Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TIKRU-PIKRU HOI...

26.01.2006 |

KYSELYN NYT SINULTA KUN OLEN MENOSSA ITSE 9.5KK IKÄISEN POJAN KANSSA MAANANTAINA LASTENPOLILLE kOKKOLAAN JA TEHDÄÄN TÄMÄ KATETROINTI JA RÖNGTEN SITTEN.

SAAKO UDELLA MISTÄ SYYSTÄ TEILLE TEHTIIN.

POJALLANI ON OLLUT LUKUISIA ESINAHAN TULEHDUKSIA JA ESINAHKA ON TODELLA TIUKKA JA PISSANÄYTTEESSÄ ENNEN JOULUA OLI BAKTEERI KASVUA,MUTTA NYT EI TODELLISUUDESSA TIEDETÄ JOHTUIKO TUO BAKTEERIKASVU KUITENKIN AINOASTAAN ESINAHANTULEHDUKSESTA.

MUA VÄHÄN HERMOSTUTTAA ITSEÄ JO ETUKÄTEEN.

MINKÄLAINEN SE RAUHOITTAVA LÄÄKE JA KAUANKO SE VAIKUTTAA,MULLA OLI TARKOITUS LÄHTEÄ KAUPUNGILLE OSTOKSILLE TOIMENPITEEN JÄLKEEN,MUTTA KUINKAHAN ON?

OLI POIKASI " KIPEÄ TAI JOTAIN MUUTA TOIMENPITEIDEN JÄLKEEN.

KIITOS JOS VASTAAT!!!!!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä pojalla oli virtsatieinfektio (vai mikäs se onkaan se " virallinen" termi pissatulehdukselle..) ja pienille lapsosille tehdään sitten aina tuo varjoainekuvaus, tarkistavat, ettei ole rakenteellista vikaa.

Se rauhoittava lääke (en tiedä, mitä se oli) annettiin ruiskulla suuhun. Se alkoi vaikuttaa melko pian. Poika oli ihan väsähtäneen oloisena sylissä. Ja kun yleensä on melkoinen ikiliikkuja, hetken (uskallanko sanoa) nautin siitä, että lapseni istui sylissä rauhassa, kuten monien muiden lapset:) No en siis nauttinut, kun lapseni rauhoitettiin mutta kuitenkin..

Jo röntgeniin mennessä poika alkoi vähän karjahdella ja itkeskeli, en tiedä vastustiko se jotenkin lääkkeen vaikutusta, sellainen olo tuli itselle. Säikähdin ihan pojan reaktioita. Koko homma oli ohi kaiketi puolessa tunnissa, en tarkalleen muista ja aika pian se rauhoittava vaikutuskin hellitti. Olisko ollut jotain todella lyhytkestoista ainetta, tarkoitettuna ihan vaan tuon katetroinnin helpottamiseksi. Röntgenissäkin vaikutus oli kuitenkin vielä päällä. Röntgenissä ei mennyt varmaan 10 minuuttia, se sujui sutjakkaasti.

Jos ja kun hoitajat osaavat asiansa (ja rtg-lääkäri), homma on ohi ennen kuin huomaatkaan. Näyttää hurjalle koko homma mutta tuon lääkkeen turvin lapsi ei vastusta niin paljon ja on näin ollen äidilläkin helpompi olla. Uskoisin, ettei tuo operaatio satu juurikaan, kun siinä katetrin päässä menee sitä puudutettakin vähäsen. Jos olisi kivulias toimenpide, luulisin että lapsi huutaa rauhoittavasta lääkkeestä huolimatta.

Varmasti voit lähteä kaupungille lapsesi kanssa homman jälkeen, näin uskon. Uni luultavasti maistuu kuitenkin, joten nukkumismahdollisuus olis hyvä olla. Eikä poika ollut kipeä tuon jälkeen. Piti vaan antaa vielä antibioottia saman päivän iltaja ja seuraavana aamuna muistaakseni, ettei tulis tulehdusta. Meillä kun oli se estolääkityskin jo ennen operaatiota.

Tsemppiä! Tuli aika pitkä selostus, toivottavasti vastasin edes suunnilleen siihen, mitä kysyit;) Nimenomaan lasten polilla osaavat paremmin hommansa kuin lastenosastolla, näin ainakin lastenlääkäri osastolla silloin sanoi. Itse olen tykännytkn lastenpolin hoitajista aina.

T-P

Vierailija
2/2 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon vastauksesta,eiköhän se onnistu meilläkin,toivotaan niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla