Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaatko joka päivä?

26.01.2006 |

Kashmir tuossa alempana kertoi laittavansa vauvasta huolimatta itsensä päivittäin meikillä ja hiuksetkin ehtii laittaa. Olenko laiska, kun en " ehdi" ?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin ennenkään jaksanut vaivautua meikkaamaan kuin harvoin. Nyt ihan yhtä usein/harvoin meikkaan kuin ennenkin :)

tuiskuneiti79 + poika 4,5 kk

Vierailija
2/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ollut mikään kova laittautumaan ennen lapsen syntymääkään; äitiys ei ole tuonut tähän muutosta. Kun kävin töissä/opiskelemassa, laitoin joka päivä ripsiväriä, luomiväriä ja puuteria. Nyt kotona ollessa se on jäänyt, mutta eroa tuskin huomaa, sillä käyttämäni meikki oli niin huomaamaton.

Hiusten suhteen en nähnyt ennenkään juurikaan vaivaa, olen poninhäntä-tyyppiä jolle riittävä kampaus on ponnarille pistäminen, jotta tukka pysyy poissa kasvoilta =).

Ja ihan vauva-aikana meikki ja hiukset oli aika yhdentekevä asia; jos itselle oli aikaa (=vauva nukkui vähän pidempään) miehen ollessa töissä niin kävin suihkussa tai söin kaikessa rauhassa. Silloin ei paljoa ulkonäkö mietityttänyt. Eipä tosin mietityttänyt ennenkään.

Sen verran vaivaudun kyllä aina etten lähde ulos variksenpelättimen näköisenä, mutta se ei paljoa vaadikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmismäisen näköiseksi ihan sen takia, että mulla itsellä tulee siitä parempi ja raikkaampi olo. Aamuisin olen niin väsynyt että en aina jaksaisi nähdä sitä pientäkään vaivaa, mutta silti olen siitä pitänyt kiinni, että laitan nopean perusmeikin ja hiukset ojennukseen. Kummasti se häivyttää tummat silmänaluset enkä näytä siltä että taas on viime yö heräilty :-)

Kaisu ja tyttö 8,5 kk

Vierailija
4/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vauvaa laitoin yleensä töihin vähän puuteria ja ripsaria, mutta nyt on kyllä meikkaaminen jäänyt oikeastaan kokonaan... mutta tosi vähäistä/kevyttä se oli ennenkin.

Vierailija
5/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka päivät onkin välillä melko kiireisiä, niin meikin ja hiukset ehtii aina laittaa kuntoon, jos vaan haluaa... ei juurikaan vie aikaa enemmän kuin wc-reissu kun hommaan on riittävästi rutinoitunut....

Vierailija
6/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessa meikkasin aina jos lähdin jonnekin (kauppaankin). Nykyään saatan käydä kaupassakin ihan naturellina. Meikkaan vain kaupungille ja kylään ja tietysti juhliin jne. Tukkaa siistin aamuisin. Mulle se on aina ollut tärkeä. En tosin uhraa hiuksillekaan aikaa yhtä paljon kuin ennen. Vauvani (9kk) näyttää kelpuuttavan minut näinkin!

Jos olet väsynyt, älä pode huonoa omaa tuntoa tällaisista asioista. Eipä aikaakaan kun huomaat että tämäkin vaihe on jo taakse jäänyttä elämää ja jaksat ehkä panostaa ulkonäköösikin jos koet sen tärkeäksi!

Jaksuja sinulle Raakel!

Vierailija
7/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia kyllä aina laitoin itseni ulos lähtiessä viimeistään, jos en nyt ihan vaan roskia vienyt tai lenkillä pimeässä pipo silmillä käynyt.

Nyt taitaa olla viimeksi vuosi sitten rippijuhlissa, kun olen meikannut.

Töissä käydessä tuli meikattua kunnes lapsi aloitti aamutemppuilut ja jostain piti karsia ja nyt taas naturel-äitiyslomalla. Toki huolehdin puhtaudesta ja kulmakarvoista ja hiukset vaan ponnarilla, usein kampaamatta ja likaisena mutta kuitenkin vähän siistimpänä.

Vierailija
8/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina meikannut vaan bilettämään lähtiessä, eli nyt vauvavuoden aikana muutaman kerran. En pidä siitä tunteesta, kun on meikkiä naamassa: tekisi koko ajan mieli mennä pesemään pois. Hiukset yritän muistaa harjata ja hampaat pestä;)

Vierailija
9/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lähden vauvan (ja/tai miehen) kanssa liikenteeseen, laitan kevyesti meikkivoidetta, ripsiväriä ja poskipunaa. Olo tuntuu pirteämmältä ja huolitellumman näköiseltä. Ennen vauvaa tein samat rutiinit töihin lähtiessä, mutta nyt kun olen kotona, huomattavasti harvemmin siis.. Mulla on lähtenyt hiuksia tosi paljon, joten tukka on ihan luonnon tilassa sama minne menen. En ole paljon fööniä hiuksille näyttänyt, kun muutenkin ovat nyt niin huonokuntoiset:(

Et todella ole laiska, jos et meikkaa tai laita tukkaasi päivittäin.. Olen huomannut tässä muiden äitien kanssa liikuskellessa ja jutellessa, että kyllä jokainen äiti ottaa vauvan hoidolta aikaa sille harrastukselleen tai tekemiselleen, mitä pitää itse tärkeänä tai haluaa säilyttää.

Pirteää talvipäivänjatkoa kaikille! -aamulla suihkussa käynyt -vielä tukka kampaamatta- kirjoitteleva peppiina (ja neiti 7kk)

Vierailija
10/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen siis aina ajatellut, että näytän siistiltä ja " freesiltä" ilman meikkiäkin (itserakkaasti :)). Tukka pitää tietty olla siisti ja jos ihmisten ilmoille lähden, niin tietysti siistit vaatteet. Kotonakin yritän pitää sellaiset vaatteet etten variksenpelättimeltä näytä, mutta väsypäivinä lökäpöksylinja kyllä on. Tänään lökäpöksylinja, kun viime yönä kuumeilin.

Vierailija
11/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus paljon, joskus vain ripsarit ja puuterit. Hiukset menee siinä ohessa ponnarille :)

Mieheni ihmettelee miksi meikkaan vain häntä varten kun ollaan kotosalla vaan. En meikka hänen vaan itseni vuoksi. Minulla on paljon energisempi ja pirtsakampi olo kun on vähän jotain laittanut kasvoihin. On tosin päiviä jolloin en meikkaa mutta niitä n. 1pv viikossa.

Aivan samahan tuo on meikkaako vai, mutta minulle se on joka päiväinen pieni piristys :)

Vierailija
12/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa meikata kuin kaupungille tm. ihmisten ilmoille mennessäni (prismassa riittää että pitää pipon syvällä päässä). Tukka on ponnarilla joten kuten suittuna.

Laitatan kuitenkin aina parturissa käydessäni kestovärin kulmiin ja ripsiin. Ihan sitä parin kk väliä look ei kestä, mutta auttaapahan alkuun.

Vähän tulee pistos siitä, että erityisesti nyt pitäis pitää ulkonäöstä huolta kun mieskin tekee töitä kotona. Vaimokullan kun pitäis olla parhaimmillaan miestään varten, eikö vain? Ja jos vaimo on kuin variksenpelätin tai muu haamu, niin onko vaarana että tässä joudutaan vielä uuteen kilpailutilanteeseen? Mutta kun ei jaksa ainakaa etukäteen panostaa...

Vauvalle äiti tietysti kelpaa millaisen ja vaan, ja isänkin ajamaton parta on varsin kiva.

Vierailija
13/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kotona ollessa oon ihan ' ' naturel' ' , tukkakin välillä sekaisin.. Eihän sitä yksinään vauvan kanssa kotona ollessa viitsi meikata.. En ainakaan itseäni varten viitsi..:) Mutta jokainen tyylillään!:)

Iida-Ilona ja typy 4kk

Vierailija
14/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin edellä sanoi, niin itselle tulee paljon parempi ja energisempi olo, kun hieman panostaa omaan ulkonäköönsä aamulla. Minä kun en valitettavasti kuulu niihin luonnonkauniisiin ihmisiin..;)

En kyllä paljon meikkaa. Näin talvella kevyesti kevyttä meikkivoidetta, puuteria ja ripsari. Kesällä pärjää auringon ansiosta ilman meikkivoidetta. Kulmat värjäytän n. 6-8 viikon välein.

Ja kun tukka on lyhyt, niin se on pakko laittaa ojennukseen, ettei näy nukkumisen jäljet. :) Mutta lyhyt tukka on myöskin erittäin nopea laitettava. Alle 10min menee meikkaukseen ja tukanlaittoon.

Miehen takia ei tarvitse kuulemma meikata, mutta itseni vuoksi kyllä! Kerran erehdyin menemään Prismaan ilman mitään ehostusta ja vilkaisin siellä peiliin. Olin just niin elähtäneen näköinen, kuin kotiäideistä vitsaillaankin :D:D:D (Tämä siis piikkinä vain itelle! Mulla on jokunen meikkaamaton kotiäitiystävä, eivätkä he silti näytä elähtäneiltä.)

Vierailija
15/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omat aamut alkaa vauvan kuntoon laittamisen jälkeen suihkulla (vauva odottelee kylpyhuoneessa leluineen sen aikaa), jonka jälkeen kuivaan hiukset ja sutasen perusmeikin. Teen samat hommat joka ikinen armas päivä, myös sunnuntaisin. Tulee itelle paljon ihmismäisempi olo.

Vierailija
16/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa vaikka ehtisinkin. En pidä sitä niin tärkeänä. Meikkaan lähinnä vain juhliin. Uskon olevani kai luonnonkaunis ilman meikkiäkin :) ! Eli eipä ainakaan huono itsetunto jyllää.

Vierailija
17/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en meikkaile, minusta meikki ei " tunnu" mukavalta. Puhtaampi olo on ilman. Ihmisten ilmoille meikkaan (ei kävelylenkit/roskienviennit ym kuitenkaan) Akne jätti jälkensä, muuten olisi ihanaa olla meikkaamatta ja aina ihan luonnollinen.

(Olen juuri viime aikoina meikkausta miettinytkin, kuinka se on aika hassua, sehän on kuin naamarin päällensä laittaisi suojaksi:)

Vierailija
18/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kesällä en viitsinyt panostaa niin paljon. Vauva oli silloin pieni ja toisaalta kesällä ei tarvi niin paljon lisätä väriä kun on ruskettunut. Mulla on siis kohtalaisen hyvä iho. Normaaliin meikkiin kuuluu meikkivoide, puuteri, poskipuna ja ripsari tai meikkipuuteri ja ripsari. Jos tiedän olevani menossa jonnekin, laitan myös rajauksia ja luomiväriä. Meikkiin menee varmaan pari minuuttua maksimissaan. Hiuksiin pätee sama, eli laitan päivittäin, sillä muuten näytän todella peikolta lyhyissä hiuksissani:-) En kuitenkaan katso laittautuvani ketään varten vaan itselläni tulee parempi vrt. ihmismäisempi olo. En myöskään välttämättä tee tätä aamulla, hyvä jos kahteen mennessä olen saanut aikaiseksi;-) Jokainen tavallaan!

Vierailija
19/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa meikkailemaan, silloin kun muksu oli pienempi. Jos olisin saanut harjata edes hampaat ilman lapsen hysteeristä itkua (kun laskin esim sitteriin), niin olisin ollu ihan tyytyväinen...

Kyllä nyt naurattaa, kun muistan, miten suivaannuin totaalisesti eräästä keskustelusta. Joku hieman helpomman lapsen äippä ihmetteli, että miten toiset äidit kehtaa lähteä ulos ilman meikkiä ja ovat niin homssuisen näköisiä.

No joo, en edelleenkään meikkaa, mutta muuten kyllä siistin itseni. Nyt kun aikaa on vähän enemmän (ilman huutoja siis), niin olen kyllä päättänyt, että vähintään ripsaria laitan, jos ihmisten ilmoille lähdetään.

T: MrsH

Vierailija
20/21 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan aamulla jos tiedän, että on tulossa vieraita tai, että olen lähdössä kaupunkiin tms.

Mutta jos vauvan kanssa kahdestaan kotona, niin olen kyllä ilman meikkiä. Joskus on päiviä, että hiippailen vielä iltapäivällä yöpyjama päällä...

Eikös meillä äideillä ole lupa olla laiskana aina silloin tällöin! = )