Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään mutta minua puistatti kun näin ystäväni imettävän 2 vuotiastaan....

Vierailija
24.01.2006 |

jotenkin se ei ole minusta enää luonnollista sanoi kuka sitten mitä hyvänsä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuoden ikäinen on jo härski näky rinnalla.

Vierailija
2/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä ei ole kait edes mitään aikomusta lopettaa sitä koska lapsi itse " ei halua" .... no ei kai se haluakaan kun on siihen tottunut!! voiko sieltä rinnasta edes tulla enää mitään vai lupsuttaako se tyttö sitä tutin sijaan vaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teena - 06.01. 18:41 (6/29)

Mysteerinen juttu

Samaa ihmettelen, kun olen kuullut että näin monessa neuvolassa toimitaan. Itse siis raskaana ja imetän PALJON. Omassa neuvolassamme en ole vielä kerennyt käymään, puhelimessa tosin mainitsin imetyksestä eikä nokan koputusta kuulunut. Ystäväni siskolle oli heidän neuvolastaan ilmoitettu, että 25 rv:jälkeen, jos imettää niin se on kuulemma vatsassa kasvavan vauvan ravinnosta pois tms. - Ja höpö höpö.

Itselläni on supistellut välillä imettäessä - ja niin kyllä muutenkin. Tuntuu, että mitä pidemmällle raskaus etenee, sen vähemmän supistelee imettäessä - muuten stressin ollessa kova tai voidessani pahoin tai kokiessani hekuman huippua ; ), niin saattaa kyllä kovastikin supistella. Jonkun sorttinen tottumuskysymyskin vissiin, kun imetys on kyseessä! Käsittääkseni nyrkkisääntö on, että jos supistukset ovat KIVULIAITA (eli kohdunkaulaa lyhentäviä ja -suuta avaavia tai muuten haittaa tekeviä), niin sitten kannattaisi lopetella se imetys. Samoihin nyrkkisääntöihin kuuluu se, että jos raskaus on niin riskialtis, että yhdyntä on kielletty, niin sitten ei kannata imettääkään.

Lähisukulaisimmallekin on muuten tapana imetellä tarvittaessa useampaa yhtäaikaa. Eräässäkin luontodokumentissa oliko se orankiemo, jolla oli 3v. ja 9v. poikaset, joita imetti. Sitä pientä luonnollisesti tietysti enemmän vain kuin suurempaa.

Mulla muuten kokemuksia niistä kivuliaistakin suppareista imettäessäni - viime keväältä. Itselläni oli jonkin sorttinen tulehdus tuolla alapäässä, jota hiivalääkkeellä koitin tainnuttaa, niin silloin tuli imettäessä tosi tuskallisia viiltävän polttavia supistuksia. Epäilen, että tuolloin tuli alkuraskauden keskenmenokin, koska yhtä iltana sitten tulikin kerralla lorisemalla aivan tolkuton määrä verta (kuukautiset olivat selkeästi myöhässä). Mutta nyt on hiivat hoidettu niin lääkkein kuin valkosipulilla, supistukset selkeästi turvallisia ja kaikin puolin olo ok, joten enpä näitä tämän enempää pohdikaan ; ) itse luotan omiin tuntoihini, vaistoihini, koitan elää asiallisesti kaikin puolin, niin eiköhän tämä tästä suju! Ainiin, ja aikaisemminkin tässä imetellessäni - tosin kun en ole ollut raskaana - niin jonkin sorttinen tulehdus aiheutti kivuliaita supistuksia (tosin lievempiä).

Itse antaisin vinkiksi, jos imettää ja alkaa odottamaan, niin kannattaa erityisen tarkasti pitää riittävästä syömisesta, juomisesta ja levosta huolta - se on kaiken a ja o. - Ja kyllä heti huomaakin, jos edes pikkuisen noista laistaa.. Eipä ole vaikuttanut siinä tuo isovauva ja massuvauva kärsivän, mutta itse kylläkin potenssiin kymmenen!!!

- Tiina -

Vierailija
4/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se ei tässä yhteiskunnassa ole kaikkien mielestä hyväksyttävää, niin nämä mielipiteet eivät itsessään tee imetyksestä mitenkään luonnotonta.

Vierailija
5/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan imettäminen on luonnollista.

Vierailija
6/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minusta ole mitenkään sen luonnottomampaa kuin vauvankaan imettäminen. Kyllä sieltä maitoa tulee edelleen. Vieroitus ei ole onnistunut sitten millään, vaikka pari kertaa ollaan yritetty. Ja periksi sille huutamiselle on annettu lopulta, kun kuukauden päivät on öisin huutanut - emmekä asu omakotitalossa, vaan tässä on ajateltava naapureidenkin nukkumista.

Vierailija
7/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, jos imetät alle vuoden, olet huono äiti. Jos taas imetät yli vuoden niin se on sairasta ja yäk. Olen siis epäonnistunut KAIKKIEN 4:n lapseni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi