Mulla mennyt usko imetyksen suojaavaan vaikutukseen sairauksien osalta!
Vaikka tutkimukset sanoisi mitä, niin nyt en enää usko siihen että imetys suojaa yhtään sen enempää sairauksilta! Kuopus 10kk, täysimetystä 6kk eikä senkään jälkeen ole vastiketta saanut. Ja silti jo 5 korvatulehdus menossa! Jos vielä tän jälkeen tulee niin putkitukseen. Ja esikoisella juuri todettu astma. Oikeesti, miksi aina puhutaan siitä että imetys suojaa taudeilta?? VAi olisiko lapsemme vielä enemmän kipeinä jos olisin imettänyt vähemmän? Ja kun mietin tuttavien lapsia, en kyllä voi minkäänlaista johtopäätöstä tehdä sen suhteen että pitkään imetetyt ois yhtään terveempiä.
Jos vielä kolmas tulee, koitan toki häntäkin imettää jos yhtä helppoa on kuin kahden ekan kanssa mutta en enää luota siihen että lapsi ois sen takia terveempi. Ärsyttää jo kun aina saa kuulla siitä että hyvä kun imetät niin lapsi ei sairastele... Kyllä, hyvä että imetän mutta se ei vaikuta sairasteluun!!!
Kommentit (3)
Itse imetin esikoista 5 viikkoa ja toista lasta 5 kuukautta täysimetyksellä ja senkin jälkeen vielä 3 kk ja yhtä terveytä ovat olleet. Kyllä ihan onneakin on ollut mukana ettei lapset ole sairastelleet.
Ehkä jos useampi sata lasta otetaan tutkimukseen niin saadaan tulos, että pitkään imetetyt ovat terveempiä. Kai joku tutkimus on tehtykin, kun niin puhutaan imetyksen suojasta.
Hyvät mahdollisuudet olisi ollut lapsella periä minulta allergioita ja astmaa. Mutta kerran on ollut pienessä flussassa. Muuten täysin terve eikä allergioita ole.
Eli ei se ole mikään automaatti. Saa korjata jos olen väärässä eli joitain tutkimuksia joissa SUORAAN todettu yhteys asioiden välillä...