Miten ihmeessä remonttia eteenpäin?
Olen todella väsynyt tähän tilanteeseen, että koko ajan on remontti kesken. Tätä on kestänyt jo kaksi vuotta. Mies on masentunut, eikä jaksa tehdä, ja minä viimeisilläni raskaana, enkä osaa enkä pysty tekemään. Asiaa ei auta, että jaloissa pyörii pieni lapsi. Toivoin niin, että remontti olisi ollut valmis hänen syntymäänsä mennessä, mutta jos nyt edes tämän seuraavan syntymään...
Toki voisi hankkia ulkopuolisen tekemään, mutta se on kallista. Ja mistä ihmeestä löytää nykyään hyvän ja luotettavan remonttireiskan? Joka vielä ehtii tekemään remonttia? Kokemusta on vain huonoista, jotka tekevät moneen kertaan, ja veloittavat sen mukaan... Kenelläkään tutulla tai sukulaisellakaan ei ole suositella hyvää remppamiestä.
Varmaan raskaushormonitkin vaikuttavat tilanteeseen, että pesän pitäisi olla valmiina, kun vauva tulee. Mutta silti, nuo työvälineetkin ovat edelleen täällä sisällä tilaa viemässä, kun niitä ei kuulemma voi viedä autotalliin (joka sekin pitäisi ensin siivota), kun sitten ne ei ole käsillä, kun niitä tarvitaan... joo-o, kun tarvittaisiinkin, mutta kun vaan lojuvat tuossa, lähes käyttämättä viimeiset puoli vuotta. Välillä vähän on jotain sahaa tai vasaraa tarvittu. Nyt on taas kolme viikkoa kulunut, ja mitään pientäkään edistystä ei tapahdu.
Auttakaa nyt hyvät mammat, mitä voin tehdä? En pysty edes sitä autotallia siivoamaan, kun pitäisi olla supistusten takia vaaka-asennossa. Olkaa edes myötätuntoisia, sekin voisi vähän helpottaa :). Nytkin ahdistaa niin, etten saa nukuttua.
Kommentit (3)
Tiedän tunteesi todella hyvin. Meillä oli taannoin täysin sama tilanne.
Itse olis raskaana ja lapsia oli jo valmiinakin ja mieheni oli masentunut. Ensimmäisenä pyri saamaan miehesi hakemaan apua vaikka omalta terveysasemalta. Jos miehesi on suostuvainen sinä itse esim. voit soittaa sinne ja kertoa tilanteen. Toiseksi jos teillä on sukulaisia joilla ei ole peukalo keskellä kämmentä ei muuta kuin pyydät heitä auttamaan.
Jos ei niin otat ja soitat hintatarjouksia eri firmoihin eivät ne liian kalliita loppujen lopuksi ole tilanteeseen nähden.
Itse voit autella siinä miten vointisi kestää.
Usko pois kyllä se remontti vielä valmistuu:)
Terveyskeskuksessa ja työterveydessä on käyty. Sain kuitenkin taas positiivista uskoa asiaan... juu ei minuakaan haittaisi, vaikka remontti etenisi hitaasti, JOS se etenisi :). Mutta kun tuo seisova remontti ei estä sitä telkkarin eteen tms. jumiutumista :P
ap
Meillä nimittäin vähän sama tilanne, paitsi että asenne on onneksi eri. Eli remonttia ollaan tehty jo aivan liian kauan, mutta onneksi ollaan jotenkin pystytty pitämään yllä positiivista henkeä. Että vaikka talo tuleekin kuntoon hitaasti, niin sitten kun se on valmis, meillä on paljon parempi olla. Neuvoisin sinua puhumaan asiasta miehesi kanssa ja luomaan häneenkin uskoa, että se remontti siitä vielä valmistuu. Eihän sillä ajalla oikeastaan ole väliä, minkä siinä remontin keskellä joutuu elämään. Sillä elämäähän se on silloinkin ja ainakin minä pidän siitä, että tehdään jotain, sellainen apaattinen television katseleminen koko perheen voimin voi sekin olla todella puuduttavaa. Kyllä se siitä, uutta uskoa vaan mukaan!!! Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, älä sinä rehki liikaa, vaan yritä saada mies töihin onnellisena.