Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö yhtään yli 2-vuotiasta, jolla ei ole ollut koskaan korvatulehdusta?

Vierailija
25.01.2006 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4-vuotias poika. Tosiaan ei ole kertaakaan tästä taudista kärsinyt.

Vierailija
22/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kasvattaa sitä lapsen vastustuskykyä, jos lapsi ei koskaan tunne kylmää ja joutuu sitten tilanteeseen, jossa hän palelee, niin sairaaksihan hän siitä tulee. Tietenkin pitää muistaa se oma järki, eikä laittaa lapsia esim. ulos vähässä varustuksessa. Meillä ainakin tämä totuttaminen on toiminut, enkä ole tarvinnut näitä kolmea kotihoidettua lasta käyttää kertaakaan lääkärissä...koputtaa edelleen puuta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin vain yhdet housut toppapuvun alle, mutta päiväkodissa laittavat melkein joka säällä villapuvun tai sukkahousut. Tänä talvena lapseni eivät ole kyllä sairastelleet, että ehkä vaatetuksen lisäämisellä on ollut vaikutusta.

Vierailija
24/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä puen ehkä paremminkin paljon vähemmän lapsilleni mitä muut pukee. Vilustuminenhan ei aiheuta flunssaa! Vain voi vastustuskykyä hieman alentaa. Kumpaakin poikaa olen imettänyt 1v. ja kuopusta ylikkin. Lapset ovat kotihoidossa.

Vierailija
25/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että runsas maidonjuominen aiheuttaa korvatulehduksia. Itse en ole ikinä juonut maitoa, enkä ole koskaan saanut korvatulehdusta, samoin veljeni ja siskoni joivat vähän maitoa. Tästä on olemassa tutkimustietoakin.

Vierailija
26/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibioottikuurin. 4kk ikäisenä oli korvatulehdus. Muutenkin sairastanut 4-vuotiaaseen isoveljeen verrattuna moninkertaisesti. Isommalla oli viimevuonna 2 pikkunuhaa. Siinä kaikki. Pienemmällä oli korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus, ripuli pariin kertaan. Ensimmäiset 4kk:tta jatkuvasti nuhassa.

Imetin 1v2kk:tta. Täysimetin 5kk:tta.

Isompi ei ole ikinä saanut antibioottikuuria. Luulen, että pienemmällä meni vastustuskyky heti poskelleen. Itsekin sain epparin takia kuurin niin viime vuonna sairastin enemmän kuin koskaan. (angiina, vatsataudit, kaamet flunssat...)

Vierailija
27/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, vaikuttaako, mutta on ollut ikänsä kotihoidossa.

Vierailija
28/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä nyt 4 kk ikäinen vauvamme sai 2 kk sitten antibiottikuurin VAROTOIMENA, koska lääkärin mielestä oli helpompi antaa kuuri nuhaan, kun imeä korvat puhtaiksi (ei siis nähnyt niihin vaikun vuoksi), koska 8/10 tulee tulehdus korviin... olin varma ettei korvatulehdusta ollut. Veimme hänet alunperin lääkäriin rs-viruksen epäilyn vuoksi. Ja nyt yskii siis taas ja kieltäytyy imemästä toista rintaa...ehkä hänenkin vastustuskykynsä horjui tuosta 1 kuurista jo. Who knows...

Vierailija:

antibioottikuurin. 4kk ikäisenä oli korvatulehdus. Muutenkin sairastanut 4-vuotiaaseen isoveljeen verrattuna moninkertaisesti. Isommalla oli viimevuonna 2 pikkunuhaa. Siinä kaikki. Pienemmällä oli korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus, ripuli pariin kertaan. Ensimmäiset 4kk:tta jatkuvasti nuhassa.

Imetin 1v2kk:tta. Täysimetin 5kk:tta.

Isompi ei ole ikinä saanut antibioottikuuria. Luulen, että pienemmällä meni vastustuskyky heti poskelleen. Itsekin sain epparin takia kuurin niin viime vuonna sairastin enemmän kuin koskaan. (angiina, vatsataudit, kaamet flunssat...)

Vierailija
29/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, siis tosi vanha jo

Vierailija
30/30 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tulemaan sitä FLUNSSAAKAAN, josta sitten tulee se korvatulehdus.