Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Helmikuussa 09???

23.06.2008 |

Olisikohan joku muu uskalias, joka haluaisi liittyä seuraani odottamaan helmikuun 2009 vauvaa???

bicci 7+5

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mä olen jo ehtinyt kirjoitella fiiliksiäni tuonne tammikuisten pinoon, mutta viime viikolla ultrassa selvisi, että meillä LA menee niukasti helmikuun puolelle :)

Tänään siis aloi 8 viikko ja ekassa ultrassa kaikki oli viime viikolla hyvin. Kaveri on melkein 9mm pitkä ja sydän pompotti kovaa vauhtia.

Raskaus alkoi ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta ja olo on edelleen epätodellinen. Vaikeeta uskoa, että masussa kasvaa oikeesti ihmisen taimi. Kuvottava olo vaivaa useita kertoja päivässä ja väsyttää ihan pirusti.

Terkuin, Hopefully

Vierailija
2/41 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensimmäiseksi kiitokset siitä lasketun ajan linkistä, jonka laitoit kun tiedustelin la:ta kun on tehty pas.... :))

Meillä la on nyt sitten 4.2.09, olin eilen varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin, hemmon kasvu (14,8mm) jopa yhden päivän edellä. Alkunsa siis saanut ICSIn 2. passista. Meillä myös ICSIn tuoresiirrosta 05/07 syntynyt poika.

Teillä ilmeisestikin ensimmäinen tulossa??? Tiedän tuon epätodellisen tunteen, mulla se kesti ekassa raskaudessa aina tonne rakenneultraan asti, sitten vasta alkoi oikeesti nauttimaan raskaudesta, jotenkin sitä vaan elää niin varpaillaan kun raskaus on alkanut hoidoilla, eikä todellakaan ole itsestäänselvyys.

Mä jotenkin pidän vieläkin itseäni lapsettomana vaikka tuo poitsu onkin tuossa ihastuttamassa ja välillä myös vihastuttamassa elämää. Enkä oikein osaa kirjottaa tuonne odotuspuolelle....

Olen muuten välillä käynyt myös lukemassa tota tammikuisten pinoa kun toi la on niin helmikuun alussa. Poika meinaan syntyi jo rv 37+3 eli jos saman kaavan mukaan meinaan kakkonen tulla, niin on sitten tammikuun lapsonen myös.

terkuin väsynyt bicci 7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän hemmo on kasvanut tosi hienosti!!

Meillä on tosissaan ensimmäinen tulossa ja jännittää ihan älyttömästi. Tätä kaveria on toivottu ja odotettu kohta 2.5 vuotta ja nyt pelottaa, että kaikki loppuu ennen kuin edes kunnolla pääsee alkuunsa. Ainoa merkki kaverin olemassa olosta on väsymys, kuvottava olo ja yhtä kuppikokoa suuremmat rinnat.

Ajattelin jopa varata ylimääräisen ultran ensi viikolle yksityiseltä, jotta tiedän, että kaikki on kunnossa ja kaveri kasvaa. Minulle on ensimmäinen neuvola on ma 7.7, mutta siellä ei kai tehdä mitään ultraa?

Terkuin, Hopefully

Vierailija
4/41 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kans toi 2,5 vuotta ennen kuin poika sai alkunsa. Sullahan jo viikkoja yli 8, jostain olen ollut kuulevani että sen jälkeen keskenmenon mahdollisuus on jotai 3-5% luokkaa.... Mulla ei ole kauheesti myöskään oireita, väsymys ja toi etominen ja nälkä yhdistettynä sekä yöllä vessassa ravaaminen.

Mulla samalla viikolla eka neuvolakäynti tosin 9.päivä, meillä ei ainakaan Vantaalla ultrata, enkä kyllä nyt muista kuunneltiinko silloin jo sydänäänet... Paperintäyttöä lähinnä ja jutustelua. Mutta varaa ihmeessä ylimääräinen ultra jos siltä tuntuu, ainakin itse saa hetkellisesti mielenrauhan. :)

No nyt täytyy mennä päikille!

bicci

Vierailija
5/41 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa vähän tämä jatkuva nälän tunne...millainen jättiläinen sitä oikeen mahtaa olla, kun tämä raskaus on lopussa, jos nälkä jatkuu koko raskauden ajan?!?

Googlailin äsken vähän tuota keskenmenon todennäköisyyttä ja löysin seuraavan lauseen..."Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti." Kunpa sitä vain uskaltaisi luottaa, että kuuluu tuohon 90%:n joukkoon, jonka raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti.

Jotenkin jännä fiilis, kun sitä raskautumista ehti pitkään toivoa ja odottaa, niin kuvittelin aina, että olen onnesta soikeena, kun se ensimmäinen plussa tulee testiin. En osannut kuvitella, että olenkin pelosta ja huolesta kankeena, enkä todellakaan uskalla vielä iloita tapahtumasta :)

Asun Helsingissä ja ymmärsin neuvolatädin puheista ensimmäistä aikaa varatessani, että tarkoitus on tosissaa jutella ja täytellä papereita, eli mitään ultrausta ei taida olla luvassa. Meillä täti ei tuntunut olevan kovin hyvin perillä IVF-prosessista, mikä vaikutti minusta vähän kummalliselle. No, eipä kai sitä todellisuudessa IVF-raskauksia tarvitse mitenkään erityisesti seurata vai pitääkö?

Terkuin, Hopefully

Vierailija
6/41 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaiset fiilikset ekassa raskaudessa kun sulla. Toki ei nytkään mitkään varmat fiilikset ole, katsotaan mitä ne ovat sitten np-ultran jälkeen...

Enpä usko että sun täytyy huolehtia ton syömisen suhteen jos vain syöt suht normaalisti ja normaalia ruokaa, mutta usein. Mä sön ekassa raskaudessa tätä raskautta enemmän, mulla oli nälkä käytännössä katsoan 24/7. Ja poika oli syntyessään vain 2780g ja 47cm. Eli eiköhän ne ole ne perintötekijät, jotka vaikuttavat asiaan... :))

Meilläkään ei neuvolatäti ollut kovin perillä näistä hoitoasioista, kuunteli ja tuki kun kerroin niistä. Mulla itse hoito ei ollut fyysisesti rankka, mutta henkisesti ehkä sitäkin rankempi ja oli tosi herkillä oikeestaan koko raskauden ajan sekä pari kuukautta synnytyksestä.Jep, eipä näitä hoidoilla saatuja raskauksia seurata mitekään erikseen, ellei sitten ole jotain perinnöllisiä juttuja tai tulee raskauden kuluessa jotain ongelmia. Me käytiin np- ja rakenne ultran lisäksi vielä 4D ultrassa kun haluttiin tietää sukupuoli ja varmistaa vielä että kaikki oli varmasti ok. Nyt olen harkinnut ostavani kotiin doplerin, jotta pääsee kuulemaan sydänäänet useimmin heti alussa. Pidetään lippu korkealla, kyllä me molemmat kuulutaan siihen 90%! :))

bicci

Vierailija
7/41 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee?

Täällä odotellaan ensi viikon ensimmäistä neuvolakäyntiä :)

Tänään tuli nyt sitten 9 viikkoa täyteen ja edelleen kuvottaa ja väsyttää. Mulla on ollut alavatsa nyt pari päivää tosi kipeenä ja pelkään älyttömästi, että kaikki ei ole hyvin :( Mitään vuotoa ei onneksi ole tullut. Sain varattua ylimääräisen ultran yksityiseltä huomiseksi, jotta tiedän, että onko kaveri vielä masussa hengissä. Vaikeeta tämän ensimmäisen raskauden kanssa tietää, että mikä on normaalia ja mikä ei.

Terkuin, Hopefully

Vierailija
8/41 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä ollaan odottelevin mielin, joskin hieman taas vaihteeksi levottomana. Oon kans miettinyt että pitäisikö sitä vielä varata aika ultraan ennen neuvolakäyntiä. Ootteko te hoidossa julkisella vai yksityisellä? Eli varasitko ajan ultraan samlle klinikalle vai jonnekin muualle? Me ollaan Väestöliitolla ja nyt kun siellä on tullut rampattu vähän väliä en kehtais enään sinne mennä... Mulla siis oireet: hirvee nälkä koko ajan ja se väsymys, mutta ei sekään enään ole ihan ylitsepääsemätöntä. Lähinnä toi nälkä on rasittavaa kun syön noin 1,5 tunnin välein jopa ihan kunnon ruokaa. Muutamana yönäkin oon joutunut vessassa rampaamisen lisäksi syömään klementiinejä ja nektariinia.

Mulla kans oli ekassa raskaudessa kovastikin kipuiluja, johtui kohdun kasvamisesta, moneen otteeseen niistä valittelin neuvolassakin. Nyt siis ei ole oikeestaan ollut alun nippailujen jälkeen mitään... Aika outoa siis, tämä sitten huolestuttaakin, ei edes repäisykipuja kun aivastaa. Eli eipä tämä toinenkaan raskaus auta ainakaan mua tietämään mikä kuuluu asiaan tai mikä ei! :)) Hulluksihan tässä meinaa tulla... Tulehan sitten kertoilemaan ultrakuulumiset! :))

Vierailija
9/41 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa paikassa ollaan hoidossa, eli ties vaikka oltaisiin käytävällä joskus törmätty :)

Soitin eilen Väestöliittoon ja kerroin huolestani, ja sain sinne ajan huomiselle. Suhtautuivat tosi asiallisesti pelkoihini ja toivottivat tervettulleeksi ultrattavaksi. En tosin saanut aikaa omalle lääkärille, mutta tutulle lääkärille kuitenkin. Toivottavasti nämä vatsakivut johtuvat tuosta mainitsemastasi kohdun kasvamisesta...kerron toki heti huomenna, että mikä on tilanne ultrassa. Hulluksi tässä kohta tulee, kun kaikki aika ja energia menee oman vatsan kuulosteluun.

Mulla on täsmälleen sama tilanne tuon ruokahalun suhteen, tosin mulla on lisäbonuksena vielä sellainen ongelma, että mulle tulee ihan tajuttoman huono olo, mikäli en jatkuvasti ole syömässä jotain. Mä en halua edes ajatella, että mitä mä tulen painamaan, jos tämä projekti saadaan vietyä kunnialla loppuun asti :)

Terkuin, Hopefully

Vierailija
10/41 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri klinikalta ja ultrassa oli kaikki hyvin.

Kaveri oli melkein kolminkertaistunut parissa viikossa ja mittaa oli nyt 2,5cm. Sydän sykki edelleen terhakkaasti ja kaverilla näkyi pienet käsien ja jalkojen alut.

Tuli tosi hyvä mieli! Klinikalla ottivat tällaisen hermoilijan hyvin vastaan ja toivottivat tervettulleeksi uudelleenkin, jos paniikki iskee.

Lääkärin mukaan keskenmenonriski on enää muutaman prosentin luokkaa ja nyt kannattaa lopettaa sen miettiminen ja jännittäminen. Seuraavaksi tietysti alan panikoida sillä, että onko np- ja rakenneultrissa kaikki kunnossa :)

Alavatsavaivani ovat todennäköisesti kohdun kasvusta johtuvia kipuja ja minulla on kohtu jotenkin taaksepäin kallellaan, mikä näin alussa aiheuttaa ilmeisesti myös alaselässä kipuilua. Tilanteen pitäisi helpottaa, kun kaveri kasvaa isommaksi.

Terkuin, iloinen Hopefully

Vierailija
11/41 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaan olekin ihmeellistä miten 3 viikossa voi tapahtua noin paljon! Sitten kun on np-ultra niin näkyy jo ihan oikeet kädet ja jalat ja tyyppi on jo ihan oikeen vauvan muotoinen joskin näyttää ihan alienilta mun mielestä. ;))

Tosi hyviä uutisia sulla! Noin mäkin oon tulkinnut että kmriski on sen parin prosentin luokkaa näillä viikoilla.

Mä en ole vielä varannut aikaa klinikalle, mut aattelin et jos saisin neuvolatädin suostuu et kuunnellaan sydänäänet viikon päästä kun viikkoja silloin tasan 10. Kai sitä täytyy yrittää luottaa vain että kaikki on hyvin vaikka vaikeatahan se välillä on. TUntuu että aika menee tosi hitaasti eteenpäin ennen kuin ollaan viikolla 12.

bicci 9+0

Vierailija
12/41 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tuolta tammikuisista, mutta käyn täälläkin lukemassa.. Hopefully; onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! Mulla on nyt ollut pari päivää vatsa tosi kipeä, millaista kipua sulla on ollut vatsassa?

Mulla turvotusta ja ilmavaivoja. Tänään tuli vielä vähän rusehtavaa vuotoa, toivottavasti on vaaratonta. Ei ole helppoa tämä alkuraskaus.

Vierailija
13/41 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vatsakivut ovat olleet menkkakipuja muistuttavaa alavatsakipua (sellaista kurjaa jomotusta), juuri tuota mainitsemaasi turvotusta ja myös ilmavaivoja. Minulla kivut ei todellakaan ole olleett mitään repäisykipuja, jotka usein mainitaan alkuraskauteen kuuluvaksi, ja siksi huolestuin ja menin ylimääräiseen ultraan. Minulla ei ole tullut mitään vuotoa, mutta eipä kai vähäinen rusehtava vuoto vielä ole välttämättä pahasta, kunhan ei lisäänny ja muutu kirkkaaksi vereksi. Toivotaan parasta!

Miten pitkällä sinun raskaus on jo ehtinyt? Minulla oli nimittäin ylimääräisessä ultrassa viikkoja täynnä 9+1 ja silloin lääkäri sanoi keskenmenon riskin olevan enää muutaman prosentin luokkaa.

Terkuin, Hopefully

Vierailija
14/41 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Minullakaan ei ole mitään repäisykipuja, mutta ei myöskään menkkakipuja vaan sellaista paineen tunnetta, ns. jomotusta.

Mulla alkaa huomenna 10.viikko, olipa lohdullista kuulla, että km riski on enää muutaman prosentin luokkaa.

Vierailija
15/41 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tais olla tänään se neuvola?? Mitenkä meni, oliko täti ihan ok vaikka ei olekaan hyvin perillä näistä hoitojutuista??

Oman tilaan ei mitään sen kummempaa... Oon nyt jättänyt syömättä ruisleipää jokusen päivän sekä selvästi rasvaset ruoat oon jättänyt väliin, on auttanut selkeesti noihin ilmavaivoihin ja turvotukseen jota siis täälläkin ilmassa. Edelleen mietin, että pitäiskö käydä vielä jossain yksityisellä tsekkaamassa... Etomiset ja huonot olot on pysytelleet hieman "normaalia" lievempinä muutaman päivän, mutta nälkä vaivaa edelleen.

bicci rv 9+5

Vierailija
16/41 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekassa neuvolassa eilen ja en valitettavasti tavannut omaa neuvolatätiä vielä. Oma täti oli kesälomalla ja häntä tuurasi joku kollega. Keskustelu oli tosi hyvä ja sain mielestäni vastauksen kaikkiin mielessä olleisiin kysymyksiin. Kalkkia ja maitohappobakteereja piti hakea eilen apteekista, mutta muuten kaikki tuntui olevan kunnossa...paitsi että salmiakkia ei enää tarvitse syödä kuulemma koko pussia kerralla... ;)

En ole vuosiin käyttänyt julkista terveydenhuoltoa ja olin jo eilen tuskastua systeemiin. Jouduin jonottamaan verikokeisiin neuvolan jälkeen melkein tunnin ja tänään taas puoli tuntia jättääkseni pissanäytteeni. Tuolla omalla klinikalla kun on ehtinyt tottua melkoisesti nopeampaan palveluun :)

Olin aika yllättynyt, että np-ultraa liittyvän verikokeen tulosten saamiseen menee Naistenklinikalla viikko. Hienoa odotella, että tuleeko puhelua, että kaikki ei ole kunnossa vai iloinen kirje postitse. Onko tuo joka paikassa noin hidasta? Pystyisiköhän tuon hoitamaan jotenkin nopeemmalla aikataululla yksityisellä? Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään vaan ajateltiin odottaa tuon np-ultra tuloksia. Olisi kiva jo päästä yllättämään vanhemmat kesäloman aikan :)

Terkuin, Hopefully rv 10+0

Vierailija
17/41 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että jäi positiivinen mieli kasta käynnistä! Samoin, mä käytän yksityistä aina kun tarttee käydä itse lekurissa, pääsee paljon nopeammin ilman turhia jonotuksia.

Ystäväni oli käynyt omassa raskaudessaa Helsingin Lääkärikeskuksessa, Bulevardin Gynekologisella asemalla, siellä tehdään noi ihan samat veriseulonnat sekä np-ultra samassa. Hinnasta en tiedä, hän kun kävi syksyllä 2006, enkä noista testitulosten ajoistakaan ole perillä... Mutta jos kiinnostaa, niin soita sinne ja tiedustele asiaa. :)

Vierailija
19/41 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänä aamuna oli neuvola, kaikki ok, hemppa vähän yllätti oli meinaan 157. On mulla aina ollut hyvä, muttei koskaan vielä näin hyvä. Tarttee vissiin alkaa juomaan hieman ennemmän ettei mene ihan puuroksi. :)

Ja sit kaiken kekkuraksi, neukkatäti ehdotti että kuunneellaan sydänäänet kun oon niin hoikka, ja kuuluihan ne! Sydän löi 182krt/min ja multa pääsi helpotuksen ja liikutuksen sekaiset kyyneleet, onneksi mies oli kans mukana, sai kuulla ne myös. Nyt sitten odottamaan np-ultra-aikaa ja seuraava neuvola onkin jo 31.7.

helpottunut bicci 10+0

Vierailija
20/41 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia! Melkoinen syke tuolla teidän pikkuisella :)

Meillä ei täti edes ehdottanut sydänäänien kuuntelua, mutta liekö ne olisivat edes mun masumakkaroiden läpi kuuluneet :)

Sain eilen postitse ajat julkisen ultraan. Ensimmäinen olis ma 21.7...arvaa maltanko odottaa!?! Kiitos vielä linkeistä yksityiseen np-ultraan. Soittelin sinne toissapäivänä, ja näin kesäaikaan nekään eivät luvanneet veriseerumitestin tulosta kuin 5-7 vuorokaudessa. En lähde maksamaan 200 euroa, kun en kuitenkaan saa tietää tulosta yhtään sen nopeammin kuin julkisella puolella.

Miten sä sait seuraavan neuvolan vielä heinäkuulle? Mulla on seuraava neuvola aika vasta elokuun 20. päivä, mikä tosin kuulosti mun mielestä hurjan pitkältä ajalta.

Terkuin, Hopefully 10+1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi