jos luottotiedot on mennyt voiko saada asuntolainaa?
Kommentit (50)
Viime syksynä minä ja mieheni ei saatu ensimmäisestä pankista lainaa, vaikka molemmilla oli vakityö, puhtaat luottotiedot, varakas takaaja ja talouden yhteistulot vähän yli 60 000 euroa. Haettiin voin reilu 100 000 asuntolainaa eli nämä on tainneet kiristyä. Seuraavasta pankista kyllä saatiin.
Mulla on suunnilleen tuo 1900 e bruttotulot ja se on kyllä tosi vähän jos sillä pitäisi elättää 5-henkinen perhe. Etenkin omakotiasuminen on yllättävän kallista!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2006 klo 14:24"]
pitääkö takaajat olla 18 vuotta täyttäneitä hyvätuloisia??
[/quote]
Niiden pitaa olla sellaiset, etta niilta saa kivuttomasti perittya sen takauksen maaran. Pankki on kiinnostunut siita, etta saa rahansa joltain, jos sattuisi kaymaan niin, etta ette pystykaan maksamaan.
On erittäin epätodennäköistä saada asuntolainaa, luottokorttia tai mitään vippiä. Myöskään ei voi saada joitakin työpaikkoja, mahdollisesti kännykkäliittymää tai monia vuokra-asuntoja. Jos on luottotietomerkintä, niin eihän silllä ole väliä, miksi se on tullut. Riittää että merkintä on, ja hakemus evätään.
Mies vakitöissä . Oltaisiin saatu lainaa kahdella takaajalla 125000e, mutta otettiin vain 110000e. Meillä on molemmat takaajat eläkeläisiä, eli tulot eivät heillä ole mitkään hyvät, mutta omaisuutta on paljon.
Ja muutenkin, onko se nyt järkevää tehdä 3 lasta miehen kanssa joka ei tienaa tuon enempää???
Heikkoa tekee, jos on luottotiedot menneet. Ne voi vaikuttaa jopa 15 v. Tällöin ei saa mitään muovikorttia, jolla rahan kanssa pelaa.
eli meille on tulossa nyt kolmas lapsi, vanhin reilu 3vee
mies just vaihtaa työpaikkaa mutta bruttotulot n.1900¿ kk
mulla noin 6oo¿ kk kun oon kotona hoitamas lapsia
+tietty lapsilisät 210¿ kkkämppä pitäs olla 4h +k
oon ihan pikkusen vasta silmäillyt noita hintoja ja luulisin että 130 000 maksais luultavasti...
Aiotko mennä heti kolmannen lapsen äitiysloman jälkeen töihin. Itse odotaisin asunnon hankinnassta pari vuotta ja hoitaisin lapsia rauhassa kotona. Miehesi tulot ovat melko pienet viisi henkisen perheen elättämiseen.
Ihmeiden aika ei ole ohi Nordea ja OP haluavat minut asiakkaakseen ja tarjoavat mahdollisuutta asuntolainaan ensiviikolla menen neuvottelemaan. Taustat on synkät niinkuin syksyinen yö, eli on pitkä lista maksuhäiriömerkintöjä, mutta tämän hetkinen tilanne ratkaisee. Kaikki UO:t maksettu eikä velkaa mihinkään sekä tulot n. 7000€/kk niin lainaa on mahdollista näköjään saada myös erittäin mustilla taustoilla!
Lainan saanti on tiukentunut huomattavasti puolessavuodessa. Kannattaa mennä vaan suoraan pankkiin keskustelemaan, sieltä se tieto tulee. Käykää muutamassa eri pankissa.
itse painiskellaan saman ongelman kanssa ja on kohtuullisen haastava projekti saada lainaa mistään itselläni pruttotulot 7000€/kk ja luottohäiriömerkintä ja kaikki maksettu. Tästä huolimatta tuntuu, että edes takaajien kanssa ei saa lainaa.