitten saattanut illaksi heivata pois. Mutta mulle ainakin on kyllä ollut apua eikä jalat ole krampanneet sen jälkeen eikä ole olleet edes levottomat.

Mä koitan miehelle selittää levottomia jalkoja aina siten, että tuntuu siltä, että haluaisi että joku ottaa nilkoista kiinni ja nostaa roikkumaan... tekisi mieli siis saada jalat kunnolla vetoon että helpottaisi =D

Vierailija
13/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on noin keväinen ilma välillä.

Hanimbööd, onko sun hemoglobiini tarkistettu lähiaikoina? Viikosta 20 eteenpäinhän veri alkaa " laimeta" , joten väsymys voi johtua ihan vaan raudan puuttesta. Mä olen kanssa ollut kestoväsynyt ja nyt pari päivää syönyt Retaferia, saa nähdä vaikuttaako.

Elli28 kyseli nosteluista. Juu, kyllähän mäkin nostelen (lähinnä pois pahanteosta :) meidän 1v4kk esikoista ja se ottaa selän päälle. Välillä on ollut vaikeuksia päästä ylös sängystä ja välillä alaselän nikamista vihloo niin, ettei jaloille pysty varaamaan painoa ollenkaan.

Otin muutama päivä sitten käyttöön tukivyön ja eka päivä sen kanssa oli ihan kauhea, mutta nyt loppuviikosta olen taas ollut ketterä kuin gebardi :D. Tiedä sitten johtuuko tuosta vyöstä, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole ollut. Ensimmäistä kertaa viikkoihin jaksoin tänään mm. imuroida ja pestä lattiat.

Joku mainitsi oudot unet. Niitäkin riittää, ja aina vaan oudommaksi tuntuu käyvän. Toissayönä esim. Kimi Räikkönen halusi ehdottomasti mut salarakkaakseen ja voin vakuuttaa, että oikeassa elämässä kumpikaan ei taatusti olisi kiinnostunut toisistaan!

Mukavaa viikonloppua mammoille ja masuille!

Pampula ja Sintti 23+3

Vierailija
14/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se tosi kivaa kun on ulkona vähemmän talvinen sää. vielä jos sais sen lumen pois vex. =)

unista: ite näen vähintään kerran viikossa unta et hammas/hampaat tippuu. kai liittyy siihen pelkoon et oikeesti tapahtuu niin kun suussa hengailee vieläkin maitohammas (alla ei mitään). ja sit olen muutama kerta nähny unta et mieheni jättää tai pettää mua. viime yönä näin sit sellaista et mieheni petti mua ja samalla oli hammas tippumassa. hyi! kun se särky on niin todellinen. mitäköhän unikirja sanois niistä unista.

nyt suihkuun ja sit ruuanlaittoon!

m_s ja R

Vierailija
15/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-milli: Mä osallistuin netin kautta siihen vau-kirjan arvontaan, oisko ollut jotain lokakuuta ja nyt tammikuussa sain ne ilmaiskrääsät... Mulla oli vähän turhan suuret odotukset sen paketin suhteen, se synnytyskirja ainakin oli hirveä pettymys (kun kuitenkin se odotus-kirja on musta hyvä), mutta kivahan se on kun ilmaseksi saa :)

Shendea: muakin ärsyttää kaikkien kysely, _mistä_minä_voin_tietää_ onko ollut supistuksia vai ei, kaikenlaisia vihlasuja, kiristelyjä, turvotuksia, paineita, pörinöitä ja turinoita ainakin mulla ollut mahassa koko raskausajan. Eikä ne liikkeetkään miltään perhosensiiviltä tuntuneet vaan silkalta pierulta...

Pierusta puheen ollen... Moiset ovat riesanani olleet varmaan ihan alusta asti, olenko ainoa? Mielestäni oon syönyt ihan niinkuin ennen raskauttakin, ettei luulisi ruokavaliosta johtuvan. Mutta varsin kiusallista olla töissä, kun jotenkin se töräyksen pidättäminenkin on hankalampaa B-/

Jee, ukolta tuli just viesti että se on kohta heinolassa ja tulee hakemaan mut töistä! Kerrankin saadaan viikonloppu kahdestaan, yleensä se pääsee tänne vaan viikolla kun mä oon päivät töissä. Matkalla haetaan äippäpakkaus postista enkä varmaan malta olla heti räpeltämättä sitä :) Vauvanvaatteiden pesu-urakka alkaa heti kun saan ostettua pyykinkuivaustelineen, en viitti viedä yleiseen pyykkitupaan.

Iloiset viikonloput kaikille

toivottelee stellis ja voitto 25+3

Vierailija
16/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja ton esikoisen kanssa, kun ei nuku päikkäreitä!!! Kolmas päivä menossa, kun tyttö vaan huutelee ja riehuu sängyssään, eikä nuku! Tosi rassaavaa, kun onhan se ihan selvää, että 1v4kk tarvitsee vielä unta, ja raskaana oleva äitikin mielellään tunnin verran levähtäisi päivällä:(

Elli: Meillä nuo tytön nostelut tuottavast mulle samoja oireita kun pam-pu-lalle, eli selkä kramppaa niin pirusti ja välillä ei meinaa kävelemään päästä. Itekin pelkään vähän, että miten nuo raskaat nostot vaikuttavat, mutta kun toistaiseksi ei kauheasti oo supistellut, niin aattelin ihan rauhassa nostella seuraavaan lääkäriin, jossa katsotaan kohdunsuun tilanne.

Kaarin@: Mä suosittelen kanssa lämpimästi tukisukkia. Mulla ainakin auttavat, mutta kyllä niitä pitää koko päivä pitää, jos on paljon liikkeessä. Kotosalla en minäkään niitä jaksa jalkaan pistää:)

Ja Stellan, mullakin oli tuo ikävä vaiva ekassa raskaudessa. Siis pieretti koko ajan ja melkein mahdoton oli pidättää. Mutta jostain syystä nyt ei ole ollut samaa ongelmaa (onneksi!). Saattoi kyllä johtua siitäkin, kun söin ekaa odotellessa kauheasti sokerittomia karkkeja ja pastilleja...

Nyt menen lukemaan ja rentoutumaan hetkeksi, ennen kun haen tuon möykkäävän neidin sängystään!

pricilla 21+3

Vierailija
17/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikko vielä kolistelee sängyssä, ei malttais nukkkua. onneksi tänään ei tarvitse itkien mennä nukkumaan. pitäisi portaista pyytää tarjousta mutta tulin tänne tietysti eka kurkistamaan.

pam-pu-la, joo kyllä toi mun hb viimeksi viikko sitten tarkistettiin ja olikin kovasti laskenut mutta ei vielä rautaa antanut. sairaslomalla en ole väsymyksen vuoksi vaan noiden suppareiden. ti on lääkäriaika ja se tarkistaa tilanteen. neuvola täti peloitteli että sitä joutuu helposti osastolle lepohoitoon jos on täs vaihees paikat yhtään auennut ja kun on pieni lapsi kotona... sitä en ikinä kestäisi!! ja jos mulla yhtään alkaa tulemaan säännöllisiä supistuksia niin äkkiä sairaalaan ku esikolla aukesin kokonaan noin 3 tunnissa. en usko että niin käy mutta kyllä olo on parempi kotona ollessa.

shendea, jossain vaiheessa opit kyllä tuntemaan supistuksen =). viimeistään synnytyksessä. mä kuvailisin niitä niin että maha tuntuu menevän kokoon, niinku jännittäis mahalihaksia kasaan. ja kun sitä koittaa niin on kova. yleensä mahaa kädellä painaessa käsi ns uppoo mahan sisällepäin mutta kun saman tekee supistuksen aikana niin käsi ei uppoa vaan koko maha siirtyy pallona käden liikkeen mukana. olipa outo selitys =). ja mulla ainakin sitten eka " synnytys supistus" sai suolen tyhjenemään ku tuli niin kova puristus ja kramppi ja seuraavassa lensi oksennus. =) niitä taas en heti tajunnu supistuksiksi ku eivät olleet yhtään samanlaisia ku nämä harjoitus supistukset.

elli28, mulla esikko on 2v. kyllä nostelu ottaa koville. ei niinkään kantaminen mutta maasta syliin nostaminen. eikä tietenkään ymmärrä kun sanon että nyt äiti ei voi kun ottaa mahasta kipeää. " äiti syliin!" kuuluu vain kovempaa. ja tietysti otan.

stellanord, odotapa vain pieruja joita tulee synnytyksen jälkeen =)!! mulla niitä tuli melkein joka askeleella kauan eikä ne tulleet pyllystä vaan itse sieltä reiästä!! ihan hirveää oli! ääni aika maistuvan kova!!

hekusti, tsempiä rakentamiseen. teillä on jo mukavan pitkällä. meillä toiveessa muuttaa pääsiäisenä.

meppe 81, olisko sun kiristävä viivä voinu olla supistus? tai mulla joskus toukka pönkää selkää mahan läpi niin että ottaa tosi kipeää. ja siinä asennos voi olla kauan, siirtyä vasta ku painan pois .

anopeista oli puhetta, mun anoppi on kuin varaäiti mulle. tietysti jotkut piirteet ärsyttää mutta niinhän kaikissa ihmisissä. ollaan miehen kanssa seurusteltu se 11 vuotta, 15 vuotiaista lähtien niin jotenki oon kasvanut anoppiinkin kiinni. alle 50 v ja ylihyvin ymmärtää mua ja mun tunteita. samoin mä häntä. kuulostaa kamalalta mutta suhde on kyllä ihan normaali =). ei mikään komedian aihe.

nojoo, nyt alan tekemään niistä per...le portaista kyselyä sadasta paikasta. kuvankin mahasta yritän saada teille jossain välissä. laittakaa muut myös!!

mukavia vapaita!

Vierailija
18/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nähdä osaanko. joskus kouluaikana olin aika haka näissä asioissa mutta en enää.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Hanimböörd&image_id=28110058

eli tuossa olis maha kuva mutta ei se nyt ainakaan tullut tummaksi... kuinka se onnistuu!!

Vierailija
19/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee sain kuvan näkyviin ku soitin ihanalle pikkuveljelle!! =)

inhottava kuva ku alusvaatteilla oon joten annan sen näkyä vain v-lopun yli... muuta maha-kuvaa ei ole otettu. esikon aikana otettiin koko ajan. kuvassa viikkoja on kertyny n 21 muistaakseni.

öitä!!

Vierailija
20/25 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanimböörd, ihana masukuva =)

Mun harjoitteluni loppuikin nyt sitten vähän aikaisemmin mitä piti. Piti tänään olla vielä aamuvuorossa, mutta olin siellä kokonaisen tunnin ja lähdin kotiin. Eilen iltavuorossa alkoi masuun sattua eikä se ole mennyt oikein vieläkään ohi. Vauva kyllä potkii ihan normaalisti joten en nyt kovin huolissani ole. Harjoitussuppareita tuli eilen aika paljon ja mietinkin kun ei mulla niitä aikaisemmin kovin paljon ole ollut, että voisiko niiden jäljiltä olla nyt lihakset masussa jotenkin kipeytyneet? Kun tuo masukipu on ihan sellaista lihaskivun tyylistä. Jos nyt ei ohi mene niin kai sitten täytyy äippäpolille soittaa, mutta en nyt ainakaan vielä ajatellut sinne rimpautella. Niin ja tänä aamuna töissä raportilla alkoi huimata ja takaisin koululle kun kävelin pukukopille niin ihan oksetti. Mahtaako sitten johtua vaan rasituksesta??? Tiedä häntä. No, nyt mulla ei ole enää muuta kuin maanantaina ja tiistaina lyhyet pätkät koululla ja sitten saan jäädä vallan kotiin. Kouluhommia sitten teen vielä kotoa käsin.

Nyt meni kyllä ihan omanapaiseksi¿ mutta taidanpa mennä sohvalle lepäilemään.

[color=red]pikku-milli & paco 27+1[/color]