Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** SYYS04-ystävät, onko nyt keksiviikko? :) ***

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kovasti syödä kevyemmin, jos sais muutaman kilon pois. Aattelin että nyt kun olen illat yksin, mies ei ole puputtamassa herkkuja vieressä, niin ois helpompi olla herkuttelematta.

Leikit. Piilo- kukkuu- ja riehumisleikeistä tykkään. Kirjojakin on mukava sylikkäin katsella. Ulkoilu hommelit on kivoja kanssa ja kesällä vielä kivempaa.

Lempolle Onnea G:n johdosta :)

Onkohan alet vielä käynnissä, ajattelin tänään mennä etsimään talvikenkiä itselle ja pojalle hanskoja. Poitsu 10v pistää sileeks varmaan 3-4 hanskat talvessa. En kyllä ole mitään kalliita ostanut, halvalla ei vissiin hyvää saa.

Papukaija asustaa myös meillä. Aamulla kun Lintsu silmänsä avaa niin papatus alkaa, uusia sanoja tulee jatkuvalla syötöllä ja toistelee paljon meidän sanomisia. Aika monesta sanasta sanoo vaan ensimmäisen tavun ja sitten kuumeisesti mietin mitä tarkoittaa.

Posti kun luukusta kolahtaa, niin tyttö juoksee silmät loistaen hakemaan niitä äidille, yksi kerrallaan.

Roskien vieminen roskikseen on myös huippua, välillä pitää viedä näkymättömiä roskia kun se on niin hauskaa.

Tulee kyllä usein aliarvioitua toisen taitoja ja kykyä ymmärtää puhetta.

Ynis huhuu, tiedätkö jo minä päivänä tulette ensi viikolla ?

Hilu

Vierailija
22/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi kaivelemaan kun en muistanut tota sanaa.

Minä kans tarttisin jonkun näpsykoneen, joka ilmottais mulle, että on muutoksen aika. Etten hoitaisi lapsosiani kuin edellisessä vaiheessa vaan huomaisin, että ongelmat lapsen kanssa johtuvat siitä, että minun on aika muuttaa hoitotapaani lapsen uusia tarpeita vastaavaksi.

pohdiskelin, että lapset opettaa paljon hengellisestä elämästä. Että en voi vain suorittaa sitä tai tätä rukousta tai opetettua juttua. Tärkeämpää on kuullostella ja olla vastaanottavainen. Ettei itse höpöttäisi ulkoaopittuja silloin kun Jumala haluaa puhua.

Päivän tietopaukku, jee.

KukkuKukku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..typy laitto haarukalla riisikakun palasiks keittiön lattialle!tänään minä imuroin ja luuttusin..ja rikkaimuri on mäsä!!

Nyt poikulaista hakemaan...

jatu+puuhaneiti

Vierailija
24/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen laitoin päälee juuri .Siis vasta nyt!!!????

Nooh olen pää kolmantena jalkana juossut.

Leikkig:

Minä ehdotan leikkejä,isommat leikittää pienempiä.Yhdessä tanssitaan ja lauletaan.

Mutta" lattialla" en ehdi istua ja todella leikkiä.

Joku puhui lasten lelujen määrästä.Aina ajattelen että meillä liikaa leluja mutta kun olin tuttuni luona,huomasin taas ettei meillä niiiiin paljon oo...

Sielä on lelua jos jonkin moista.Hyllyt ja kaapit pursuaa tavaraa.On mäkkärin lelua on hesen lelua,kaikkea krääsää ja sitten isoja leluja ja ihan kaikkea taivaan ja maan väliltä.Silti lapset valittivat ettei oo mitään tekemistä!!!

Yritänkin itse aina katsoa että meillä lelut ostettaisiin järkevästi(aina toki siinä onnistumatta)Ja välillä siivotessa keräilen leluja kasaan ja laitan lelut joilla vähiten leikitty lähiaikoina ,kaappiin.Sitten kun ne sieltä jonkun kuukauden jälkeen kaivan,ovat lapset innoissaan" uusista" leluista!!!

Juuri kun pääsin kehumasta meidän kuivausrumpua, se pimahti eilen.Ei kiva!!!

Mutta onneksi olimme olleet kaukaa viisaita ja ostaneet siihen jatkotakuun ja näin se menee vielä takuun piikkiin.Tulevat kyllä katsomaan vasta ensi tiistaina konetta vaikka mies yritti ystävällisesti vihjata,täällä viisi kersaa,eikö mitenkään aikaisemmin...

L+5

Vierailija
25/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän se sieltä, kun oikein pinnistelin. Ja tarkistin vielä tietokirjasta. Pica pica on siis harakka.

Tiivii. Mulle nuo caerazetet ei sopinu. Ne vei vähäsetkin halut. Ja siksi rohkenin ottaa puheeksi, kun esikoista ennen olin lapsettomuustutkimuksissa ja olin tosi pahillani ja turhautunu siitä, etten ollu tienny siitä, että monillakin voi mennä puolisen vuotta pillereitten jälkeen ennen kuin tulee raskaaksi (jos on syöny pitempään). Oon koittanu sitä nyt sitte ottaa puheeksi tarvittaessa. Toivottavasti saat puhuttua miehesi kanssa ihan muutenkin.

Tea. Eipä sitä koskaan tiedä. Siis jospa kuitenkin...

Ja nyt pitää kiirehtiä pukemaan ja lasten hiihtoihin.

T@hti

Vierailija
26/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin monta geetä, kun sain eilen niin monenmoisia g-onnitteluja...:) Kiitos erityisesti Lilalle, se eräs g olisi varsinkin onnenpaikka. Sitten vielä seliseliseli. En tiennytkään, että opinnäyte-g:stä jotenkin fiksuuntuu, lähinnä olen tuntenut ahdistusta ja alemmuutta roikkuvasta työstä. Enkä nyt niin kamalan ahkera ole ollut. Pitkät opinnot ovat tuoneet tietyn rutiinin kirjoittamiseen, ja menetelmä on ollut, että kirjoitan vain mitä kirjoitan. Ei mahdotonta hinkutusta ja roskiin heitettyjä liuskoja siis. Onneksi meillä ohjaajan kanssa käyvät aatokset ja ymmärrykset hienosti yksiin. Ja öisin olen nukkunut, kiitos kysymästä, sillä järjestys on ollut se, että ensin nukutaan ja sitten kirjoitetaan (aikaisena aamulintuna).

Leikki-G: Leikin kai kohtalaisen paljon. Mutta kun on vain yksi lapsipolo, niin ei häntä viitsi vain itsekseen vaatia olemaan tuntikausia. Tai Pönksy kyllä kuskaa kattiloitaan ja purkkeja (tärkein leikkimuoto) paljon ihan omatoimisesti, mutta yleensä olen paljon samassa huoneessa, teeskentelen kotitöitäkin, mutta tarvittaessa otan osaa leikkeihin. Avoimessa saan istua pitkiä aikoja soffalla tarinoimassa aikuisseurassa, kun siellä on muita lapsia leikkitovereina.

Sosiaalielämä: Melkein päivittäin tapaan ystäviä tai käyn avoimessa pk:ssa. Mulla tulee kerrostalossa hyvin nopeasti tunkkainen olo, jos yritän päivän pitkän olla kotioloissa.

Kukkuulla on pa-huksen pa-rhaita kasvatusleikkejä. Otan opikseni. Rukouksissa en aina yllä edes suorituksiin, puhumattakaan kuuntelemisesta. Arjessa jo itsensä edessä avoimena oleminen on haastavaa, pelottavaakin.

Vierailija
27/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihmettä, kun oppisi nukkumaan yönsä. Olen aivan töttöröö.

Tänään olin niitä vaatteita testailemassa ja myönsi pukeutumisneuvoja itsekin, ettei oikein löytänyt mitään järisyttävän kivaa. Aika huono valikoima juhlavaatteita on tähän aikaan vuodesta. Lopulta päädyin hameeseen ja toppiin jotka Keilinin kanssa silloin ostin 30 eurolla ja lisäksi ostin hihat, kengät ja kaulakorun. Laukku vielä puuttuu. Mutta pukeutumisneuvoja oli ihan jees. Olin ihan poikki sen jälkeen, kun aivokapasiteetti meinasi ihan loppua kesken:)

Hilu, mulla on muut päivät vapaata paitsi tiistai. Tajusin vaan, että pitänee mieheltä kysyä milloin saan auton. Enkä tietenkään muistanut kysyä, kun mies soitti tänään. Täytynee laittaa viestiä äijälle ensi viikon ohjelmasta. Sorry, unohdin infota sua!

T: Ynis

Vierailija
28/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän se sanon Onskaa usein harakaksi. Siis hellittelynimenä. Juu, aika outo tapa mutta minä olin aikoinani isin harakka;) Perinteet kunniaan.

Tänään on ollut kiva päivä. Onni kävi sulostuttamassa työkavereita taas, kun käytiin läksiäiskahveilla. Ja kävin sitten cittarista ostaan sen yhden lelun, jonka kaverillakin näin. Tuommonen puuhakuutio. No, saa nähdä kuinka hyödyllinen. Paras leikki on tällä hetkellä luutu kourassa ympäri asuntoa käveleminen;) Tärkeän näköisenä poika kävelee ja siivoilee. Ihanaa. Ja ulkonakin alkaa jo käveleminen sujua kun laittaa seisomaan.

Ja ruokahalu - se on kasvanut. Iltapuuron veti kaiken, ihan oikean annoksen, päälle jugurtin ja vielä hedelmäsosetta. Mammaa päälle ja nukahti heti, vähän kasin jälkeen.

Tästä päästään mun ihmiskokeeseen. Päikyt kesti 2h ja nyt nukahti hyvin. Jos yö menee hyvin, ohra heitetään hiiteen. Joskaan en nyt ihan niin optimisti ole mutta toivossa on hyvä elää, että se on se meidän öiden sotkija. Toisaalta hävettää edes keuhkota " huonosta" yöstä, kun on vaan muutama itkun parahdus yössä.

Meillä tuon luutun kanssa kulkemisen lisäksi myös tuo tavaroiden roskiin vieminen on ihan ykkösjuttuja kans. Yleensä aina vietävä on sinne kuuluvakin. Meillä on kaikki tärkeimmät tavarat Onnin ulottumattomissa, onneksi. Toisinaan jää vaan tonkimaan roskista eikä malttais poistua paikalta. Vessanpönttöön ei toistaiseksi ole kantanut mitään.

Aika paljon nuo tyypit tosiaan jo ymmärtää vaikka puhetta ei tuliskaan. Valitettavasti silloin, kun harmittaa ja yrittää selittää, miksi isi meni ovesta ulos, silloin ei aina ymmärretä. Meillä yks kiva juttu on nukkumaan meno. Mies nukuttaa Onnin yleensä aina, tai siis vie nukkumaan. Kun kysyn, onko Onni menossa nukkumaan, se jo laittaa huulensa törrölleen pusua varten. Onni siis, ei mies:) Antaa 3 pusua ja sitten nauraa päälle.

No joo, nyt kai iltapalalle ja sitten töllön ääreen. Huomenna hieroja ja iltahikijumppa. Mitähän sitä päiväksi keksis... Kalliiksi tulee tuo auton läsnäolo, kun kaupoissa sitten pitää ravata.

Hyviä unia kaikille ens yöksi!!!

T-P

Vierailija
29/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin pinon, ja mitään ei jäänyt päähän, paitsi Lempparille onnea g:stä! Jos kerran tykkäät opiskelusta niin lähettäisitkö mullekin annoksen opiskelumotivaatiota, se on tällä hetkellä ihan hukassa... Ens viikolla on jo eka koe, ja raporttia pitäis kirjottaa aiheesta jos toisestakin...

Kiva TP ku kaipailit :)

Ida parantui nopeasti viime viikon yhden illan kestäneestä kuumeestaan, mutta on ollut tosi väsynyt ja itkuinen. iltaisin roikkuu mun lahkeessa, yritän toki olla koulun jälk. mahd. paljon Idan kanssa mut ku en edes vessaan sais mennä. Ja yöt... no eipä puhuta niistä, viime yönä itkua klo 22.30-24, Ida oli siis nukahtanut jo seitsemän jälkeen... Onneks loppuyön nukkui mut silti aina vaan aamulla väsyttää.

Huomasin tänään vaippaa vaihtaessani et Idan reidet on hoikistuneet ihan silmissä. (miks sellaista ei tapahdu mulle?) oiskohan syynä se, et neiti rakastaa ulkoilua ja kävelee kuulemma koko sen ajan mitä päiväkodissa ulkoilevat. Ei tarvitse seuraa eikä leluja ku mennä tepastelee ympäri pihaa. Välillä sit tietty kiipeilee liukumäkeen ym. Keittäjä kuulemma aina katselee keittiön ikkunasta että missä pieni tyttö punaisessa haalarissaan kulkee :)

Hilulle on jo aikaisemmin pitänyt toivottaa jaksua yh-aikaan, on se kyllä rankkaa mut varmaan on viikonloppusin ihanaa kun mies tulee kotiin. Mä en kyllä varmaan yksin Idan kanssa enää jaksais, on se niin energinen. Eri asia oli sillon ku olin sotaleskenä, ja Ida oli vauva, ei siinä kuitenkaan niin paljoa vahtimista ollut vaikka raskasta välillä olikin. Onneks on sekin aika jo takana, mut oli se ihanaa aina ku mies tuli lomille :) nyt se on tääl joka päivä, eikä se aina ole niin ihanaa... mut useimmiten kyllä.

tulee ihan ympäripyöreitä lauseita siispä lähden nukkumaan... huomen pitkä päivä, ja piti yrittäjyys-seminaarissa olla Sedu Koskinen kertomassa omasta urastaan, mut sepä sitten peru sen ja tilalle tulee joku toinen... höh, oisin halunnu nähdä sen ihan livenä :)

petra ja Ida ens viikolla 1v5kk!

Vierailija
30/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikru-Pikru: No höh! En lyö. Ei kuulu toimenkuvaan ;-) Aika selkeeltä ohran vaikutuksilta vaikuttaa mut sitähän ei sitten erkkikään tiiä johtuisko vaan uudesta ruoka-aineesta. Tuohon vaan allergia-listalla konkarit tuppaa vastaamaan että eipä normaalille lapselle uudet ruoka-aineet itkuja aiheuta... En sit tiiä. Monelle kuiteski kaura käy ainoona. Kristallipallo jos olis ni voi ku olis helppoo!!!!

Sassalle ei altisteta viljoja ollenkaan. Siis hain korotettua hoitotukea ilman altistuksia. Allergia-lääkäri oli sitä mieltä (ja kirjoitti lausunnon) että vehnän kokeilu ei ole ajankohtainen, ensin on tärkeetä saada muita kokeiluja. No, Kela saattaa tietty olla toista mieltä mut enpä usko... Ja kun ne sopimattomien testaukset saattaa mennessään kaataa ennen sopineitakin :(

Tiivii: Käykö teillä tosiaan tavallinen maito?? Täällä miettii vaan ihmeissään kun eikös teilläkin aika algeerinen ipana ole? Tuosta Muksu-puurosta kateellisena lueskelin :)

Kodinkone-G: Kun tää talo valmistui 11/03 ni ostettiin kaikki koneet. Upoja on kaikki mutten voi sanoo olevani tyytyväinen. Astianpesukone ainaki on äärettömän ärsyttävä ku ohjelma kestää ja kestää... Nyt ku ajattelen ni olisin ehkä voinu tyytyä tavalliseen lieteen. Ei jaksais aina eka alkaa hinkkaa keraamista tasoa puhtaaksi ku alkaa ruokaa laittaa... No, piti saada uuni kaikilla herkuilla ja tossa ne on. Kiertoilmauuni, ajastimet, kello, paistomittari, jne...

Alli: Saako udella missä päin asustatte? Muutitteko vasta vai sekoitanko taas johonkin toiseen? Kun mietin asukaspuistoa ja muskaria...

Muskarista. Olihan levoton muskari tänään. Huh. Mietin että eiku vauhtia lisää ens kerraksi. Tai toisaalta ei. Vauhti vaan lisää levottomuutta. Ku sais lapset (ja äidit) rauhoittuun sen ajaksi jotenkin... Tänään sanoinki et jos äidit ei juttelis keskenään niinä välihetkinä... saa nähdä katoaako sieltä kohta puolet pois ku vetäjä on ilkeä akka ;-) No, varaa olis pudotakin, usein sellanen 15-18 vanhempaa+lapset päälle....

Monille oli asiaa mut ku ei muista. Paperi otettava taas tähän viereen. Ärsyttää ku unohtaa tässä kirjoittaessa. Sit illalla vielä tulee mieleen sängyssä ja jo alkaa miettiä et meniskö vielä koneelle ;)

Tästä porukasta ei taida kukaan asustaa itäisessä Suomessa? Täällä pähkäilen että lähtisinkö ihan yksinäni mummoa kattomaan ku on menny nopeesti huonoon kuntoon... Olis NIIN ihana saada nukkua yö läpeensä ja aamulla niin pitkään ku haluais. Mut en tiiä raaskinko tuota äipän vauvaa isänsä kanssa niin pitkäksi aikaa jättää... Symbioosi on vielä voimakas...

Nyt muuta...

Palataan.

Kerppu

Vierailija
31/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisoista tuli tällä kertaa palkinnoksi mukit ja pillimehut. Enemmänhän nuo täällä on sosiaalinen tapahtuma. Poika toki jo ihan hiihtelee, mutta ei hänenekään kanssa oo kummemmin harjoiteltu ja toppapuku oli päällä. Näkyi jollain jo olevan lämmittelypukuja ja isommilla ihan hiihtopukujakin. Neitikin haluaaa lähteä kisoihin, vaikka ei tahdo hiihtäessään muistaa/ ymmärtää, että vois ihan mennä kovaakin. Hän menee omaa rauhallista tahtiaan ja juttelee koko ajan niitä näitä (keneen lie tullut). No, ei ollut viimeinen, mutta liekö hännänhuippu oli vielä 3v ja tuli lopulta kävellen maaliin, kun ei jaksaneet enää remmisuksien kanssa värkätä.

Huomenna iltapäivällä viedään lapset mun kotiin ja mennään laittamaan hääpaikkaa valmiiksi.

Koira sai lonkkakuvista B/B ja perjantaina iltapv tulee " morsian" Rovaniemeltä. Tosi huono ajankohta, kun tässä ois noita valmisteluja ihan muutenkin, mutta miestä ei tuntunu haittaavan. No, ei auta itekään kovin motkottaa. Jos homma onnistuu, niin saadaan 100e/pentu. Mä jo innoissani suunnittelin, että niillä rahoilla saadaan sitten kunnon sisarusrattaat... kunnes tajusin, että miehellä on varmasti myös niille suunnitelmia ja todennäköisimmin rahat menee ihan laskuihin. Nyt ainakin on ollu taas niin kädestä suuhun -vaihe, että säästöön ei jää mitään. ja taas oon saanu naureskella noille säästövinkkipinoille, kun niissä ei tosiaan mutään uutta oo meille, vaikka mies on kumminki melkein keskituloinen.

Eli huomenna pitäis sitten siivota ja laittaa loput kamppeet kuntoon, kun pe ei ehdi. Pe aamuna on vielä 5-v kerho.

Unihiekkaa kaikille reilusti!

T@hti

Vierailija
32/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Juu...piikaa tämä meidän huusholli todella kaipaisi ;))

Piletti: aivan ihana tuo tyttösen antee! Oikein sieluni silmillä näin, miten pikku tytteli halii toista.

Meillä Antsa on hyvin hellä. Halaa mielellään ja sanoo :" Aiiiii" . Lauleskelee " la-la-laa-na-na-naa" (Tuleva Toni Metsäketo?..Kunhan ei Ville Valo...).

Lupasin miehelle, että tästä lähtien minä menen Antsan kanssa tiistaisin muskariin. Sitä minä sitä paitsi haluankin; nähdä pojan laululeikkivän ja opetella nuo laulut itsekin. Tykkään laulella lapsille, mutta repertuaarini ei ole kovin laaja. Lähiaikojen suosikki on ollut " Petteri Punakuono" , jota olen joutunut lauleskelemaan varsinkin tytön toivomuksesta vielä näin kovasti joulun jälkeenkin.. " Muistat Tuhkimon, Lumikin, Ruususen armaan..."

Nukkukaa hyvin!

Saamuska♥

Vierailija
33/33 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, me asustellaan täällä Espoossa, Laaksolahden / Lähderannan rajamailla. Ollaan tosiaan muutettu hiljakkoin. Me käymme tytön kanssa muskarissa mutta emme asukaspuistossa. Tosin tiedän, että lähellä olevassa asukaspuistossa on myös 30 min. muskarihetki mutta olen kuullut että siellä on aina tosi paljon äitejä ja lapsia joten en sitten sinne halunnut. Käymme siis tätä musiikkia muualla harrastamassa :)

Asukaspuisto tässä lähellä on muutenkin tosi aktiivinen että siellä löytyy tekemistä (olen siis kuullut, en vielä ole " uskaltautunut" itse sinne lähtemään). Puistossa olemme toki tytön kanssa ulkoilleet. En ole siellä vain oikein kehenkään kunnolla tutustunut, vielä ainakaan.

Lyhyeen kysymykseesi siis näin pitkä vastaus :)

Alli