Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masuasukki olla " ylivilkas" jostakin syystä?

26.01.2006 |

Onko muita, joiden asukit todella aktiivisia?

Tuntuu, että on koko ajan hereillä ja puuhastelee siellä kaikkea. Hypähtää ts. täräyttää silloin tällöin, mutta pääasiassa on sellaista pyöräilyä. Koko asukki heiluu niin, että liikkeiden tunnistamisen sijaan huomaan paremmin pätkät, jolloin pysähtyy. Olo on todella hämmästynyt.

Joulun jälkeen tuli aina makean jälkeen vauvalle hirveä hytky, mutta nyt tuntuu olevan koko ajan. Yölläkin aloittaa herkästi ja sitten paineleekin tauotta pitkän aikaa. Löisin vaikka vetoa, että esikoisemme ei ollut näin aktiivinen.

Voiko vauvan aktiivisuudelle olla jotakin syytä? Onko jotenkin huono olla vai saako liikaa sokeria?

Vai onko meille tulossa muuten vaan yliaktiivinen tapaus????

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 26+5 menossa. Maha ulkopuolisten mielestä pieni, vaikka asukki ultran mukaan viikon verran suurempi. Luulis, ettei sillä niin paljon tuolla tilaakaan olisi...

Vierailija
2/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin. Omat viikot jo 39+6, mutta vieläkin liikkuu niin älyttömästi tuntikausia, että itsellä on jo tosi tukala olo. Joskus viikolla 33 kun oli melkein vuorokauden hiljainen kävin sairaalassakin, kun ero " normaaliin" oli niin suuri. Kaikki oli ok ja epäilivät että oli vaan " väsynyt" tms. Nykyään veuhtoo iltapäivällä useamman tunnin samoin myöhään illalla/yöllä ja muulloin sitten liikuskelee normaalimmin. Kuulemma olen ollut itsekin erittäin vilkas tapaus mahassa, mutta rauhallinen ja tyytyväinen vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rv 39+3 ja tuntuu että meno vaan kiihtyy.... itekkin mietin välillä että onkohan se ihan normaalia että sikiö on tosi aktiivinen mutta sit anoppi kerto että vaavin isukki ollut myös todella vaudikas ja kuitenkin helppo lapsi joten ei meillä taida olla syytä huoleen :) parempi näin päin kun olla huolissaan liikkumattomasta sikiöstä vai mitä?

Vierailija
4/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole hetkeäkään tuolla mahassa paikallaan. Koko ajan tunnen jonkinkaltaista liikettä, välillä saattaa hetkeksi rauhoittua mutta hyvin nopeasti on taas liikkeellä.

Kaikki liikkeet ei ole mitään potkuja, vaan sellaista ihmeellistä hyörimistä ja pyörimistä. Jotkut liikkeet tuntuu tosi ilkeälle enkä oikein tiedä onko ne normaalia vai jotain huolestuttavaa. Olen päättänyt kuitenkin, että niin kauan on kaikki hyvin kun liikkuu :)

Vierailija
5/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa.

Vierailija
6/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Meillä vauvan liikkeet tuntui ekan kerran siinä 18 viikon tietämillä ja siitä alkoikin sitten heti melkoinen vilske ja vilinä. Kysyimme neuvolassa naureskellen, että onkohan meille tulossa joku ylivilkas ikiliikkuja, ja neuvolantäti siihen sitten vaan totesi, että vauvat ovat jo massussa omia persooniaan, toiset vilkkaampia ja toiset rauhallisempia. Silti ei kuulemma ole masuelämä ja jatkokaan mitenkään täysin sidoksissa toisiinsa, eli hyvinkin vilkas masuasukki voi silti olla hyvinkin rauhallinen vauva.

Kävimme tossa pari viikkoa sitten myös äitiyspolilla ja siellä sydänkäyrässä vauvan hyppiessä ja pomppiessa tädit oikein ihastelivat, että onpa ihanaa ja hienoa kun on noin vilkas vauva. Eli mun ymmärrykseni mukaan kova meno on vaan hyvä asia, varsinkin kun sitten ei ainakaan tarvitse murehtia sitä liikkuuko vauva tarpeeksi - sehän sitä huolta vasta toisikin.

Terkuin, Mangolia ja villikko 34+1 :)

Vierailija
7/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotkut tosi aktiivisia liikkujia, mutta vilkkaushan saattaa johtua myös syömisistä. Meillä ainakin alkaa aikamoinen ralli aina kun on syönyt jotain sokeripitoista.

Vierailija
8/9 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varsinainen vauhtimimmi masussa! huh, sitä menoa! Varsinkin illalla se alkoi, kun itse pääsi uneen. No, tietenkin se sitten keskeytyi ja siinä sitten odoteltiin, josko masuasukkikin rauhoittuisi. Maha vain heilui puolelta toiselle ja itsellä ei meinannut henki kulkea ollenkaan ;)

Syntymän jälkeen tyttö oli tosi rauhallinen, mutta söi yötä-päivää tunnin välein (lähemmäs 3 kk) ja valvotti aina iltaisella ainakin yli puolen yön! Lähti kävelemään 9 kk:n ikäisenä ja sen jälkeenkin on vauhti piisannut ihan tarpeeksi. Ei kuitenkaan ole mikään ylivilkas eikä " uskalla" yksin mennä kovin pitkälle vieläkään vaikka ikää tulee keväällä jo 5 v.

Tästä pikkukakkosesta olen tuntenut jo liikkeitä, saapi nähdä kuinka vauhdikas tämä kaveri on..rv 17+5 menossa..

Vierailija
9/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti oli kanssa tosi vilkas jo mahassa. Rupesin tuntemaan liikket jo viikolla 14. Nyt typy on 8,5kk ja kova on meno nykyäänkin konttailee pitkin poikiin huushollia lähes koko hereillä oloajan. En minä siitä ole maha-aikana enkä nytkään osannut olla huolissani. Tyytyväinen iloinen tyttö joka nyt vain on kovin innoissaan koko maailmasta ja haluaa tutkia kaiken. Nyt odotan toista ja viikkoja on 14+3 eikä liikkeitä vielä tunnu, tosin tämä kaveri näytti jo ultrassa huomattavasti rauhallisemmalta kuin esikoinen. Sielläkin esikoinen kieppui kun väkkärä. Ja yksi suosikkeja oli maha-aikana heittää kuperkeikkoja kun kummaruin. Se loppui vasta kun ei enää mahtunut. Työni puolesta jouduin vielä paljon kumartelmaan. Eli en usko että kannattaa murehtia, luulen että on kurjempaa niillä ketkä joutuvat koko ajan kuullostelemaan mahavauvan liikkeitä.