Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** SYYS04-ystävät, onko nyt keksiviikko? :) ***

25.01.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme päivä. Olen hoitanut 1001 rästihommaa mielen päältä. Unohtuneita posteja, kirjeitä eteenpäin, perännyt palkkioitani, palauttanut myöhästyneet kirjastonkirjat, lukenut tiskikoneen käyttöopasta ja maksanut laskuja, joissa on punaisin kirjaimin MAKSA HETI, joka normaalisti tarkoittaa, että ne on sysättävä kauimmaiseksi, koska heti ei ole rahaa maksaa.

Mikähän pica-ilmiö mua vaivaa? Raskauteen tää liittyy selvästi vai odottaako kulman takana joku niin hirveä unohtunut juttu, että mieli käskee tehdä pienet pois alta, että kestää iskun? Kertokaa, jos osaatte tehdä hulluudestani diagnoosin.

Tuumii

Kukkuu

ja

kohta

nukkuu

Vierailija
2/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida, sanon vasta aamulla..

Miehellä oli sähly ja minut ja Sini tipautettiin taas " naapuriin" kyläilemään. Ihan kiva, näyttää näköjään tulevan jokaviikkoinen tapa että kun miehet pelaa niin naisilla on kahvitteluhetki.

Imuriasiasta vielä. Löysin ihan tästä kylästä Pilenkin kuvaileman imurin. Jätin kuitenkin ostamatta. Imuteho kun tuskin on neidille riittävä. Mietin että josko löytäisin jostain jonkun b-luokan rikkaimurin Sinille.. Sitä voisi silloin tällöin aikuisetkin käyttää.

Vielä kodinkoneg:hen. Yhtä en vaihda, meidän liettä! Kaasuhella ja sähköuuni yhdistelmä on loistava! Etenkin ollaan sähkölinjan päässä ja sähköt katkeavat suht`koht helposti. Eikä niitä sähkökatkojen syitä ensimmäisenä pikkukylistä lähdetä korjaamaan. 100% tyytyväinen olen ollut tuohon lieteen. Ennenkin meillä oli kaasuhella, mutta siinä oli myös kaasulla uuni ja siitä en niinkään pitänyt. Jos voittaisin lotossa ostaisin meille vähintään 12kg pyykkiä vetävän koneen... Sinne saisi mahtumaan mattoja jne.. *Haaveillen*

Mihin lattiamateriaaliin päädyit Mimmuli?

Lila75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6252683&p=1&tmode=1&smode…

Mikä ihme siinä on, ettei ihminen osaa nukkua:( Kesti ainakin 1,5h nukahtaa illalla ja sittenkin katselin koko yön kelloa puolen tunnin-tunnin välein. Klo 6.30 jälkeen en enää nukkunut ollenkaan, eli tota torkku-unta riitti noin 5h ajan. En ymmärrä, en:(

Leikkasin äsken pienen tytön tsekkiläisen takatukan pois ja tulipa suloinen tyttö:) Pieni nuppunen on myös alkanut sanoa g-äänteitä, gogo, gägä:)

T: Ynis

Vierailija
4/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin ajoissa koneella. Pikaista viestiä laitan ennenkuin lähdemme muskariin. Viime yönä näin muuten aika kummallista unta. Mulla oli unessa suhde " Huonosti käyttäytyvien miesten" (onko kukaan katsonut ko. sarjaa?) Garyn kanssa ... Kaikkea sitä ihminen alitajunnassaan haaveilee ;)

Lila, mua nauratti niin toi sun pohdinta että onniteltiinko eilen täällä Lempiä G-pisteen löytämisestä :) Kyllä sellaisen pisteen löytäminen voisi ollakin onnittelujen aihe myös. Heh.

LeikkiG, täällä myös ilmoittautuu yksi ei-niin-aktiivinen leikkijä. Tykkäisin myös tuosta mitä joku täällä jo kertoikin, että olla pötköteltäisiin vaan sängyllä tai lattialla vierekkäin. Mutta tyttö on sellainen elohopea että ei se käy. No, mä luen mielelläni kyllä tytölle tai lähinnä se nyt on vielä sellaista kirjojen selaamista ja kuvien katsomista. Sitten välillä rakentelen palikoilla tai isoilla legoilla tytön kanssa jotain. Tai sitten mä laulan ja kyllä tyttö silloin tykkää istua mun sylissäni pitkäänkin rauhassa (tosin kyse ei ole lauluäänestä!). Enemmän tuota rakenteluhommaa, tms. puuhaa tyttö isänsä kanssa iltaisin. Ulkona sitten keinutaan, liutaan liukumäessä ja painellaan pulkalla näin talvella ympäri ...

Joo, nyt täytyy mennä toimimaan että ehdimme lähteä ajoissa liikkeelle.

Hyvää päivänalkua kaikille

Alli

Vierailija
5/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti, todella vastahakoisesti aloitin minipillerit ja niiden syöminen vaivaa mua kyllä kokoajan. Ihana että otit puheeksi! Kun olin 3 kk pillerit hakenut, niin pikimmiten tuli mieleen että oishan voinut kokeilla noita vaahtoja ehkä ennemmin tän miehen kypsyttelyajan. Ne ei tietty ole 100% mutta kun ei tarviskaan : ), siis miehenkään mielestä ei tässä nyt niin varman päälle tarvii ehkästä. KOndomilla mentiin tähän saakka, mutta loppuvuosi oli aika rankkaa aikaa, noi asuntoasiat, muutton suunnittelut yms ja intiimielämä kuihtui : ( joten pienimuitoisen kriisin jälkeen päätettiin tehdä asialle jotain, ja sovittiin uuden vuoden lupauksena parisuhteen kohennusajanjakso ja siksi päätin alkaa syömään joksikin aikaa noita pillereitä. mutta en tykkää yhtään syödä niitä, muutenkaan en haluais minkäänlaisia hormonaalisia valmisteita enää, jos toisen lapsen saan niin sitten vaikka kierukka.

Täytyypä jutella miehen kanssa, mua niin ärsyttää kun mies jotenkin ei ajattele elämää lainkaan pidemmällä aikavälillä. hän haluasi vaan nauttia nyt helpottuneesta ajanjaksosta eikä syöksyä uuteen muutokseen. Mutta, mutta...kaikki käytännön realiteetit kyllä puhuis sen pulesta että kyllä sitä kakkosta kannattais vähitellen alkaa yrittää , JOS se halutaan. koen välillä todella ahdistusta tän asian kanssa.

Ja muutenkin mua ärsyttää, kun mielestäni kyllä joustan ja mietin näitä asioita ainoastaan perheen parasta ajatellen. Vaikka en töissä ole vakituisesti olekaan, oon koko ajan vähän töitä tehnyt ja sumplinut näitä työkeikkoja. Nytkin piti tuo vieras hoitaja ottaa VIlholle pariksi päiväksi kun kummi pentele teki oharit. Loppukeväälle en kyllä järjestele yhtään mitään, mutta se tarkoittaa että teen jonkun verran viikonloppotöitä. Että kyllä mies sais olla tyytyväinen. Ilmotinkin sille että mitä kauemmin toisen lapsen tekoa pitkitetään, sitä kauemmin mun kohdalla tullaan elämään väliaikaisratkaisuilla näiden töitten kanssa.

Tulipas purkaus, huoh KIITOKSIA.

Jatkan töitä!

tiiviiska

Vierailija
6/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo hormonit on kaikinpuolin inhottavia. Mulla ei ollut ennen juuri mitään PMS-oireita. Nyt mennään taas kierron jälkipuoliskolla ja selkeästi pinna kireellä. Toki maanantaina oli päivystys ja niistä toipuessa menee pari päivää, mutta sellainen yleinen kireys vaivaa. Ja päätä särkee ja vastaa turvottaa. Hirmu kiva jos kuukaudesta puolet menee enemmän tai vähemmän pirttihirmuna Buranaa syöden :(

Näihin auttaisi ainakin 9 kk ajaksi raskaus (niin, siinähän ei hormonit ja mielialat heitä, ei....) mutta tuskin sellaista on tiedossa kun on ollut melko hiljaista viime ajat tuolla vällypuolella. Typy menee edelleen nukkumaan 22 aikaan eli samaan aikaan kuin minä, ei jää yhtään kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Tätä on jatkunut kuukauden. Uniajan aikaistus on todella sitkeyttä vaativaa puuhaa. Varsinkin kun on niin vähäuninen tuo tyttö, 22-08 yöunet ja tunnin päikkärit. Oishan tämän voinut arvata, kun on vauvasta asti ollut samanlainen kukkuja.

Vali vali. Mies sanoo että ota omaa aikaa. No, töistä kotiudun 15-16.30 välillä. Kolmena iltana viikossa mies lähtee urheilemaan 17.30-18 ja kotiin tulee klo 20. Eli mun pitäis ottaa se oma aika tuossa välissä, juuri sinä aikana kun typy eniten kaipaa mun seuraa oltuani päivän töissä (" äiti töö" sanoo Venla). No, onhan tuossa toki kaksi arki-iltaa ja viikonloput mahdollista ottaakin omaa aikaa. Huomenna on kampaaja, se on ihanaa. Lisäksi joululahjaksi saatu intialainen päähieronta-lahjakortti on odottamassa.

Lempi-Ilonalle suuret onnittelut gradusta! Kyllä minäkin ihan muita G-asioita mietin täällä, me kun ei koulussa gradua tehty niin en osannut yhtään aatella että siitä ois kyse.

Nyt töitä töitä töitä.

- tea -

Vierailija
7/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hei.

Leikitään Poikasen kanssa pa-leikkiä. Tarkoitus on keksiä kaikkia sanoja, jotka alkaa kirjaimilla pa, paitsi se yksi. Kirosanat siis kiinnostaisivat kovasti, ikkunaan oli ilmestynyt julistava lappu " voita ska" . Jouduin tarkentamaan kirosanapolitiikkaani ja nyt lipsauttajaa odottaa viiden sentin uhkasakko. Koskee sattuneista syistä myös meitä aikuisia.

Lähdetään tästä liukumäkeen. Aamurytmi on mennyt siitä hassuksi, että ollaan aamupalalla vasta kymmenen aikaan, sitten ruoan ja ulkoilun sijoittelu tuottaa päänvaivaa. Ennen vai jälkeen, kuuluu kysymys.

Kukkanen on viikon sisään oppinut toistamaan lähes sanan kuin sanan. Hauskimman kuuloinen on sana jatsi eli atsi. Huimia hyppäyksiä kehityksessä, ensin vähän puhetta, sitten seuraavana hetkenä paljon. Ihmislapsonen on hämmästyttävä luomus.

Mersu mersu, kerro kuulumisia! Viimeiset tiedonannot olivat kovasti synkän oloisia, joko helpottaa?

Kukkuu + Poikanen 5v10kk + Kukkanen 1v3kk + Ihmevauva 17+

Vierailija
8/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hirveä tuisku pihalla! Lähdin aamulla Onnin kanssa kauppaan ja laitoin itsellekin vähän päälle, ettei tule hiki. Autolla siis mentiin. Kauhea tuuli ja lunta tuiskuaa, lähinnä kai katolta. Ihana lenkkeilyilma mutta Onni ei taida tykätä.

Yö oli vähän rikkonainen ja herätys kuuden jälkeen. Nyt siis unilla poika. Onko se tuo ohra sitten joka vaivaa? Kun vasta puoli 9 meni illalla nukkumaankin ja noin aikaisin jo heräs. en tiiä.

Kävin eilen jumpassa, se on yleisnimitys siis kaikelle sisäliikunnalle paitsi salilla käynnille:) Ja nyt kyllä löysin lajini, kun salilla käynti alkoi maistua puulle ja kun tajusin, että tarvin sykettä nostattavaa ja hien irrottavaa liikuntaa. Lämmittelyksi spinningiä, sitten kuntopiiriä. Kyllä teki poikaa!

Lempolle G-Onnea!

LeikkiG: Minäkin kaiketi aika huono leikkimään. Onni tosin on nyt pari päivää kävellyt kovasti edestakaisin, joten siinä mielessä helpotti hetkeksi. Mutta jos viihtyminen on nollassa, rakentelen palikoilla, legoilla tai pinottavilla purkeilla jotain. Kukkuu leikit on kivoja, kun saapi kikattaa. Onni tykkää tanssia ihan hulluna. Nytkin kinusi stereoita päälle ennen päikkyjä ja halus tanssia sitä Irinaa. Minäkin haluaisin vaan köllötellä lattialla tai sängyllä mutta sitä aikaa saa varmaan Onnin kanssa oottaa. Paikallaan kun ei voi olla.

Kyllä oli taas dödöllä ja hammastahnalla hintaa...niitä mentiin aamulla hakeen cittarista. Yli 70e meni rahaa... Tuli vähän ostettua Onnille vaatetta ja yks paita ja urheilusukkia itsellekin. Mitähän mies tuumaa.

Voisin mennä nyt sohvalle. Nukuin aika huonosti ja Onnikin välillä itkeskeli.

En tiiä, pitäskö (mieli tekis) suosiolla olla antamatta tuota ohraa. Alkaa kyllästyttään jo. Kun ei tule kunnon selviä oireita, tavallaan ei voi olla varma mikä on kun itkeskelee. Hampaita ei pitäs olla tulossa, olen saanut kokeiltua. Eilenkin heräs päikyiltä väsyneenä kesken unien ja itki kauan ennen kuin rauhoittu muttei enää nukahtanut. Ruiskin pitäs vielä koklata. Muuten en olis innokas ollenkaan kokeileen mutta kun sitä Kelaa varten pitäs saada selville, käykö Onnille mikään muu kuin kaura.

Nyt en tänään antanut ohraa ja ajattelin olla antamatta taas mutten kerro miehelle. Katsotaan huomaako se eron - sokkotesti siis;)

T-P

Vierailija
9/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko uskoa: Kävin kaupassa ja kuljin läpi karkkihyllyjen, mutta mukaan ei tarttunut mitään, koska ei tehnyt mieli. Olenkohan minä kipeänä? Ei edes suklaa innostanut. Jokin häiriö täytyy olla menossa. ;)

Nöösä on keksinyt uuden leikin: tyhjää keittiössä kaapin, jossa on muovitavaroita ja menee kaappiin itse alahyllylle istuskelemaan. Olenkin jo odottanut, koska keksii kyseisen leikin, kun kaappia on jo pitkään tyhjennetty.

Leikkig: ehdottomia suosikkileikkejäni ovat kaikki riehumisleikit niin ulkona kuin sisällä. Lisäksi mm. junarata, palikkarakentelut, leikkiastioilla ja -hellalla leikkiminen, pelit ja palapelit ovat mukavia. Huonoiten minut saa leikkimään ¿jankkausleikkejä¿. Esim. pehmolelua pitää kuljettaa uudelleen ja uudelleen sohvan selkänojaa pitkin kohti lapsen masua. Muutaman kerran tällainen leikki on hauskaa, mutta pitkään jatkuessaan en jaksaisi kovin montaa kymmentä kertaa sitä leikkiä. Vaihtelujen mahdollisuus on siis kivaa, mutta tietenkin Nöösän into auttaa silloin tällöin jaksamaan myös noita jankkaaviakin leikkejä.

@iti80: Todellakin helpottavaa ja ihanaa, kun O:n oirehdinta pihalla on lakannut ja voitte ulkoilla. Yksi huolenaihe vähemmän. Täällä odotetaan innolla huomista. Jaksua, voimia ja haleja! =)

Lempo: Vielä palaan tuohon G-asiaan. Mieletön homma, että olet jaksanut vääntää kaiken sairastelun keskellä gradun. Nostan hattua. Väsymyksestä huolimatta olet jaksanut tuottaa aivoja ja järkevää ajattelua vaativan tutkimuksen. Muistahan juhlistaa jotenkin palauttamista, edes jollain herkuilla. Onnea vielä hurjasti! =)

Ayap: Voin vain yhtyä muihin: äitin tyttö tuo Pyörsky. ;)

Ynikselle unihiekkaa ja jaksua!

Jaksuja!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
10/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni itkasi vähän ja sitten aloin räpeltään kännykkääni ja päätin palata seuraanne:)

eilen kaverin luona tajusin taas, kuinka vähän meillä on leluja! Vaikka melkoinen määrä siltikin on, ainakin silloin tuntuu sille, kun kaikki on levitetty lattialle. Tosin olenhan aina ollut sitä mieltä, ettei meidän lasta leluihin hukuteta...

Mimmuli, sama homma kun kävin kaupassa. En edes vilkaissut karkkihyllyille päin. Heti kun on kerran käynyt kuntoilemassa, on tietysti timmimpi olo ja elää heti niin terveellisesti. Minkö söisin karkkia - ehei, en enää tässä UUDESSA elämässä:)

Huomenna mulle tulee vieras mies kotiin ja ajan omat miehet pihalle! Tulee hieroja nääs. Saas nähdä millaista käsittelyä antaa. Toivottavasti rajua;)

Onkohan opiskelu imaissut Tomeran kokonaan hukkapiiloon?

Mersun kuulumisia minäkin olen odotellut jo tovin.

T-P

Vierailija
11/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut jo siitä työpaikasta, jonka haastattelussa kävit? Uteliaana kyselen vai onkohan multa mennyt asia ohi...

Vierailija
12/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla tasan viikko kun alkaa työt. Arvatkaa ahdistaako? Edelleen ihan hirmusesti. Itkeä tirauttelen täällä vähän väliä, kyllä on tunteet pinnassa. Toivon vaan että tää alku menisi nopeesti ohi.Ollaan muutamana päivänä käyty pk:ssa yhdessä leikkimässä vaihtelevalla menestyksellä. Eilen oltiin niiden kansa pihalla ja poika jaksoi just sen max. 30 min minkä normaalisti, sen jälkeen itki suoraa huutoa vaikka oli mun sylissä. En tiedä mikä on. Nälkä saattaa olla, en tiedä onko tää uusi ruokavalio sen verran enrgiaköyhä, kun syö oikeesti tosi isoja annoksia ja kolmen tunnin ruokailuväli ei riitä. Eilenkin söi klo 17 paljon ja tunnin päästä alkoi hirmunen itku.Sitten annoin iltapuuron niin oli taas aurinkoinen poika. Mut eihän ne siellä pk:ssa anna ruokaa tietysti muulloin kuin ruoka-aikana. Ahdistaa siis kaiken muun ohella nää ruokahommat.

Tea, muakin mietityttää kovasti tää tuleva oma aika. Miehellä on ollut nyt jonkin verran iltamenoja mut mä oon ihan suoraan sanonut että kohta niiden on vähennyttävä. Mä oon siinä suhteessa sen verran tiukkis, että max. 2 iltaa saa mennä harrastuksiin. Haluan ehdottomasti että ollaan osa illoista molemmat kotona eikä koko ajan ole joku lähtemässä johonkin. Mulla vielä töitä parina iltana klo 17 asti jollon olen kotona vasta aikasintaan 17.30 jolloin ilta jää suht lyhyeksi. Maanantaithan olen pois töistä joten silloin mies saa mun puolesta olla pitkään töissä ja harrastaa vaikka miten.

Lempi, isot onnittelut. En kyllä ymmärrä miten olet noin suuren ja hienon homman tässä kaiken muun ohella tehnyt!

T-P, millaset olikaan Onnin allergiaoireet? Oliko pelkkiä suolisto-oireita? Oot varmaan niistä maininnut mutta en nyt muista. Kaura sopii? Onko teillä otettu verikokeita, näkyikö mitään? Mua mietityttää sekin että miten ihmeessä saan latistukset tehtyä kun poika hoidossa. Miten ne siellä osaa niitä oireita tarkkailla. Meillä poika muutenkin itkeskelee paljon, siellä varmasti itkee myös ikävää, joten mistä sitä tietää.

Tiivii, meilläkin vähän samantapaiset ongelmat tuossa kakkoshommassa. Nyt tosin mies alkaa pikku hiljaa ajatukseen taipua. Mä olen vedonnut siihen että itse olen ainut lapsi ja olen aina kaivannut sisarusta.(Toivottavasti kukaan ei tästä loukkaannu, en ollenkaan tuomitse yksilapsisia perheitä, eikä voi olla edes varma saadaanko mekään toista) Olen myös vedonnut siihen että toinen olis kiva olla ennen kuin poika täyttää 3v, jotta sais sen äp-rahan vanhoilla tuloilla. Nyt kun teen nelipäivästä viikkoa niin tulot tietysti pienemmät.

Helli

Vierailija
13/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnästä tulee taipeisiin ihottumaa vaikka sitä on kyllä muutenkin polvitaipeissa. Vehnästä tulee vaan hirveä kutina. Nyt sitten kai mahaa vääntää tuo ohra, niin luulen. Vaikea sanoa.

Onnikin on ollut itkuinen aina, semmonen tuuliviiri, että itku ja nauru on herkässä ja saattaa sekunnissa mieliala muuttua.

Verikokeet otettiin kun käytiin lasten polilla viikko sitten. Niissä ei näkynyt mitään. Ruispuuroa annettiin syksyllä (elo-syyskuun tienoilla). Sitä ennen ei ollut juuri puuroja syönyt kuin silloin tällöin, ei vaan suostunut syömään. Ruispuuro maistui mutta samalla huusi yöllä. Jätettiin pois ja päästiin prick-testeihin jotka nekään ei näyttänyt mitään.

Tämä on vähän hankala tilanne kun tuo taiveihottuma on ollut polvissa tosi lievänä aika kauan, nyt taas vähän punakampana. Kortisonia käytin ekan kerran vasta ihan loppuvuodesta kun ilman sitä pärjättiin hyvin. Nyt tuntuu että kun saa ihottuman pois kortisonilla, se tulee heti takas ja taas sais olla käyttämässä voidetta. Mutta yritän selvitä ilman.

En ole vieläkään ottanut opikseni mammoilta, joiden lapset on kovasti allergisia. En nimittäin ole saanut aikaiseksi pidettyä ruokapäiväkirjaa...(lyö vaan Kerppu;)) Nimittäin nyt on SELLAINEN TUNTUMA, että tässä oli ne muutama hyvä yö ja pitkät aamu-unet just kun unohdettiin antaa ohraa. No, nyt jätin tänään ohran pois ja jos seuraavat yöt on hyviä, teen sen johtopäätöksen, ettei ohra sovi.

Ruis sitte kehiin parin viikon päästä. Mietin vaan, että pitääkö sitä mahavaivailua sietää tovi, että suoli tottuu siihen uuteen viljaan???

No, tässäpä tätä. Tsemppiä Helli töiden alkuun. Toivottavasti myös ruoka-asiat selviävät.

T-P

Vierailija
14/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on vielä homma kesken, mutta minkäs netin orja pinttyneille tavoilleen voi! ;-) T@hti, on päässyt unohtumaan tuo liesituulettimen pesu, hyvä että tuli puheeksi. Synnytykseen olen ainakin tällä hetkelllä menossa ihan avoimin mielin. Epparipelko on pysynyt hallittavissani, onneksi. Eli täällä olen ihan rauhallisin mielin odottamassa maaliskuun puolta väliä.. Ei tämä ennemmin ulos tule. Varmaan maistuu silloin taas ihan puulta 3S-hoitokin.. Niin Sininkin aikana kävi. Vauvanvaatteet sain viikonloppuna pestyä ja viikattua jo kaappiin. Täytyy ostaa vain vauvan täkki ja lainata kaverilta turvakaukaloa. Eli valmista on jo.

Täytyisi varmaankin mennä jatkamaan siivousta, ennenkuin jämähdän tähän.. Sini häärinyt koko aamun hyvänä apuna. Oma imuri ei ole niin kiva kun se ei ime.. Mistähän saisi imevän lasten imurin???

Lila75

Vierailija
15/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö itketti hoitotyttöä (pitäsiköhän keksiä jotkut palstanimet :)) ja minä sitten tyttöä toruin ja sanoin, että halaa ja pyydä anteeksi hoitotytöltä. Sitten minun pikkukulta meni ja halasi hoitotyttöä ja sanoi: " Antee." En todellakaan kuvitellut, että tyttö ymmärtää, saati sitten tekee kuten pyysin. Mutta taitaa olla niin, että me aikuiset aliarvioimme lasten kykyä ymmärtää. Minä ainakin. Meilläkin tyttö oppii kovaa vauhtia sanoja ja ymmärtää yllättäviäkin asioita.

Meillä on menossa tarrojen keräys. Innostuneena telkkareiden kasvatusohjelmista, päätin nyt erittäin systemaattisesti paneutua pojan pukemiseen. Joskus hän pukee oikeen hyvin, mutta yleensä se on aika taistelua. Nyt hän saa tarran jokaisesta pukemis-riisumis-parista. Kun tarroja on koossa 15, hän saa erään Legopaketin, mitä eilen ihaili. Tekniikka on toiminut ainakin tänään ;). Tyttö ei saa tarroja, muuta eilen riisui 3 x yöpuvun ja vaipan :). Tavallaan hienoa, että osaa, mutta mulla olis muutakin tekemistä, kuin pukea.

Jatu (ja muutkin rakentelijat) Stockalla on siis vuosittainen Lego-tapahtuma. Siellä saa rakennella legoilla, ajaa kauko-ohjattavilla yms. Jotkut Legot on -20%, lähinnä sellaisia isoja paketteja. Muut on varmaan norm.hintoja, en tiedä, kun en tiedä mitä ne muuten maksaa :).

Nyt soittamaan verovirastoon.

Piude

Vierailija
16/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila: meillä on lasten imuri, joka imee. Tosin teho on sitä luokkaa, että imee lähinnä pölyä ja styrkspalloja (joita oli imurin mukana). Meidän imuri on ostettu Etolasta, mutta teidän suunnalla ei vissiin ko. liikettä ole. Imuri on kiinnostanut meillä yllättävän kauan.

Vierailija
17/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat perustelut minullakin: olen ainoa lapsi ja toivoisin siksi Vilholle ehdottomasti sisarusta, vaikka sitten adoption kautta. Ja ihan järkisyy on toi alle 3 vuoden ikäero taloudellisita syistä. mä kun olen ilmoittanut että täyttä työviikkoa en tee niin kauan kuin V pieni ja V:n vanhempainrahahan laskettiin täysistä työviikoista. Ja mulla vielä ikä ja tiettyjä terveydellisiä seikkoja niin eiköhän perusteluja ole. mutta nämähän ovat muutakin kuin järkiasioita. voi kun meilläkin mies innostuis!!!!

Kyllä se on lupaillut, mutta asia on taas ollut takalalla......

T-P, mua alkoi kanssa mietityttää et pitäiskö kokeilla ohra ja ruis kuitenkin erikseen. kun vehnä ja kaura passaa ja nyt oon antanut muutamana aamuna marjaisaa muksu-puuroa jossa kaikkia viljoja, niin tulee samassa pläjäyksessä ohra ja ruis, ikävää jos täytyy sit taas molemmista ottaa takapakkia. tosin olen optimistinen, kun kaura ja vehnä jo sopii.

eipä muuta löpinää tälläerää

tiiviiska

Vierailija
18/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se kiiru päivä kun on olemmilla lapsilla jumppa..voiku ois eripävinä!Ja molemmat tykkää ni en viiti kummallakaa lopettaa..ja miehellä treenipäivä ni yksin puen ja kuskaan..tulis kesä!

Viime yö taas vähä unisempi..mietiskelin ja tulin siihen tulokseen et typy ei varmaan tule koko öitä nukkumaan.Se herää ja tarvii avun uneen.Ite olen pienenä ja vielä aika isona ravannu vanhempien sänkyy(ja äiti sit mun sänkyy) ja edellee herään 1-2 kertaa yössä vessaa...typy taas tahtoo vesihiukan!Nyt pitää hyväksyä elämä usvassa tai alkaa miettiä miten ja millon nukun!!Soitin terkalleki,varasin kyl korville jälkitarkastusta ja samalla tätä uni asiaa mietin..SAnoi että tälläset nukkumattomien äidit voi mennä halutessaan nlapsykologille juttelee,mut mä nyt toistaseks ainaki juttelen teille..

Typy suuttu viimeyönä ku en antanu vettä ja sit valvottii!!!kamala väsy!!

Pile:Mieten mull on koko lego juttu menny oni??????Siis ei tietoakaan moisesta...ja tuo kannustava tarra-juttu täytyy pitää mielessä! :-)

Ynis:Juu,makenhimo hellittää!!nyt tekee mieli ku menkat lähenee,mut se jokapäivänen..ei enää kamalaa tuskaa!!!La tuli totaalinen repsahdus ku nälkäsenä menin pojan kans karkkikauppaa,mut la on karkkipäivä!

Mut arkipäivänä kaupassa en enää kuolavaluen tuijota suklaita ja taistele halun kanssa!!Nyt ei vaa saa tulla karkkiputki päälle!

Tänää sain siivottuuki,hyvä minä!!

jatu

Vierailija
19/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkää laululeikeistä...eli hoilotan jotain ja yhessä leikitään..

jatu

Vierailija
20/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pica= raskaana olevan naisen outo himo syödä jotain ruuaksi kelpaamatonta kuten liitua ;)

Piletti, hyvä toi tarrajuttu ja suloinen Tyttönen kun anteeksi osasi pyytää. Ihan totta, kyllä nämä lapset on koko ajan askeleen edellä tuossa mitä tajuavat/mitä vanhemmat luulevat tajuavan! Mä haluaisin jostain sellaisen supenanny-korvanapin johon tulisi ohjeita miten käyttäydytään ongelmatilanteissa.

Käytännön elämään keksin tänään yhden ratkaisun: töissä kertyy paperitöitä, joita pitäisi muka päivän päätteeksi jäädä tekemään. Mutta kun tahtoo jo kotiin. Tulenkin tästä lähtien pe-aamuisin tekemään nuo pois roikkumasta, kun herään kumminkin unihäiriöineni niin aikaisin. Ai että on hyvä mieli, miksi en aikaisemmin tajunnut!

Onko meillä sitä suklaakakkutapaamista tuloillaan?

- tea -