Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tutkimusten mukaan korvatulehduksia esiintyy perheissä, jotka ovat alempia sosiaaliluokkia?

Vierailija
25.01.2006 |

siis miten korvatulehdus liittyy siihen, ettei ole parempaa väkeä?

p.s. luin tämän juuri korvatulehduksista kertovasta artikkelista

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi naisilla keskittyy entistä enemmän alempituloisiin ja -koulutettuihin.

Vierailija
2/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla murheista pienimmät, köyhät ovat usein myös tietämättömämpiä yleisistä suosituksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin juuri kukaan näistä siivoojista ei polttanut, mutta niissä paikoissa missä työtä teimme mm. asianajotoimistot, insinöörifirmat (joissa oli paljon naisia töissä) kessuteltiin jatkuvalla syötöllä. Myöskään tätä tutkimustulosta en ymmärrä siis!!

ap

Vierailija
4/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopas oli taas fiksu viesti!

Vierailija
5/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän perhe taitaa kuulua ylempään keskiluokkaan. ;-)

Vierailija
6/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan myös tutkittu juttu, että yleensä alemman sosiaaliluokan ihmiset ovat lihavampia ja sairaampia. MInäkin luulen sen johtuvan huonommasta ruoasta (ei ole varaa ostaa vihanneksia eikä ole TIETOUTTA terveellisestä ruoasta). Voi myös olla juuri sitä, ettei ole varaa hakea sitä parempaa hoitoa (rikkaammat voivat helposti mennä yksityislääkärille tms).

Vierailija
7/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvat polttavat huomattavasti enemmän kuin ylempään sosiaaliluokkaan kuuluvat ja itse olen kyllä huomannut saman, vaikkakin tottakai poikkeuksia löytyy. Ja tämä tupakka varmaankin vaikuttaa jonkin verran korvakierteisiin, joten tämäkin on yhteydessä näihin luokituksiin. Tottakai juuri talo/huoneisto missä asuu vaikuttaa varmastikkin paljon ongelmaan, kylmyys/vetoisuus ym. altistaahan ne huonomalle vastustuskyvylle ja täten sairastuu useammin. Myös ravinto ym vaikuttaa. Mutta siten uskon kyllä että ns. alempaan sos.luokkaan kuuluvat syövät parmmin kuin ylempääsn sos. luokkaan, sillä he keittävät perunat/kasvikset ym. tekevät terveellistä perusruokaa, kunnes taas ylemp.sos luokkaan kuuluvat syövät enemmän pikaruokaa/valmisruokaa ym. Tietysti poikkeuksia löytyy ja ehkä nämä sitten vapaalla syövät paremmin ja monipuolisemmin, kallista kokolihaa, erilaisia salaatteja, erilaisia perunoja ym.

Vierailija
8/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...niin juuri kukaan näistä siivoojista ei polttanut, mutta niissä paikoissa missä työtä teimme mm. asianajotoimistot, insinöörifirmat (joissa oli paljon naisia töissä) kessuteltiin jatkuvalla syötöllä. Myöskään tätä tutkimustulosta en ymmärrä siis!!

ap

Vierailija
9/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv, akateeminen, tupakoimaton, hyvin toimeentuleva yksityislääkäreitä käyttävä korvatulehdusongelmista kärsivä perhe.

Vierailija
10/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat jo yli 10 v. Kuuluumme yläluokkaan :-)

Vierailija
11/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme hyvällä asuinalueella, kauniissa, siistissä kodissa, ei tod. mitään vetoa ole kyllä. :) Syömme paljon kasviksia ja monipuolisesti. Lapsilla vain hyviä, uusia vaatteita päällä. Hampaat hyvät, Terveys hyvä. Elämä hyvää! :) Että näin! Ajattelin siis vaan kertoa.

Vierailija
12/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat hyvää lapsillesi, etkö myös haluaisi silloin omalla esimerkilläsi näyttää, että töitä on tehtävä jos leipää pöytään haluaa? Ymmärrän tietysti, jos opiskelette tms.

Vierailija
13/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että liian lämpimät sisätilat ja kuiva sisäilma aiheuttaa enemmän terveysongelmia.

Vierailija
14/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asumme hyvällä asuinalueella, kauniissa, siistissä kodissa, ei tod. mitään vetoa ole kyllä. :) Syömme paljon kasviksia ja monipuolisesti. Lapsilla vain hyviä, uusia vaatteita päällä. Hampaat hyvät, Terveys hyvä. Elämä hyvää! :) Että näin! Ajattelin siis vaan kertoa.

hyvä että sossu maksaa jollekin kauniin kodin ja uudet vaatteet. toiset elävät veneen alla oli pakkasta -30 tai ei. :(

joo, ja meidän lapset on perineet huonot/ahtaat korvat. molemmilla vanhemmista ollut korvakierre lapsena ja putket sekä risaleikkaus. ja ilmeisesti kuulumme tuohon alempaan sosiaaliluokkaan, jos keskitulot on 2400¿/kk/henkilö. emme pääse tuohon edes kahden ihmisen tuloilla..

Vierailija
15/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte. Tiedän, että poikkeuksia on, mutta keskimäärin ammattikoululaiset polttavat enemmän kuin lukiolaiset. Heijastuu myös myöhempään elämään.

Menkää vaikka laskemaan,jos ette usko!

Vierailija
16/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi sitä elää kauniissa kodissa vaikka köyhä olisikin! Osa-maksuilla saa paljon ja jokainen palkka mitä kesätistä tulee menee vuoden vaate ostoksiin ja sisustukseen ja matkoihin! Niin sa 4henkinen parhe saa sossusta kumminkin eli 1000e rahaa, joten kyllä sillä elelee hyvinkin! :)

Vierailija
17/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä. Miksi sosiaalituella elävällä ei saisi olla kaunista ja siistiä kotia? Joillakin paikkakunnilla kun ne kunnan asunnotkin ovat ihan laadukkaita, ja kai sitä sosiaalituella olevakin saa siivota ja sisustaa. Oman anoppini kodista ei ikinä uskoisi että elää tuella, niin siistiä ja nättiä on, mutta hän siivoaakin joka päivä, ja on ommellut itse verhot yms. Säästää kaikessa muussa mutta ei ruuassa ja kodin viihtyvyydessä.

Vierailija:

Vierailija:

hyvä että sossu maksaa jollekin kauniin kodin ja uudet vaatteet. toiset elävät veneen alla oli pakkasta -30 tai ei. :(

joo, ja meidän lapset on perineet huonot/ahtaat korvat. molemmilla vanhemmista ollut korvakierre lapsena ja putket sekä risaleikkaus. ja ilmeisesti kuulumme tuohon alempaan sosiaaliluokkaan, jos keskitulot on 2400¿/kk/henkilö. emme pääse tuohon edes kahden ihmisen tuloilla..

Vierailija
18/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmässä elämässä, kun lukion käyneet. Paitsi jos ovat erehtyneet töihin julkiselle sektorille...

Vierailija
19/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on monta välikorvan ja korvakäytävän tulehdusta vuodessa.

Vierailija
20/23 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki köyhät polttaisivat tai että kenelläkään rikkaalla ei olisi korvatulehduksia. Tilastot ovat tilastoja.

Minun köyhästä, mutta tupakoimattomasta ja sivistyneestä lapsuudenperheestäni minä olin ainoa kolmesta lapsesta, joka kärsi toistuvista korvatulehduksista. Minulla on ollut niitä vielä aikuisiälläkin, ja uskon, että olen saanut alttiuden niihin geeniperimässäni, ei siihen aina sen kummempaa syytä tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi