Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä: oliko ovis vaiko eikö?

26.01.2006 |

Eli: lähes alkukierrosta asti vatsaa vihloskeli oikealta puolelta ja selkää jomotti. kp13 oli vahvoja menkkatuntemuksia, ja pienen pieni tippa rusehtavaa vuotoa. Ovistesti näytti melko varmasti plussaa (toinen reuna oli vähintään yhtä tumma kuin kontrolliviiva, haaleni kyllä toiseen reunaan päin). Menkkakivut ovat nyt tiessään, mitä nyt selkää silloin tällöin jomottaa. Lämmöt ovat kuitenkin edelleen sen 36.4, ovat vaihdelleet 36.1-36.5 välillä. Siis: oliko se ovis tai oliko edes mahdollista että oli, kuinka varmoja noi lämmöt nyt sitten on?! Aiemmissa kierroissa oon mitannut vaan loppuvaiheessa, että oon osannu varautua tädin tuloon, tuolloin ovat olleet korkeimmillaan jopa 37.1. Oonpa taas tosi selväsanainen! =) Mutta kertokaa mielipiteitänne, auttaa varmasti tähän epävarmuuteen, oli se sitten mihin suuntaan tahansa!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin myös kokemuksia noista lämmöistä... Itsellä kun ovat heitelleet aika tavalla. Käyttäytyykö kaikilla elimistön lämpötila niin kuin " pitäisi" vai onko yksilöllistä vaihtelua (esim.pysyy lämmöt alhaalla vaikka ovuloi?)

Vierailija
2/5 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulämmön nousu on kyllä ihan säännönmukaista, oviksen tietää tapahtuneen, kun lämpö nousee päälle 37. Ja kun ovista ei ole, ei nouse lämpökään.

Mutta muistakaa, että kun aamulämmön heitto on vain jotain 0,2-0,5 astetta, sen mittaamisessa voi tulla vaikka mitä virheitä. Aina pitäisi mitata samaan kellon aikaan, ennen ylösnousua, nukutun yön pituus vaikuttaa, alkoholi vaikuttaa, kaikki vaikuttaa! Erittäin virhealtis systeemi siis. Ja sitten tietysti joka naisella se peruslämpö ja ovislämpö sekä niiden ero ovat yksilöllisiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli aamulla lämmöt hieman nousseet, 36.73, mutta jotenkin vaan luotan vaistooni että se ois tapahtunut jo päivä pari sitten. En kylläkään tiedä kuinka nopeasti noitten lämpöjen pitäis nousta oviksen tapahduttua, onko kyse minuuteista, tunneista, vuorokausista... Melkosta tiedettä tämä! =)

Vierailija
4/5 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon mitannut noita lämpöjä säännöllisesti 4 kiertoa ja joka kierrossa on nousseet hieman eritavalla. Ekassa nousi heti seuraavana päivänä ovistestin plussasta. Tokassa parin pv:n kuluttua. Nyt kahdessa vikassa ovat lämmöt nousseet viiveellä, vasta 4-5pv ovistestiplussasta!

En tiedä olenko sitten ehkä ovuloinut noissa vikoissa kierroissa myöhemmin, kuin ekoissa. Täti on tullut kuitenkin säännöllisesti 2 vkon kuluttua plussasta, vaikka lämööt tosiaan kohosivat myöhemmin.

Voikohan samallakin naisella nuo vaihdella kierrosta toiseen?

Ja siis vastausta kysymykseesi: luulisin, että saatoit ovuloida oireiden aikaan, mutta lämmöt vaan nousevat viiveellä. Mutta enpä tuota varmaksi osaa sanoa.

Ja siis vielä tarkennusta Paiden hyvään kommenttiin, että kaikilla lämmöt ei nouse yli 37, vaikka ovis ois tapahtunut. Noita lukemia kannattaa vertailla vain omiin arvoihinsa (mun lämmöt ennen ovista 36.1-.36.3 ja jälkeen 36.4-36.7.

Vierailija
5/5 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän Paide sanonutkaan, että kaikille lämmöt nousevat yli 37, vaan puhui itsestään! Sori!