Leveäkaistatie ajaa parisuhteen koetukselle! :(
Hassu otsikko, mutta kuvaava. Enpä olisi uskonut, että tänne moisesta aiheesta avaudun... Ja meillä kun keskustellaan asioista, mutta tämä on... outo juttu.
Hermoja raastaa siis mieheni tyyli ajaa leveäkaistatiellä melkein keskiviivan tuntumassa. Hän on muuten hyvin taitava, turvallinen, huolellinen ja sääntöjä noudattava kuski, mutta leveäkaistatiellä tuo kaikki kääntyy mielestäni päälaelleen.
Olen huomauttanut hänelle asiasta useamman kerran, nätisti ja vähemmän nätisti ja aina sama tulos; hän suuttuu ja raivostuu asiasta. Hän tulistuu siitä, että puutun hänen ajamiseensa. Hän ei näe ajamisessaan väärää. On kuitenkin myöntänyt, että on autokoulusta asti oppinut ajamaan keskiviivan tuntumassa, näin oli kuulemma opetettu joskus yli 20 vuotta sitten Hän toteaa olevansa omalla kaistallaan, mitä hän kyllä onkin. Mutta silti, hän tököttää ohittavien autojen (ja vastaantulevien ohittajien) tukkona ja näin mielestäni vaarantaa liikennettä ja monen ihmisen turvallisuuden.
Juhannusreissulta kun tultiin kotiin, olin taas niin kiukustunut, kun sama peli jatkuu. Huomaan, että yrittää kyllä ajaa oikeassa reunassa, mikä ei kai hänelle ole helppoa kun on tottunut ajamaan keskemmällä. Aina auto "luisuu" keskemmälle. Minua aivan hävettää meidän puolesta, kun ukko töröttää keskellä tietä (ajaa kyllä nopeinta sallittua nopeutta) mutta silti. En ole asiasta nyt hänelle aikoihin huomauttanut, sillä inhoan sitä raivoamista ja suuttumistakin asiasta.
Että anteeksi vain, sinä ohittaja, että tökötämme keskellä tietä. Minä en voi sille mitään vaikka haluaisin. Kunpa leveäkaistatiet poistettaisiin niin meillä ei olisi ainaista hermojen kiristymistä tästä aivan älyttömästä asiasta.
Mainittakoon vielä, että mieheni on muuten mitä loistavin kumppani ja hyvä tyyppi. Kurjaa että tällainen asia latistaa aina moneksi päiväksi suhdettamme, kun minua niiiiiin raivostuttaa.
Mitähän asian suhteen pitäisi tehdä? Osaako kaikki muut ajaa leveäkaistatiellä moitteettomasti? (Itse omasta mielestäni osaan.)
Hassu kirjoitus, myönnän!
Kommentit (23)
Joten ei yhtään hassu kirjoitus ap!
Eikö teilläpäin lue liikennemerkeissä missä pitää ajaa?
Ainakin 6 tiellä Kouvola-Hki välillä ainakin ja Lahdessa 12 tiellä Kouvolaan päin lukee merkeissä :Aja oikealla, helpotat ohittamista.
Olisikohan jossain joku netti-palsta, jonne voisi lähettää kysymyksiä? Liikenneturva tms. Mm. eri sairauksissa on kyseisen alan lääkärien palstoja, jonne voi laittaa kysymyksen ja asiantuntija sitten vastaa. Miehesi voisi sitten lukea siletä vastauksen.
Tai sanomalehtenne yleisönosasto, kirjoita sinne kysymys ja pyydä jotain vastaamaan.
Tai soita vaikka pe tai su Radio Novan liikneteessä-ohjelmaan ja kysy asiaa sieltä.
Onhan tuo mies saatava kuriin,jotta ei köki siellä keskiviivalla tukkeena ja vaarana!
Mutta ei ainakaan ajon aikana... Mikähän oiskaan sopiva hetki.. :/
T. Ap
Tasaisella nalkutuksella sekin on alkanut löytyä. Lasten turvallisuuteen on aina hyvä vedota...
[/quote]