LA Helmikuussa 09???
Olisikohan joku muu uskalias, joka haluaisi liittyä seuraani odottamaan helmikuun 2009 vauvaa???
bicci 7+5
Kommentit (41)
Hei!
Tähän ketjuun uskaltaudun nyt mukaan, kun tänään varhaisultra takana ja jossa kaikki siis hyvin, sydän löi ja ihan oli oikeaan paikkaan kiinnittynyt. Laskettu aika alustavasti 23.2.
Olenkin joskus edellisissä hoidoissa kirjoitellut tuolla lapsettomuus-puolella, tässä hoidossa en lainkaan kun odotukset oli ihan nollassa... Kun on takana kaksi tuoresiirtoa ja yksi pakastesiirto ennen tätä plussaa.
Tästä tuli nyt ihan tälläinen pikainen esittely, mutta mukana ollaan! :)
Marikukka
tähän joukkoon suureen! :)) Olenkin miettinyt, että saadaanko kirjoitella kahdestaan Hopefullyn kanssa aina tonne helmikuuhun 2009 asti...
Mulla alkaa olla suht normaali olo ei ällötyksiä etomisia, mutta kaikki ruoka ei kyllä maistu... Hedelmät kylläkin, oliskohan toinen poika tulossa tähän perheeseen... Väsymys vaivaa edelleen, eilenkin olin tosi väsynyt vaikka nukuin tunnin päikät.
Sain jo eilen np-ultra ajan, se on sitten 23.7, eli suht samoilla aikatauluilla mennään edelleen Hopefullyn kanssa. Näin eilen tuttavani joka myös odottaa, sanoi että Helsinki on vähentänyt noita neuvolakäyntejä, siinä siis syy Hopefully, miksi sun seuraava neuvola on vasta niin myöhään. Meillä Vantaalla mennään alusta asti noin kuukauden väliin. Eipä tänne siis kummempaa, täytyy visiin lähteä pikku herran kanssa ulos kun alkaa olla kärsimätön...
bicci 10+2
Kivaa, että saadaan joukkoon enemmänkin kirjoittajia :) Ollaankin ehditty olemaan pinossa jo pitkään kaksin, siis Bicci ja minä.
Kiva kuulla, että Biccillä on myös etominen helpottanut, sillä minulla on aivan sama tilanne. Olo alkaa olemaan jo suhteellisen normaali, paitsi että väsyttää iltaisin ihan pirusta ja parin tunnin päikkärit ovat joka iltainen ohjelmanumero :) Toisaalta mua huolestuttaa, kun tuo etominen alkaa kadota, sillä se piti minut jotenkin tietoisena siitä, että masussa tapahtuu jotain. Nyt ei väsymystä ja toimimatonta vatsaa lukuunottamatta mikään viittaa siihen, että olisin raskaana.
Toimiiko teillä vatsat normaalisti? Mä kärsin jonkinlaisesta ummetuksesta tai siis mun vatsa on ihan sairaan kova ja on mitään ei meinaa tulla ulos. Onko Bicci kokemuksia edellisestä raskaudesta ja tiedätkö, mikä voisi auttaa?
En siis taida viitsiä soitella neuvolaan taivastellakseni, että miksi seuraava neuvola-aika on vasta elokuun puolivälin jälkeen. Kai se on uskottava, että helsinkiläiset eivät tarvitse tuon enempää seurantaa ja ainahan sinne neuvolaan voi käsittääkseni soittaa, jos tulee jotain ongelmia.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Toivottaa Hopefully, joka tänään aloittaa 4 viikon kesäloman :)
Ja eikö ole ihanaa aloittaa loma!!Toivottavasti kelit suosii... Ootko kertonut jo töissä masuasukista??
Ja sitten asiaan... Mulla ollut samaa jumittamista, mä söin viikon verran Nalle neljän viljan puuroa 1-2 krt päivässä vaihtelevasti jonkun mehukeiton kanssa tai sitten Semperin luumusoseen kanssa, maksaa vain 0,20 €/ purkki ja on aika hyvän makuistakin. Sitten juot paljon vettä ja yrität liikkua päivittäin jonkun verran. Eli kuituahan pitäisi yrittää syödä mahdollisimman paljon, mutta mulla ainakin esim ruisleipä aiheuttaa ilmaa mahaan. Puuro lempeämpi vatsalle. Ja oota vaan kun päästää sinne viimeiselle kolmannekselle, sitten se vatsa vasta jumissa onkin! Ah kuinka ihanaa!!! :) Ja taas ulkoilemaan!
Täytyy kokeilla heti huomenna tuota puuro ja luumusosetta. Olo on nimittäin melkoisen tukala :( Ruisleipää olen jo yrittänyt ja mulla tulee ihan järjettömästi ilmaa siitä vatsaan.
En ole kertonut vielä raskaudesta töissä. Olisin joka tapauksessa odottanut tuon np-ultran ennen kuin kerron, mutta nyt kertominen menee sitten loman vuoksi elokuulle. Hyvä niin, kun eihän tästä koskaan tiedä, että saadaanko projekti kunnialla vietyä loppuun asti. Me ei olla itseasiassa kerrottu raskaudesta vielä kenellekään, eli vanhemmillekin kerrotaan vasta ultran jälkeen :)
Mä odotan tänä vuonna lomaa enemmän kuin ikinä...varmaan tämä raskaudesta johtuva väsymys on vienyt motivaation tosi vähiin, eli tunne todellakin olevani loman tarpeessa :)
Ensi viikon olemme matkoilla, mutta palailen asiaan viimeistään ultran jälkeen kertomaan kuulumisia!
Terkuin, Hopefully 10+3
Unohdin tuossa esittelyssä kertoa että ekaa odottelemme, joten ihan uutta on tämä raskaana olo minulle.
Minulla vatsa toimii ihan päivastaisesti,nimittäin välillä on ihan löysällä... ja sit on kyllä päiviä et on ihan ok.
Olettekos te lisännyt jotain ruokavalioon, mikä olis nyt alussa tärkeää? En ole vielä neuvolassa käynyt, enkä sieltä ole vielä neuvoja kysellyt. Eka aika on 22.7.
Hopefully: Sama juttu, lomaa odotan kuin kuuta nousevaa, eli siis paljon enemmän kuin normaalisti...vielä olis pari viikkoa ja sitten se alkaisi, tuntuu kyllä tosi pitkältä parilta viikolta kun ajattelee... Iltatorkut kuuluvat jokapäiväiseen rutiiniin tässävaiheessa, mies siitä vähän jurputtaa,mutta vähemmän nyt kun on hyvä selitys :)
Multa pomo kysyi ihan suoraan, et tuleeko meille vauva,kun mahasta kuulemma huomaa??!! (viikkojahan mulla jo hurjat 7+6) Mun mielestä aika epäkohteliasta tuollai puuttua toisten asioihin, olisi pitänyt epäilyt omassa tiedossaan. Sit mun piti tietty sanoa et meille on kyllä tulossa vauva (en viittinyt valehdella), mut älä nyt vielä äitiyslomasijaista hommaa... Tylsä juttu ku mun miehen vanhemmatkaan ei vielä tiedä ko. asiasta...
Hyviä lomia!
Marikukka
Heippa kaikille!Minulle ei taida olla
omaa porukkaa maaliskuulle,joten varovasti täällä taka-alallla palstailen.Kävin jo liittymässä mukaan
odotuspuolen maaliskuisiin,mutta
edelleen koen nämä
lapsettomien jutut omimmiksi.
Takana selittämätöntä lapsettomuutta ja keskenmenoja.15 yk
kevyillä hoidoin(Conal-f+pregnyl+terolut)Elokuulle oli varattu aika jo IVF-hoitoihin,mutta plussa yllätti vikasta
yrityskierrosta.Tosi
epätodellinen olo.Ei
oikeastaan mitään oireita,muuta kuin vahvat viivat testissä.
Klinikka on vielä kesätauolla,joten ekaan ultraan pääsen vasta kuun
vaihteessa.Voi tätä piinaa..Kumpa kaikki olisi hyvin.
Jatketaan ajatusten vaihtoa,toivottvasti saadaan kasaan lisää porukkaa!Jaksuja kaikille:)
Kukonpoikanen 5+4
Ja tervetuloa minun puolesta kukonpoikanen kirjoittelemaan meidän helmikuisten kanssa! Milloinkas sulla sitten onkaan la?? Ja onnittelut plussasta! Älä huoli, kyllä sä vielä kerkeet jonkin näkösiä oireitakin saamaan, mä oon melko varma asiasta... :)
Ja Marikukalle neuvolasta sen verran terveisiä, että ainakin kalsiumin saantiin pitää jonkun verran kiinnittää huomiota. Sitä kuulemma pitäisi saada, olikohan se, 900 mg/ päivä. Itsellä tuo ainakin täyttyy ihan hyvin kun tulee puputettua leipää juuston kera useampi viipale päivässä, lisäksi reajuusto ja maito, ym. päälle.
Omassa navassa ei sen kummempi, np-ultraa odotellaan kuin kuuta nousevaa, se on siis ensi viikon keskiviikkona. Väsymys painaa taas vaihteeksi paljon enemmän kuin ennen...
Hopefully se taitaa vielä olla matkoilla???
bicci 11+1
Tiedän että en kuulu tälle palstalle, mutta tämä palsta on paras minun pyynnölleni.
Olen menossa ekaan ivf:ään elokuussa ja parin viikon päästä alkaa vasta lääkitys. Reseptit minulla jo on. Nyt kaverini joka on ollut lapsettomuushoidoissa (ja nyt onnellisesti raskaana) kertoi että siltä jäi noita ivf lääkkeitä. Kiinnostuin kovasti, koska lääkkeet ovat kalliita ja minulle Kela ei korvaa niitä ollenkaan. Ei ole lääkekattoa. No huonoksi onneksi ne lääkkeet oli erit kuin mitä minulle oli määrätty. Eli nyt kysynkin että onko jollain onnellisesti raskaana jo olevalla jäännyt kaapin ( päiväykset silti voimassa) pohjalle alla olevia lääkkeitä, ja jos on niin olisin maailman onnellisin jos ottaisit minun yhteyttä.
Primolut Nor 10 mg tabl
Gonal f-esitäytetty kynä 900 IU No II
Orgalutran 0.25 mg/0.5 ml inj neste No V
Pregnyl 5000 IU amp No1 D.S
Lugesteron 100mg No XC x 2
Jos sinulla on ylimääräisenä noita yllä oleva lääkkeitä niin tekisit minut maailman onnellisimmaksi, jos lahjoittaisit ne minulle. (kaverini vaan totesi että nuo lääkkeet menee joka tapuksessa vanhaksi ennen kuin seuraavaa vauvaa voi yrittää. Ja kiirekin olisi primolut pitää aloittaa 27.7 ja tuo piikitys 7.8. Maksan kyllä postituksen. Otathan yhteyttä sähköpostiini. Kiitos.
Mariia
mariia.kui@luukku.com
Aika hiljaista täällä.Menee jo yksin puhelun puolelle.Joo,nyt ilmaantui ne raskausoireet,ei muuta tällähetkellä kun öklöttävää oloa ja jumalaton väsy päällä.Pakko korjata
aikaisempaa lausumaani,että mulla ei ole mitään:)
Tosiaan minulla ensimmäinen ultra 29pvä.silloin pitäisi olla kasassa 7+3 ja
LA omien laskujen mukaan 17.3?No,ehkä tuolloin selviää enemmän.En
ole edes neuvolaan vielä uskaltanut ottaa yhteyttä,odottelen jakatson tuon ultran ensin..
Mutta matkassa täytyy olla myös hieman onnea,sillä meillä on tuon päivämäärän ympärillä miehen kanssa 10v.hääpäivä,
samoin itselläni tulee pyöreitä vuosia.Joten näiden täytyy olla hyvä enne:)))
Olis kiva,jos joku hieman fiksumpi kun minä tekisi meille tollasin listan
aloitusjutun,missä
olis hieman tietoa
esim.iät,kaupunki/lääni,kuinka mones
lapsonen jne.Toi nyt
vaan oli ehdotus,kiva olis tietää,mistäpäin porukka on jne.
Mukavaa viikonloppua!
Ja terveisiä np-ultrasta :) Ultrassa oli kaikki hyvin. Masuasukki oli kasvanut edellisestä ultrasta kovasti ja pää-peppu -mitta oli nyt 55mm. Sydän hakkasi hurjasti, kaikki raajat löytyivät ja niskaturvotus oli 1.1mm. Tippa siinä tuli väkisinkin silmään :)
Masuasukki vastasi viikkoja 12+2, vaikka todellisesta hedelmöityspäivästä laskettuna viikkoja on koossa vasta 11+ 6. Tuo on kuullemma alussa yleistä IVF-vauvoille,mutta kasvu tasaantuu rakenneultrassa. Ei siis lähdetty muuttamaan la:ta aiemmaksi, vaan katsotaan tilannetta uudelleen sitten syyskuussa, kun meillä on aika rakenneultraan. Nyt pitää sitten kärvistellä ja odottaa viikko, että saadaan vielä veriseerumitestin tulokset. Idioottimainen systeemi tuolla julkisella puolella...en voi soittaa ja kysyä tuloksia itse mistään, vaan saan puhelun tällä viikolla, mikäli testitulos on postiivinen. Negatiivinen testitulos tulee postitse kotiin noin viikon kuluttua. Ällöttää tuollainen odottaminen! Haluaisin jo kovasti päästä kertomaan tuleville isovanhemmille masuasukista :)
Mitäs Bicci, millainen vointi? Tsemppiä vielä parin päivän odotteluun ennen np-ultraa!
Terkuin, Hopefully 11 + 6
Hopefully; kirjoitin tuonne tammikuisiin, minullakin oli tänään np-ultra ja asukit myös vastasivat viikkoja. Olivat kasvaneet kovasti.
Olin myöskin veriseerumitestissä enkä tajunnut kysyä, että soitanko itse vai miten. Mutta kaipa tuo julkisella menee saman kaavan mukaan. Uskoisin, että testitulokset ok, jos vaavilla ei ollut niskaturvotusta. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, toivotaan parasta!
Pampulat rv 12+2
Moikkelis vaan kaikille!
Ihan ekaksi kommentoin Hopefullyn kuulumisia... Onpa teidän tyyppi kasvanut kanssa hyvää vauhti, tosi hieno homma! Toivottavasti eka lomaviikkokin meni hvyin, vaikka säät olleet ainakin täällä Suomessa aika vaihtelevat... Mun vointi on aika normaali, eilen tosin tuli syötyä taas jälleen kerran ihan järkyttävän paljon, lähes 1,5 tunnin välein! Mahakin siis on jo tosi hyvin näkyvissä ja onneksi saatiin hyviä uutiset myöskin ultrasta! Eli ei ole mennyt hukkaan tuo syöminen. :) Mitenkäs oma vointisi on? Vieläkö ongelmia vatsan kanssa?? Entäpä etominen?? Ete liene vieläkään kertoneet isovanhemmille?? Oletteko muuten menossa NKL:lle vai KOS:lle synnyttämään?
Sitten omaa napaa... Eli tänään oli vihdoinkin np-ultra, mielestäni aika on mennyt tähän asti todella hitaasti... No hemmo on hengissä voi erittäin paksusti jos niin voi sanoa, ei ihmekään kun äiti syö kuin hevonen! Pääperämitta oli jo 5,9 cm eli koko hemmo on päästä jalkapohjiin jo lähes 8 cm pitkä! Meilläkin siis kasvu 4 päivää edellä vastasi viikkoja 12+4, mutta ei myöskään muutettu la:ta, turvotus sama kuin Hopefullylla eli 1,1 mm. Hemmo myöskin erittäin vilkas tapaus, vilkutteli jo oikein hienosti.. :)
Mitenkäs Marikukan neuvola meni?? Milloin teillä np-ultra??
Eipä sitten tällä erää muuta kuin odottelemaan taas muiden kuulumisia! Mulla töihin lähtö lähestyy, enään puolitoista viikkoa lomaa jäljellä. :((
bicci ja hemmo 12+0
Voi Bicci...Ihania ultrakuulumisia! Teidän masuasukki se vasta onkin kasvanut!!
Lomaviikko lämpimässä sujui ongelmitta...paitsi, että olen tämän raskauden myötä kadottanut täysin lämmönsitokykyni! Aiemmin minua ei juuri helle haitannut, mutta nyt läähätin täysin voimattomana, kun lämpömittari kohosi yli 30 asteen :)
Vointi on nykyisin suhteellisen normaali...eipä juuri huomaa raskaana olevansa. Kuvotus on loppunut lähestulkoon kokonaan, mutta jäljelle on jäänyt jatkuva nälkä ja erittäin hyvä ruokahalu. Päätä särkee normaalia useemmin, mutta en ole enää ihan niin sairaan väsynyt kuin pari viikkoa sitten. Tosin tuota väsymystä toki helpottaa meneillään oleva kesäloma.
Tänään, kun yritin tunkea pari viikkoa sitten käyttämiäni golfhousuja jalkaani...itku siinä oli tulla, kun nappi ei mennyt enää kiinni! Tää ei voi olla totta mä olen rv 12+2 ja turvonnut nyt jo niin, ettei kaikki housut mene kiinni :( Mites muut mahtuuko vielä normaalit vaatteet päälle?
Me ollaan menossa NKL:lle synnyttämään. Näin ensikertalaisena en osannut oikein valita, varsinkin kun kysymys tuli vähän "puun takaa" ekalla neuvolakäynnillä. Valitsin NKL:n puhtaasti siitä syystä, että asumme kävelymatkan päässä klinikalta :)
Huomenna lähdetään mökille kertomaan vauvauutisia tuleville isovanhemmille...katsotaan, miten uutiseen suhtaudutaan :) Oletteko muut kertoneet avoimesti hoidoista, vai oletteko pitäneet omana tietonanne, että miten vauva on saatu alulle?
Terkuin, Hopefully
Tervetuloa vaan Kukonpoikanen mukaan!
Olenkin tässä ollut vähän nettipimennossa, kun viime viikko höyryttiin serkun häitä , joissa toimin kaasona. Häät oli lauantaina. Sitten on vielä iskenyt (minulle hyvin perinteinen) kesäflunssa, jonka seurauksena lääkekuuri keuhkoputkentulehdukseen :( Näin ollen sain varaslähdön kesälomaan, kun koko viikon olen ollut sairaslomalla ja maanantaina alkaa ihan OIKEA KESÄLOMA!
Ihania kuulumisia ultrasta!! Onnea vaan Hopefully, Satumarika ja Bicci!!! Ehkä osaan siten paremmin kommentoida kun itse olen siellä käynyt, aika on 13.8.
Eka neuvola meni ihan hyvin, kauheasti asiaa tuli esille... Harmitti vaan kun alettiin kuuntelemaan sydänääniä, niin neuvolantäti oli unohtanut ladata sen pömpelin ... :( Nyt täytyy vaan jaksaa odottaa se reilu pariviikkoa. Ai niin, neuvolasta käskivät hakea apteekista foolihappovalmistetta, se on ehkä ainoa mitä sanoivat et pitää lisätä ruokavalioon, tosin minähölmö en muistanut kysyä et kauanko tuota pitää syödä, eikös se kuiten oo tärkeintä nyt alkuraskaudessa? noh, syön ainaki 19.8 asti, kun sit on seuraava neuvola.
Oireita on juuri sen verran, että tietää olevansa raskaana; etovaa oloa ja huimausta, parina yönä ollut pää tosi kipeä ja nälkä lähes jatkuvasti, unohtamatta hirmuista väsymystä (parit päikkärit päivässä menee helposti) Kaikki oireet ovat kuitenkin lievempiä kuin esim. pari viikkoa sitten, paitsi päänsärky.
Menenkin tästä vielä jatkamaan unia, nyt kun on tankattu vähän appelsiiniä nassuun :D
Marikukka
Hei vaan kaikille! Olen täällä käynyt ahkerasti lukemassa juttuja, ja ajattelin nyt viimeinkin itsekin kirjoitella.
Voisin itsestäni sen verran taustoja kertoa, että miehen kanssa aloitettiin aktiivinen vauvayritys joulukuussa-06. Se ei kuitenkaan tuottanut minkäänlaista tulosta. Joulukuussa-07 alettiin tutkimaan josko jotain olisi vialla ja tyly tuomio tuli paria päivää ennen jouluaattoa, miehellä vikaa siittiöissä.
Maaliskuussa-08 päästiin kunnalliselle puolelle hedelmöityshoitoihin ja eka munasolujen punktio oli 28.5.-08. Munasoluja saatiin 19 joista 17 kypsää. Kaikki 17 munasolua hedelmöittyivät itse maljalla ja näistä 14 alkiota jakaantui normaalisti. 30.5.-08 siirrettiin yksi alkio ja todettiin minulla hyperstimulaatio oireet.
Hyperstimulaation takia sain saikkua kohtalaisesti, mutta pari viikkoa siirrosta oireet pahenivat ja jouduin sairaalaan tiputukseen. Sairaalassa nesteen kerääntyminen elimistöön lisääntyi ja maha jouduttiin punktoimaan (mahasta tuli kahden päivän aikana yhteensä n. 10l nestettä). Kaikenlisäksi jouduin vielä pariksi päiväksi teho-osastolle, ja olo oli aivan kaamea.
Elämä alkoi taas hymyilemään kun sairaalassa tehtiin raskaustesti joka näytti plussaa!
Nyt ollaan sitten rv 10+3 ja toivotaan että loppuraskaus menisi hyvin vaikeasta alusta huolimatta.
Ollaan käyty jo 3 kertaa ultrassa varmistamassa että kaikki on hyvin. Tässä on tullut jotenkin vainoharhaiseksi, varsinkin kun alku oli niin kamalaa höykkyytystä. Vieläkin ihmetellään pikkuisen sitkeyttä että jaksoi pysyä matkassa.
Ensi viikolle varasin taas yhden ylimääräisen ultran. Säikähdin kun kaikki oireet (pahoinvointi ja väsymys) hävisivät yhtäkkiä. Kuulin kyllä että on ihan normaalia että rv 9-10 saattaa raskausoireet hävitä, mutta silti sitä haluaa varmistaa.
Kesä on siis mennyt tässä melkein huomaamatta ohi, mutta eiköhän tämä olo tästä ala kohenemaan. Sitä vaan odottaa kovasti että pääsis yli 12 rv, että se ns. riskiaika olisi kutakuinkin ohi ja voisi keskittyä mahan kasvattimiseen.
Niin ja tuo la olisi näillä näkymin 17.2.08
oletpa jotunut kokemaan hurjia ja varmaan ollut aika rankka alkuraskaus! Mutta onneksi pikkuinen on sitkeä sorttia nähtävästi ja halu tähän maailmaan kova. :) Aika samalta kuulostaa tuo teidän alkutaipale, me saimme samanlaiset uutiset jouluna 2005, reilun vuoden yrittämisen jälkeen. Tosin meillä tilanne vielä huonompi, jouduttiin suoraan ICSIin, pelkkää IVF:ää ei kuulemma olisi kannattanut turhaan yrittää... No lopputulos kuitenkin molemmilla onnellinen, se on pääasia se! :) Ja oikeassa olet noiden oireiden suhteen, mulla ainakin on laantunut selkeesti just tossa 10 viikon aikana, edelleen tosin hirmuinen nälkä vaivaa ajoittain...
Hopefully kyseli, että ollaanko kerrottu hoidoista avoimesti perheelle... Me ollaan mun vanhemmille, oon äidin kanssa tosi läheisiä joten siksi näin. Miehen vanhemmat ei tiedä, eikä kukaan hänen puolelta sukua. Lisäksi meillä tietää mun kummitäti ja muutama ystävä. Mulla muuten sama homma ton kuumuuden kestämisen suhteen... Ahdistaa kun on helle, vaikka ei kait pitäisi silti valittaa kun se on niin harvinaista ollut tänä kesänä.. :) Mulla menee vielä omat huosut kiinni sellaiset rennomman puoleiset tosin, farkkujan en ole kokeillut vähään aikaan joten niistä en sitten tiedä.
Marikukalla mennyt neuvola hyvin ja np-ultraa odotellessa, hyvä hyvä! :))
Mä muuten olen tuntenut hienoisia liikkeitä satunnaisesti, oon siis ihan 100% varma asiasta. Nyt kun odottaa toista huomaa asioita ihan eri tavalla kun ekaa odottaessa. Ekassa tunsin varmat liikkeet vasta jotain rv 20+ kun oli lisäksi vielä istukka edessä joka vaimensi potkuja. Nää liikkeet on sellista jännää kuplintaa ja möyrintää, eikä siis läheskään tunnu päivittäin.
Olikos täällä muita pääkaupunkiseudulta kuin minä ja Hopefully?? Missä muut siis meinaa synnyttää? Meillä esikoinen syntyi Kättärillä Haikaranpesässä ja sinne olisi taas tarkoitus mennä jos kaikki vaan menee hyvin loppuun saakka.
Mitä kukonpoikaselle kuuluu??
bicci ja hemmo 12+2
Hopefully: joko sait seerumiseulan tulokset??
bicci
Ja terveisiä mökiltä! Mukavaa, että ollaan saatu helmikuun pinoon uusia jäseniä! Tervetuloa kaikille :) Ollaan oltu melkeen viikko nettipimennossa ja siksi kirjoittelu on jäänyt. Kerroimme nyt mökkireissulla masuasukista miehen vanhemmille. Hassua, että mua jännitti ihan älyttömästi kertoa, vaikka kyse on iloisesta ja ihanasta asiasta. Omille vanhemille pitäisi mennä vielä tällä viikolla kertomaan :) Me emme ole kertoneet lapsettomuushoidoista kenellekään ja teimme päätöksen, että se, miten masuasukki on alkunsa saanut, ei kuulu kenellekään muulle kuin meille itsellemme.
Jep...seerumitestin tulokset tulivat ja "tulos oli normaali ja lisääntynyttä riskiä ei todettu". Siinä kirjeen viesti kaikessa kokonaisuudessaan :) Kyllähän tuo kevensi mieltä, mutta toisaalta ei vieläkään ole mitään takeita siitä, että meille olisi tulossa terve lapsi.
Mulla on nykyisin ihan älyttömän hyvä olo. En tiedä, pitäisikö jo huolestua, sillä jatkuvaa nälkää lukuunottamatta, en todellakaan tunne olevani raskaana. Kuumuus ahdistaa ja väsyn urheillessa normaalia nopeammin, mutta muuten olo on ihan normaali. Vatsakin on suostunut taas muutaman päivän toimimaan melkein normaalisti :)
Terkuin Hopefully 13 + 0
No sä saitkin np-ultra ajan tosi nopeesti postilla, ehkä mullekin tulee se sitten jo perjantaina tai viimeistään maanantaina. On kyllä aika hinnakas toi veritesti ja ultraus siellä yksityisellä...
Mulla täti vain sanoi että otetaan aika suoraan 4 viikon päähän mutta kun mun duunit alkaa 4.8 eli ois ollut just sillä viikolla, niin aikaisti sitä sitten edelliselle viikolle... Aika pitkä aika sun odottaa tonne elokuun 20. päivään... silloinhan on jo viikojakin vaikka kuinka... Voithan sä soittaa sinne ja kysyä et pääsiskö sittenkin vähän aikasemmin kun on kyseessä kuitenkin sun eka raskaus...
bicci