¤¤¤¤ENSIKOIDEN TORSTAI¤¤¤¤
Kommentit (30)
kuulostaapas ihanalta!! Itse olisin ainakin aivan otettu jos joku mulle järjestäis tuollaisen reissun : )
Oikein mukavaa ja keikkumatonta reissua teille! Nautiskelkaas toisistanne ; )
Työkiireiden keskeltä
- Jessica -
[color=violet]Onpahan taas hiljaista!
[color=blue]Masulle hyvää risteilyä, mukavan kuuloiset suunnitelmat!
[color=violet]Tähän napaan ei kuulu mitään, kun kp vasta 11/29-46, oviksen tikuttelunkin aloitan vasta ensi viikolla.
[color=blue]Mitäs muille? Ketkä piinailee? Kertokaas oireistanne!
[color=violet]Mihin on Mooli kadonnut?
[color=blue]Diotima
Masun reissu kuulostaa tosi kivalta. Tollaset yllärit on ihan huippuja! Kerro tosiaan sitten miten miehus sen otti :)
Haavehahtuvalle eiliseen, en ole lakitekstien parissa töissä, mutta asia oli meille ajankohtainen kun ostettiin omaa asuntoa eikä oltu naimisissa. Nyt kun suunnitellaan omaa taloa niin joitain seikkoja pitää taas huomioida vaikka naimisissa jo ollaankin.
Kysely: meinaatteko katsoa nelosen uutta LOST sarjaa, joka alkaa tänään, ja jota ainakin pk-seudulla mainostetaan ihan mahdottomasti?
leppis (joka ei taida uskaltaa katsoa Lostia.. paitsi jos voi olla miehen kainalossa turvassa ja pitää välillä silmiä kiinni..)
Leppis, toi on aika paha toi Lost, kun tulee just samaan aikaan kuin 24 kolmoselta! Oon ihan koukussa Jack Bauerin seikkailuihin... Täytyy varmaan nauhoittaa jompikumpi.
Diotima, täällä ilmeisesti piinaillaan, kp 27/28-32. Tätyläinen tuntui vielä muutama päivä sitten olevan tuloillaan, mutta nyt se olo on mennyt ohi. Ainakin toistaiseksi!
Onkos piinailukavereita?
Onpas taas hiljaista, alkaako porukka kutistua muka näin vai missä kaikki luuraa??
Mukavaa laivareissua Masulle, varmasti ihana tuollainen hytti. Ei malta varmaan sieltä tanssailemaan lähteäkään ihan heti:)
Täällä kp22/25-30. Ei oireita edelleenkään mihinkään suuntaan. En ymmärrä mikä nyt on, ei tissit eikä maha yhtään kipeä vaikka normaalisti tosi paljon tuntemuksia kierron puolivälin jälkeen.. No tätiä odotellessa ja ensi kiertoon toinen jalka jo menossa=) Tulisi nyt jo äkkiä!!
Mies on sitä mieltä että lapsi ei saisi syntyä marras- tai joulukuussa. On kuulemma aina luokan nuorin ja " lätkäjoukkueen pienin ja hintelin pelaaja" . Hassuja nuo miehet, miettivät tosissaan harrastuksiakin jo:)) Sanoi että pitäiskö pitää 2kk tauko jos ei nyt lokakuussa ole tulossa, mikä näyttää aika varmalta. Mutta ei kai uskalleta taukoakaan pitää, kun se ei muutenkaan ole niin itsestään selvää että tärppää lähikuukausina. Mulla itsellä ei väliä onko loppu vai alkuvuoden lapsi, pääasia että saaataisiin se taapero kotiin:) Joskus aikoja sitten sitä ajatteli että voisi ajoittaa lapsen syntymän sille ja sille kuuakudelle, mutta äkkiä tässä tipahti maan pinnalle ja tuollaiset ajatukset katosi. Lapsia ei tehdä, ne saadaan...
Taas venähti pikainen kirjoitus, eli takaisin töiden pariin. Mukavaa loppupäivää kaikille!
Tervehdys kaikille! Toivottavasti huolitte minut mukaan kuumeilemaan ensimmäistä lasta. Olen 28 ja mies 30. Yritys aloitettiin viime marraskuussa ja nyt toinen luomukierto lopuillaan. Ensimmäinen kierto venähti 39-päiväiseksi. Ne oli pitkät päivät ja ehdin jo muutaman negan testaamaankin. ; ) Me asustellaan pääkaupunkiseudulla ja meillä on vuoden ikäinen pieni sekarotuinen koira, joka vähän lievittää pahinta hoivaviettiä.
Seuraavassa vähän omaa napaa:
Mulla siis kp 28 tänään. Luulen bonganneeni oviksen jossain kiertopäivän 18 tienoilla. Eilen sitten kesken päivän vessassa käydessäni tuli paperiin vähän vaaleanpunaista ja sen jälkeen hyvin vähän vaaleanruskeaa vuotoa. Siitä lähtien on ollut hyvin lieviä kuukautiskipumaisia tuntemuksia alavatsassa ja edelleen vaaleanruskeaa vuotoa. Rinnat on painavan tuntuiset ja väsyttää tosi paljon. Välillä tuntuu kipu munasarjojen kohdalla sellaisena pistelynä ja välillä tuntuu kuin joku pistelis neulalla kohtua sisältä. En usko kuvittelevani näitä oireita, mutta voivat johtua periaatteessa mistä vaan. Ai niin ja lämmöt on koholla ja nenä iltaisin tukossa. Mulla on laktoosi-intoleranssin ja refluksitaudin takia tosi herkkä vatsa, mutta yleensä kylläkin niihin liittyvät oireet on ylävatsassa. Realistina odotan tädin saapuvan ensi viikon aikana ja testaan ens viikon lauantaina, jos tarvetta ilmenee. Kommentoikaa vapaasti, olis kiva lukea mielipiteitänne ja kokemuksianne.
Mun mies on myös sitä mieltä, että vauva ei sais syntyä marras-joulukuussa (ollaan kummatkin synnytty marraskuussa), mutta mä en kyllä aio pitää mitään taukoa, kun ei muutenkaan tiedä milloin tärppää. : )
Plussatuulia kaikille ja tsemppiä piinaukseen!
Kierto kierrolta oon aina vaan kipeempi tädin tullessa... eli täällä tänään kp 1, täti tuli samaan aikaan ku viime kierrossaki eli kp 31 muuttu ykköseksi. Hirvee hedari koko alkuviikon ja tänään aamulla kuudelta heräsin kauheeseen vihlontaan mahassa. En ois varmaa ees kyenny töihin ellen sillon heti ois ottanu buranaa.. plääh!
Tervetuloa Twiggy(menikö oikein?) ja muut uudet! Joku uusista (sori ku en muista) oli kans rakentamassa jossain vaiheessa muistaakseni, sittenhän meitä on täällä ainaki neljä, koska eikös jessica ja aurora oli kans? ja aurorakos se oli jo pitkällä siinä rakentamisessa? Pätkii... No joku kuiteski kyseli et millasta on suunnitteilla, no meillä on sellanen ykskerroksinen vajaa 140 neliöinen talo suunnitteilla, ja melkeen yhtä iso autotalli :-D Hommat saadaan toivottavasti pian alkuun!
Kysely oli myöskin tästä Lost-sarjasta, kyllähän se pitää vissiin kattoo tänään, ku mä en oo tän tuotantokauden 24:ää alkanu seuraamaa ni ei tartte ruveta nauhottelee. Täl hetkel ei oo kyl mitää sarjaa mitä seuraisin et toivottavast toi Lost ois nyt sit hyvä ni sitä vois ruveta seuraamaan. On sitä joo kovasti mainostettu ainakin.
No nyt täytyy yrittää viel jaksaa loppupäivä töissä, onneks on tänään jumppa joka lievittää tätä tuskaa :-S
JoJo
Ja Tervetuloa Twiggy seuraamme. Joukkoon mahtuu mukaan hyvin:)
Meillä myös pieni 4 kiloinen " hauvavauva" , tosin jo reilu 2-vuotias, mutta energiaa riittää yhtä paljon kun pentunakin. Ja siihen puramme kyllä kaiken hellyyden tällä hetkellä, taitaa olla aika lellitty tapaus tuo meidän haukku. Mut on se vaan niin ihana=)
JoJo: meillä rakentaminen käynnissä, mutta muutto edessä vasta syksyllä, eli suht alulla ollaan. Tää on itse asiassa meidän toinen talo. Rakennettiin tuossa reilut 3 vuotta sitten ja sit viime vuonna ihastuttiin erääseen tonttiin ja päätettiin tehdä se toinen ja viimeinen talo vielä! Eli tiedetään hyvin mihin päämme taas pistetään.... No, nyt osaa korjata virheet mitkä ekassa talossa teki....
Taas eksyin tänne, pitääpä jatkaa taas töiden tekoa....
A
Tuntuu heti kevyemmältä piinailla, kun on kanssasisarista seuraa. Vitsi, kun joku olis vähän etukäteen osannut varottaa, miten rankkaa tää raskautumisen odottaminen onkaan. ; )
Aurora: Meidän koira on viisikiloinen ja siinä on puolet jackrussellinterrieriä eli vilinää riittää. Eläinlääkäri viimeksi kyllä kannusti, että kun se täyttää kaks, niin se rauhoittuu. Uskoo ken tahtoo. : ) Lellitty on sekin, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että sillekin kaikkeni annan, kun olen sen kerran vapaaehtoisesti ottanut. Se on kyllä tooosi ihana.
Oireet ja tuhruttelu on siis mulle ihan uus juttu ja jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää. Nyt särkee selkää niin vietävästi. Ens keskiviikkona teen testin, jos tätiä ei ala kuulumaan. Eikö olekin järkevä ja hyvä suunnitelma? ; )
Nyt takaisin töiden pariin vielä hetkeksi.
Sain juuri viestin että miehen veljen perheeseen syntyi pikku tyttö (kakkonen)! Kunpa pääsis pian kattomaan, josko oma kroppakin siitä heräisi haluamaan sellaista heti... :)
Täti-Leppis (ja täti... )
No niin, onhan täällä väkeä! Kivaa!!
Leppis: oon ajatellut kattoa Lostin, vaikka oon kylläkin seurannut 24:sta, joka tulee samaan aikaan. Koitan kattoo sen sit lauantaina, kun tulee SUBilta uusintana tai sit nauhoitan.
Jessicalle on peukut pystyssä! bdbdbdbdbd Koska testaat?
JoJo: pahoittelut tädistä!
Aurora: mä ajattelin aiemmin, syksyllä syntyneenä, että en haluaisi oman lapseni syntyvän silloin. Nyt tuntuu siltä, että kun vaan joskus tulisi, niin saisi tulla vaikka uuden vuoden aattona! Yhtään taukoa yrityksessä en suostu pitämään! :)
Tervetuloa Twiggy! Tää Eskojen porukka on mitä mukavinta! Mä koitan päivittää sut tonne esittäytymislistaan jossain vaiheessa. Koitahan vielä pitää täti loitolla. Tuollaista tuhrutteluahan voi alkuraskaudessakin olla, joten toivoa ei saa menettää ennen kuin täti todella kaarta paikalle! :)
Diotima
Mä laitoinkin jo sut tonne esittelylistaan: poimin täältä sun tietoja. Kerro, jos laitoin huonosti ja haluat että muutan sitä esittelyosuutta!
uusille ja vanhoille Enskoille tasapuolisesti! Twiggylle tsemppiä uusien tuntemusten kanssa; eikö ole aika hupaisaa miten alkaa seurata kaikkia nippailuja ja kolotuksia? Siis jos nyt oli edes Twiggy joka niitä mietiskeli - Jessicalla vähän tuo dementia vaivaa jo (+30 v. juttuja...)
Diotima; viime tädin vierailun jälkeen lupailin että testaan vasta jos tätyläinen selkeästi myöhässä = näin ollen testaan ensi keskiviikkona 1.2. jos tätiä ei näy, silloin kp 33 (/28-32). Ja tämä on 100 % varma lupaus (tietysti äärimmäisen vaikea pidettävä, kun testi polttelee tuolla kaapissa).
Ainiin, gallup oli ollut tuosta naimisissaolosta; me ollaan avopari, ja sellaisena varmasti pysytäänkin jos ei jotain tosi järisyttävää tapahdu. Olemme molemmat olleet naimisissa ja todella onnettomissa liitoissa, eikä näin ollen välttämättä haluta naimisiin vaikka sellainen tunne nyt onkin että loppuelämä viihdytään yhdessä... Että tällainen tilanne.
Hei mukavaa torstain jatkoa kaikille Enskoille, pupuilkaa ja plussailkaa!
- Jessica -
Twiggy tervetuloa porukkaan! Ja onnea tuoreelle leppis-tädille!
Masun viikonloppusuunnitelmat kuulosti tosi kivalta. Nauttikaahan olostanne (vai jokohan ootte seilaamassa..)
Jojo: on se kurja akka - riittävän ikävää kun se tulee, niin vielä kivut kaupanpäälle... :(
Jessica saat ainaski musta piinailukaverin kp 29/28-30. Mulla ei oo yhtään testiä täällä kotona, testaus kynnys nousee huomattavasti jos pitää apteekkiin asti lähteä... Että jospa maltan. Olosta en osaa oikein sanoa, ei mitään erityisiä oireita kyllä.. (samantien ryntäsin hakemaan mittarin, että miltä lämmöt näyttää on nyt olleet 36,9-37,1 joskus näin iltapäivästä tai alkuillasta mitattuna - PIIP 37,0). Eilen kyllä yks kaveri kysy, että ootko raskaana kun meinasin pyörtyä. Mutta kuten kuluneet kuukaudet on opettanu voi nuo jutut johtua mistä tahansa....
Sit tohon avioliitto keskusteluun, ollaan kihloissa, naimisiinmeno suunnitteella ehkä joskus. Pienimuotoisesti lähipiirissä, ja toki rakkaudenkin takia, mutta myös ns. järkisyistä.
Ja Lostista - sitä on mainostettu pitkin teitä myös täällä pohjosessa, pakko kai sitä on katsoa, että onko se mainostamisen arvoinen. Ja tulee vielä ihan järkevään aikaan.
Mukavaa torstaita enskoille!
Joten aion tunkeutua seuraanne ;)) Muutaman viikon olen kuulumisianne jo salaa lueskellutkin :)
Matikankokeiden korjaaminen ei nyt nappaa, joten kai voisin jotain itsestäni valaista teillekin. Vaikutan Turussa, ja en ole koskaan ainakaan tunnutstanut/ tuntenut potevani vauvakuumetta, mutta se hyökkäsikin kimppuun ihan salaa takvasemmalta, kun mies ehdotti joulukuussa, että jos en enää ottaiskaan pilleriä yhtenä iltana... Hiukkasen hirvitti ensin, mutta nyt ajatus on alkanut jo tuntua aika mukavaltakin ;) Tosin olen ajatellut " aina" , että nämä asiat tulee vasta naimisiinmenon jälkeen ajankohtaisiksi, mutta näköjään se ei mennytkään niin ;) Me kun ollaan molemmat vähän " aikaansaamattomia" näissä asioissa. Tosin olen jo saanut miehen lupaamaan, että sormukset voitaisiin ostaa " tässä joskus" ... Ja toisaalta, mies sanoi myös, että ehtii naimisiinkin mennä ennen mahdollista vauvan syntymää joskus, jos niin halutaan :)
No juu, mutta jospa palaan asiaan, kun ei tästä viitsi romaania tehdä :) Ekat luomumenkat tuli ja meni mennä viikolla, tasan 28 päivää kuten pillereittenkin aikaan. No, nyt vaan sitten uutta " yritystä" peliin ;)
Niin, ja Lostia on täälläkin tarkoitus katsoa, mä en ole 24 seurannut lainkaan. Mutta ennen Lostia tulee vielä Everwood, siirappia siirappia, kehtaako kukaan muu tunnustaa moista seuraavansa, slurps :) Yhtenä torstaina katselin, ja Kulta ehdottikin siirappipurkin tuomista ;) Sopii mulle :D
Ei meinaa millään pysyy simmut auki...
Onpas täällä ollut jos jonkinmoista keskustelua.. Ekaks vaikka naimisiinmenosta. Me ollaan kolmisen vuotta oltu kihloissa (piti tarkistaa sormuksesta =/) eikä häitä ole kyllä ainakaan lähivuosina suunnitteilla. Itse asiassa ollaan puoliks vitsillä heitetty et noinkohan koskaan saadaan aikaseks. Mutta ei kiirettä, kaikki aikanaan!
Lostia aion alkaa seuraamaan! Pitää sit tosiaan kattoo 24 vasta lauantaina, mut hyvä niin kun miehellä menee torstai-ilta harrastuksissa ni se kattoo sen joka tapauksessa vast viikonloppuna.
Tervetuloa Twiggy ja Ykkösope (?)! Twiggy, " kiva" saada vertaistukea refluksitautiin!!!! Ei nuorilla ihan niin yleinen tauti että joka päivä vastaan tulis! Onko sulla tauti hallinnassa vai kärsitkö poltteista ym. mukavasta?
Koiranomistajat: ollaan kovasti pohdittu mitenköhän toi meijän koiraneiti uuteen tulokkaaseen sitten joskus suhtautuu... Jännittää ku se on niin kovin pieni, että on aika usein " puolustuskannalla" . Ei se tosin mikään ärhäkkä oo, päinvastoin! Ja niiiiin pilalle lellitty että! Senkin puolesta jänskättää...
Oma tilanne on kyllä taasen niin sekava että huhhuh! Päätin että noita lämpöjä tässä kierrossa mittailen, ettei sitten tarvii paniikilla koko kiertoa vällyjen välissä olla jos ei huvita. No ovistuntemuksia (lue: oikean puolen vihlontaa, selkäkipua, menkkatuntemuksia jne. ) oli ja ne menikin jo. Ja vahvistukseksi sain ainakin oman tulkintani mukaan yhtä vahvan viivan myös ovistestiin... Mutta miten on lämpöjen laita! Niille ei oo tapahtunut mitään ovikseen viittaavaakaan viime päivinä, se normi 36,4 oli taas aamulla mittarissa! Voi p**¤le että on hankalaa! Eli siis enkö tässä kierrossa ovuloi vai mitä häh?!
Mooliiiiiiiiiiiiii! Missä oot?!
Tervetuloa munkin puolesta Twiggy ja Ykkösope!! Täältä tosiaankin saa erinomaista vertaistukea ja juttuseuraa noin muutenkin.
Masu, ihana yllätys miehellesi! Nauttikaahan risteilystä!
Aurora kirjoitti siitä että saako lapsi syntyä loppuvuodesta jne. Oon myös vahvasti sitä mieltä että milloin vaan kunhan vaan oman sais! Éräs ystäväni sanoi taannoin että aikoo ajoittaa esikoisensa syntymän niin että syntyisi samassa kuussa kuin vanhempansakin. Ehdotti myös että tehtäisiin molemmat vauva samaan aikaan. Ehei, eihän se ihan niin mene :) Se tulee kun on tullakseen.
JoJo: Kamalan kuuloinen sukulaisvierailu sulla...Koitahan kestää!
Dio: Täällä piinaillaan... Kp 26/28-34(?) Helppo muistaa kun menee päivämäärän mukaan. Oireita ei juurikaan ole mihinkään suuntaan. Pari päivää sitten tosin vihloi kohdun seutuvilla ilkeästi. Rinnanpäät olleet arat jo ovulaatiosta, joka oli EHKÄ kp 14 tienoilla. Paleltaa ja väsyttää mutta nuo ovat mulle ihan jokapäiväisiä asioita muutenkin. Maanantaihin aattelin odottaa testausta jos ei tätiä näy, kun silloin on vapaapäivä. Eniten harmittaa jos kierto pillerien lopettamisen jäljiltä ois sekasin ja kierto venyis ja venyis... :( No, ei auta ku odottaa...
Plussaonnea ja kärsivällisyyttä teille muillekin jotka parhaillaan piinailette!
Iltaa kaikille!
Ja tervetuloa uusille! Näyttää olevan aika mukaansatempaava harrastus meillä... ;o) Täällä istuu koneen vieressä eräs raittiin ilman myrkytyksestä kärsivä tyyppi: oltiin oppilaiden kanssa luontokoulussa koko päivä eli tutkittiin eläinten jälkiä metsässä, istuttiin nuotiolla jne. Ei pöllömpi tapa viettää työpäivää, mutta kyllä nyt tekis mieli ottaa tirsat. Täytyy kuitenkin jättää väliin tai menee yöunet. Ja onhan tässä illan mittaan tuota ohjelmatarjontaa telkasta. Everwood menee varmaan nauhalle, kun Kotikatu täytyy kattoo(oon kattonu alusta saakka, vain pari osaa jääny väliin) ja täytynee tsekkaa myös Lost. Mä olen tällainen sarjoihin koukuttuja: katson ainakin Emmerdalea, Täydellisiä naisia, Amyn lailla, Shieldiä ja jo noita aluks mainittuja torstaisarjoja.
Siviilisäätygalluppiin sen verran, että itse olen ollut kerran naimisissa ja kokemuksena etten sanoisi opettavainen oli se aika. Häät olivat aikanaan sellaiset sadan hengen letkeät tanssihäät ja kaikki tuntuivat viihtyvän. Mutta kun ei se liitto sitten toiminut, niin erosimme. Ja avioehto oli - onneksi! Nykyisen muruni kanssa olemme olleet yhdessä kaksi ja puoli vuotta ja kihloissa kohta vuoden. Itse sanoin eron jälkeen, etten koskaan mene enää naimisiin, mutta mistäs sitä tietää... Luulempa, että jos kuumeilumme tuottaa tulosta, niin saatamme mennäkin naimisiin. Häistä en enää suostu stressaamaan. Jos sellaiset vielä tulee, niin ne voisi hyvin yhdistää esikoisen ristiäisiin. *haaveilee tulevasta =)*
Piinailijoitakin oli edelleen odottamassa tammijunan viimeisiä vaunuja. bdbdbdbdbd teille! Ja kaikille taas kerran plussatuulia ja hyvää mieltä!
-Amy-
Lähden tänään ruotsin risteilylle miehen kanssa, joten olen pari päivää poissa teidän luota! Toivokaa tyyntä säätä, jotta voi nauttia paremmin risteilystä! Olen varannut miehelle yllätykseksi paremman hytin. Siellä on parisänky ja alacarte aamiaiset kuuluu hintaan ja hytissä on xbox ja se hytti on hieman isompi kuin normaalit hytit. Niin ja siellä on vissiin minibaari, minkä saa tyhjentää ilmaiseksi!!! Siis luulen miehen intoutuvan siihen xboxiin ja olemmekin sitten suurimman osan ajasta siellä hytissä! Mutta eipä tuo haittaa, kyllä minäkin sitä mielellään pelailen =) Miehellä on synttärit ja siksi varasin yllätykseksi tuon hytin. Niin ja tilasin sinne hyttiin ruusun ja onnitteluviestin. Voi kun odotan sitä hetkeä kun mies avaa hytin oven ja näkee parisängyn ja ruusun ja muut!!! Kerron sitten miltä ilme näytti!
Mutta eipä tässä omassa navassa mitään kummempaa. Kp on 22/25-31. Ovista en tosiaan löytänyt tikkujen avulla ja sen takia en usko raskautuneen, mutta siltikin miettii että olisin raskaana. Ei sitä mieltä pysty kääntää. Pakko ajatella taas saavansa plussan ja sitten taas pitää pettyä kamalasti!!! Olenpa tyhmä =)
+++++